Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)
Moderátor: Moderators General
- vasek.barta
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: pon dub 05, 2010 21:00
- Bydliště: Světlá nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Tak jsem přišel na to že mám uplně nacucaný molitan pod koberce u řidiče, tak nevím jestli je to radiátor jelikož voda se mi ztrácí uplně minimálně(2dcl za pul roku), voda v molitanu není sladká jako fridex tudíž se myslim že to fridex není ani to v autě nesmrdí fridexem, taky mě odrazuje že to mám mokrý jakoby i pod středovým kaslíkem když radiátory jsou po stranách, kolem radiátoru to nikde nekape, okna se potí.... tak nevím kde hledat.... vyndal jsem koberec a budu sledovat..
2,2dCi 95kw
-
- Junior member
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát úno 19, 2010 17:48
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Skús, či nemáš upchatý odtok kondenzačnej vody z klímy... Pre životnosť radiátorov a asi aj chladiča, je nutné po cca 3. rokoch vymeniť Fridex za nový, s preplachom destilovanou vodou. Ahoj.
Š Octavia I, Š Felicia I cabrio, VAZ 2102, Fiat Duna, Espace 1: Biely,Modrý,Červený,Strieborný TD, Espace 3: 2,0 16V: Modrý krátky, Modrý dlhý, Espace 3: 3,0 V6: Čierny dlhý, srtieb. dlhý LPG.
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Tak nedavno me cekalo to same co tu popisujete , proto jsem pripravil maly popis vymeny i s par fotkama.
popisuju hlavne vymenu chladicu.
rozebirani pristrojovky je podle me pomerne jednoduche a rychle. pokud nevite urcite tu navod najdete.
me slo hlavne o to kde ? jak ? a proc ? pri samotne vymene.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3
popisuju hlavne vymenu chladicu.
rozebirani pristrojovky je podle me pomerne jednoduche a rychle. pokud nevite urcite tu navod najdete.
me slo hlavne o to kde ? jak ? a proc ? pri samotne vymene.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
pekna prace...doufam ze me to neceka pac mam vyrobu 99 a netusim jak tam jsou dlouho.zatim sucho a vse v poho...nemel bys jeste fotku demontovaneho chladice?galloper píše:Tak nedavno me cekalo to same co tu popisujete , proto jsem pripravil maly popis vymeny i s par fotkama.
popisuju hlavne vymenu chladicu.
rozebirani pristrojovky je podle me pomerne jednoduche a rychle. pokud nevite urcite tu navod najdete.
me slo hlavne o to kde ? jak ? a proc ? pri samotne vymene.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Mam jenom jednu ale to hlavni proc to teklo je tam vydet.
samozrejme to nejhorsi je uvnitr chladice.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3[/quote]
samozrejme to nejhorsi je uvnitr chladice.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3[/quote]
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
pekna prace koroze...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Zdravím všechny nadšence a masochisty Přeskočím důvody, proč se hrabu v autě sám a zkušenosti s autorizovanými servisy (to hodím někdy do jiné sekce)
Dělal jsem výměnu radiátorů a s tím i chladič. Četl jsem zde různé rady a názory a připravil se psíchycky
Dal se do práce a začal rozebírat, představa, že budu vyndavat celou tu ohavnost, nebo ji někam zvedat, mě deprimovala. Vyndal jsem středový kaslík, největší překážka rádio(nevlastním plechy) a potom schovaný šroubek pod polstrem v kaslíku vpravo. Potom jsem se dostal k výměně P radiátoru, moje nadšení ochablo po prohlédnutí a odkrytí strany řidiče, nic méně jsem nakonec odmontoval volant (celý i s tím sloupkem 4 šrouby) povytáhl ho a sundal pedály. Potom šel vyměnit i ten L.
Nutno říci, že jsem původní radiátory uřezal dle diskuze pilkou a měl jsem nové dělené (origo si neumím představit
Měl jsem dva výrobce, ale pohledem stejné jen barva plastů (černá a bílá) Jeden byl Nissens a druhý Valeo. Mohl bych mít dva od stejné značky, oba díky odjímatelném dopojení - pravolevé.(takto to objednal v prodejně)
Ještě poznatek s rychlospojkami: Vytáhl jsem uříznutou část do prostoru motoru, nasadil na límeček rychlospojky klíč (myslím 24) a na něj položil špalík a nad ním sikovky a přes páku vytáhl. (šlo to opravdu fest) Samozřejmě jsem měl stažené pojistky bindrem.
Radím opatrně a v klidu rozbít ty rychlospojky je docela problém. Nasadit šli tak lehko, že jsem několik minut zkoumal, zda jsou dobře zasazené
Nicméně se to dá udělat za ty 2 dny i s chladičem.
Někdy ještě přihodím nějaké fotky.
Dělal jsem výměnu radiátorů a s tím i chladič. Četl jsem zde různé rady a názory a připravil se psíchycky
Dal se do práce a začal rozebírat, představa, že budu vyndavat celou tu ohavnost, nebo ji někam zvedat, mě deprimovala. Vyndal jsem středový kaslík, největší překážka rádio(nevlastním plechy) a potom schovaný šroubek pod polstrem v kaslíku vpravo. Potom jsem se dostal k výměně P radiátoru, moje nadšení ochablo po prohlédnutí a odkrytí strany řidiče, nic méně jsem nakonec odmontoval volant (celý i s tím sloupkem 4 šrouby) povytáhl ho a sundal pedály. Potom šel vyměnit i ten L.
Nutno říci, že jsem původní radiátory uřezal dle diskuze pilkou a měl jsem nové dělené (origo si neumím představit
Měl jsem dva výrobce, ale pohledem stejné jen barva plastů (černá a bílá) Jeden byl Nissens a druhý Valeo. Mohl bych mít dva od stejné značky, oba díky odjímatelném dopojení - pravolevé.(takto to objednal v prodejně)
Ještě poznatek s rychlospojkami: Vytáhl jsem uříznutou část do prostoru motoru, nasadil na límeček rychlospojky klíč (myslím 24) a na něj položil špalík a nad ním sikovky a přes páku vytáhl. (šlo to opravdu fest) Samozřejmě jsem měl stažené pojistky bindrem.
Radím opatrně a v klidu rozbít ty rychlospojky je docela problém. Nasadit šli tak lehko, že jsem několik minut zkoumal, zda jsou dobře zasazené
Nicméně se to dá udělat za ty 2 dny i s chladičem.
Někdy ještě přihodím nějaké fotky.
Grand Espace 98
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
no mě teče u spolujezdce a jak to čtu tak ten pujde v celku v pohodě doufám mám dokonce uš jeden sehnanej sice sem se zařek že vyměnim oba ale pokud ten pravej jde jen po vyndání kastliku tak udělám jen ten
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Tak mám za sebou výměnu radiátorů v Espace III a nebylo to tak strašné.Palubka dolů nemusela,stačilo vymontovat prostřední velkej kastlík kvůli lepšímu přístupu.Měl jsem radiátory dvoudílné za cenu cca 500,-kus,takže jsem nemusel ani do motorového prostoru(jen vypustit chlad.kapalinu).U spolujezdce výměna super,to bylo během 15minut hotové a u řidiče to bylo horší,tam musela dolů konzole s pedály+tyč řízení i s volantem.Ale nebylo to tak strašné,jak jsem se tu dočítal,že musí dolů celá palubka...Za večer jsem měl hotovo.
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
to rád čtu mě teče u spolujezdce no teče jednou za měsíc tam mám pár kapek nic hrozneho a jeden novej radiator mám takže pohoda to sem chtěl číst že to je brnkačka
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
V tom je ale ten rozdíl, že jsi měl neoriginální dvoudílné radiátory, které se začali vyrábět dost pozdě. Tam už jde tvůj postup. Pokud by si měl původní typ radiátoru který se do nedávna vyráběl, musela by celá palubka dolu...tomv78 píše:Tak mám za sebou výměnu radiátorů v Espace III a nebylo to tak strašné.Palubka dolů nemusela,stačilo vymontovat prostřední velkej kastlík kvůli lepšímu přístupu.Měl jsem radiátory dvoudílné za cenu cca 500,-kus,takže jsem nemusel ani do motorového prostoru(jen vypustit chlad.kapalinu).U spolujezdce výměna super,to bylo během 15minut hotové a u řidiče to bylo horší,tam musela dolů konzole s pedály+tyč řízení i s volantem.Ale nebylo to tak strašné,jak jsem se tu dočítal,že musí dolů celá palubka...Za večer jsem měl hotovo.
A navíc předpokládám, že máš motor 2,0. U motoru 2,2dCi a V6 si také v "háji"
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
To tedy znamená,že někdo předemnou již radiátory měnil,když tam byly také dvoudílné.Nebo?
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Nechci šířit nepodložení info, nejsem si jist na 100%, zkusím to zjistit v dokumentaci podrobněji.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
mam blbej dotaz, pokud jsem odpoved prehledl tak mne nekamenujte jak poznam jedno a dvou dilne topeni ????
Espace rv. 05 Expression 1,9 dci 85 kW černá metalíza
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
ty máš určitě dva radiatory jako každej espik 3
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
takze mam dvoudilne a tak na vymenu pred spolujezdcem staci vyndat kastlik???
Espace rv. 05 Expression 1,9 dci 85 kW černá metalíza
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
tomv78 píše:Tak mám za sebou výměnu radiátorů v Espace III a nebylo to tak strašné.Palubka dolů nemusela,stačilo vymontovat prostřední velkej kastlík kvůli lepšímu přístupu.Měl jsem radiátory dvoudílné za cenu cca 500,-kus,takže jsem nemusel ani do motorového prostoru(jen vypustit chlad.kapalinu).U spolujezdce výměna super,to bylo během 15minut hotové a u řidiče to bylo horší,tam musela dolů konzole s pedály+tyč řízení i s volantem.Ale nebylo to tak strašné,jak jsem se tu dočítal,že musí dolů celá palubka...Za večer jsem měl hotovo.
Ahoj mohl bych poprosit o nějaký kontakt na objednání radiátorů mám špatné oba dva. Moc děkuju st.thomas@seznam.cz
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Zdar chlapy,něco mi teče na nohy a jak sem se dočetl je to nějakej radiator.Nedá se to nějak opravit nalitím nějaký ....... co píšete ty ceny sou docela šílený.Mám ho rok a nacpal sem tam už majland.Je to 2.2td99 díky moc.
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Je to tu již popsáno. Nalít tam jde "utěsňovač" chladičů.
Může to pomoct a budeš mít vyřešeno a může se stát, že se ucpe radiátorek a přestane to topit, v horším případě, pokud chladicí systém nikdy nikdo neproplachoval, ucpe se ti i chladič...
Může to pomoct a budeš mít vyřešeno a může se stát, že se ucpe radiátorek a přestane to topit, v horším případě, pokud chladicí systém nikdy nikdo neproplachoval, ucpe se ti i chladič...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Aha,takže radši neriskovat,obětovat nějakej peníz a koupit novej.Díky moc.
Re:
bod 5.Kde jsou ty dva šrouby?díky..sam66 píše:1)opojit baterku
2)vypustit chladicí kapalinu,já si i vyčistil tu vyrovnávací nádržku
3)palubku začít rozebírat z hora dolů a vše si číslovat a dobře popisovat,protože né všechny šroubky jsou stejný.Něco je jen nacvaknutý jako třěba kryty reproduktorů.Myslím že se to vše dá najít v tom FR.manuálu co je tady na fóru.
4)co se týče elektřiny vše se jen rozpojuje(konektory je dobrý pak
prostříknout kontoxem nebo něčím podobným)
5)nakonec povolit matky (JEN DVĚ na každé straně!!)co drží palubku,ty jsou zvenčí pod blatníkem.
6)Odpojit přívody k radiátorům z motorového prostoru.POZOR jsou to rychlospojky a může se k tomu dost nahov..
7)popotáhnout palubku (volant se táhne i s palubkou a pod ní je ta tyč od něj spojená jako tisícihranový náboj.HLAVNĚ POMALU A KLÍDEK
civil:Chrysler Grand Voyager
retro:Oldsmobile Cutlass Ciera
tuning:R19 sedan "Low n' slow"
PETIN:721 686 734
retro:Oldsmobile Cutlass Ciera
tuning:R19 sedan "Low n' slow"
PETIN:721 686 734
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Docela dobrý postup za 2,5 hodky jsem měl radiátory venku.
http://www.auto-technique.fr/fiche-tech ... 1-451.html
http://www.auto-technique.fr/fiche-tech ... 1-451.html
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Je důležité ale upozornit, že se to liší podel přesného roku výroby a motorizace.
Radiatory jsou sice stejné, ale je tam rozdíl podle výbavy a podle toho jestli si seženete prodlužovací "trubičky" k radiátorům, aby to takto šlo.
Radiatory jsou sice stejné, ale je tam rozdíl podle výbavy a podle toho jestli si seženete prodlužovací "trubičky" k radiátorům, aby to takto šlo.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Zdravím.Asi měsíc mám louže na obou gumách pod nohama a tak jsem se dneska do toho pustil.Začal jsem řidičovou stranou a za 2 hodky byl venku.Není to příjemná práce. Před vyndáním jsem čekal shnilý radiator,ale realita je úplně jiná.Radiator je jak nový,zkoušel jsm ho natlakovat komresorem a teprve když jsem vší silou udržel jeden vývod,tak začal bublat pod pertlem.Tlak jsem neměřil,ale odhadl bych min.3atm.Nyní mě hlodá myšlenka ,jestli mě netlakuje motor a tekoucí radiator není průvodní jev.Je mě divný,že začli oba naráz.Nemá někdo zkušenosti?
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des
Ahoj radiátory budou + - nějakej tejden možná jen den stejně staré tak klekly oba je to možné.pas píše:Zdravím.Asi měsíc mám louže na obou gumách pod nohama a tak jsem se dneska do toho pustil.Začal jsem řidičovou stranou a za 2 hodky byl venku.Není to příjemná práce. Před vyndáním jsem čekal shnilý radiator,ale realita je úplně jiná.Radiator je jak nový,zkoušel jsm ho natlakovat komresorem a teprve když jsem vší silou udržel jeden vývod,tak začal bublat pod pertlem.Tlak jsem neměřil,ale odhadl bych min.3atm.Nyní mě hlodá myšlenka ,jestli mě netlakuje motor a tekoucí radiator není průvodní jev.Je mě divný,že začli oba naráz.Nemá někdo zkušenosti?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů