CHLAZENÍ MOTORU
Moderátor: Moderators General
CHLAZENÍ MOTORU
Pánové, potřebuju poradit. Ve čtvrtek mi prasklo topení u spolujezdce. Kompletní chladící okruh vletěl do kabiny. Radiátor už byl měněný, tak jsem si to dal po třech letech znovu No nicméně problém je ten, že od té doby mi po dolití neustále tlakuje systém. Defacto po pár kilometrech jízdy mi uteče voda z expanzky. V čem by mohl být problém? Termostat jsem měl vyndaný a v horké vodě pootevře (možná že málo...) Hledal jsem odvzdušňovací šroub a našel jsem jen plastovou zátku v horním rohu chladiče. Jsou někde ještě další odvzdušňováky? Nemám pocit, že bych ztrácel vodu do oleje, ten je čistý a z výfuku vyloženě žádná mlha taky nejde. Kolik je vlastně objem celého systému, abych věděl kolik nemrznoucí kapaliny nachystat.
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG
Re: CHLAZENÍ MOTORU
Ahoj Espíkové. Mám úplně stejný problém. Když doleju do expanzky vodu mezi rysky, tak po ujetí několika km se mi voda z expanzky ztratí a celý okruh se mi zdá dost natlakovanej. Hadice od termostatu je pocitově dost tvrdá a když povolím víčko expanzky a pomale upustím tlak, vrátí se voda cca na původní hladinu. Termostat je o.k, před ujetím cca 15 000 km mi dělali generálku hlavy (měněny 3 ventily, broušení a tlakování hlavy, všechna nová těsnění, těsnicí gumičky a vymezovací podložky a taky byla měněná vodní pumpa). Voda se ztrácí jen trochu, nevypadá to, že by šla do oleje. A žádná dýmovnice to není. Může někdo poradit?
Edit 1.6.2014: Zapoměl jsem napsat výsledek. Nebudu popisovat co vše jsem zkoušel, ale původce mých problémů bylo těsnění hlavy válců. Nechal jsem vyměnit a vše O.K.
Edit 1.6.2014: Zapoměl jsem napsat výsledek. Nebudu popisovat co vše jsem zkoušel, ale původce mých problémů bylo těsnění hlavy válců. Nechal jsem vyměnit a vše O.K.
Naposledy upravil(a) uzzy dne ned čer 01, 2014 11:13, celkem upraveno 1 x.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS
Re: CHLAZENÍ MOTORU
vyměnil jsem termostat, je to o dost lepší, nicméně vyhnat vzduch je šílenost. ten šroub v rohu chladiče na to úplně nestačí, protože dle mého názoru by měl být ještě jeden odvzdušňovák na malém okruhu než otevře termostat. Opravdu nevíte kde by mohl ten další šroub být?
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG
Re: CHLAZENÍ MOTORU
Ales74 píše:vyměnil jsem termostat, je to o dost lepší, nicméně vyhnat vzduch je šílenost. ten šroub v rohu chladiče na to úplně nestačí, protože dle mého názoru by měl být ještě jeden odvzdušňovák na malém okruhu než otevře termostat. Opravdu nevíte kde by mohl ten další šroub být?
ovzdušňováky jsou na hadicích co vedou k radiátorům topení.jsou jakoby za motorem na stěně mezi motorem a kabinou.je to nejvyšší místo v okruhu.tam vám stojí vzduch.a když projedeš zatáčkou,tak ta bublina někam přeteče....
Re: CHLAZENÍ MOTORU
kde? rozvod je v hliníkových trubkách, jen "průchod" ke kabině je v gumové hadici, tj. posledních 25 cm je v opletené hadici, na které nemám žádný šroub. Máš někde pls schéma nebo foto kde hledat? fakt to tam nevidiím. díky
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG
Re: CHLAZENÍ MOTORU
hlinik je klimoska.musis jit po gumovejch hadicich...Ales74 píše:kde? rozvod je v hliníkových trubkách, jen "průchod" ke kabině je v gumové hadici, tj. posledních 25 cm je v opletené hadici, na které nemám žádný šroub. Máš někde pls schéma nebo foto kde hledat? fakt to tam nevidiím. díky
Re: CHLAZENÍ MOTORU
Gumové hadice vstupují do interiéru a jsou zakončené jen rychlospojkama, které se velmi blbě rozdělávají, žádný šroub tam fakt nemám.
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: CHLAZENÍ MOTORU
Ahoj,dneska jsem tam schválně koukal a je tam šroub je to spíš malé ozubené kolečko musíš šáhnout hodně do zadu až jako pot palubovku akorát v motorové části.Ales74 píše:Gumové hadice vstupují do interiéru a jsou zakončené jen rychlospojkama, které se velmi blbě rozdělávají, žádný šroub tam fakt nemám.
Re: CHLAZENÍ MOTORU
presne tak...jak pise Miča....líp uz to popsat nejde.Míča_2.2DT píše:Ahoj,dneska jsem tam schválně koukal a je tam šroub je to spíš malé ozubené kolečko musíš šáhnout hodně do zadu až jako pot palubovku akorát v motorové části.Ales74 píše:Gumové hadice vstupují do interiéru a jsou zakončené jen rychlospojkama, které se velmi blbě rozdělávají, žádný šroub tam fakt nemám.
Re: CHLAZENÍ MOTORU
u přepážky jsou jen rychlospojky, když jdu po hadici směrem k motoru, nic nenahmatám....připadám si jak lama...nemáte někdo foto?
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG
Re: CHLAZENÍ MOTORU
Mám 2.0 8v a taky odvzdušnění nemám.Po výměně radiatoru s odvzdušněním žádný problém nebyl.Kapalinu co jsem vypustil jsem nalil zpátky,zbylo asi 0.5litru a ten jsem dolil až po cestě do práce a zpět.
Re: CHLAZENÍ MOTORU
díky za "podporu" už si nepřipadám jakxxxxxxxxxxxx....po výměně radiátoru cca 3 roky zpátky jsem taky neměl problém, ale teˇ(d se to s.re protože byl úplně prázdný okruh, který mi vyletěl jak to prdlo komplet dovnitř. Nicméně mrazy v noci už budou tak to zkusím vyměnit a odvzdušňovat přes chladič.
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG
Re: CHLAZENÍ MOTORU
U mě problém vyřešen, bylo prasklé těsnění pod hlavou.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS
Re: CHLAZENÍ MOTORU
ahoj,
nevo nekdo jak nejsnadneji vypustit vodu z chladice? potrebuju tam nalejt nemrznouci smes ..samo u 6V24V by bylo super
dik
nevo nekdo jak nejsnadneji vypustit vodu z chladice? potrebuju tam nalejt nemrznouci smes ..samo u 6V24V by bylo super
dik
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů