CHLAZENÍ MOTORU

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Ales74 » stř říj 30, 2013 21:50

Pánové, potřebuju poradit. Ve čtvrtek mi prasklo topení u spolujezdce. Kompletní chladící okruh vletěl do kabiny. Radiátor už byl měněný, tak jsem si to dal po třech letech znovu :-( No nicméně problém je ten, že od té doby mi po dolití neustále tlakuje systém. Defacto po pár kilometrech jízdy mi uteče voda z expanzky. V čem by mohl být problém? Termostat jsem měl vyndaný a v horké vodě pootevře (možná že málo...) Hledal jsem odvzdušňovací šroub a našel jsem jen plastovou zátku v horním rohu chladiče. Jsou někde ještě další odvzdušňováky? Nemám pocit, že bych ztrácel vodu do oleje, ten je čistý a z výfuku vyloženě žádná mlha taky nejde. Kolik je vlastně objem celého systému, abych věděl kolik nemrznoucí kapaliny nachystat.
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od uzzy » ned lis 03, 2013 15:45

Ahoj Espíkové. Mám úplně stejný problém. Když doleju do expanzky vodu mezi rysky, tak po ujetí několika km se mi voda z expanzky ztratí a celý okruh se mi zdá dost natlakovanej. Hadice od termostatu je pocitově dost tvrdá a když povolím víčko expanzky a pomale upustím tlak, vrátí se voda cca na původní hladinu. Termostat je o.k, před ujetím cca 15 000 km mi dělali generálku hlavy (měněny 3 ventily, broušení a tlakování hlavy, všechna nová těsnění, těsnicí gumičky a vymezovací podložky a taky byla měněná vodní pumpa). Voda se ztrácí jen trochu, nevypadá to, že by šla do oleje. A žádná dýmovnice to není. Může někdo poradit?


Edit 1.6.2014: Zapoměl jsem napsat výsledek. Nebudu popisovat co vše jsem zkoušel, ale původce mých problémů bylo těsnění hlavy válců. Nechal jsem vyměnit a vše O.K.
Naposledy upravil(a) uzzy dne ned čer 01, 2014 11:13, celkem upraveno 1 x.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Ales74 » ned lis 03, 2013 20:09

vyměnil jsem termostat, je to o dost lepší, nicméně vyhnat vzduch je šílenost. ten šroub v rohu chladiče na to úplně nestačí, protože dle mého názoru by měl být ještě jeden odvzdušňovák na malém okruhu než otevře termostat. Opravdu nevíte kde by mohl ten další šroub být?
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od LONGER » ned lis 03, 2013 20:37

Ales74 píše:vyměnil jsem termostat, je to o dost lepší, nicméně vyhnat vzduch je šílenost. ten šroub v rohu chladiče na to úplně nestačí, protože dle mého názoru by měl být ještě jeden odvzdušňovák na malém okruhu než otevře termostat. Opravdu nevíte kde by mohl ten další šroub být?

ovzdušňováky jsou na hadicích co vedou k radiátorům topení.jsou jakoby za motorem na stěně mezi motorem a kabinou.je to nejvyšší místo v okruhu.tam vám stojí vzduch.a když projedeš zatáčkou,tak ta bublina někam přeteče....
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Ales74 » ned lis 03, 2013 22:46

kde? rozvod je v hliníkových trubkách, jen "průchod" ke kabině je v gumové hadici, tj. posledních 25 cm je v opletené hadici, na které nemám žádný šroub. Máš někde pls schéma nebo foto kde hledat? fakt to tam nevidiím. díky
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od LONGER » pon lis 04, 2013 11:11

Ales74 píše:kde? rozvod je v hliníkových trubkách, jen "průchod" ke kabině je v gumové hadici, tj. posledních 25 cm je v opletené hadici, na které nemám žádný šroub. Máš někde pls schéma nebo foto kde hledat? fakt to tam nevidiím. díky
hlinik je klimoska.musis jit po gumovejch hadicich...
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Ales74 » pon lis 04, 2013 21:22

Gumové hadice vstupují do interiéru a jsou zakončené jen rychlospojkama, které se velmi blbě rozdělávají, žádný šroub tam fakt nemám.
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Míča_2.2DT » pon lis 04, 2013 21:57

Ales74 píše:Gumové hadice vstupují do interiéru a jsou zakončené jen rychlospojkama, které se velmi blbě rozdělávají, žádný šroub tam fakt nemám.
Ahoj,dneska jsem tam schválně koukal a je tam šroub je to spíš malé ozubené kolečko musíš šáhnout hodně do zadu až jako pot palubovku akorát v motorové části.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od LONGER » úte lis 05, 2013 11:16

Míča_2.2DT píše:
Ales74 píše:Gumové hadice vstupují do interiéru a jsou zakončené jen rychlospojkama, které se velmi blbě rozdělávají, žádný šroub tam fakt nemám.
Ahoj,dneska jsem tam schválně koukal a je tam šroub je to spíš malé ozubené kolečko musíš šáhnout hodně do zadu až jako pot palubovku akorát v motorové části.
presne tak...jak pise Miča....líp uz to popsat nejde.
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Ales74 » úte lis 05, 2013 22:06

u přepážky jsou jen rychlospojky, když jdu po hadici směrem k motoru, nic nenahmatám....připadám si jak lama...nemáte někdo foto?
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od pas » čtv lis 07, 2013 08:47

Mám 2.0 8v a taky odvzdušnění nemám.Po výměně radiatoru s odvzdušněním žádný problém nebyl.Kapalinu co jsem vypustil jsem nalil zpátky,zbylo asi 0.5litru a ten jsem dolil až po cestě do práce a zpět.

Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od Ales74 » sob lis 09, 2013 22:32

díky za "podporu" už si nepřipadám jakxxxxxxxxxxxx....po výměně radiátoru cca 3 roky zpátky jsem taky neměl problém, ale teˇ(d se to s.re protože byl úplně prázdný okruh, který mi vyletěl jak to prdlo komplet dovnitř. Nicméně mrazy v noci už budou tak to zkusím vyměnit a odvzdušňovat přes chladič.
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od uzzy » stř lis 20, 2013 14:52

U mě problém vyřešen, bylo prasklé těsnění pod hlavou.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: CHLAZENÍ MOTORU

Příspěvek od milanPf » úte pro 03, 2013 15:43

ahoj,

nevo nekdo jak nejsnadneji vypustit vodu z chladice? potrebuju tam nalejt nemrznouci smes :)..samo u 6V24V by bylo super :)

dik
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů