benzinove motory - co se muze pokazit a kolik to bude stat?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Simiae
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob črc 17, 2010 15:39

benzinove motory - co se muze pokazit a kolik to bude stat?

Příspěvek od Simiae » pon črc 26, 2010 11:34

Ahoj všichni,

chystám se na nákup Grand Espace. Pročetl jsem snad všechno, co se tu objevilo. Vyšlo mi, že ideální je benzín 2.0 8V, horší 2.0 16V a nejhorší 3.0 s automatem (diesel jsem uplně vyřadil). Auto plánuji přestavět na LPG.
Nejslabší benzín se vyráběl jen do 1999, takže pokud tomu dobře rozumím, tak už u tohoto auta nelze zjistit servisní historii v Renaultu, což mi přijde jako zbytečný risk (auto bych rád dovezl ze zahraničí, ale když tady uvidím něco zajímavého, tak se nebráním).
2.0 16V se dá koupit 2001 i 2002, a cena není o mnoho vyšší. No a nakonec 3.0, který tady taky někteří obhajují, spotřeba v LPG a pojistka by asi nebyl ten největší problém, ale mám strach z automatu, nikdy jsem s tím nejezdil.

Dobrá, teď k otázce, kvůli které jsem založil nové téma. Co by se na těchto třech motorech (převodovkách...) mohlo "podělat" a hlavně kolik by to mohlo stát? Je mi jasné, že když mi rupnou rozvody, tak je to na nový motor, jde mi spíše o rozdíly mezi těmito motory, třeba kolik by mě stála výměna automatu u 3.0 (který se dá pořídit levněji).

Díky moc za odpovědi a Vaše zkušenosti, věřím, že to pomůže i dalším, kteřím potřebují velký kočár, na nový nemají a tenhle 10 let starý je navíc krásný. (jo a můžete klidně napsat i další bolesti espace III, které trápí všechny motorizace a jsou větším zásahem do rozpočtu).

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pon črc 26, 2010 13:28

cauky budouci espejsaku 8) .
no zacnu poporade ale napred co se tyce vsech:
vzdy zalezi na cloveku co ho ridil a huntoval pred tebou...pac od toho se odviji veskere opotrebeni....
2l 8v:je to sice docela spolehlivy motor ale bohuzel dosti slaby na nas karavan...nehlede jeho zivotnost si podle me co se tyce opotrebeni konci nekde u 200tis km ale znam i espiky co se blizi k 350tis km.
2l 16v:o dosti silnejsi motor ale take dosti nevychytany a poruchovy obzvlaste co se tyce prevodniku k zdvojenym ojnicim ventilu...
3v6 12v:nejlepsi co byl.bohuzel vyroba zkoncila r1998.mel rozvody retezem a byl sam o sobe neznicitelny...automat stejny jako 24v.
3v6 24v:moje jednicka.do roku 2000 paka u volantu vnicem se od novych nelisili.pokavad mu davas olej a menic rozvody jak mas neznicitelnej tahoun a spotreba od ostatnich o 2-4l lpg ale vikon o 1000procent lepsi..automat tod otazka.zalezi dost na udrzbe a jizde.znam lidi co maj nalitano 500tis a stale tento automat funguje na jednicku s hvezdickou.ja osobne sem tvor pohodlny a hlavne i v automatu radis...sice pedalem plynu ale taky si stim musis hrat...me si automaty ziskali hned po prvnim svezeni...jinak zapomen ze bys stimto automatem casto tahal na kouli bremena...pac to je jeho dost velky kamen urazu...staci ject s nalozenym platakem 1000km v kuse a pokud na to neni zvyklej vecinou uz po chcipnuti neodjedes po vlastni ose...

jinak kazda ta motorizace ma sve odpurce a lidi co na ne nedaj dopustit.u kazde odchazi takrka to sami ale vzdy jindy takze investice jsou celkem vyrovnany jen u automatu musis pocitat s udrzbou to jest opcas kouknout zda tesni a netece zni olej a hlavne ho menit po 100tis(investice do 3000kc) a ne jak rika renault nemenit je dozivotni...fakt si musis zvolit sam dle daneho auta a jeho stavu a co od nej pozadujes...budto spolehlyvyho lenocha nebo dravce s automatem...jinak pro srovnani spotreby v prumeru 8v 9l,16v 10,5l,3v624v 12l.v benzinu a muj motor papa od 12l do 20l lpg ale prumerne jezdim kolem 14l lpg...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Simiae
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob črc 17, 2010 15:39

Příspěvek od Simiae » pon črc 26, 2010 14:47

díky moc za odpověď. zase jsem o něco chytřejší...takže automat musím vyřadit, protože tu kouli asi čas od času použiju. čímž se vracím zase zpátky na začátek k 8V. Ach jo, měl jsem jednoho na dosah ruky, ale nebyly peníze, teď jsou peníze a není slušné auto. No budu vyhlížet dál.

závodník už nejsem, ikdyž mám rád rezervu pod kapotou. na ten 16V jsem neslyšel moc pěkné věci - i ty píšeš, že je dost poruchový. co se může pokazit a kolik by to mohlo stát? respektive co by se mělo vyměnit hned po koupi? nemluvím o rozvodech, tam je to jasné.

Uživatelský avatar
Honzan
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 08, 2009 15:41

Příspěvek od Honzan » pon črc 26, 2010 15:02

Osobne mam sice 2,2dci ale pokud bych v te dobe narazil na 3 litr tak myslim ze v lpg bude mit dost úpodobnou spotrebu jako benzinak. Auto je to velke, 2 litrovy 8v motor s nim bude mit relativne dost prace, coz se odrazi na spotrebe... Zkusenost primou bohuzel nemam, ale je prijemnejsi plyn jen lechtat a mit rezervu, nez trnout pri kazdym predjizdeni jestli to stihnu...

Edit: a co se tyka vleku, tahnul jsem ted na jare za autem velkej platak s nalozenyma 5 motorkama - cili asi 2 tuny az do Janova a pak zpet. Za autem jsem vozik pri 100 vubec necitil, uplne me to nadchlo. Myslim, ze slaby benzin (2l )by s tim mel opravdu hodne prace...
Naposledy upravil(a) Honzan dne úte črc 27, 2010 09:39, celkem upraveno 1 x.
Prodan po smrti motoru - Grand Espace III, 2,2 dci initiale aneb Svižník

Simiae
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob črc 17, 2010 15:39

Příspěvek od Simiae » pon črc 26, 2010 16:44

nojo, ta spotreba me ani tak netrapi, jako spis to, ze bych nemohl tahat vozik. auto nebude slouzit jen rodine, ale predpokladam, ze tak jednou za dva tri mesice bych s nim chtel prepravit i neco na voziku :(. nerad bych to hned odrovnal, nekde jsem tady narazil na silenou castku 30-50tis. za opravu automaticke prevodovky. cekam prave, ze mi tohle nekdo potvrdi, vyvrati, uklidni... :) proste na co se tak asi pripravit.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pon črc 26, 2010 17:17

tak repas uplny automatu na espace 3 se pohybuje od 45 do 75tis dle servisu a kvalitnich dilu.to je fakt.v renaltu i 100 az 120tis tu nekdo kdysi psal.jinak to ze budes za automatem tahat 500kilo mu fakt nevadi pokavad to nebude kazdy den 200km a nenechas ho stale radit 3,4,3,4.ja to spis myslel jako kdybys chtel tahat platak 700kg+1500kg auto tak je to fakt o repas.ikdyz vyhon a tah na to ma..ja sam opcas za nim taham vozik 750kg i s nakladem a jednou za rok karavan 1250kg a to uz trnu...jeste ze ho tahnu jen do 100km a celkem po rovince...proste automat od renalta neni staven na tahani 2tunovych bremen ikdyz espace ktomu primo svadi...je to jen rodiny vuz ktery je konstruhovan pro rodinu s chatou a na kempingy...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Simiae
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob črc 17, 2010 15:39

Příspěvek od Simiae » pon črc 26, 2010 18:58

uff :) to je prijemna cena. zadne takove obrovske naklady se tahat nechystam, ackoliv kdybych nalozil 7 lidi, neco malo do voziku, tak uz by se to asi proneslo...vlastne provezlo.
3.0 ale si necham porad jako moznost, tech 190 koniku je prijemna predstava...no nerad bych ale zrovna kvuli tomuto pocitu slapl vedle.

no a co ta 2.0 16V? kolik by mohla stát oprava prevodniku pripadne poskozeni, ktere by to mohlo napachat? mimochodem, narazil jsem na verzi race, která má o jen 139 koní, nevíte o co jde?

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » pon črc 26, 2010 20:32

nevím jaké máte skušenosti s 16V,ale já jsem sním spokojenej.těch 139 koní je nějaká kravina.má to mít 140 koní.ten přesuvník jsem měnil,stojí cca 5500korun.když je kaput,tak na volnoběh po zahřátí klape jako diesel.

taky jsem měl dilema jakej motor,vyhrál to 16V.už kvůli tomu že jsem měl před tím 1.6 16V scenica a v pohodě.

je to na tobě,co si vybereš.

i na německém foru je snad nejvíc 16V ze všech motorizací.

hodně štěstí při výběru.
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Simiae
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob črc 17, 2010 15:39

Příspěvek od Simiae » pon črc 26, 2010 20:41

ano, máte pravdu, z těch 16V se dá asi nejlépe vybírat, je jich určitě nejvíce (alespoň na mobile.de a autoscout24.de). no ta verze the race je tam docela casto. např tady http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vq4shrlgxpao
vsude se udava s 102Kw a 139PS, tedy o 1kw a 1ps méně, než je klasika 16V. tak by mě zajímalo, co je tam jinak.

Simiae
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: sob črc 17, 2010 15:39

Příspěvek od Simiae » pon črc 26, 2010 20:43

ten přesuvník za 5500 je to jediné, co trápí 16V? to by asi nebyl takový problém :)

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pon črc 26, 2010 20:53

no nejhorsi je ze do zeny do motoru a automatu nevidis.musis se vtom napred postourat abys zjistil v jakem stavu je :lol: ...automat poznas ze musi krasne radit ikdyz rencek je znam tim ze pri razeni a podrazovani mirne opcas cukne...to neni na zavadu delali to i novy...nejlip to poznas kdyz upustis trochu oleje a das si ho mezi prsty...musis mit naprosto stejny pocit jako bys mel rostliny olej a jakmile tam bude sebemenci supinka nebo pilyny ruce pryc!jinak ja jezdim jen v 5 a v 6lidech a nedavno sem mel pucenej kratkyho jel sem sam byl to 2l 8v a prislo mi ze stojim ale do mesta ci pohodovou jizdu by mi stacil...16v je podle statistik nejvice poruchovy motor ale hlavne proto ze je jich nejvic...ja si myslim ze pokavad se jedna o udrzovany kousek a chces trochu vikonu nebal bych se ho...fakt je to dost tezky soudit ktera motorizace je horsi ci lepsi ale co od auta ocekavas a kam ho potrebujes....ja treba rikam ze nejveci drzak je v6 ale kamarad si koupil lagunu s v6 a pri 150tis ji vyskocila klikovka...ja jezdim prevazne jen dalky a cca 35tis rocne a mel sem 607 s v6 a fakt mi ten motor okouzlil...takze ja mel jasno jen v6...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pon črc 26, 2010 20:59

Simiae píše:ten přesuvník za 5500 je to jediné, co trápí 16V? to by asi nebyl takový problém :)
neni...je nachylnejsi na podpalovani ventilu obzvlaste kdyz do ni das lpg .je nachylnejsi na praskani rozvodaku atd...ale je to sporny...vzdy zalezi na fejsliftu mezi volantem a pedaly...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pon črc 26, 2010 21:02

nemci jsou zvlastni...vecinu v6 udavaj jako 2,9l...to neber v potaz...je jen 2l8/16v 3v6 12/24v a vzdy maj stejny pocet kilovat...nebyla treba 3lv6/24v 140kw a 150kw...bylo jen 140kw at si kazdej pise co chce...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: benzinove motory - co se muze pokazit a kolik to bude st

Příspěvek od milanPf » pon črc 26, 2010 22:34

Simiae píše:Ahoj všichni,

chystám se na nákup Grand Espace. Pročetl jsem snad všechno, co se tu objevilo. Vyšlo mi, že ideální je benzín 2.0 8V, horší 2.0 16V a nejhorší 3.0 s automatem (diesel jsem uplně vyřadil). Auto plánuji přestavět na LPG.
Nejslabší benzín se vyráběl jen do 1999, takže pokud tomu dobře rozumím, tak už u tohoto auta nelze zjistit servisní historii v Renaultu, což mi přijde jako zbytečný risk (auto bych rád dovezl ze zahraničí, ale když tady uvidím něco zajímavého, tak se nebráním).
2.0 16V se dá koupit 2001 i 2002, a cena není o mnoho vyšší. No a nakonec 3.0, který tady taky někteří obhajují, spotřeba v LPG a pojistka by asi nebyl ten největší problém, ale mám strach z automatu, nikdy jsem s tím nejezdil.

Dobrá, teď k otázce, kvůli které jsem založil nové téma. Co by se na těchto třech motorech (převodovkách...) mohlo "podělat" a hlavně kolik by to mohlo stát? Je mi jasné, že když mi rupnou rozvody, tak je to na nový motor, jde mi spíše o rozdíly mezi těmito motory, třeba kolik by mě stála výměna automatu u 3.0 (který se dá pořídit levněji).

Díky moc za odpovědi a Vaše zkušenosti, věřím, že to pomůže i dalším, kteřím potřebují velký kočár, na nový nemají a tenhle 10 let starý je navíc krásný. (jo a můžete klidně napsat i další bolesti espace III, které trápí všechny motorizace a jsou větším zásahem do rozpočtu).
Cauko,

jsem asi udelal s 3litrem, co planujes :).

zatim jsem delal.
1. vsechny naplne
2. vymena centralniho mozku EIII - to je prej komplet chyba E3, proste tam odejte hlavni cip na desce ..me to stalo asi 18 000.-(nekde na foru jsem o tom psal, takze se to da udelat i myslim za 5liriku)
3. instalace LPG i s vymenou svicek a s 80litrovou nadrzi system BRC 40 000.-
4. tedka naky cepy rizeni cenu uz ani nevim

spotreba:
Asi se tu neked doctes jak o tom vsichni baji. Dle mne si musis snadne rici. Potrebujes akceleraci jak ve skodovce 120 nebo 3litrovej motor :D

Vlek:

snadne receno:
1. do 750kg - proste to za sebou vubec necejtis.
2. karavan 1000kg brzdenej :) - takova krava :)- pri brzdeni to defakto taky necitis - proste E3ka brzdi fakt suprove
- zrovna predevcirem jsem se s tim vratil z Lipna, snadne receno, cumel jsem, jak automat uzasne radi. Jel jsem cestu Karlovy Vary-Plzen-Klatovy-Lipno...proste pres Sumatu to byl fakt vykon :)
pri jizde do 90(coz samo nesmis, protoze max je 80) jen malo kdy hodi 4ku.
Proste to neutahne a tech 190koniku mu nestaci, asi mu chybi moment - coz asi ma maximalne dieselovej motor. Proste vetsinou jedes jen na 3ku , az pri rychlostech nad 110 km tam skace na rovine 4ka.

Automat ma bych rekl hodne kratkou jednicku a velice dlouhou 2ku. Kdyz sem tahnul karavan za sebou tak ve velikanskym kopci (proste jede dlouho na 2ku..trebas az do 90km/hod, nez ma silu tam hodit trojku. Tady ovsem spotreba lpg okolo 20litru, samo s klima a dekfato seslapnuto porad na doraz - tedy ty kopce na Sumave.
Zpet jsem jel Lipno-C.Budejovice a dal.., mensi akcelerace, ale trychlost na rovinakch na 4ku :)) a spotreba 17litru.
K porovnani mam tchana: wv caravelle, myslim, ze je to 2002, diesel, 2.5litru a 160koni a von jede za 10litru nafty.
Zde si myslim, ze jiste diesel ma hodne navrh, protoze proste ma tocak nizko a to benzin proste musi trosku uz tocit, a tam proste benzin, ci lpg tazvane strika :D

Ja bych doporucil se s tim pred koupi projet, jesli jsi z Plzenska ci K. Varu tak klidne pisni- tak nejak se tady v tech dvou lokalitach pohybuju.
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: benzinove motory - co se muze pokazit a kolik to bude st

Příspěvek od martinsem » úte črc 27, 2010 11:57

Já tedy nevím, proč zavrhujete motor 2,0 8V. Nerozumím tomu. Kdo tady napíše, že jeho životnost je kolem 200tkm, tak nerozumí Renaultům. Můj má nyní 240tkm, krásně táhne, spotřeba do 10l. kamkoliv kdekoliv (a to mám podezření, že mi kolem matice na nádrži teče benzín). Tento motor je asi nejpoužívanějším motorem u Lagun a tam mají kousky i kolem 500tkm bez vážných závad. Jezdím s ním druhý rok, byl třikrát v Itálii, jednou v Chorvatsku... zlatý auťák.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » úte črc 27, 2010 13:59

Vim ze stema 200tis narazis na me tak budu reagovat.pisu ze je to jen moje domenka.take pisu ze znam i ty co se blizi k 350tis.dale pisu ze je to lenoh (coz v espacu je)ale taky pisu ze je to drzak(znamo zlagun tam je nesmrtelnej)jen si myslim kolego ze neberes urcity veci v potaz a to ze espace neni laguna!ze na tak tezky a plochove velky auto dostava docela zahul opotrebenim pac kdyz chces vykon musis tocit.a to se obzvlaste tomuhle motoru nelibi...casem strati kompresi nebo ho upeces kdyz si zavodnik nebo ho stale pretezujes na guli...a to je ta poenta takze na espacich si myslim ze je to spatna volba pro cloveka co zada vykon a tahani voziku ale netvrdim ze se nenajde espik v kterym vydrzi i 500tis a bude kazdodene vytizen.porad je to o ridici ale to pisu uz taky potreti...takze prosim nenapadat moji osobu a poradne cist mezi radky ja totiz mam letity a mnozstevni znalosti frantiku kdyz uz sme u toho....suma sumarum jen prezentuju svuj nazor na dotaz co si myslite k benzivovym agregatum...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » úte črc 27, 2010 15:57

Omlouvám se, ale chtěl jsem trošku popíchnout zastánce silných a novějších motorů, se kterýma já sám nemám zrovna dobré zkušenosti (spotřeba oleje, zapalovacích cívek a další věci). A že jsem pár frantíků taky poznal. Tenhle motor je nenáročný držák, když se mu dá dobrý olej, tak vydrží mnoho km. Před půlrokem jsem chtěl nechat seřídit ventily, ale nebylo třeba. Jsou v normě. Vršek motoru nevykazuje opotřebení. A s výkonem také nemám problém. Sice jsem na Katschberský průsmyk šplhal posledních 100m za jedna,ale za to v pěti lidech a naloženej. Takže pokud to někomu nejede, tak je někde problém.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » úte črc 27, 2010 22:29

Pripojím sa do diskusie. Ja som mal /a stále mám/ 2,0 16V. Je to spoľahlivý motor, až na ten presuvník, čo sa musí meniť. Má ešte jednu chybu, únik oleja z prevodovky, lebo má radenie tyčkou v spodnej časti, a ten semering sa opotrebuje a netesní, je potrebné občas kontrolovať olej, lebo dosť prevodoviek takto odišlo. Ťahám občas ťažší príves, a to už nevládze. Preto som si kúpil 3,0 24V. O problémoch už vieme dosť, ideál by bol 3,0 s manuálom. Mne sa to podarilo mám ho s manuálom!!! a funguje! ešte vychytávam muchy na LPG. Celá prestavba ma vyšla na cca 2000e. Použil som niečo nové,niečo ojazdené. Mám ešte nejaké veci, možno ešte jednoho by som prerobil, za tých cca 2200.- To musí celý motor von, pri tej príležitosti by som vymenil aj rozvody a sviečky za cenu materiálu. Ahoj. Dušan.

karas
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: čtv srp 09, 2007 21:35

Příspěvek od karas » stř črc 28, 2010 20:53

Ahoj,
pokud se divas na web (cesky i nemecky), tak si spocitej, kolik najdes aut 3.0 aut s "getriebe defekt", kolik 2.0 16V s "motor defekt" a podle toho si udelej obrazek o spolehlivosti techto kombinaci. Nikde podle me nenajdes 2.0 8V se spatnym motorem. Pro me jasna volba, nejsem zavodnik. Pri bezne udrzbe (rozvody, olej, filtry, svicky) to musi vydrzet vecnost, nebo alespon 500t km. V Grandu to moc na zavodeni neni, ta vaha je znat, ale pri pohodovy jizde rozhodne nikdy nebudes brzda a dodrzovat limity je problem i s timto motorem.
Laguna 1 2.0 16V 102 kW LPG
ex Grand Espace III 2.0 8V LPG
ex Espace II 2.2 LPG
ex Espace I 2.0 1984

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » stř črc 28, 2010 23:03

To je jasné, že ten 8 ventil je nezmar. To čo píšeš sme tu už rozobrali poruchy. Automat u 6-valcov a variabilné kolo u 16 ventilu. Ja tam mám prevodovku 6 stup. s bowdenovým radením, čiže nehrozí únik oleja ako u 16 ventilu. A Grand sa myslím s 8 ventilom ani nevyrábal. Už keď Espace kúpiš, každé 2-3 roky vymeň chlad. zmes. lebo odídu radiátory. A je to fakt dobré auto v rukách normálneho šoféra. Ahoj.

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » stř črc 28, 2010 23:34

duskopoprad píše:To je jasné, že ten 8 ventil je nezmar. To čo píšeš sme tu už rozobrali poruchy. Automat u 6-valcov a variabilné kolo u 16 ventilu. Ja tam mám prevodovku 6 stup. s bowdenovým radením, čiže nehrozí únik oleja ako u 16 ventilu. A Grand sa myslím s 8 ventilom ani nevyrábal. Už keď Espace kúpiš, každé 2-3 roky vymeň chlad. zmes. lebo odídu radiátory. A je to fakt dobré auto v rukách normálneho šoféra. Ahoj.
Proč by se Grand s 8V nevyráběl? Vždyť ho mám a nejsem sám...
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » čtv črc 29, 2010 13:38

mám Granda s 8v taky, je to lenoch, kopečky mu moc nejdou, ale zase když už se někam vyšplhá, tak dolů díky váze hrne všechny před sebou i bez plynu :) , na rovince taky plyn jen lechtám. mám ho rok, koncem roku sem překročil 200 000 km a jediný co od prohlídky po koupi bylo potřeba, tak dolít 1 litr oleje. a to jezdí štreky s kapelou - 5 lidí a aparatury co se vejde až po strop.
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

karas
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: čtv srp 09, 2007 21:35

Příspěvek od karas » úte srp 17, 2010 12:34

Ahoj,
technicka otazka: serizuji se u 2.0 8V vule ventilu, nebo to ma hydrostely?
dik.
Laguna 1 2.0 16V 102 kW LPG
ex Grand Espace III 2.0 8V LPG
ex Espace II 2.2 LPG
ex Espace I 2.0 1984

Uživatelský avatar
Pipej
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 29, 2009 12:56

Příspěvek od Pipej » úte srp 17, 2010 17:14

Kupoval jsem Espíka v domělých 136 000 km.Po roce jsem si na něm nechal dělat rozvody atd a servisman zjistil(podle čárek na řemenici) že má najeto kolem 350 000.Nechal jsem tedy udělat i ventily a zase jezdím jak o závod.Motor mám 2l 8v. A spotřeba po opravě ventilů 7,8,podle posledních 1000km.Rozdíl oproti 11l předtím.Jo a posílám odkaz,podívejte se jak vypadal jeden z ventilů co jsem vyndal. http://pipej.rajce.idnes.cz/vyfukovy_ventil/ jo a cena za dva nové ventily ,rozvody,8 gufer,těsnění pod hlavu,těsnění pod víko a práce, vše za 8500kč.Jo a hydroštely nemáme.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » úte srp 17, 2010 21:23

krásná cenovka podle mě neni problém na tyto motory najet pul mega pokud se o to člověk stará klidně i o dost víc
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 19 hostů