Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)
Moderátor: Moderators General
Break
Odpískáno v poločase. Prostě jsem s nima nehnul, vystřídalo se na tom několik "borců". Takže jsem to poskládal zpátky a dumám nad nesmrtelností brouka.
Asi zkusím někde sehnat ten outil, nebo nechám někoho cvičně sundat a rozhýbat ty svorky. Další varianta je obětovat ty love a nechat si to udělat od někoho kdo to nemá jako koníčka.
Jinak, když budu shánět ty těsnící kroužky, jak se jmenují, nebo jak je určím?
Asi zkusím někde sehnat ten outil, nebo nechám někoho cvičně sundat a rozhýbat ty svorky. Další varianta je obětovat ty love a nechat si to udělat od někoho kdo to nemá jako koníčka.
Jinak, když budu shánět ty těsnící kroužky, jak se jmenují, nebo jak je určím?
Happy end
Tak je hotovo, nechal jsem si to udělat od servisu.
Původní nástřel byla práce 5 tisíc, nakonec chtěli alespoň 8 a "paperless" protože s tím měli spoustu problémů a času navíc. Museli uřezat vývody z původních radiátorů pilkou na železo, nešlo sundat ty rychlospojky.
Celkem to tedy vyšlo na 12t., 4 stály samotné radiátory. V autě si teď ale po pár km můžu dělat saunu, je to nebe a dudy a já jsem šťasten. Hlavně aby to neteklo.
Původní nástřel byla práce 5 tisíc, nakonec chtěli alespoň 8 a "paperless" protože s tím měli spoustu problémů a času navíc. Museli uřezat vývody z původních radiátorů pilkou na železo, nešlo sundat ty rychlospojky.
Celkem to tedy vyšlo na 12t., 4 stály samotné radiátory. V autě si teď ale po pár km můžu dělat saunu, je to nebe a dudy a já jsem šťasten. Hlavně aby to neteklo.
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř čer 04, 2008 15:25
- Bydliště: Trencin
Kvapkajúci výmenník
Ahoj, po prečítaní príspevkov mi výchádza, že mám rovnaký problém s kvapkajúcim pravým výmenníkom, ako tu bolo písané. V predajni náhradných dielov mi ponúkajú niečo takéto:
http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... RT6250.JPG
V kabíne, pod prístrojovkou, je plastový valec - je to len kryt, v ktorom je umiestnený vlastný výmenník? Predpokladám, že ten plastový kryt nie je potrebné meniť, stačí ho rozobrať a vymeniť výmenník. Dostať sa k nemu vyzerá zložito, ale za pokus to stojí. Sam66 tu sľuboval aj nejaké foto z demontáže, ale nič som nenašiel.
Ďakujem za akúkoľvek radu. Peter.
______________________________
Espace III, 1.9 dTi, r.v. 2002
http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... RT6250.JPG
V kabíne, pod prístrojovkou, je plastový valec - je to len kryt, v ktorom je umiestnený vlastný výmenník? Predpokladám, že ten plastový kryt nie je potrebné meniť, stačí ho rozobrať a vymeniť výmenník. Dostať sa k nemu vyzerá zložito, ale za pokus to stojí. Sam66 tu sľuboval aj nejaké foto z demontáže, ale nič som nenašiel.
Ďakujem za akúkoľvek radu. Peter.
______________________________
Espace III, 1.9 dTi, r.v. 2002
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Re: Happy end
No to ale museli být odborníci...coolio píše:Tak je hotovo, nechal jsem si to udělat od servisu.
Původní nástřel byla práce 5 tisíc, nakonec chtěli alespoň 8 a "paperless" protože s tím měli spoustu problémů a času navíc. Museli uřezat vývody z původních radiátorů pilkou na železo, nešlo sundat ty rychlospojky.
Celkem to tedy vyšlo na 12t., 4 stály samotné radiátory. V autě si teď ale po pár km můžu dělat saunu, je to nebe a dudy a já jsem šťasten. Hlavně aby to neteklo.
Nerad ti kazím náladu, ale ve značkovém servisu Renault by tě stejná výměna (když požádáš o neznačkové výměníky) stála okolo 12 000 Kč. Někdy je lepší se nejřív zeptat u Renaultů...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř čer 04, 2008 15:25
- Bydliště: Trencin
Hotovo
Tak som sa do vymeny radiatora pustil sam. Kupil som radiator s oddelovacou prirubou (2.000,- Sk), ktory je pouzitelny vpravo aj vlavo.
Menil som ten u spolujazdca, ale neodtahoval som palubku, ale isiel som na to zo spodu. Odpojil som bateriu, dal som dolu volant, vsetky krycie plasty a tym som mohol vytiahnut aj stredny odkladaci priestor (nemam v nom radio, takze to islo hladko). Takto som sa dostal ku radiatoru. Z motorovej casti som uvolnil rychlospojky a rozpojil hadice veduce ku radiatoru. Chladiacu kvapalinu nie je nutne vypustat, lebo tieto hadice su prakticky najvyssie polozene z celej chladiacej sustavy, a preto vytieklo len cca 2 dcl zmesi. Nasledovalo uvolnenie a vytiahnutie tesniacej priruby. Presunul som sa do interieru a rozrezal plastove privody a tym sa mi uvolnil radiator a dal sa vytiahnut. Bol v dost zlom stave a putoval hned do kosa. V plastovom kryte, kde sa radiator nachadzal bola vytecena chladiaca kvapalina, takze to bolo treba ocistit. Otvor je dost velky na ruku, takze to stacilo vyutierat.
A potom nasledovalo skladanie. Nove privody radiatora zasunut do otvoru smerujuceho do motorovej casti, vsunut radiator, spojit radiator s privodmi, v motore zalozit tesniacu prirubu a spojit hadice do noveho radiatora. Potom uz len poskladat stredny odkladaci box, plastove kryty a volant. Celkovy cas asi 4 hod.
Dokonca mi po zlozeni neostala ziadna skrutka naviac. Dufam, ze sa aj vam bude rovnako darit pri opravach svojho auta.
Menil som ten u spolujazdca, ale neodtahoval som palubku, ale isiel som na to zo spodu. Odpojil som bateriu, dal som dolu volant, vsetky krycie plasty a tym som mohol vytiahnut aj stredny odkladaci priestor (nemam v nom radio, takze to islo hladko). Takto som sa dostal ku radiatoru. Z motorovej casti som uvolnil rychlospojky a rozpojil hadice veduce ku radiatoru. Chladiacu kvapalinu nie je nutne vypustat, lebo tieto hadice su prakticky najvyssie polozene z celej chladiacej sustavy, a preto vytieklo len cca 2 dcl zmesi. Nasledovalo uvolnenie a vytiahnutie tesniacej priruby. Presunul som sa do interieru a rozrezal plastove privody a tym sa mi uvolnil radiator a dal sa vytiahnut. Bol v dost zlom stave a putoval hned do kosa. V plastovom kryte, kde sa radiator nachadzal bola vytecena chladiaca kvapalina, takze to bolo treba ocistit. Otvor je dost velky na ruku, takze to stacilo vyutierat.
A potom nasledovalo skladanie. Nove privody radiatora zasunut do otvoru smerujuceho do motorovej casti, vsunut radiator, spojit radiator s privodmi, v motore zalozit tesniacu prirubu a spojit hadice do noveho radiatora. Potom uz len poskladat stredny odkladaci box, plastove kryty a volant. Celkovy cas asi 4 hod.
Dokonca mi po zlozeni neostala ziadna skrutka naviac. Dufam, ze sa aj vam bude rovnako darit pri opravach svojho auta.
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Přesně tohle nám dělal tekoucí radiátor. Okna na jedné straně byla průhledná a druhá zamlžená, jakoby nám někdo auto rozpůlil přesně uprostřed. Tekl radiátor na té straně co byla zamlžená.Buchtic píše:Mám Espace III r.v. 99 s ruční klimou. Problém při topení: mlží se mi pravé strana (u spolujezdce), čelní sklo i bok. Poraďte, jestli má topení klapku přepínání cirkulace vzduchu a nebo může být prasklé topení i když chladící kapalina neubývá.
Jediným řešením je vyndat palubovku, vyměnit oba radiátory a zase smontovat. V neznačkovém servisu za cca 11000 Kč, ve značkovém za 12000 Kč (když si požádáš o montáž neznačkových radiátorů) a se zárukou.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
No já bych se také napřed mrknul po těch kabinových filtrech, když tedy neubývá voda, naměla by tedy být radiator děravý. Druhá možnost by byla že je radiátor třebas zacpaný.... Ale zkusil bych prvně ty filtry, je to lacnejší a méně pracnější, jsou tam dva, nalevo a napravo. Když otevřeš kapotu, tak je to úplně v koutě u zrcátek, je tam takový obdélník odhlučnění držený dvěma plastovýma matičkama a pod ním je obdelníkový plíšek na myslím že 4 torxácích, ten se musí odendeat a pak směrem do středu vozu by se měli dát nahmatat papírové filtry... Za zkoušku to stojí, než kuchat ven radiátory.Buchtic píše:Mám Espace III r.v. 99 s ruční klimou. Problém při topení: mlží se mi pravé strana (u spolujezdce), čelní sklo i bok. Poraďte, jestli má topení klapku přepínání cirkulace vzduchu a nebo může být prasklé topení i když chladící kapalina neubývá.
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon říj 20, 2008 08:38
Mě se Espáč taky potí, ale jen jakmile je změna teploty, začne po teplu rychle pršet, nebo do auta nasedne 6 lidí za sychravého počasí, tak se pořád mlží.. Je to daný tou ohromnou prosklenou plochou. Nejlíp to řeší na ovladači větrání zapnutí těch, já tomu říkám rychlý ofuk, dvou ikonek v horní řadě uprostřed, dvojím stiknutím se rozjede míchání vzduchu, a během 10sekund je auto odmlžené. Jen to znamená, že běží klima, takže motor trochu ztratí tah a roste spotřeba...Espejsák píše:No já bych se také napřed mrknul po těch kabinových filtrech, když tedy neubývá voda, naměla by tedy být radiator děravý. Druhá možnost by byla že je radiátor třebas zacpaný.... Ale zkusil bych prvně ty filtry, je to lacnejší a méně pracnější, jsou tam dva, nalevo a napravo. Když otevřeš kapotu, tak je to úplně v koutě u zrcátek, je tam takový obdélník odhlučnění držený dvěma plastovýma matičkama a pod ním je obdelníkový plíšek na myslím že 4 torxácích, ten se musí odendeat a pak směrem do středu vozu by se měli dát nahmatat papírové filtry... Za zkoušku to stojí, než kuchat ven radiátory.Buchtic píše:Mám Espace III r.v. 99 s ruční klimou. Problém při topení: mlží se mi pravé strana (u spolujezdce), čelní sklo i bok. Poraďte, jestli má topení klapku přepínání cirkulace vzduchu a nebo může být prasklé topení i když chladící kapalina neubývá.
No myslím, že než se začne blbnout s radiátorama tak je taky dobré vyzkoušet je utěsnit tím blivajzem co prodávají na pumpách. Řešil jsem tenhle problém před léty na Nevadě. Okno se mi po zapnutí ventilátoru mlžilo jak prase a z pod palubky mi kapala voda. Koupil jsem ten přípravek na utěsňování děr v chladiči (80kč), sypnul ho tam a bylo po problému. Radiátor vydržel dalších pět let (až do prodeje vozu) a možná drží dodnes. Je to pochopitelně jen jedna z možností, ale stojí za to ji vyzkoušet než se člověk pustí do docela komplikované opravy.
- volfik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Je to tak.Teď mají v auto Kelly nějakej Leak stop,který se přidá do chladící kapaliny a normálně se na to jezdí,nic se nevypouští.Stojí asi okolo 100 kč.A je po mlžení oken.Je to tedy asi na drobnější úniky.Teď to tam taky dám.Někde mi to taky asi trochu slzí.
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96
- Mira Brabec
- Junior member
- Příspěvky: 138
- Registrován: pon led 16, 2006 12:31
- Bydliště: NERATOVICE
Re: Hotovo
Peter Malik píše:Tak som sa do vymeny radiatora pustil sam. Kupil som radiator s oddelovacou prirubou (2.000,- Sk), ktory je pouzitelny vpravo aj vlavo.
Menil som ten u spolujazdca, ale neodtahoval som palubku, ale isiel som na to zo spodu. Odpojil som bateriu, dal som dolu volant, vsetky krycie plasty a tym som mohol vytiahnut aj stredny odkladaci priestor (nemam v nom radio, takze to islo hladko). Takto som sa dostal ku radiatoru. Z motorovej casti som uvolnil rychlospojky a rozpojil hadice veduce ku radiatoru. Chladiacu kvapalinu nie je nutne vypustat, lebo tieto hadice su prakticky najvyssie polozene z celej chladiacej sustavy, a preto vytieklo len cca 2 dcl zmesi. Nasledovalo uvolnenie a vytiahnutie tesniacej priruby. Presunul som sa do interieru a rozrezal plastove privody a tym sa mi uvolnil radiator a dal sa vytiahnut. Bol v dost zlom stave a putoval hned do kosa. V plastovom kryte, kde sa radiator nachadzal bola vytecena chladiaca kvapalina, takze to bolo treba ocistit. Otvor je dost velky na ruku, takze to stacilo vyutierat.
A potom nasledovalo skladanie. Nove privody radiatora zasunut do otvoru smerujuceho do motorovej casti, vsunut radiator, spojit radiator s privodmi, v motore zalozit tesniacu prirubu a spojit hadice do noveho radiatora. Potom uz len poskladat stredny odkladaci box, plastove kryty a volant. Celkovy cas asi 4 hod.
Dokonca mi po zlozeni neostala ziadna skrutka naviac. Dufam, ze sa aj vam bude rovnako darit pri opravach svojho auta.
Taky se připojím,já na to šel jinak (měnil jsem oba) vyndal jsem schránku uprostřed,boční plasty kryt řadičky a vyndal koberec přelepil jsem pojistky aby do nich nenateklo rozpojil hadice od motoru plátkem pilky uřezal vývody a pravej vytáhl vyměnil,levý odmontoval konzoli s pedálama opět uřízl vývody vytahl volant a vyměnil pak poskládal zpět ...je to lepší než zvedat palubku -alespon pro mne ...detaily jako vypuštění vody atd snad nemusim zminovat jsme tu kluci šiovný
Zdravím, mam takovy maly dotaz, procetl sem vse kolem radiatoru co sem nasel. Espace mam asi tyden a pustil sem se do praveho radiatoru co tekl a levy take samozrejme. Kastlik,plasty vse mam dole, akorat nevim jak to vyndat. Kdyz zevnitr urezu ty plastovy priruby a pak vytahnu radiator tak dobry, ale jak tam dat zpet ten novy. Samotne teleso topeni nebo jak to mam nazvat se mi v palubce ani nehne a ja za boha nemuzu najit zpusob jak tam dat novy( jeste ho nemam koupeny). Pak mensi problem jak sundat spodni kryt od volantu kdyz je na nem ovladani na radio, zbyva tam jeden sroubek a nevim jak na nej zaboha. A jeste posledni jak odpojit airbag, nemuze vystrelit?mam odpojenou baterku, coz asi staci nee. Zkousel sem vyndat pedaly ale nasel sem jen dva srouby od motoru jinak take nevim... hold nejsem tak sikovny no. Zlatá R21. Díky
Na te fotce 1905 kdyz to uriznu tak jak tam dat ten novy pak. http://r4bala.rajce.idnes.cz/8.6.2010_Espace_a_palubka/ Díky
Prodávaj radiátor,co má ty vývody odmontovatelné.Pak to není takovej problém.Tuším,že to dělá Valeo.Jinak musíš cuknout celou palubkou.Vytočíš kola odklopíš kryt pod blatníkem a najdeš tam tři matky.Dvě z nich jsou na stejný klíč a ty povolíš(opravdu jen ty dvě!!!)Možná,že jsou to šroby,ale to poznáš,až to povolí.Neboj nespleteš to,nic jinýho tam neni.Potom rozpojíš hřídel od volantu a s celou palubkou pak cukneš.je dobrý si něco připravit na podložení,protože to není zrovna lehoučký.Pokud seženeš ten radiátor,co má odmontovatelný vývody,tak máš půl práce hotový.Já už pravej měnil a teď mě po dvou letech čeká ten levej.Teď si nadávam,že jsem to neudělal při jednom.No příště už budu chytřejší.Tak ať se dílo podaří.Čau sam.
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Tak nakonec se nam to povedlo, na par malickosti jako to ze se nam rozpojil volant na tyci dole, a uz sem se netrefil do roviny... a ted jeste sehnat tu pasku a dodelat ty hadice. auto jede a nehreje, a nikde nic netece. ale zatim tam mam obyc plast.pasky a levy vyvody tesni a pravy mi prijde ze malicko sakne... takze dekuji za rady a snad uz to nejak stou paskou dame do kupy ty hadice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů