Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Výměna radiátorů topení (nutná demontáž celé palubní desky)

Příspěvek od sam66 » pát dub 28, 2006 11:56

Sundaval někdo z vás palubní desku u espaceIII. Začalo se mi potit při zapnutém topení okno a řekl bych že je cítit chladící kapalina.Asi je problém v topení a tak se na to chci mrknout.Zřejmě budu muset sundat i volant a tak by mě zajímalo jak je to při demontáži s airbegem a kde všude mám hledat poschovávaný šroubky pro demontáž palubky a volantu. Dík za každou radu.

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 458
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Re: espaceIII. demontáž palubovky,topení

Příspěvek od josef01 » pát dub 28, 2006 18:05

sam66 píše:Sundaval někdo z vás palubní desku u espaceIII. Začalo se mi potit při zapnutém topení okno a řekl bych že je cítit chladící kapalina.Asi je problém v topení a tak se na to chci mrknout.Zřejmě budu muset sundat i volant a tak by mě zajímalo jak je to při demontáži s airbegem a kde všude mám hledat poschovávaný šroubky pro demontáž palubky a volantu. Dík za každou radu.

nejdříve si zjisti, jestli máš skutečně úbytky chladící kapaliny v nádržce v mot. prostoru. Co cítíš nemusí být ještě chladivo, můžeš mít např. špinavý výměník klimatizace, nebo kabinové filtry - o čemž by sdědčila zapocená okna.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Re: espaceIII. demontáž palubovky,topení

Příspěvek od Tomáš Langer » pát dub 28, 2006 21:38

josef01 píše:
sam66 píše:Sundaval někdo z vás palubní desku u espaceIII. Začalo se mi potit při zapnutém topení okno a řekl bych že je cítit chladící kapalina.Asi je problém v topení a tak se na to chci mrknout.Zřejmě budu muset sundat i volant a tak by mě zajímalo jak je to při demontáži s airbegem a kde všude mám hledat poschovávaný šroubky pro demontáž palubky a volantu. Dík za každou radu.

nejdříve si zjisti, jestli máš skutečně úbytky chladící kapaliny v nádržce v mot. prostoru. Co cítíš nemusí být ještě chladivo, můžeš mít např. špinavý výměník klimatizace, nebo kabinové filtry - o čemž by sdědčila zapocená okna.
To vypadá velmi podobně, jako to co jsme měli my. Vyndat přístrojovku doma je práce pro vraha. V servisu na to mají přípravek, šikovní kluci v neznačkovým to ve dvou zvládnou vytáhnout a pak to přívázat popruhama ke střeše. Vyptával jsem se, jak to u Tomečka dělali a tohle bych rozhodně doma dělat nechtěl.
Ty výměníky jsou pod přístrojovkou, jsou dva - neznačkový stojí okolo 8000 (oba dva) a k tomu práce.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte kvě 02, 2006 07:14

Špinavou klimošku už jsem čistil , to mi smrdělo jako plíseň,ale teď jsem si pro porovnání otevřel nádržku s chladicí kap. a přijde mi,že to co je cítit, je stejný jako v autě. Jinak mi tý kapaliny ubylo asi tak 1 cm v nádržce za poslední dva možná tři měsíce.Jinak co se týká ceny,tak od Valea je pravý výměník(chladič topení) za 2000kč. Skusim ještě jednou vyčistit klimošku a dát novej pylovej filtr,ale nechce se mi věřit že by to mělo takovej vliv na pocení oken.U řidiče je vše OK a to jsem čistil tu klimošku současně a dával taky filtry.Pokud někdo víte něco bližšího k demontáži té palubky tak budu rád za každou informaci .Práce pro vraha to je něco pro mě. Dík všem. Čau sam. :scratch:

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1482
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » úte kvě 02, 2006 07:30

vyndavat palubku je fakt pakárna ,dělal jsem to jednou a už bych nechtěl, jinak co se týče pocení oken koukni ještě jestli ti funguje klapka vnitřního okruhu, známej měl R25 Bacc.. a ta klapka byla pořád zavřená a okna se potili jak svině, jinak pokud utíká nemrzka tak ji musíš najít někde na nebo v koberci a nebo jestli má odvod s topení/klimy pod auto tak na hadici tam.
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » úte kvě 02, 2006 07:32

sam66 píše:Špinavou klimošku už jsem čistil , to mi smrdělo jako plíseň,ale teď jsem si pro porovnání otevřel nádržku s chladicí kap. a přijde mi,že to co je cítit, je stejný jako v autě. Jinak mi tý kapaliny ubylo asi tak 1 cm v nádržce za poslední dva možná tři měsíce.Jinak co se týká ceny,tak od Valea je pravý výměník(chladič topení) za 2000kč. Skusim ještě jednou vyčistit klimošku a dát novej pylovej filtr,ale nechce se mi věřit že by to mělo takovej vliv na pocení oken.U řidiče je vše OK a to jsem čistil tu klimošku současně a dával taky filtry.Pokud někdo víte něco bližšího k demontáži té palubky tak budu rád za každou informaci .Práce pro vraha to je něco pro mě. Dík všem. Čau sam. :scratch:
Snad jenom to, že nám měnili oba výměníky současně, aby se tam za rok-dva nemuselo lézt znovu kvůli tomu druhýmu výměníku :wink:
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte kvě 02, 2006 07:51

Myslím,že tou klapkou to asi nebude,protože při studenym vzduchu se to nepotí a když zapnu vnitřní okruh ,tak se začne potit celý auto i u řidiče.tak mě napadá,že ta klapka tam bude asi stejně jen jedna,protože spolujezdec jí ovládat nemůže,ten volí pouze teplotu pro svojí polovinu vozu.Stejně to ale ještě prověřim.Ale ještě nevím jak je to s těma airbegama když bude potřeba sundat volant. :?:

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » stř kvě 03, 2006 06:17

Tak mi to opravdu teče.Včera sem pustil topení na plný pecky a koukal jestli nekde nebude kapat chladicí kapalina a ona opravdu kape a přesne na pojistkovou skřín. Pořád váhám jestli se do toho mám pustit.No chtěl bych,je to přece jen výzva,ale potřeboval bych pár rad na postup demontáže a hlavně jak je to sairbegem.U řidiče to půjde asi dolů celý i s palubkou,ale nevím jak je to s tím volantem.Víte někdo?

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1482
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » stř kvě 03, 2006 07:33

sice to není to pravé a nejsem toho zastáncem ale u mého espace topení línalo, a protože jsem demontáž už jednou absolvoval (u jiného espace) tak jsem to vyřešil zatím tím že jsem tam nalil nějakej ten přípravek na utěsnění chladiče a je to vpohodě, ta palubka se mě fakt sundavat nechtěla
R Espace 2.2i LPGi, Kawasaki ZX10R
Motoservis, Pneuservis

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » stř kvě 03, 2006 07:48

To by se mi taky líbilo,jenže mě to fakt teče čím dál víc.Prostě se tomu nevyhnu a to tele budu muset stejně sundat.Pokud jste to již jednou absoloval můžete mi prosim napsat stručný postup?Nejvíc věřim sám sobě a tak bych se do toho rád pustil sám,ale opravdu potřebuju pár rad a taky na co si dát pozor pořípadě co jde hodně špatně a co mě může překvapit. :cry:

VladoOC_cz
Experienced member
Příspěvky: 977
Registrován: sob kvě 28, 2005 15:11
Bydliště: Považská Bystrica občas Brno

Příspěvek od VladoOC_cz » stř kvě 03, 2006 08:50

Ja som rozbural celu Lagunu - s airbagom mozes hybat len ked odpojis baterku - inak riskujes vystrelenie. Z mojho pohladu bola trochu problematicka/chulostiva demontaz ovladacich "paliciek" pod volantom - smerovky, stierace... Inak je to pohoda 8) .
VelSatis 3.5 V6, 2004, Privilege v šedej koži, drevenný volant.... Víkendovka - Lagunka Initiale Paris v šedej koži, 1998, zelená metalíza, 3.0 V6 24V, manual a Megane II cc 1.9dCi 2004.

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » čtv čer 22, 2006 07:55

Tak už to mám hotoví.Není na tom nic tak hroznýho.Koupil jsem nový radiátor VALEO za 2000 kč.Je narozdíl od originálu co tam byl dělený a tak pasuje napravo i nalevo.Stačí jen otočit díl s vývody.Odstrojil jsem palubku a hezky si to vše očísloval , popsal a dal do obálek.Nechce to pospíchat,ale za víkend jsem to měl hotoví.Co mi dalo zabrat bylo sundání hadic z vývodů radiátorů.Jsou to rychlospojky ,já to fakt netušil a je tam opravdu málo místa na ruce.Je potřeba nato jít i ze spodu,takže to chce mít kanál v garáži.Po sundání hadic ještě odmontovat plech co drží těsnění okolo vývodů z radiátoru.Další důležitá věc je odmotování palubky(teda toho co tam zbyde).Musí se povolit šrouby co jsou zvenčí a ty jsou schovaný za plastovym krytem nad kolem.Je to vše vidět v návodu co je ke stažení v sekci manuálů.Jenže je to ve Fr.jaz.a tak povolit pouze DVĚ matice ze tří.Pozná se to snadno,poněvadž ta co není potřeba povolit je na jiný klíč než ty dvě.Pak jde se vším posunout i s volantem,stačí 20 cm.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv čer 22, 2006 08:45

No to teda klobouk dolů!
V servisu vyndávají celou palubku ven, mají na to speciální přípravek, kterým ji po "kolejnicích" vytáhnou až nad přední sedadla. V neznačkovým, kde to dělali na mým Espace, samozřejmě přípravek neměli, tak si palubku přivázali ke střeše. Že ji stačí povystrčit o 20 cm je teda dobrej zlepšovák.

Ale jak to tak čtu, sám bych to doma nedělal, už proto že nemám kanál a k autu se zespoda nedostanu.

Dobrá práce Same!
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » čtv čer 22, 2006 09:25

Já měnil topeví u spolujezdce a tam je potřeba stím hnout jen o tolik aby se z motorového prostoru dostali ven ty vývody od radiátoru.Ten se pak normálně vytáhne do strany.Drží ho tam jen asi dva šroubky.U řidiče to musí jít o kousek dál,protože tam vadí pedály,ale že bych to musel vázat ke střeše to ne. Jen sem si tu palubku popotáh a podložil špalkem před řadící pákou.Pokud by někdo měnil radiátor u spolujezdce a koupil si ten co je dělenej ,tak si myslim,že by to šlo v pohodě udělat,aniž by se s palubkou hlo,protože ty vývody by se daly prostrčit samotný a pak by se přimontovali k radiátoru,až by byl v tý vzduchový šachtě. Já to rozebíral a ještě sem ten radiátor neměl,tak sem to měl rozebraný celý,ale určitě by to nebylo třeba.Mám to i nafocený.Skusim to popsat a časem to sem ještě přidám.Zřejmě už na to taky přišli a začali ten radiátor dělat ze dvou částí.Dobrý co a po mě chtěli v neznačkovym 6000 za práci.

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » čtv čer 22, 2006 11:21

sam66 píše:Dobrý co a po mě chtěli v neznačkovym 6000 za práci.
Hmmm. Mě to stálo v neznačkovým necelých 15000 Kč, z toho radiátory byly dva po 4000 a zbytek práce. Ale stihli to za jeden den, ráno jsem to přivezl a po práci jsem si proto zas šalinou dojel. Takže ta cena za práci sedí do puntíku s tou tvojí 8) .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

oblak
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pát zář 15, 2006 23:23
Bydliště: hradec králové

Výměna radiátoru topení Espace 98.

Příspěvek od oblak » čtv zář 21, 2006 21:46

Zdravim.
Když zapnu topení, tak teče radiátor u řidiče. myslím si, že je špatný radiátor. Nemáte někdo nějaké fotečky z demontáže palubovky a výměny radiátoru?
Dík za odpověď. Heger., heger@tiscali.cz
oblak

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 747
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Re: Výměna radiátoru topení Espace 98.

Příspěvek od Tomáš Langer » pát zář 22, 2006 08:13

oblak píše:Zdravim.
Když zapnu topení, tak teče radiátor u řidiče. myslím si, že je špatný radiátor. Nemáte někdo nějaké fotečky z demontáže palubovky a výměny radiátoru?
Dík za odpověď. Heger., heger@tiscali.cz
Jsi-li masochista, jdi do toho. Šikovnýmu servisu trvá 3 hodiny palubovku rozdělat, pak za 15 minut vymění oba radiátory a zase to 3 hodiny dávají dohromady. Každopádně je potřeba vyměnit oba radiátory najednou, ať za půl roku znova netrávíš celej víkend rozděláváním Espace :wink: .
Není to tak dávno, co takhle trávil víkend sam66, podle mě je levnější to svěřit slušnýmu neautorizovanýmu servisu, než si s tím kazit hezkej podzimní víkend.
Fotky tu sice nejsou, ale je to popsaný v servisním manuálu, který je členům klubu k dispozici na www.renaultclub.cz v sekci Manuály.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

turbot
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: pon led 29, 2007 11:23
Bydliště: Šenov u Ostravy

Příspěvek od turbot » pon úno 05, 2007 13:42

tak i me ceka demontaz palubky tece radiator u spolujezdce a chemie nezabrala uz tece i u ridice mam obedane radiatory v celkove sume 4300Kc ted jeste sehnat silence ktery je vymeni nejlepe za lahev neceho dobreho
Espace r.v. 98 2,0 83,5 kW "Jean"

turbot
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: pon led 29, 2007 11:23
Bydliště: Šenov u Ostravy

topení

Příspěvek od turbot » pát úno 23, 2007 12:04

Uz i ja to mam hotovo sice me to stalo straceny vikend ale nove radiatory
byly delene takze zadny problem palubku opravdu staci potahnout jen o kousek cca7 cm na starem zadiatoru platkem pilky na zelezo urezat vyvody v kabine. A chce to klid a pomalu zhora dolu rozebirat a rozebirat,
Espace r.v. 98 2,0 83,5 kW "Jean"

coolio
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Jak na to

Příspěvek od coolio » pát zář 07, 2007 09:38

Ahoj, blíží se zima, topení topí tak že netopí, takže se chystám na výměnu radiátorů. Pohrávám si s myšlenkou že bych to zkusil sám. Chtěl bych poprosit ty co si tím už prošli, jestli by mi neodpověděli na tohle:
1) Podle manuálu složitě odpojují diagnostiku, dělali jste předem něco s elektrikou (alespoň odpojení baterky)?

2) Muselo se něco dělat s volantem nebo tyčí řízení? V manuálu mají nějaký přípravek na tyč řízení.

3) Museli jste odstrojit palubovku jako takovou (čalounění apod.)?

4) Speciálně pro dieselový motor u auta s klimoškou se má použít přípravek 1395 na levé straně pro rozpojení rychlospojek (les raccords rapides). Víte zhruba co to je, či co to může být?

5) Jak se ucpávají trubky s chladící kapalinou, když se vyměňují radiátory? V manuálu píšou o nějakém Duritu. Nebo se celá chladicí kapalina nejdřív vypustí?

6) Sam píše je potřeba kanál, na co? na povolení šroubů palubovky?

7) Odkud se potom demontují samotné radiátory? Z interiéru pod palubovkou, nebo někde zpod auta?

Kdybyste někdo měl fotky, třeba i bez komentáře, budu vděčen.

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » pát zář 07, 2007 14:34

1)opojit baterku
2)vypustit chladicí kapalinu,já si i vyčistil tu vyrovnávací nádržku
3)palubku začít rozebírat z hora dolů a vše si číslovat a dobře popisovat,protože né všechny šroubky jsou stejný.Něco je jen nacvaknutý jako třěba kryty reproduktorů.Myslím že se to vše dá najít v tom FR.manuálu co je tady na fóru.
4)co se týče elektřiny vše se jen rozpojuje(konektory je dobrý pak
prostříknout kontoxem nebo něčím podobným)
5)nakonec povolit matky (JEN DVĚ na každé straně!!)co drží palubku,ty jsou zvenčí pod blatníkem.
6)Odpojit přívody k radiátorům z motorového prostoru.POZOR jsou to rychlospojky a může se k tomu dost nahov..
7)popotáhnout palubku (volant se táhne i s palubkou a pod ní je ta tyč od něj spojená jako tisícihranový náboj.HLAVNĚ POMALU A KLÍDEK

coolio
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

To Sam

Příspěvek od coolio » sob zář 08, 2007 15:15

Díky. Tak pomalu sbírám odvahu a plánuji.

coolio
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

Rubikon

Příspěvek od coolio » sob zář 15, 2007 14:56

Tak, jsem teď ve stavu že auto je v garáži nad kanálem a palubní deska je zpoloviny odstrojená. Ovšem zatím jsem vyhořel na těch rychlospojkách. Mají se sundat PŘED posunutím palubovky. Ovšem už vím proč na to mají frantící extra vercajk - i když píšou že se k tomu rukama nedá, trochu se dá, ale i když mačkám ty dva čudlíky po stranách objímky, ani se nehnou. Nebo to dělám špatně?
Obrázek
P.S. Podle manuálu se ani nemusí vypouštět chladicí kapalina, prý vyteče jen cca "sklenička".

turbot
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: pon led 29, 2007 11:23
Bydliště: Šenov u Ostravy

Příspěvek od turbot » pon zář 17, 2007 07:07

neboj se a zaber je to jen zatuhlé mi to šlo taky těško ale jen na poprvé
Espace r.v. 98 2,0 83,5 kW "Jean"

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » pon zář 17, 2007 08:02

Jde to fakt špatně,ale musí se opravdu zabrat.Já si ty čudlíky zamáčknul a zajistil takovou svorkou co se používá na kablíky aby držely pohromadě.Pak jsem to nemusel mačkat a mohl jen táhnout.Každopádně dej nový těsnící kroužky.Vkaždý hadici jsou 2 ks.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů