termostat 2.0 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » pát kvě 01, 2015 11:55

Aha tak to je nějaké jiné čidlo. To musím najít a zkontrolovat kontakty.
Já myslel tu věc nalevo od ventilátoru co je uložený v plastu sahary a je to schované za chladičem a fouká na to teplý vzduch co prochází žebry chladiče. Mám tam trochu jiný konektor na dva kabely zvlášť, ale myslím že to bude stejná věc.
http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... EMQMygdMB0


tady jsem našel že řeší stejnou věc akorát na Tahlii http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 74&start=0
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » úte kvě 12, 2015 13:42

Tak už jsem na to přišel, je to vadné relé spínání motoru sahary. Nevím kde to relé objednat, hledám a nic nenacházím. Je tam jen spálená dioda, taková malá potvora a nejede to. Napadá mě že bych ji v pohodě vyměnil, ale neznám parametry. Netušíte někdo?
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2454
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Dawes » úte kvě 12, 2015 17:43

Ahoj, nebál bych se ho vzít na vrakáči, pokud je atypické. Pokud je to běžné relé, tak nové někde, kde mají díly pro autoelektriku.
Kdyžtak mi pošli fotku, mrknu jestli nemám nějaké v bedně s díly z dárců. mail je dawes na seznamu.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » úte kvě 19, 2015 15:55

Tak jsem pořídil nové relé, pasuje tam relé žhavení ze škodovky za 130,- original renault 800,- . Akorát má 70A místo 60A. Jen jsem tim nic nevyřešil, pořád se netočí. Nemůžu najít to čidlo teploty vody. Na chladiči nic nemám. Není to někde schované na motoru zezadu? Byl jsem s tím u elektrikáře a nic jsme nenašli. A taky bych potřeboval schema elektriky, dá se to někde stahnout?
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2454
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Dawes » úte kvě 19, 2015 16:49

Schéma elektriky je součástí servisních manuálů, jsou tu na fóru ke stažení (aspoň doufám). Pokud nenajdeš, zkusím si vzpomenout a pošlu ti ho. Je důležité hledat podle VIN kódu, některé vezre EIII mají některé věci úplně jinak. (JE0 například)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » ned črc 12, 2015 21:45

Tak mi v servisu vyměnili i to druhé relé a reostat na chladiči. Pár dní to chladilo normálně, ale už je to zas jak předtím. Tak nevím.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » sob zář 19, 2015 20:07

Pořád se peru s tím chlazením. Teď mi to zas nestíhá uchladit ani ručně puštěná sahara. Teplota jde na 7-8 dílků. Venku bylo něco kolem 28. stupňů. Vypadá to jako by to nechtěl termostat pouštět. Vyměnil sem ho za nový a teplota šla stejně uplně nahoru až začala pípat kontrolka jako že mám zastavit. Najednou to zas spadlo na jeden dílek. Vypadalo to uplně jako kdyby to termostat najednou pustil a nalila se do motoru voda z chladiče. Jinak chladič je celkem studený. Studená i expanzní nádobka. Pak to zas najednou vyskočilo na 6 dílků. Mám pocit jako by ten okruh byl někde zacpaný. Nebo jako by se netočila vrtule na vodní pumpě. Tak jsem vyhodil termostat uplně a teplota kolísala kolem 4. dílku. Venku bylo asi 16 stupňů. Chladič byl přiměřeně teplý. Expanzka zahřátá. Pak jsem zkusil vypojit čidlo teploty co je za na pumpě a najednou se roztočila sahara. Na palubní desce okamžitě spadne ukazatel na jeden dílek. Bohužel když vypnu motor tak se ventilátor točí pořád. Když konektor vrátím, sahara se zastaví a palubní deska ukazuje teplotu. Oba dva termostaty jsem zkoušel povařit a otvírají celkem stejně, nemám na to teploměr, takže jsem to nezměřil při kolika stupních, ale na novém je napsáno 89 stupňů. Myslím že by se tomu dalo docela věřit, jen se mi to zdá dost. Čekal bych že by měl mít motor pod 80.
Je možné zjistit jestli se točí vodní pumpa, aniž bych ji demontoval? Napadlo mě vypojit hadici za termostatem a pustit motor. Pokud by voda stříkala ven, tak se nejspíš bude točit. Samozřejmě že je nejlepší jí sundat, ale zruším těsnění a budu muset dělat nové a zabiju tím několik hodin času.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Zefek » sob zář 19, 2015 20:18

A není vadný ten snímač? Určitě tam budou dva termistory, jeden pro řj a druhý pro palubku. Chtělo by to vzít diagnostiku a podívat se na to, jakou teplotu vidí řj a porovnat to s budíkem, to by vyloučilo poruchu na snímači. Jinak tyhle motory drží mezi 90 a 100°C a je to normální.
Pokud se po rozpojení snímače rozjela sahara, znamená to, že si spínání sahary řídí řj na základě teploty ze snímače. Pokud by to tak bylo, že jsou tam dva termistory, pak by při vysoké teplotě mělo dojít k sepnutí sahary a to se, jak se zdá, neděje, hm? Pak by to vypadalo na to, že řj vidí jinou teplotu než je na budíku, protože budík snímá z jiného termistoru než řj.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » sob zář 19, 2015 20:30

Jo to mi dává smysl. Jen ten termostat by tu teplotu měl držet na přibližně stejné teplotě ne? Zvlášť když je zřejmě dobrý. Proč to tedy tak lítá nahoru? Studená expanzka se mi taky moc nezdá, na všech jiných autech jsem ji měl hned teplou.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Zefek » sob zář 19, 2015 21:11

Expanzka se zahřeje, až otevře termostat, protože pak jde přebytečná horká voda zpátky do expanzky. Druhá hadice je zapojena před vodní pumpu, jenže dokud neotevře termostat, tak pumpa točí jen malý okruh. Jakmile otevře, zapojí se expanzka do oběhu taky.
Termostat by měl držet teplotu +-10°C. Ale jeden dílek by měla být teplota 50°C. Z toho už není možné, aby se ten okruh takhle choval, pokud termostat funguje správně. Není šance otevřením termostatu stáhnout teplotu z maxima (kontrolka svítí při asi 115-120°C) na 50°C.
Na ten budík se nedívej, pokud je problém na snímači, nebo na kabeláži, bude se to chovat nevyzpytatelně a dokud neověříš realitu, nelze se na ten údaj spolehnout. Vytáhni ten snímač ven a dej ho vařit (stejně jako termostat). A měř odpor. Čím vyšší je hodnota odporu, tím nižší je teplota a naopak. Takže ve studené vodě bude hodnota odporu asi kolem 2k a postupně bude klesat. Neměly by tam být ani výrazné skoky. Měření proveď dvakrát za sebou pro každý termistor ve snímači. Tím si vyloučíš snímač a mělo by se provést měření teploty diagnostikou na řj. Pak řešit dále podle toho, jak se to bude chovat. Dokud neporovnáš hodnotu ze snímače s realitou, nepochopíš, co se v tom systému děje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » sob zář 19, 2015 21:15

Jo to je fakt nechápu to :)
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Zefek » sob zář 19, 2015 21:25

I když teď nad tím ještě rozmýšlím. Řeším teď něco podobného na 1.9dti. Ručička je ale stále v oblasti vysoké teploty, ale kontrolka nesvítí. Tu rozsvěcuje až řj vstřikování. Termistory jsou tam dva, jeden pro budík, jeden pro řj. Ten pro řj ukazuje správně, pro budík špatně (hodnota 120ohm). A teď je otázka, ze které strany se rozvěcuje kontrolka u Espace III, zda je to taky přes řj, nebo přes přístrojovku. Pokud by to rozsvěcovala řj, proč nespustí sahary? Je ten okruh dobře odvzdušněný?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » sob zář 19, 2015 21:39

Vůbec netuším jak to odvzdušnit. Myslel jsem že se to řeší samo, že v okruhu by měl být tlak při spuštěném motoru. Chladící směs jsem vypustil z hadice a pak nalil zpět do expanzky. Vzdy jsem to tak u předešlých aut dělal a fungovalo to. Pokud se to tady nějak specielně odvzdušňuje , tak pak nevím. Jo rozumím že když by tam byl vzduch, tak pak voda necirkuluje. Ale teď bez termostatu se to chová jako že cirkuluje, chladič je teplý. S termostatem je studený jen kolem přívodu vody to trochu hřeje. Pokud je tam ještě jeden snímač teploty vody tak ho nemůžu najít. Pro tenhle motor jsem nikde nenašel manuál.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Zefek » sob zář 19, 2015 22:01

Jsou dva snímače v jednom pouzdře.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » ned zář 20, 2015 14:59

Vyšrouboval jsem čidlo co je na pumpě, jsou na něm tři kontakty.
Ukazuje to nějaké hodnoty jen na dvou. Nevím jestli mám správně nastavený měřák, dal jsem ho na 20k. Studený ukazuje 253 když zahřeju (stačí vzít mezi prsty) tak to klesá. Bohužel jen na dvou kontaktech, takže to tedy vypadá na vadné čidlo. Zkusím dát nové a uvidím co bude.
Pumpu jsem zkusil a stříká jako hrom. Takže tam vrátím zpět termostat.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od LONGER » ned zář 20, 2015 18:35

tento motor má dva ovzdušňováky.jdi po hadicích,co vedou k radiatorům.espace III má dva radiatory topení.hadice jsou za motorem skrz přepážku mezi motorem a kabinou.na hadicích jsou takové plastové šroubky.otevři je,a až půjde voda,jsou ovzdušněné...pak ti nebude lítat teplota,a bude ti to topit...
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Zefek » ned zář 20, 2015 20:04

Pokud máš snímač se třemi kontakty, tak dva kontakty jsou jeden termistor, druhý termistor je třetí kontakt a závit. To znamená, že musí být dobře ukostřený motor. Nicméně, snímač by měl být zezadu někde kolem termostatu. Jinak u Espace III umí kontrolku přehřátí rozsvítit jak přístrojovka, tak i řj vstřikování.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » ned zář 20, 2015 20:59

Tohle je ono, tedy si to aspoň myslím, je na vodní pumpě za termostatem.
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... AtGNOC+A==
Ta kostra bude možná taky problém, ještě to překontroluju. Snímač znovu přeměřím. Kouknu na ty odvzdušňováky.
Dneska jsem namontoval starý termostat a zkusil jsem to zahřát na volnoběh, teplota šla nahoru a když už byla na předposledním dílku, tak dokonce sama sepla sahara, ale jen na malou rychlost, pak to ještě vyskočilo na maximum, začalo to pípat a na displeji se zobrazila varovná značka přehřátí a pak ukazatel spadl najednou na 5 dílků. Pak jsem to byl projet a už se to chovalo jako dřív když se nespínala sahara. Do kopce to trochu hřeje, sepnu ručně saharu a klesne to na 4. Z kopce drží teplotu na 4.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » stř zář 23, 2015 19:02

Vyměnil jsem čidlo teploty vody a žádná změna. Chladič je přiměřeně teplý(horký) expanzka je teplá, takže termostat by měl chodit. Teplota občas vyletí nahoru a prudce spadne dolů. Doufám že je motor uchlazený dostatečně. Když ručně pustím saharu tak je chladič studený. Samo to stále nespíná. Staré čidlo ukazovalo hodnoty skoro stejné na obou výstupech byl tam rozdíl asi 3-5 ale pro jistotu jsem ho vyměnil za nové. Zbývá tedy už jen diagnostika.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
remekson
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon dub 07, 2014 14:59
Bydliště: Heřmanovice
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od remekson » ned lis 01, 2015 08:28

Problém je zřejmě jen záležitost palubního ukazatele, ukazuje nesmysly. Zřejmě je někde špatný kontakt. Já si celou dobu myslel že to nespíná a ono to dle diagnostiky prý sahara spíná správně.
Velorex 16/350 r.v.1974
Twingo 1.2, r.v. 2003
Espace III 2.0 16V, r.v.1999 LPG spotřeba 7.1l
Hymmermobil B544, r.v.1993

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Zefek » ned lis 01, 2015 09:04

První stupeň spíná při 99°C, to jsme ověřovali. V tu chvíli už byla teplota na maximu podle ukazatele, ale ve chvíli, kdy se sepla sahara, tak teplota šla dolů o stupeň a ukazatel spadl na dvě čárky. A to je dost nesmysl, aby se to takhle chovalo. Přitom dvě čárky budou ukazovat teplotu cca 60°C. Takže podle řj klesla teplota o pár stupňů, podle přístrojovky o víc než 30.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Wáca » stř dub 10, 2019 16:55

Ahoj. Poradi nekdo prosim kolik se vejde vody do tohoto motoru ? Vypustim rozpojenim hadice v nejnizsim bode. Proplachnu vodou a pak naleju novy fridex jen nevim kolik.
A musi se odvzdusnovat jak tady nekdo psal tema odvzdusnovakama na hadicich k radiatorum. Nebo staci nechat zahrat. Diky

zbisek
Junior member
Příspěvky: 169
Registrován: ned úno 28, 2010 11:51
Bydliště: Kvasice

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od zbisek » sob dub 20, 2019 15:57

Zdravím pánové.Já trochu z jiného soudku,protože na foru jsem nic nenašel a tady se probírá teplota.Takže je normální aby se motor zahřál v létě i v zimě po ujetí cca 7km?Nebo je tam nějaká chyba.Jen chci podotknout,že v zimě jedu s vypnutým topením až do zahřátí,pak teprve zapínám topení na max.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2454
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: termostat 2.0 16V

Příspěvek od Dawes » sob dub 20, 2019 17:02

Ahoj,
je to celkem běžné. Aspoň u mě. Než vyjedu kopec, mám teplo. Vpodstatě bez ohledu na teplotu venku. Když jedu z práce, je to dlouho z kopce a trvá to trochu dýl.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů