Palivové čerpadlo v nádrži - malá prasklinka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

cecekjenda
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 07, 2008 20:48
Bydliště: Provodín 42

Palivové čerpadlo v nádrži - malá prasklinka

Příspěvek od cecekjenda » ned srp 29, 2010 16:46

Ahoj Rendíci, tak mám po dlouhé době opět problém s Espejsíkem (a to jsem klepal na čelo). Začal mi po nádrži kapat benzín - takže kontrola, demontáž nádrže - no a závada - drobná prasklinka na přívodu do palivového čerpadla. Je to prasklé přímo u konce toho umělého "periskopu" na který se nacvakává přívod z nádrže. Problém mám v tom, že je to na dost špatně přístupným místě, pokoušel jsem se to už dvakrát neůspěšně lepit (i lepším dvousložkovým lepidlem), ale asi to vždy naleptá ten benzín a do druhého dne to zase teče. Na netu jsem zjistil, že se prodává pouze celý ten systém s plovákem a čerpadlem - cca 5000,- (dost drahá prasklinka)
Prosím o radu - nemáte někdo zkušenost nebo radu jak to "zacelit" či nemáte někdo doma tento kus plastu vrchní (je to složené ze dvou plasů, ve kterém je celý system čerpadla a plováku zacvakán a připevněn ale jde rozebrat)
Děkuji za radu a pomoc
Espace 2.0 16V

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » ned srp 29, 2010 18:53

huš se to tu řešilo bud zavařit coš má soused a drží mu to uš asi 20 tis km a nebo tam vrazit a vlepit tenkostěnou trubičku a máš pokoj ta druhá možnost bude asi lepčí
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

cecekjenda
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 07, 2008 20:48
Bydliště: Provodín 42

Příspěvek od cecekjenda » ned srp 29, 2010 18:59

Omlouvám se zda se toto téma opakuje, chvilku jsem tu pátral, ale nic nenašel, každopádně každému moc děkuji za odpovědi
Espace 2.0 16V

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon srp 30, 2010 08:42

Ahoj, je to slabota Espaců. Má to snad každý. Už jsem to také řešil. Zalep to lepidlem, omotej izolací a podlož tu trubičku tvrdou gumou.
Protože to dlouhé vedení tvrdé plastové hadičky je na "onen" plastík dost těžký a stačí strašně málo a únava materiálu se projeví.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Příspěvek od pas » pon srp 30, 2010 11:52

Tady sem našel čerpadlo za zajímavou cenu-http://www.autoskla-dily-nejlevneji.cz/ ... 604-19489/

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon srp 30, 2010 12:02

Ale to neřeší onen problém. Čerpadlo je v celoplastovém "obalu" s plovákem a praská nátrubek z toho obalu.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » čtv zář 02, 2010 19:38

Márty píše:Ahoj, je to slabota Espaců. Má to snad každý. Už jsem to také řešil. Zalep to lepidlem, omotej izolací a podlož tu trubičku tvrdou gumou.
Protože to dlouhé vedení tvrdé plastové hadičky je na "onen" plastík dost těžký a stačí strašně málo a únava materiálu se projeví.
Tohle je přesne ta blbost ktera jsem udelal ja pred 1,5 měsice ,poradil mí to znamej ze servisu a četl sem to take na foru , že to jde zalepit . Vymstilo se mí to napul cestí do Bulharska a malem sme se podpalili . Tak že jedine nove . Mněl jsem štestí ze se mi to stalo v Tata Banja , kousek od Komarno na Slovensko , tak že odtah do Renaultu a vymena za nove + matka + těsneni + diagnostika a vyplah nadrže mi vyšlo na 420 euro (odtah stal 90 eur ), což me celkem překvapilo . S madžarama jsem se nedomlouvil .
Tak že podle mne - nove .
A tohle je odkaz na to co potřebuěš za celkem slušnej peněz : http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... _id=238417
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » čtv zář 02, 2010 19:45

Nevím v čem by to byla blbost. Již dva Espaci III jezdí s touto opravou ode mě včetně mého a problém není. Ať zkoumám, jak zkoumám, pokud nezmenšíš průtok (průměr) trubičky, neni důvod k panice a plašení jiných lidí k této opravě.
Já sám jsem zastánce originálních dílů a poctivosti práce. Všichni kdo mě znají tak vědí, ale proč bych kvůli plastíku bez ceny, vyhazoval celé čerpadlo s plovákem...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » čtv zář 02, 2010 20:49

Kluci mam dotaz : to abych vyndal cerpadlo a plovak musim sundat nadrz?to se tam nedostanu horem?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Ales74
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon zář 15, 2008 18:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Ales74 » čtv zář 02, 2010 22:32

jojo, nevím jak 3.0, ale u 2.0 to znamená nádrž dolů, nejlépe na rampě a ve dvou lidech, protože si živě pamatuju jak se mnou mávalo cca 15 litrů. Na té ploše nádrže je to jak živé . Největší problém bylo rozdělat ty rychlospojky, naštěstí to šlo rozdělávat i před filtrem. Jinak to lepení (teda rozpálení pájkou) mi zatím drží. :D
Grand Espace 2.0 8V, r.v.98, LPG

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pát zář 03, 2010 07:29

Tak to je super bomba prima cool...ze mi to prekvapuje u frantika...no snad to nebudu muset jeste dlouho resit...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pát zář 03, 2010 08:03

Přesně tak, u všech verzí Espace IIIse musí sundat nádrž dolů.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Pipej
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 29, 2009 12:56

Příspěvek od Pipej » pát zář 03, 2010 08:51

sundání nádrže zase není takový problem.Dělal jsem to sám a v garáži.Vyjezdil jsem si nádrž co nejvíc a pak z boku přizvedl rencka a odmontovat ty 4 šrouby už je hračka a nádrž je dole. Práce tak na 20 minut.Vkládám foto jak jsem si opravoval zátku na plovák a jak vypadá plovák s tou rychlospojkou http://pipej.rajce.idnes.cz/espace_nadrz/

Renek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 19, 2009 13:17

Příspěvek od Renek » pát zář 24, 2010 22:03

Jako všichni, tak i já měl tuto závadu. Pouze bych doplnil moje zjištění. Na jámě jsem řešill možné příčiny. A hle přesně nad oním kolínkem je na karoserii plechová vzpěra (prolis) a pokud nádrž usadíte a dotáhnete je tam mezera cca.5 mm. Stalo se mi to v parném létě po natankování plné nádrže, kdy se přirozeně tlakem mírně "nafoukne". Řešení je jednoduché. Kladivem jsem v místě nad čerpadlem plech ohnul (moc se mu nechtělo, ale musel :lol: ) a jsem zcela přesvědčen, že mám věc natrvalo vyřešenu.

Bohužel se mě to stalo 2 dny před odjezdem na dovolenou (proto plná nádrž) a neměl jsem čas se zabývat alternativama. Takže origo v Renaultu mě přišlo na cca.12 000,-Kč + matka cca.250,-Kč. :x

Ještě se zeptám - stalo se to někomu jindy než v létě?
ESPACE III 2.0 16V 103kW r.v.2001 (prodáno)
GRAND SCENIC III 1.6 dci 96kW BOSE r.v.2011

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » ned zář 26, 2010 19:49

podle mě se to láme vlastní vahou hadice a rychlospojky
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

Renek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 19, 2009 13:17

Příspěvek od Renek » ned zář 26, 2010 22:34

To je samozřejmě také názor, ale zkoušel jsi kontrolovat tu mezeru o které mluvím? Já jsem dal na ono kolínko čerpadla modelínu, namontoval nádrž a pak znovu sundal a změřil. Jistě mohou nějakou roli hrát i trvalé vibrace a hmotnost hadice, ale přesto si myslím, že hlavní důvod je přímý kontakt.
ESPACE III 2.0 16V 103kW r.v.2001 (prodáno)
GRAND SCENIC III 1.6 dci 96kW BOSE r.v.2011

e-vosa
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned črc 13, 2008 21:40
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od e-vosa » pon zář 27, 2010 16:35

stalo se mi to v létě na cestě ze švýcar, vyřešil jsem to provrtaným šroubem zatočeným do toho nátrubku nebo do toho co zbylo po oklepaní otřepků :-) ..zatím drží...změnil jsem tím prutok ale na nic to vliv snad nemá. maximálně si víc mákne čerpadlo a dřív odejde. abych sundal nádrž musel jsem řezat šrouby (u nádrže krásná práce) rv 98
Espace III 98 2.0i 84kW LPG ..posunuto v rodině
Grand Espace IV 2004 3.5 V6 ..chtělo to změnu :-D

Uživatelský avatar
Honzan
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 08, 2009 15:41

Příspěvek od Honzan » pon zář 27, 2010 18:52

Tak mam dotaz k nafte: Z espace mi zacala tyct nafta z vysokotlakeho cerpadla. Po pokusu o napravu pry stale vzlina. Jedine dobre reseni je pry poridit nove. Cena 23 tisic (vzhledem k tomu ze me cekaji rozvody a tlumice mi toto dost lame vaz :( ). Je nejake jine reseni, ktere mate overene a je levnejsi. Pouzite ani repasovane mi muj servisak nedoporucuje. Co vy na to?
Prodan po smrti motoru - Grand Espace III, 2,2 dci initiale aneb Svižník

Kepep
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: sob lis 03, 2007 10:17
Bydliště: Nové Veselí

Kde je pojistka od čerpadla?????

Příspěvek od Kepep » úte říj 26, 2010 09:59

Zdravím. Samozřejmě také jsem měl problém s tekoucím benzínem, celé jsem to zaletoval rozpustil jsem v tom kus jiného palstu a zatím to jede (Je zajímavé že vesměs všem praskly ty plastové matky :cry: kde udělali soudruz z fancie chybu) ale mám jiný problém. Můj espas je na LPG. jel jsem cca 60 km úplně bez benzínu a schořelo mi palivové čerpadlo. Není problém s výměnou čerapadla, ale s pojistkou, KDE JE POJISTKA zad-li vůbec je od čerpadla. Kdo ví ať napoví. Díky

Uživatelský avatar
Prtka
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 23, 2006 14:00

Příspěvek od Prtka » pon lis 08, 2010 11:18

Ahoj, souhlasím s Renkem. Měl jsem to před rokem venku a nechal to zavařit u chlapíka, co vaří různé plasty (je to třída) Drželo něco přes rok a minulý týden opět kapání od nádrže.Sehnal jsem na vrakárně jen ten horní kus (500,-)a prohodil je. Potom jsem také řešil proč to opět prasklo a koukal při montáži přes zrcátko do prostoru s hadičkami a bylo vidět při dotažení, že se hadičky opírají o tu výztuž, až se mírně ohnuly.
Řešil jsem to podložením nádrže v místě uchycení a podložením samotné hadičky v místě spojky na odvodní trubičce, tak aby se opřela o nádrž. (ta zpátečka ještě asi nikomu nepraskla?) Více jsem se potrápil s rozpojením spojky odvětrání nádrže, vyžadovalo to nějaký přípravek , který by se do spojky vsunul a poodtlačil segrovku, jenže ten nebyl :) Nakonec jsem předělal celý spoj ( za rychlospojku).Při demontáži nádrže se na mě vysypal ten přední pásek pod nádrž, ten jsem ustřihl z nerez plechu a zaměnil. Jo a ty matky praskají asi všechny, měl jsem v ruce 4 ks na vrakárně a všechny prasklé na několika místech, včetně té mé :). Tak že doporučuji objednat (pokud to jde?) dopředu novou.
Grand Espace 98

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon lis 08, 2010 13:05

Já mám Espace III phase II, tento problém jsem výše už také psal. Měljsem to samé, ale rozhodně nemám tak málo prostoru mezi nádrží (čerpadlem) a karoserii. Mám nad tím celým ještě plastový kryt oněch hadiček a pak ještě X cm místa...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » pon lis 08, 2010 20:44

Tak došlo i na mě. Měl jsem praskou matku (když jsem natankoval plnou, všude smrděl benzín), pořídil jsem u rencků novou (500 + těsnění 400) a s dvorním mechanikem jsme se jí tam snažili půl hodiny našroubovat. Nakonec jsme to vzdali, ta nová matka byla prostě malá. Frantíci zřejmě zvolili u nádrže nevhodný materiál a léty ten plast natahne benzín a zvětší svůj objem, nabobtná - to by vysvětlovalo i málo místa nad čerpadlem - předpokládám, že se prostě nádrž zvětší celá. I původní těsnění pod čerpadlem bylo v porovnání s novým o kus větší. Vyřešili jsme to použitím staré matky, kterou jsme stahli vázacím drátem, aby se nerozlejzala a přitom dostatečné tlačila na čerpadlo a těsnění. Bohužel se nám při tom povedlo ulomit právě to plastový "kurvítko" - vývod z čerpadla. Pokusím se udělat do plastu závit a vešroubovat za použití lepidla 8čku šroubek provrtanej nějakou 4kou vrtákem (resp. známej mi to nějak vysoustruží ze závitovky). Trochu se tím sníží průtok, ale snad to nebude tolik vadit - benzínem se prý i chladí vstřikovací soustava, tak to snad snížení průtoku ustojí - teoreticky by to měla diagnostika ukázat.
Kdybyste někdo potřeboval tu plastovou matku, tak jí mám k prodeji (na ceně bysme se domluvili), ale pokud máte zvětšený hrdlo, tak bude asi taky k ničemu. Holt si jí "usmažím" :-(
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte lis 09, 2010 08:17

mám naprosto stejnou zkušenost,jen k tomu o-krožku podotknu,že je naboptnanej od benzínu.Když ho nevyhodíš,tak se zpět smrskne na původní rozměr a máš náhradní. :wink:

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » úte lis 09, 2010 12:46

tak ted sem zmaten.musi tedy nadrz dolu nebo ne?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte lis 09, 2010 13:25

Jo ta nádrž musí dolu,ale není to zase tak strašná práce.Jsou to 4 šrouby,odpojit přívody a vývody atd. a je dole.Čerpadlo s plovákem je v ní umístěno shora a upevněno takovou maticí,která dost praská a nová tam fakt nejde,takže to chce stáhnout kovovou páskou.Mě se stalo,že když ta matka praskla,tak benzín tlačil čerpadlo s plovákem ven a vývody z čerpadla pak narážely na spodek auta a nakonec praskly.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů