Nelze nastartovat - Jednotka BII problémy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Nelze nastartovat - Jednotka BII problémy

Příspěvek od Rosťa TU » stř pro 01, 2010 22:41

Zdravím kolegové, mám velký problém dnes jsem přišel k autu otočil klíčem počkal až se rozsvítí OK a pak začal startovat. Jelikož jsem měl slabou baterku tak motor nenastartoval a pohasla i palubní deska. Po připojení na startovací kabeli (polarita byla dána správně) se mi již nerozsvítilo na přístrojovce vůbec nic ani nebliká imobilizér, nejdou blinkry, stěrače(ostřikovače jdou), LP stahování okna, nefunguje dálka auto nejde zamknout ani zevnitř, jediné co jde je ovládání topení, ventilátor a světla je slyšet podávací čerpadlo a motor jenom točí a nenaskočí. Zkontroloval jsem pojistky a relátka a vše vypadá dobře, nesetkal jste se někdo s něčím podobným?
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

misve
Junior member
Příspěvky: 172
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » čtv pro 02, 2010 08:55

Za vším bych viděl tu slabou baterii - špatné (nízké) napětí je příčinou 90% "záhad" nejen u automobilů. Odpoj baterku, nech jí alespoň hodinu nejlépe v teple oživit a pak připoj. Reinicializijí se tím řídící jednotky a pak se uvidí...
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1102
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » čtv pro 02, 2010 18:05

pesne jak pise kolega.nizkym napetim nezaktivujes obvody v ridicich jednotkach.jen pro zajimavost rj a bi jednostka a displej s zarinemi v espiku jako zarovicky v kokpitu pri otevreni dveri nasati cerpadla atd spolkne u v6 nez napise ok to same jako starter kdyz bezi 4 az 6s.
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » čtv pro 02, 2010 22:09

Budu jenom rád když to bude jak píšete, jen mě zaráží že něco funguje(např. motor točí) a něco ne, baterku jsem měl včera odpojenou ale jenom asi na deset minut a na nabíječce byla asi hodinu a stále nic nefungovalo i když bylo auto připojené na nabíječce a to je mi právě divné. Dnes jsem jí tedy vyndal a zítra ji dám na nabíječku a uvidím tedy jestli to pomohlo.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1102
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pát pro 03, 2010 07:57

Auto na nabijecce?nemyslis tim snad pripojenou baterku a ktomu jeste pripojenou nabijecku na baterce a neodpojenej + kontakt do auta ze ne?pac timto zpusobem si koledujes o odpaleni bi jednotky jelikoz nabijecka dava amperove impulzy oproti baterce ktera dava stabylni tok a v lepsim pripade odpalis jen vysokonapetovy pojistky (40a,80a,100a) jsou nekde v motorovem prostoru (teda meli by byt jeste sem je nehledal ale hadam ze budou nekde u nadkoli ridice a sou tam i relatka)...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

standaPS
Junior member
Příspěvky: 165
Registrován: ned říj 26, 2008 22:26
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek od standaPS » pát pro 03, 2010 15:59

Promiň, ale vysoký napětí v autě asi neni, tak snad jestli myslíš vysokoproudový ? A ty těžko nabíječkou povolí, tak silnou má málokdo. A ŘJ je chráněná proti impulsům (když už z nabíječky vylezou), protože alternátor je dává taky... Připoj si někdy za chodu motoru osciloskop...
Espace 2.2dt, r.v.1998, Mégane 1.4, r.v.2000

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 400
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » pát pro 03, 2010 16:06

Nabíjet baterku v autě, připojenou ke kabelům je věc úplně normální, pokud to není nabíječka samodomo, nevidím v tom žádný problém, pokud je to normální origo nabíječka, nemělo by z ní jít při připojení na baterku víc jak nějakých 14,5 V, daleko větší problém a případně zničení elektroniky představuje Buster, ne ten přenosný, ale ten, co je jako nabíječka s přepínáním na start, tam jde při tom přepnutí poměrně dost amper a pokud se po nastartování včas nevypne, může to něco poškodit, ale normální nabíječkou, připojenou na aku přistojícím motoru určitě ne
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » pát pro 03, 2010 16:42

Já si nemyslím stejně jako kolegové přede mnou že by měl nastat nějaký problém když dobíjím autobaterii s připojenýma kontaktama, nicméně nebudu se s nikým o tom přít není to můj obor. Bohužel ale musím podotknout že můj problém přetrvává baterie byla odpojená více jak na 24hod baterie byla plně dobyta a změřena a je dalo by se říct ve 100% kondici. Prostě ale fungujou jenom: světla, klakson, ovládání topení, ov. zrcátek, je slyšet podávací čerpadlo a starter točí s motorem jako zběsilí ale prostě nenaskočí jako kdyby nevěděl kdy má otevřít vstřiky, nebo ho nepustil imobilizér. Jinak vše ostatní nefunguje jako přístroje osvětlení interiéru blinkly centrál no prostě nic. Tak nevím jestli neodešla nějaká řídící jednotka nebo jestli je jenom někde přerušený přívod elektriky do kabiny a již jsem z toho zoufalí
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 400
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » pát pro 03, 2010 16:45

Kdyby to nepustil immobilizer, blikala by rychle ta ledka na přístrojovce, projdi všechny pojistky, vezmi si zkoušečku a postupně je proměř, jak v motoru u baerky, tak v autě, nějaká musí být určitě špatná.
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » pát pro 03, 2010 17:34

No ale u mě je problém že mi po zapnutí klíčku vůbec nic na přístojovce nenaskočí ani podsvícení, takže si nejsem jistej ani tou kontrolkou že by blikala. Pojistky jsem již kontroloval prozatím jenom vizuelně, zítra si vezmu zkoušečku a projedu je ještě jednou za to nic nedám.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

misve
Junior member
Příspěvky: 172
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » sob pro 04, 2010 16:13

Nechci strašit, ale skoro to vidím na odejitou BII řídící jednotku (má na starosti osvětlení interieru, displeje, IMMO atd...) případně na displej. Pokud parkuješ venku, zkus jí (při odpojený baterii) vyndat a na chvíli nechat v teple (alespoň hoďku). Je to prostě křemík a bohužel ke všemu francouzskej. Pokud si dobře pamatuji, je procesor v BII desce podle datasheetu dělanej na -5 až + 50 stupňů a to je tak "tjochu pjekéjní situace" :-( :-)
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » sob pro 04, 2010 19:40

Takže jsem dnes přeměřil pojistky a relátka a vše v pořádku. Mám teď tedy několik otázek 1) dá se nějako napojit na jednotku centrálu abych dokázal zamknout auto a mohl ho postavit ven? 2) Kde najdu jednotku centrálu? 3) Kde najdu jednotku BII? Je to ta vedle pojistkové skříně pod spolujezdcovýma nohama? Když seženu jinou jednotku tak to zřejmě asi stejně nechytne a budu muset na diagnostika, je to tak nebo se mýlím? A kolik tak může stát starší jednotka?
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1102
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » sob pro 04, 2010 20:26

BII jednotka je opravdu u nohou spolujezce vedle tech pojistek.kdyz ji vymenis myslim si ze bys nemel nastartovat a odjet ani na servisni mod pac nezaktivujes imo a pokud jo z palubovky budes mit peknej vanocni stromecek a stejnak nenastartujes(u espika nemam jeste odzkouseno ale u ostatnich sem se bez diagu ani neskrt) ale vecinou staci jak pise misve ji ohrat budto fenem na maly teplotni ofuk a delsi dobu nebo sundat a nechat zahrat doma.ono preci jenom slozita technika si umi postavit hlavu obzvlaste kdyz to delaj frantici...


jinak stou baterkou a nabijeckou beru zpet.fakt to i prez moje domnenky a pochyby mi to nedalo a pripojil sem oscilac a fakt to tam zadnej rusivej element nehazi...ale porad pro klid me duse budu stale baterku raci odpojovat...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » ned pro 05, 2010 11:52

No uvidím, jednotku jsem měl přes noc doma pěkně v teple pod peřinou a moc se modlím aby to pomohlo. Jinak v mém případě by možná byl úspěch kdybych z palubky měl disko, jelikož mi ani neblikne.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17547
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned pro 05, 2010 12:31

Já bych k tomu nabíjení jen dodal, že je lepší při nabíjení odpojit baterku. Většina nabíječek má jen trafo, diodový můstek a ampérmetr. Jsou ho hloupé nabíječky, které nabíjí stále a je potřeba hlídat napětí na kontaktech baterky. Pokud přeleze přes 15V, hrozí, cituji ze servisního manuálu, usmažení jednotek.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1558
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Novotka » ned pro 05, 2010 16:12

Možná blbost ,ale nemuže být ta baterka KO ?
Mě při problémech s imobiliserem nepomohlo ani nabití baterky,ani výměna za jinou v jiném autě funkční. Když sem ,ale koupil novou bylo po problému.
Jinak hodně štěstí a co nejmenší škody.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » pon pro 06, 2010 19:12

Tak se již přišlo na závadu, je to opravdu vadná jednotka BII. Zkusil jsem ji dát do tepla a posléze připojit a auto šlo hned nastartovat a vše fungovalo, ale jenom asi tři hodiny. Poté když jsem chtěl nastartovat tak se závada objevila znova, takže jsem jednotku nahřál a zase to šlo. Je akorát zajímavé že poté jsem s autem vyjel z garáže za trest nechal přes noc venku a ráno bez problémů nastartoval, nicméně v auto nemám momentálně důvěru. Dostal jsem číslo na jednoho borce který se zabývá opravováním jednotek tak uvidím co mi zítra řekne.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 739
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » pon pro 06, 2010 22:11

Rosťa TU píše:Tak se již přišlo na závadu, je to opravdu vadná jednotka BII. Zkusil jsem ji dát do tepla a posléze připojit a auto šlo hned nastartovat a vše fungovalo, ale jenom asi tři hodiny. Poté když jsem chtěl nastartovat tak se závada objevila znova, takže jsem jednotku nahřál a zase to šlo. Je akorát zajímavé že poté jsem s autem vyjel z garáže za trest nechal přes noc venku a ráno bez problémů nastartoval, nicméně v auto nemám momentálně důvěru. Dostal jsem číslo na jednoho borce který se zabývá opravováním jednotek tak uvidím co mi zítra řekne.
Jojo, frantíci asi nepřemýšleli při vývoji auta. Mě zase v mrazech pod -9st. nejdou blinkry, stačí zatopit a je po problému :-)
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V 102kW
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V 102kW
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V 79kW
Grand Espace r.v.98 2.0 8V 84kW
Laguna II. r.v.02 2,2dCi 110kW
Superb r.v.05 1,9TDi 96kW
S-MAX r.v.08 2.0TDCi 103kW automat
na prodej Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 ph.2 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

okura
Advanced member
Příspěvky: 468
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » úte pro 07, 2010 16:04

jo častá zavada UCH jednotky, vše zpusobuje vadná jedna součástka :D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2881
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » úte pro 07, 2010 19:56

martinsem píše:Jojo, frantíci asi nepřemýšleli při vývoji auta. Mě zase v mrazech pod -9st. nejdou blinkry, stačí zatopit a je po problému :-)
Jj, blinkry jdou také přes jednotku BII.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 343
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Příspěvek od milanPf » stř pro 08, 2010 00:50

ja jsem o tom psal tady..

http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... hlight=bii

udajne klasicka zavada..na BII odejde motorolacky CPU, jeho cena je asi 1000 plus nahrani styho programu. Pokud jeste tva zije, tak ji ohrej /ja ji ohrival horkozduskou :D/ a zajed za nekym kdo to umi preprogramovat. cena viz muj topic.

PS.: u mne to bohuzel uz starej cpu nedel, tak sem kupoval novou beeeeeeeeeeeeee
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » stř pro 08, 2010 21:01

Takže jednotku jsem měl u chlapíka, ten mi ale proletoval jenom studeňáky s tím že nemá přesné schéma a nemůže to ani odzkoušet. Auto zatím jezdí, ale to možná bude tím že nemrzne. Hledal jsem na netu někoho kdo se tím zabývá a je hlavně poblíž Trutnova, ale bohužel nikoho jsem zatím nenašel uvidím budu ještě hledat, kdyby náhodou někdo měl kontakt na někoho kdo ví přesně co a jak a je okolo TU tak mi dejte prosím vědět.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1571
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od Míča_2.2DT » stř pro 08, 2010 21:13

Rosťa TU píše:Takže jednotku jsem měl u chlapíka, ten mi ale proletoval jenom studeňáky s tím že nemá přesné schéma a nemůže to ani odzkoušet. Auto zatím jezdí, ale to možná bude tím že nemrzne. Hledal jsem na netu někoho kdo se tím zabývá a je hlavně poblíž Trutnova, ale bohužel nikoho jsem zatím nenašel uvidím budu ještě hledat, kdyby náhodou někdo měl kontakt na někoho kdo ví přesně co a jak a je okolo TU tak mi dejte prosím vědět.
Ahoj jak vypadá ta jednotka já jsem rozebíral ten samej Espík co máš ty III 2,2dci koupil jsem ho pro sebe na ND tak jí možná mám foto potřebuju protože mám spoustu věcí a nevím co co je? mů mail:micasoucek@seznam.cz

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 400
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » stř pro 08, 2010 22:29

Jestli tam ten člověk našel studeňáky, mohl bys mít vyhráno, studený spoj hodně reaguje na tepelné změny a tím vznikají stejné problémy, které si uváděl Ty, tak to třeba bude OK, horší, kdyby nic nenašel... Záleží, jestli našel všechny. Někdy se to taky řeší tak, že se jednotka ohřívá na teplotu počátku tání cínu, někde 250 stupňů, studeňák se pak sám sleje a nemusí se hledat, záleží, co je na té desce dalšího, čemu vadí vyšší teplota. držím palce
Naposledy upravil(a) xxpetr dne stř pro 08, 2010 22:32, celkem upraveno 1 x.
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

misve
Junior member
Příspěvky: 172
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » stř pro 08, 2010 22:32

Rosťa TU píše:Takže jednotku jsem měl u chlapíka, ten mi ale proletoval jenom studeňáky s tím že nemá přesné schéma a nemůže to ani odzkoušet. Auto zatím jezdí, ale to možná bude tím že nemrzne. Hledal jsem na netu někoho kdo se tím zabývá a je hlavně poblíž Trutnova, ale bohužel nikoho jsem zatím nenašel uvidím budu ještě hledat, kdyby náhodou někdo měl kontakt na někoho kdo ví přesně co a jak a je okolo TU tak mi dejte prosím vědět.
Případně zkus v okolí vyhledat nějakého šikovného "čiptuningáře", výměna procesoru vč. přehrání software by pro něj nemusel být až takový problém. Nový procesor se nechá sehnat tuším do 1000,- + práce (cca 2 hodiny). Případné info o procesoru Motorola piš na SZ.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti