Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

lacina
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: úte říj 07, 2008 23:26

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od lacina » čtv zář 03, 2015 14:50

jsem ze Dvur kralove nad labem

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Dawes » pát led 08, 2016 09:28

Tak mám zase jeden objev.
Po dvou letech jsem víceméně náhodou přišel na opět mokro pod radiátory. Jen připomenu, že jsem měnil původní za nové, dvoudílné. Oba dva nové tekly v přírubě. O-kroužky z nějakého důvodu po dvou letech začaly pouštět. Takže opět celé rozborka, tentokrát bez vyndavání volantu - jen jsem rozpojil spojku na volantové tyči a vysunul tisícihran (je dobré si u tisícihranu nalepit papírovku a udělat rysku, aby se po zpětné instalaci nemusel srovnávat volant).
Celé radiátory jsem vyndal, připojováky nechal kde jsou. Všechno důkladně očistil a vymazal červenym silikonem na motory (tuba asi 80 kaček). Složeno, napuštěno a zatím dobré. Jen ten silikon chce asi 12 hodin zrát při teplotě nad 10 stupňů.

A opět, celý léto v pohodě a to i při extratlaku ve vedrech. A jak přijde zima a marast a garáž a dílna jsou plný práce, přijde taková poje..ávka kvůli který se musí celý auto rozebrat :/
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od pas » pon úno 08, 2016 18:53

Začínám věřit,že za všechno může zátka na nádržce.Mě tekly oba,levý víc,ten jsem vyměnil.Pravý zatím ne-auto muselo jezdit.Ale udržuju hladinu na minimu,v zátce občas pomačkám klapku a od té doby/asi 2roky/ ani kapka.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Dawes » čtv úno 11, 2016 19:01

Může být. Když hapruje klapka a není v nádržce dost místa na tlak, odnesou to nejslabší místa. Což radiátory bezesporu jsou.
Bráchovi takhle kvůli blbý zátce porupaly plastový spoje na E-II V6 a jako bonus měnil komplet chlazení a těsnění obou hlav. 30 litrů v .... víš kde.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od michal.sk » ned říj 23, 2016 23:07

zdravim vsetkych, tak aj ja to mam za sebou...
trochu ste ma vystresovali svojimi katastrofickymi prispevkami. ja som to robil na ulici, komplet od vypustenia vody po odvzdusnenie necelych 5,5 hodin... a to som sa najviac zdrzal ked som nerozvazne vyhakol spojkove lanko a uletel mi ten samostel - nasledovalo rozoberanie a nastavenie - vysypalo sa z toho 12 carovnych guliciek... a netusil som ako to vyzera vo vnutri... takze nasledovalo asi dvadsat minutove googlenie a hladanie v dialogyse niecoho okolo samostelu, samozrejme nic... odplastovanie je pohoda, demontaz pomocou pilky na kov - odrezanie vyvodov, vybratie radiatorov - mal som este povodne nedelene... prechodku k motoru netreba vyberat, trubky sa daju vytiahnut. co sa tyka rychlospojok, dobra finta je s lankom co tu niekto popisal vyssie, staci jednou rukou stlacit spojku a druhou sa to da krasne vytiahnut, u F3R netreba ani spustit motor. nove trubky som potrel vazelinou a krasne isli dnu a ani sa nijako nekrutia O-kruzky. na pravej strane nie je vlastne co robit. u vodica isli dole pedale (cela konzola) - vsetky 3 (plyn asi nemusel ist, asi by ani nezavadzal) treba si dat ale bacha na to spojkove lanko. zafixovat samostel a potom vyhaknut najskor na prevodovke a potom na pedali. ide o to aby sa neroztiahol samostel, inak ho treba nanovo nastavit. tyc riadenia sa vysunie do boku na samotnom riadeni po vybrati skrutky pod spodnym krizom. nie je tam tisic hran, ale "U" svorka na stvorhrannom hriadeli - nevysuva sa axialne ale do boku. mne sa po demontazi konzoly s pedalmi podarilo posunut brzdovy spinac takze po zlozeni mi svietili svetla stale. a vsimol som si to az ked som to mal cele zlozene - vtedy tam uz nie je pristup, takze kryt pod volantom a lava strana isli dole znovu... takze bez takychto zdrzani pri "prvovymene" by sa to zvladnut za take 4 hodky... netreba sa toho bat... a este dobra rada: nove radiatory su nastriekane nejakym konzervacnym olejom, takze pred samotnou montazou je dobre ich niecim odmastit lebo to bude nejaky ten den v interieri citit - hlavne ked sa kuri...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Dawes » stř říj 26, 2016 13:42

Michale gratuluju k úspěšnému porodu radiátorů topení :)
Pro jistotu se občas mrkni jestli ty nové nerosí - já takhle vloni (a zase v zimě) celý nový radiátory vyndaval a přetěsňoval ty příruby - byly v nich pokroucený O-kroužky a asi v létě při vyšším tlaku (výkon, horko + klima) povolily. Takže vrstva červenýho silikonu + nový slovník vyňatých slov, protože kdybych to byl kontroloval, dělalo by se mi to v teple na dvorku líp, než v zimě garáži jen o metr větší než je celý auto. 8-)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od michal.sk » stř říj 26, 2016 20:58

dik, za rady, uz som cital, zatial kontrolujem po kazdej jazde... prave proti tomu kruteniu som to potrel vazelinou. pekne to tam vklzlo a vyzera to ze tam kde malo... takze zatiel sucho (klop, klop...)

ale dne som pri prezuvani nasiel trochu rozbity pravy spodny gulak... ale to uz idem hladat na ine vlakno... asi sa to bude musiet vylisovat...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Šepleta
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte zář 01, 2009 11:36
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní des

Příspěvek od Šepleta » stř pro 14, 2016 14:22

Tak páni, auto mi takisto nekurilo ani jedna strana, dnes som odpojil hadice z oboch radiátorov, premyl wapkou a auto kúri ako besné :idea: 8)

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od pas » pon srp 07, 2017 08:07

Konečně jsem se dokopal k výměně pravýho radiatoru.Základ je vyndat kastlík,pak je přístup luxus.Levý topení jsem dělal,bez vyndání kastlíku a málem jsem si ukroutil ruce.Před vyndáním kastlíku je dobrý zjistit,kde jsou schovaný šroubky-je jich tam fakt hodně.Já to dělal podle obr.z franc.fora-odkaz je ve vlákně.Jinak topení NRF 800kč+3hod.práce.

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od pas » pon srp 07, 2017 08:07

Konečně jsem se dokopal k výměně pravýho radiatoru.Základ je vyndat kastlík,pak je přístup luxus.Levý topení jsem dělal,bez vyndání kastlíku a málem jsem si ukroutil ruce.Před vyndáním kastlíku je dobrý zjistit,kde jsou schovaný šroubky-je jich tam fakt hodně.Já to dělal podle obr.z franc.fora-odkaz je ve vlákně.Jinak topení NRF 800kč+3hod.práce.Foto bohužel nejde přidat.

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od yndezit » ned srp 13, 2017 11:20

To je dobrá cena. Mne to teď stálo 16 tisíc, teda krom radiátorů v tom byla i výměna chladiče, co už byl taky na výměnu.

Uživatelský avatar
stanleyq
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: pát úno 11, 2011 09:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od stanleyq » úte lis 28, 2017 12:54

Zdravím pánové, je tady nějaký mistr, který by byl ochotný a schopný vyměnit pravý radiátor topení u spolujezdce, aniž by musel ven motor nebo zásadně ven přístrojovka? Prostě někdo, kdo ví jak na to bez odstrojení půlky auta. Dnešní dělené radiátory problém nejsou, problém je dostat se k těm spojkám atd. Nechci, aby na tom někdo strávil 15hodin jenom na vyndavání přístrojovky, jestli mi rozumíte :-) Přijedu kamkoliv, samozřejmě zaplatím a rád. Díky moc za případné rady. Dočetl jsem se tady toho dost a někdo psal, že to jde i jinak než rozebrat půlku auta. Grand 2,2,Dci 2002r.v. Za každý postřeh budu rád, Stanley
GRAND ESPACE 2,2 DCI r.v. 2002

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Dawes » pon pro 04, 2017 13:54

Duplicitní dotaz. Prosím, příště pokládej jeden požadavek pouze do jednoho vlákna / tématu.
Ď.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Drula
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř črc 27, 2016 11:38

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Drula » stř pro 27, 2017 19:12

Dobry den
Menil jsem si na svem espejsu radiatory topení není to žádna hruza koupil jsem dva radiatory na internetu za 800kč oba prace trvala cca 6hod.
Pravy a levy jsou stejne tak je potřeba akorat na jednym obratit přirubuaby po vložení směrovala dolu.Kdyby se někdo na neco chtel zeptat tak se ptejte než to zapomenu.
Espace 2,2dt 83kw kod motoru g8t 914

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od zub10 » pon pro 03, 2018 20:25

Jedna drobnost, pokud máte nefunkční víčko za 50kč,
tak je z okruhu papiňák a můžete měnit věci doaleluja.

Starý espace 21 let je s utaženým víčkem hned bez vody(voda pod nohama z topenÍ apod),
s povoleným při ohřátým motoru až začne víčko syčet tam voda vyrží klidně rok.Vaření není problém, ralye nejezdí.
Není důvod namáhat stařičký systém zbytečně tlakem.

Nevíte jak rozdělat spojky na radiátoru v prostupu z motorového prostoru, který se asi nikdy nerozdělávaly?
mačkám čudlíky na rychlospojce a nehnu s tím sem ani tam.
Mám v plánu proplach hadicí.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Dawes » stř pro 05, 2018 14:45

Já jsem ty rychlospojky prostříkal silikonovym olejem, v rámci možností zakroutil doprava doleva, čudlíky rozhýbal sikovkama a pak jsem si udělal z paracordu smyčku, uvázal ji na hadici za rychlospojku, nataženou rukou jen mačkal čudlíky a druhou rukou tahal za smyčku až se hadice odpojila.

Jinak pokud máš rychlospojky zarostlý na ještě původních jednodílných radiátorech, který budeš stejně rušit, dá se to vyřešit i tak, že odřízneš plátkem pilky na železo ty plastový trubky na radiátoru, protáhneš je do motorovýho prostoru a na uvolněný hadici odoperuješ kleštěma.

Edit: samozřejmě na ty rychlospojky existuje nástroj, vypadá jako kleště co maj místo čelistí podélně uloženou rozříznutou trubku.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od zub10 » ned pro 30, 2018 18:42

Hotovo - máňa skoro vůbec netopila, hadice do radiátoru vlahý, ven studený.
Servis - to se musí vyměnit, rozebrat palubovku.... - chechtáky

Pěkný opruz je rozdělat rychlospojky, navíc zaseklý v plastových trubkách, který se nejspíš nikdy nerozpojovaly.
Ta smyčka provázkem a tahání druhou rukou pomohlo u 2 spojů.
Další dva nepřístupný a nešly vůbec uvolnit. pomohlo navlíknout plastovou stahovací pásku, pomalu ji utahovat a zkoušet navlíkat na čudlíky,
dokud na nich nedrží a potom dotáhnout naplno, pak je trvale uvolněno a je prostor k cukání a kroucení.
Důležité je netahat silou, pak se spojka zasekne a udělá vryp, do kterého zapadne ještě víc.
Voda skoro vůbec nevytekla.

Následovala sestava s hadicema průměr 18 a čerpadlo z pračky.
Nejdřív propláchnutí obráceně - vodovod na horní trubku - vylítal písek.
Poté kýbl se směsí na čištění chlazení opět zapojeno obráceně, čerpadlo a 30minut honit dokola.
Dal jsem jen teplou vodu bez ohřevu.
Pak propláchnutí čistou vodou z vodovodu, napojení a topí zas jak Webasto.
jen se hulí z krycího opletu hadic, protože sem tam nastříkal před měsícem kontaktol, asi se odpařuje.

Jako bonus jsem ve finále utrhl plastový odvzdušňovák :( , není to nutné, druhý nešel a topí oba.

A HLAVNĚ NEDOTAHOVAT ZÁTKU, je to zbytečny.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Jirka2.2 » sob bře 05, 2022 19:34

chlapi poradil by mi prosím někdo s těmi radiátory topení?
kape mi to už delší dobu, dospěl jsem do bodu kdy víčko nádržky mám "navolno" ať si může odfouknout, samo že hladinu sleduju (je lehce nad minimem), úniky nejsou velký - pár kapek na rohožce u spolujezdce jindy pod spojkovym pedalem u ridice
chystam se tedy na výměnu obou dvou radiátorů
teď to hlavní - mám motorizaci 2.2 dci 95kw 2001 tusim rok vyroby, které radiátory mám objednat? nekdo psal ze daval NISSENS https://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... tId=196302 nebo NRFhttps://www.autodily-pema.cz/autodily/r ... tId=357065

díky za každou radu/návod/foto kdo má
pokud znáte někoho kdo to umí v jižních čechách udělat, prosím o kontakt

PS:tento týden mi asi odešly i měchy na zadní nápravě (měněny před 2 roky!!), takže to vzdávám a čeká mě výměna za pružiny (vůbec nevím jestli to navíc nemá vazbu na sklápění předních xenonů), ložiska vepředu vyměněná před 14 dny (to jsem musel dva servisy přemlouvat ať mi to vymění, protože oba dva mi nezávisle tvrdily že mi hučí gumy...), klimu už jsem vzdal asi před 3 roky... mám přece 2 střešní okna..

přiznám se, že kdyby žena nechtěla auto měnit, tak už radši jezdím nějakou dácií bez klimy s nožním pohonem aka flinstoun a s litrovou atmosférou
espace III 2.2 dci 95 kW

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Dawes » ned bře 06, 2022 22:27

Ahoj,
ty radiátory jsou oba dvoudílné, tedy snadněji použitelné. Pokud vím, 2.2dCi neměla jinou rozměrovou specifikaci, takže by měly v pohodě sedět. Sám jsem kdysi měnil původní tekoucí za Nissense. Dělají to tuším na Slovensku, ale ruku pod auto za to nedám.
Hlavní je při montáži nového radiátoru dokonale nasadit O-kroužky v přírubě vývodů aby se nezmačkaly (stalo se mi 2x, přišel jsem na to po půl roce) a ideálně ten spoj posychrovat třeba červeným silikonem. Leze se tam dost blbě a ty příruby prostě mají tendenci občas začít ucházet.
Dá se to zvládnout za volný den, když máš kolem auta místo a neprší/nesněží ti na záda.
Na 2.0 8V jsem to dělal asi 4x nebo 5x, u dCi nevím kolik je místa ze strany motoru, interiérová část by měla být stejná (sundaváš prakticky všechno od potažené části palubky dolů). Zkusím někde pohledat poznámky / fotky.

Měchy/pera: pokud nemáš naklápění xenonů ve světlech, je vyrovnání výšky vozidla (a naklopení světel) nastavováno právě měchy. Držel bych se tedy výměny / opravy měchů, přestavba na péra tak, aby to bylo funkční a legální by dle mého názoru byla asi náročnější a dražší.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od michal.sk » ned bře 20, 2022 12:30

...silikon sa dava okolo vane/sprchoveho kuta.... nie do auta... pred mesiacom +/- som daval dole olejovu vanu... som myslel ze ma je..e, kym som odtial dostal ten silikonoy sajrajt.... ruky dolamat kazdemu, kto ma v dielni/garazi silikon... :) na tie radiatory staci pol dna... a nevadi az tak ked prsi - vacsinu robis v interieri
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Dawes » pon bře 21, 2022 15:01

Michale není silikon jako silikon. Na olejové vany a tyhle autoproblémy se "červený silikon" používá běžně. Je to přímo a speciálně k tomuto účelu. Různé díly na chlazení/topení aut a na motorech obecně jsem sundaval a měnil nesčetněkrát, většinou byly máznuté právě tímhle a čištění nezabralo víc času a práce, než odmaštění a očištění od běžného nánosu sajrajtu co na dílech prostě byl v rámci provozu.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

3ESPACE3
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned bře 03, 2019 11:43
Bydliště: OLOMOUC

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od 3ESPACE3 » stř pro 20, 2023 18:55

ČAU TAK DNES JSEM MĚNIL NA ESPACE III OBA RADIÁTORY SICE MI TO TRVALO 6 HODIN A BYLY DĚLENÝ ALE TOPÍ TO JE HLAVNÍ
MĚL JSEM SICE Z TÉ PRÁCE OBYVY ALE POHODA JEDINÝ CO MI UDĚLALO STAROSTI BYLO LANKO SPOJKY TEN AUTOMATICKÝ NAPÍNAČ ALE RADŠI OBJEDNAL JSEM SI NOVÉ SPOJKOVÉ LANKLO A POHODA NEMUSÍTE SE BÁT VÝMĚNA RADIÁTORŮ V DOMÁCÍCH PODMÍNKÁCH

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od Dawes » stř pro 20, 2023 19:01

Gratuluju. Jsou servisáci, kteří o tom nechtějí ani slyšet. Já za dobu co jsem měl mého Granda měl radiátory venku asi 6x z různých důvodů, obvykle v zimě, kdy se nedá dělat na dvorku a topení fakt potřebuješ. Extrém byl v době, kdy jsem měl v garáži kolem auta asi 60cm z každý strany. Ale šlo to. Postupem času jsem se dostal na podobný čas. Je zajímavé, jak je většina aut zjevně stavěná tak, že se nejdřív vezme radiátor topaní a výparník klimačky, a potom se kolem toho celého postaví zbytek auta :D
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 11 hostů