termostat 2.0 16V
Moderátor: Moderators General
termostat 2.0 16V
ahoj chlapci,mam dotaz na majitele této motorizace.jde mi o to,jak se vám ohřívá motor v této době.mě přijde,že mi zůstává pootevřený termostat.auto normálně topí,možná by mohlo rychlejc.ale když jedu po rovině,od uplně studeného motoru,tak mi trvá tak 5až6km než mi naskočí druhý buřtík na palubce.potom jedu do kopce tam je samozřejmě větší zátěž pro motor a leze to na třetí a čtvrtý dílek.další věc je,že motor je zahřátý na provozní teplotu,hadice do chladiče je teplá,kdežto hadice z chladiče je studená.beru to,když by byla vlažná.asi koupím novej a bude to.koukal jsem že stojí kolem třech stovek.
Re: termostat 2.0 16V
Auta jsou uvnitř příliš velká a tak to trvá než se ohřeje interier.Vyzkoušej napůl utěsnit chladič.Já sjíždím 20km jen z kopce a mám problém ohřát motor i vnitřek auta a tímto jsem to vyřešil.
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: termostat 2.0 16V
ja ti reknu jak to mam ja sice v6 ale hadam ze moc se to lisit nebude cesta klikata a takrka po rovine pri teplote podle pc -2az+2 :start 4-5km jeden burtik,pak 2 po dalsich 5km 3 a po 13-15km ctyri...takze bud v klidu...auto mi fouka vlaznej vzduch uz po ujeti cca 5km na druhej burtik a teplo tam zacina fakt az u tech 4burtiku....jinak termostat za 300kc je fajn ale aby k nemu byl i tak zuzovej pristup...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: termostat 2.0 16V
ahoj,děkuji za informace.přístup k termostatu je jak u favorita-pohoda...to už jsem okukoval.vím,že je to velká bedna,vlažnej vzduch jde poměrně brzy,když dám rozmrazování.ale přijde mi že na budíku to stoupá nějak moc pomalu...
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Longere, neboj nestoupá ti teplota pomalu. Pokud je teplota venku kolem nuly, mám to stejně jako ostatní. Ale když se ohřeje na 4 buřtíky a dám omylem na max, nedá se to vydržet. Sauna neni daleko od reality.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: termostat 2.0 16V
tak asi je to fakt normální stou teplotou.koukal jsem ještě na německý forum -espace forum- a tam řeší stejnej problém.a jsou na tom jako já....
nová otázka:máte někdo deku ze spod na kapotě?a co dekl ze spod pod motorem?
nová otázka:máte někdo deku ze spod na kapotě?a co dekl ze spod pod motorem?
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Dekl pod motorem je dle Dialogysu pouze pro země určení s "horším terénem" (jako speciální ochrana), tzn. že vůbec né v evropě.
A deku pod "víkem" motoru mám, ale dokoupenou. Mám dojem, že jsou pouze v diesel verzích a severských zemích.
A deku pod "víkem" motoru mám, ale dokoupenou. Mám dojem, že jsou pouze v diesel verzích a severských zemích.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: termostat 2.0 16V
a co to stojí ta deka?Márty píše:Dekl pod motorem je dle Dialogysu pouze pro země určení s "horším terénem" (jako speciální ochrana), tzn. že vůbec né v evropě.
A deku pod "víkem" motoru mám, ale dokoupenou. Mám dojem, že jsou pouze v diesel verzích a severských zemích.
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Úplnou náhodou jsem na ní narazil na aukru a vydražil na cca 350,-... opravdu to byla náhoda, jinak v Renaultu nová stojí dle dialogys 3453,- bez DPH
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: termostat 2.0 16V
Márty píše:Úplnou náhodou jsem na ní narazil na aukru a vydražil na cca 350,-... opravdu to byla náhoda, jinak v Renaultu nová stojí dle dialogys 3453,- bez DPH
no tvá cena je super.ale ta druhá je katastrofa.....
a ted něco jiného.potřeboval bych zjistit od tebe,kolik stojí hliníková trubička ,která kouká z převodovky,co po ní jezdí spojkové ložisko? 2.0 16V 103kw.děkuji....
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Longere, jsem v těchto večerních hodinách už dost "použitej" a proto moc nechápu co máš na mysli.
Zkusil jsem pár "věcí" převodovky...je to tu ?? kdyžtak napiš číslo a z jakého obrázku.
Zkusil jsem pár "věcí" převodovky...je to tu ?? kdyžtak napiš číslo a z jakého obrázku.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: termostat 2.0 16V
tak jestli jsem dobře koukal,tak je to sedmička z posledního obrázku...
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
988,- bez DPH
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: termostat 2.0 16V
děkuju,tak to je taky darda....Márty píše:988,- bez DPH
Re: termostat 2.0 16V
Pardon, že se vám do toho vměšuji, ale myslím, že LONGER má na mysli položku číslo 2 z posledního obrázku - na první pohled to vypadá jako 7. Cena možná bude podobná, ne-li o něco vyššíLONGER píše:tak jestli jsem dobře koukal,tak je to sedmička z posledního obrázku...
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD
Re: termostat 2.0 16V
ty bláho....asi máš pravdu,když jsem se díval znovu,tak jsem tam našel opravdu dvojku.
tak jestli můžu poprosit o cenu dvojky?
díky Márty...
tak jestli můžu poprosit o cenu dvojky?
díky Márty...
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Nebojte, já jsem to odvodil, když jsem si všiml pravé sedmičky a to jakási podložka, takže je to tak jak jsem psal...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: termostat 2.0 16V
tak dík za předvídavost.taky jsem si jí všimnul až na podruhý..
- remekson
- Starting member
- Příspěvky: 34
- Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
- Bydliště: Heřmanovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Ahoj. Zápasím zrovna s kolísáním teploty chladící kapaliny. Teď jak přišlo jaro, tak mi to hřeje. Asi to bylo stejné i přes zimu, ale nevšiml jsem si toho. Koupil jsem nový termostat, jelikož mě to napadlo jako první možnost. Ale jak jsem prolistoval forum, tak myslím že termostat bude dobrý, jelikož teplota nejde pod 4 buřtíky. Když jedu do kopce nebo stojím v koloně tak vyleze teplota, když se rozjedu klesne na 4. Myslím že nespíná vrtule na sahaře. Údajně by se vrtule měla roztočit už na pátem buřtíku. Kontakty co jdou od motoru ventilátoru jsem prostříkal kontaktolem, byly zoxidované, dříve už jsem to dělal a seplo to, teď už nespíná. Tipuju to na nějaké čidlo. Ty krabičky na chladiči v levém horním rohu, co k nim vedou kabely je co?
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993
Re: termostat 2.0 16V
Mrkni na pojistky sahary, měly by být v černém boxu v motorovém prostoru před řidičem. Budou to tak 30-40A
Tamtéž by měla být relátka sahar, zkus zakvrdlat, prostříknout.
Tamtéž by měla být relátka sahar, zkus zakvrdlat, prostříknout.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- remekson
- Starting member
- Příspěvky: 34
- Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
- Bydliště: Heřmanovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
Tak pojistky jsem všechny vyndal prostříknul kontaktolem, byly všechny v pořádku. Relátka zřejmě jsou přímo na sahaře. Měly zkorodované kontakty. Vyčištěno, prostříknuto. Stav pořád stejný. Horší je že nejsem schopný nasimulovat přehřátí doma před garáží. Prostě jede a chladič to stíhá uchladit i bez ventilátoru. Přehřívá se jen když jedu v koloně přes město když není čas to řešit. Občas to sepne když zakvedlám těmi zelenými kabely co vedou z motor do nějakého teplotního čidla co je za chladičem v sahaře. Dřív to seplo pokaždé když jsem povysunul jeden konektor. Teď už jen málokdy. To čidlo jsem vyndal, je to nějaký odporový drát namotaný na trubičce a zalitý zelenou hmotou. Kontakty byly uplně zelené od oxidace. Vyčistil jsem to na kov a prostříkal. Změna žádná. Pořád netočí. Motor sahary jsem zkoušel samostatně a točí. Myslím že teplotní čidlo u termostatu to nebude, jinak by to neukazovalo na palubce teplotu kapaliny. Jedině mě napadá zapojit na motor spínání přes vypínač do interiéru a spínat to manuálně když bude potřeba.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993
Re: termostat 2.0 16V
90% vada v čidle na chladiči nebo kabelu k němu. Čidlo stojí cca 4-7 stovek podle dodavatele. Můžeš vyzkoušet vrakáčový, ale to může být v podobnym stavu. Osobně bych pořídil nový, zkontroloval funkci a pak posychroval těsnění konektoru třeba silikonovou vazelínou.
To přídavný spínání nevidím moc dobře, jednak je riziko, že zapomeneš, musel bys pořád sledovat buřtíky a jednak se bavíme o spínání 2x cca 35A. Takže přes relé. Radši oprav stávající automatiku.
To přídavný spínání nevidím moc dobře, jednak je riziko, že zapomeneš, musel bys pořád sledovat buřtíky a jednak se bavíme o spínání 2x cca 35A. Takže přes relé. Radši oprav stávající automatiku.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- remekson
- Starting member
- Příspěvky: 34
- Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
- Bydliště: Heřmanovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat 2.0 16V
A jde to čidlo nějak přemostit a zjistit na 100% že je vadné. Mě přijde že to není přímo věc která spíná, ale jen reguluje rychlost otáček ventilátoru. V elektrice se nevyznám. Předpokládám že tím prochází proud jeden pól a pokud spojím oba kontakty natvrdo, tak by měl ventilátor točit na max. Ale sepnutí musí řídit nějaké relé.
Zkusím sehnat někde na vrakáči a uvidím, nechce se mi vypláznout 500 a pak zjistit že je to pořád stejné. Mě totiž přijde že se na tom čidle nemá co pokazit, je to jen spirála z drátu, ale možná se pletu.
Zkusím sehnat někde na vrakáči a uvidím, nechce se mi vypláznout 500 a pak zjistit že je to pořád stejné. Mě totiž přijde že se na tom čidle nemá co pokazit, je to jen spirála z drátu, ale možná se pletu.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993
Re: termostat 2.0 16V
Čistě hypoteticky ano, šlo by to, když se podíváš na schéma toho čidla tady: http://autodily-haspa.cz/index.php?main ... 1001490848
Jde o dva teplotou měněné odpory. Otázka ale je, jaké jsou krajní hodnoty, zda pouhým zkratováním pinů v kabelu nezpůsobíš nějaké nevratné poškození. Osobně bych to nedělal, pokud by se mi nepodařilo na 100% zjistit, že propojením nic nepo...
A trochu z jiného soudku: je mi jasné, že asi hodně z nás nemá naprosto zbytečné peníze, které by se daly jen tak "vyhazovat" za opravy stylem pokus/omyl, ale musíš to brát tak, že máš auto, které je dost technicky unikátní a které nikdy nebylo a nebude extra levné na údržbu.
Pro srovnání: na benzínovou pochcávku 1.8 ze stejné doby, jako jsou naše Espacy stojí stejné čidlo 5-8 stovek (Facet-Swag-Hella) A to škodivkáři tak rádi tvrděj, jak je to levný a skvělý
Jde o dva teplotou měněné odpory. Otázka ale je, jaké jsou krajní hodnoty, zda pouhým zkratováním pinů v kabelu nezpůsobíš nějaké nevratné poškození. Osobně bych to nedělal, pokud by se mi nepodařilo na 100% zjistit, že propojením nic nepo...
A trochu z jiného soudku: je mi jasné, že asi hodně z nás nemá naprosto zbytečné peníze, které by se daly jen tak "vyhazovat" za opravy stylem pokus/omyl, ale musíš to brát tak, že máš auto, které je dost technicky unikátní a které nikdy nebylo a nebude extra levné na údržbu.
Pro srovnání: na benzínovou pochcávku 1.8 ze stejné doby, jako jsou naše Espacy stojí stejné čidlo 5-8 stovek (Facet-Swag-Hella) A to škodivkáři tak rádi tvrděj, jak je to levný a skvělý
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti