Jak jsem si poradil s únikem motorového oleje.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
shorad
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned lis 29, 2009 10:26
Bydliště: Písek, Strakonice, Vimperk, Beneda u Bušanovic

Jak jsem si poradil s únikem motorového oleje.

Příspěvek od shorad » pon kvě 10, 2010 17:05

Hodně se tu řeší úniky motorového oleje. Já se trápil asi 4 měsíce, pořád jsem špekuloval jak je možné že si to bere tolik oleje. Za prvé: Kdo si sám mění motorový olej, neleňte a kupte si originál těsnění pod výpustný šroub. Je totiž na jedno použití. Je to gumový kroužek potažený tenkou vrstvou měděného plíšku. Ten se rozmáčkne pod výpustným šroubem a při další výměně se musí vyhodit a použít nový. Já těsnění koupil pět za dvacet korun v renaultu a mám klid. Za druhé: stále jsem měl zaolejovaný spodek motoru ale bylo to vidět až když jsem dal auto na vysokozdvižný hever. Napravo od olejového filtru mám vyústění odsávání par z motoru. Vede to hadicemi někam do vzduchového filtru. A tam byl ten zádrhel. Ty hadice byly na bloku motoru nasazeny jen tak a netěsnily. Olej prostě gumu po čase znehodnotí. Stačily tři eskapásky, vše řádně očistit a utěsnit a je klid. Od té doby mám najeto 1OOO km a světe div se, oleje na měrce i na palubním ukazateli viditelně neubylo. Bez těchto úprav bych tam musel dolít asi litr. Zkontrolujte svoje milášky, sezona dovolených se blíží.
Od roku 1992 po součastnost: Trabant, VAZ 1200, Polski Fiat 1600, Peugeot 309, Ford Granada, Zastava 1100, Š-1000MB, Š-100, Š-120, BMW 323i, Volvo 340 1,6D, Nissan Almera 1,6 SLX, Renault Espace 2.0 i, 8V,LPG, 1997

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem si poradil s únikem motorového oleje.

Příspěvek od martinsem » úte kvě 11, 2010 14:58

Jo, tak tohle jsem řešil před týdnem, navíc jsem měnil tu hadici podtlaku. Sice to ještě maličko vzlíná, ale už to nění zdaleka tak hrozné.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Uník oleje

Příspěvek od Míča_2.2DT » pát čer 11, 2010 11:50

Ahoj po každé jízde mám pod Espíkem pár kapek oleje-mám podezření že teče olej chladič nebo neco kolem nej? pokud to není chladič co to může bejt? Mají Espíkové nejaké slabé místo (počítam i s netěsností trubky-hadice málo utažené nebo dírou) Grand Espík 2,2DT 83KW r.v. 2000 najeto 167000km poraďte díky 8)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Uník oleje

Příspěvek od krt.ecek » pát čer 11, 2010 11:52

Míča_2.2DT píše:Ahoj po každé jízde mám pod Espíkem pár kapek oleje-mám podezření že teče olej chladič nebo neco kolem nej? pokud to není chladič co to může bejt? Mají Espíkové nejaké slabé místo (počítam i s netěsností trubky-hadice málo utažené nebo dírou) Grand Espík 2,2DT 83KW r.v. 2000 najeto 167000km poraďte díky 8)
nejlepší rada tady je se ohnout a kouknout, olej je poměrně snadno vidět, kde teče, že nechává kapičky :evil:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Uník oleje

Příspěvek od Míča_2.2DT » sob čer 12, 2010 18:55

krt.ecek píše:
Míča_2.2DT píše:Ahoj po každé jízde mám pod Espíkem pár kapek oleje-mám podezření že teče olej chladič nebo neco kolem nej? pokud to není chladič co to může bejt? Mají Espíkové nejaké slabé místo (počítam i s netěsností trubky-hadice málo utažené nebo dírou) Grand Espík 2,2DT 83KW r.v. 2000 najeto 167000km poraďte díky 8)
nejlepší rada tady je se ohnout a kouknout, olej je poměrně snadno vidět, kde teče, že nechává kapičky :evil:
no to jsem právě koukal ale je to poblité všude a když to otřu tak to stejne není vidět ale asi to bude ten olej.chladič je to přímo pod ním

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Motor F3R záhadná plastová zátka na čerpadle oleje

Příspěvek od zub10 » pon led 21, 2019 15:47

Motor F3R 84kw benzín
Narazil jsem na únik vzadu pod svodama,asi čerpadlo oleje a na něm je plastová zátka s těsněním na 2 asi m6 šrouby,
zátka má propadlý vnitřek. Kolem ni je nejvíc oleje.Nevíte co to je za zátku?

na obrázku z odkazu je zátka přibližně v místě konce dolní pravé částí příruby na výfukové potrubí.
Podle schéma rozvodů je vpravo dole olejové čerpadlo a nahoře má na sobě onu záhadnou zátku.

https://fotky.ekodiely.sk/public/ekodie ... 7811_4.jpg

tady je detail zátky, po 22 letech dost degradují plasty a pohmatem je plastová.
http://podhalan.unas.cz/_test/podivna_zatka_F3R.jpg

Mám v plánu ji vyndat a podmáznout silikonem,ale nevím co na mě vyteče.

//////////
Tak jsem ji vyndal, je na ni cosi jako o-kroužek, který se při podebrání rozpadl.Nasadil jsem nový a po týdnu to konečně nekape,
protože olej byl rozcestovaný po celem motoru.
Chyták je v tom, že zátka není vidět,protože je za rohem, našel jsem ji až za pomoci zrcátka z lídlu.
Hmatem je přístupná krásně.
Naposledy upravil(a) zub10 dne sob úno 02, 2019 16:46, celkem upraveno 2 x.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Jak jsem si poradil s únikem motorového oleje.

Příspěvek od Wáca » čtv led 31, 2019 10:12

mě ubyla na displeji jedna čárka asi po 6tis km, ale pod autem žádná kapka, tak si ho to asi sežralo, co ale tak čtu tam to mám ještě krásnou spotřebu u 2.0 16v :D ale ta spotřeba benzínu už je horší :D

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů