Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
vasek.barta
Junior member
Příspěvky: 142
Registrován: pon dub 05, 2010 21:00
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od vasek.barta » ned srp 07, 2011 10:57

Tak jsem přišel na to že mám uplně nacucaný molitan pod koberce u řidiče, tak nevím jestli je to radiátor jelikož voda se mi ztrácí uplně minimálně(2dcl za pul roku), voda v molitanu není sladká jako fridex tudíž se myslim že to fridex není ani to v autě nesmrdí fridexem, taky mě odrazuje že to mám mokrý jakoby i pod středovým kaslíkem když radiátory jsou po stranách, kolem radiátoru to nikde nekape, okna se potí.... tak nevím kde hledat.... vyndal jsem koberec a budu sledovat..
2,2dCi 95kw

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od duskopoprad » pon pro 12, 2011 22:46

Skús, či nemáš upchatý odtok kondenzačnej vody z klímy... Pre životnosť radiátorov a asi aj chladiča, je nutné po cca 3. rokoch vymeniť Fridex za nový, s preplachom destilovanou vodou. Ahoj.
Š Octavia I, Š Felicia I cabrio, VAZ 2102, Fiat Duna, Espace 1: Biely,Modrý,Červený,Strieborný TD, Espace 3: 2,0 16V: Modrý krátky, Modrý dlhý, Espace 3: 3,0 V6: Čierny dlhý, srtieb. dlhý LPG.

galloper
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 01, 2011 18:11

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od galloper » čtv led 05, 2012 19:46

Tak nedavno me cekalo to same co tu popisujete , proto jsem pripravil maly popis vymeny i s par fotkama.
popisuju hlavne vymenu chladicu.
rozebirani pristrojovky je podle me pomerne jednoduche a rychle. pokud nevite urcite tu navod najdete.
me slo hlavne o to kde ? jak ? a proc ? pri samotne vymene.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od benisek josef » čtv led 05, 2012 20:21

galloper píše:Tak nedavno me cekalo to same co tu popisujete , proto jsem pripravil maly popis vymeny i s par fotkama.
popisuju hlavne vymenu chladicu.
rozebirani pristrojovky je podle me pomerne jednoduche a rychle. pokud nevite urcite tu navod najdete.
me slo hlavne o to kde ? jak ? a proc ? pri samotne vymene.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3
pekna prace...doufam ze me to neceka pac mam vyrobu 99 a netusim jak tam jsou dlouho.zatim sucho a vse v poho...nemel bys jeste fotku demontovaneho chladice?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

galloper
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob led 01, 2011 18:11

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od galloper » sob led 07, 2012 22:35

Mam jenom jednu ale to hlavni proc to teklo je tam vydet.
samozrejme to nejhorsi je uvnitr chladice.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 056&type=3[/quote]

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od benisek josef » pát led 13, 2012 14:30

pekna prace koroze...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Prtka
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 23, 2006 14:00

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Prtka » sob bře 24, 2012 22:26

Zdravím všechny nadšence a masochisty :) Přeskočím důvody, proč se hrabu v autě sám a zkušenosti s autorizovanými servisy (to hodím někdy do jiné sekce)
Dělal jsem výměnu radiátorů a s tím i chladič. Četl jsem zde různé rady a názory a připravil se psíchycky :)
Dal se do práce a začal rozebírat, představa, že budu vyndavat celou tu ohavnost, nebo ji někam zvedat, mě deprimovala. Vyndal jsem středový kaslík, největší překážka rádio(nevlastním plechy) a potom schovaný šroubek pod polstrem v kaslíku vpravo. Potom jsem se dostal k výměně P radiátoru, moje nadšení ochablo po prohlédnutí a odkrytí strany řidiče, nic méně jsem nakonec odmontoval volant (celý i s tím sloupkem 4 šrouby) povytáhl ho a sundal pedály. Potom šel vyměnit i ten L.
Nutno říci, že jsem původní radiátory uřezal dle diskuze pilkou a měl jsem nové dělené (origo si neumím představit :(
Měl jsem dva výrobce, ale pohledem stejné jen barva plastů (černá a bílá) Jeden byl Nissens a druhý Valeo. Mohl bych mít dva od stejné značky, oba díky odjímatelném dopojení - pravolevé.(takto to objednal v prodejně)
Ještě poznatek s rychlospojkami: Vytáhl jsem uříznutou část do prostoru motoru, nasadil na límeček rychlospojky klíč (myslím 24) a na něj položil špalík a nad ním sikovky a přes páku vytáhl. (šlo to opravdu fest) Samozřejmě jsem měl stažené pojistky bindrem.
Radím opatrně a v klidu :) rozbít ty rychlospojky je docela problém. Nasadit šli tak lehko, že jsem několik minut zkoumal, zda jsou dobře zasazené :)
Nicméně se to dá udělat za ty 2 dny i s chladičem.
Někdy ještě přihodím nějaké fotky.
Grand Espace 98

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od bibo » ned bře 25, 2012 09:22

no mě teče u spolujezdce a jak to čtu tak ten pujde v celku v pohodě doufám mám dokonce uš jeden sehnanej sice sem se zařek že vyměnim oba ale pokud ten pravej jde jen po vyndání kastliku tak udělám jen ten
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

tomv78
Junior member
Příspěvky: 233
Registrován: čtv črc 10, 2008 21:47

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od tomv78 » sob čer 16, 2012 10:52

Tak mám za sebou výměnu radiátorů v Espace III a nebylo to tak strašné.Palubka dolů nemusela,stačilo vymontovat prostřední velkej kastlík kvůli lepšímu přístupu.Měl jsem radiátory dvoudílné za cenu cca 500,-kus,takže jsem nemusel ani do motorového prostoru(jen vypustit chlad.kapalinu).U spolujezdce výměna super,to bylo během 15minut hotové a u řidiče to bylo horší,tam musela dolů konzole s pedály+tyč řízení i s volantem.Ale nebylo to tak strašné,jak jsem se tu dočítal,že musí dolů celá palubka...Za večer jsem měl hotovo.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od bibo » sob čer 16, 2012 21:55

to rád čtu mě teče u spolujezdce no teče jednou za měsíc tam mám pár kapek nic hrozneho a jeden novej radiator mám takže pohoda to sem chtěl číst že to je brnkačka :)
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Márty » pon čer 18, 2012 09:25

tomv78 píše:Tak mám za sebou výměnu radiátorů v Espace III a nebylo to tak strašné.Palubka dolů nemusela,stačilo vymontovat prostřední velkej kastlík kvůli lepšímu přístupu.Měl jsem radiátory dvoudílné za cenu cca 500,-kus,takže jsem nemusel ani do motorového prostoru(jen vypustit chlad.kapalinu).U spolujezdce výměna super,to bylo během 15minut hotové a u řidiče to bylo horší,tam musela dolů konzole s pedály+tyč řízení i s volantem.Ale nebylo to tak strašné,jak jsem se tu dočítal,že musí dolů celá palubka...Za večer jsem měl hotovo.
V tom je ale ten rozdíl, že jsi měl neoriginální dvoudílné radiátory, které se začali vyrábět dost pozdě. Tam už jde tvůj postup. Pokud by si měl původní typ radiátoru který se do nedávna vyráběl, musela by celá palubka dolu...
A navíc předpokládám, že máš motor 2,0. U motoru 2,2dCi a V6 si také v "háji" :?
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

tomv78
Junior member
Příspěvky: 233
Registrován: čtv črc 10, 2008 21:47

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od tomv78 » pon čer 18, 2012 11:32

To tedy znamená,že někdo předemnou již radiátory měnil,když tam byly také dvoudílné.Nebo?

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Márty » pon čer 18, 2012 12:35

Nechci šířit nepodložení info, nejsem si jist na 100%, zkusím to zjistit v dokumentaci podrobněji.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

petras66
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: ned črc 01, 2012 22:00

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od petras66 » pon zář 17, 2012 21:58

mam blbej dotaz, pokud jsem odpoved prehledl tak mne nekamenujte :-D jak poznam jedno a dvou dilne topeni ????
Espace rv. 05 Expression 1,9 dci 85 kW černá metalíza
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od bibo » úte zář 18, 2012 08:09

ty máš určitě dva radiatory jako každej espik 3
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

petras66
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: ned črc 01, 2012 22:00

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od petras66 » stř zář 19, 2012 14:55

takze mam dvoudilne a tak na vymenu pred spolujezdcem staci vyndat kastlik???
Espace rv. 05 Expression 1,9 dci 85 kW černá metalíza
Espace rv. 98 svetle zel. metaliza , 2.0 84kW (prodán)

stthomas
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 03, 2012 12:09

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od stthomas » stř říj 03, 2012 12:15

tomv78 píše:Tak mám za sebou výměnu radiátorů v Espace III a nebylo to tak strašné.Palubka dolů nemusela,stačilo vymontovat prostřední velkej kastlík kvůli lepšímu přístupu.Měl jsem radiátory dvoudílné za cenu cca 500,-kus,takže jsem nemusel ani do motorového prostoru(jen vypustit chlad.kapalinu).U spolujezdce výměna super,to bylo během 15minut hotové a u řidiče to bylo horší,tam musela dolů konzole s pedály+tyč řízení i s volantem.Ale nebylo to tak strašné,jak jsem se tu dočítal,že musí dolů celá palubka...Za večer jsem měl hotovo.

Ahoj mohl bych poprosit o nějaký kontakt na objednání radiátorů mám špatné oba dva. Moc děkuju st.thomas@seznam.cz

pucek
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 06, 2012 23:24
Bydliště: třebíč

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od pucek » čtv říj 11, 2012 13:23

Zdar chlapy,něco mi teče na nohy a jak sem se dočetl je to nějakej radiator.Nedá se to nějak opravit nalitím nějaký ....... co píšete ty ceny sou docela šílený.Mám ho rok a nacpal sem tam už majland.Je to 2.2td99 díky moc.

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Márty » čtv říj 11, 2012 14:49

Je to tu již popsáno. Nalít tam jde "utěsňovač" chladičů.

Může to pomoct a budeš mít vyřešeno a může se stát, že se ucpe radiátorek a přestane to topit, v horším případě, pokud chladicí systém nikdy nikdo neproplachoval, ucpe se ti i chladič...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

pucek
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 06, 2012 23:24
Bydliště: třebíč

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od pucek » pát říj 12, 2012 07:31

Aha,takže radši neriskovat,obětovat nějakej peníz a koupit novej.Díky moc.

PETIN
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: úte čer 05, 2012 15:48
Bydliště: Chotěboř

Re:

Příspěvek od PETIN » sob říj 27, 2012 19:05

sam66 píše:1)opojit baterku
2)vypustit chladicí kapalinu,já si i vyčistil tu vyrovnávací nádržku
3)palubku začít rozebírat z hora dolů a vše si číslovat a dobře popisovat,protože né všechny šroubky jsou stejný.Něco je jen nacvaknutý jako třěba kryty reproduktorů.Myslím že se to vše dá najít v tom FR.manuálu co je tady na fóru.
4)co se týče elektřiny vše se jen rozpojuje(konektory je dobrý pak
prostříknout kontoxem nebo něčím podobným)
5)nakonec povolit matky (JEN DVĚ na každé straně!!)co drží palubku,ty jsou zvenčí pod blatníkem.
6)Odpojit přívody k radiátorům z motorového prostoru.POZOR jsou to rychlospojky a může se k tomu dost nahov..
7)popotáhnout palubku (volant se táhne i s palubkou a pod ní je ta tyč od něj spojená jako tisícihranový náboj.HLAVNĚ POMALU A KLÍDEK
bod 5.Kde jsou ty dva šrouby?díky..
civil:Chrysler Grand Voyager
retro:Oldsmobile Cutlass Ciera
tuning:R19 sedan "Low n' slow"
PETIN:721 686 734

stthomas
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 03, 2012 12:09

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od stthomas » pon lis 12, 2012 09:22

Docela dobrý postup za 2,5 hodky jsem měl radiátory venku.

http://www.auto-technique.fr/fiche-tech ... 1-451.html

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Márty » pon lis 12, 2012 12:52

Je důležité ale upozornit, že se to liší podel přesného roku výroby a motorizace. :idea:
Radiatory jsou sice stejné, ale je tam rozdíl podle výbavy a podle toho jestli si seženete prodlužovací "trubičky" k radiátorům, aby to takto šlo.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od pas » sob dub 20, 2013 20:34

Zdravím.Asi měsíc mám louže na obou gumách pod nohama a tak jsem se dneska do toho pustil.Začal jsem řidičovou stranou a za 2 hodky byl venku.Není to příjemná práce. Před vyndáním jsem čekal shnilý radiator,ale realita je úplně jiná.Radiator je jak nový,zkoušel jsm ho natlakovat komresorem a teprve když jsem vší silou udržel jeden vývod,tak začal bublat pod pertlem.Tlak jsem neměřil,ale odhadl bych min.3atm.Nyní mě hlodá myšlenka ,jestli mě netlakuje motor a tekoucí radiator není průvodní jev.Je mě divný,že začli oba naráz.Nemá někdo zkušenosti?

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Míča_2.2DT » ned dub 21, 2013 17:09

pas píše:Zdravím.Asi měsíc mám louže na obou gumách pod nohama a tak jsem se dneska do toho pustil.Začal jsem řidičovou stranou a za 2 hodky byl venku.Není to příjemná práce. Před vyndáním jsem čekal shnilý radiator,ale realita je úplně jiná.Radiator je jak nový,zkoušel jsm ho natlakovat komresorem a teprve když jsem vší silou udržel jeden vývod,tak začal bublat pod pertlem.Tlak jsem neměřil,ale odhadl bych min.3atm.Nyní mě hlodá myšlenka ,jestli mě netlakuje motor a tekoucí radiator není průvodní jev.Je mě divný,že začli oba naráz.Nemá někdo zkušenosti?
Ahoj radiátory budou + - nějakej tejden možná jen den stejně staré tak klekly oba je to možné.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů