zadní brzdy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

zadní brzdy

Příspěvek od bibo » čtv led 21, 2010 09:53

mám neustále problém se zadníma brzda sjedu destičky tak za 10 tis km a to sem je komplet rozebral vyčistil vše chodí tak jak má mám tam teda prasklou jednu manžetu a nemužu jí nikde sehnat netušíte kde to mužou mít v renckoj maj jen komplet opravné sady a né zrovna levné
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » čtv led 21, 2010 16:34

Jestli sjedeš desky za 10 tisíc kiláků, tak buď stojí za prd, nebo ze nevrací a stále přibržďují. Pokud máš po delší jízdě bez brždění horká kola, tak to zvedni a koukni na to, jestli je destička mechanicky přidřená v prasátku, nebo je přidřený dřík, na kterém jezdí celé prasátko ( tam musí být v pořádku ty manžetky, které máš asi v tahu). Pokud je to volné, zkus stlačit pístek. Stalo se mi, že koroze na koncovkách brzdových hadiček nabobtnala tak, že přiškrtila hadičku a kapalina se nevracela z válečku zpět a ten pořád připržďoval. A nedávno mi hořely přední brzdy. Důvod byl ten, že jsem měl v nádobce tak 2mm nad horní rysku. Stačilo odšroubovat víčko a brzdy se uvolnily. Tak jsem odsál kapalinu mezi rysky a je to O.K. Samozřejmě jsem předtím zoufale asi třikrát rozhodil brzdy. :boink:
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » čtv led 21, 2010 17:20

tak sem opět udělal komplet rozborku a vše je krásně čisté fakt netušim kde je problém bojim se jesli neni vymačkanej zavit v dříku a pak je tam vule na vracení ale nezdálo se mě to uš mě ty brzdy začínaj docela .....
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » čtv led 21, 2010 17:58

Taky by to mohlo dělat ABS (jestli ho máš), nebo ti můžou zůstávat vyset lanovody ruční brzdy.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

desticky

Příspěvek od Míča_2.2DT » čtv led 21, 2010 18:05

pokud ty desticky co mas na aute hodne spinej-prasej tak je to prd kvalita tohle vetsinou delaj ty levne z druhovyroby(ja mel Fer.do potom Luk.se a pohoda cena rozumna 8)

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » čtv led 21, 2010 18:33

abs maj snad všechny III lanovody sou v pohodě ale i tak mám objenané nové pokud by zustaval tlak v systemu tak při povolení odvzdušnováku by to stříkalo hadičky sou krásně pruchozí tam i z5 prostě sem z těch brzd :supermouse:
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » čtv led 21, 2010 20:29

No a jeví se ti že že to pořád přibržďuje, nebo prostě ti mizí desky před očima. A dělá to jenom zadek ? Když s kolem zatočíš, točí se volně ? Pokud to máš zvednuté , pošlapeš po brzdě a pak zkusíš kolem protočit, co to dělá. Taky bys mohl prozradit výrobce destiček.
V mém případě , kdy jsem sledoval úbytek výkonu, větší okamžitou spotřebu a pak i smrad z destiček, pomohlo povolení víčka na nádobce s kapalinou. Ač se to zdá jako blbost, efekt se dostavil okamžitě.
Jako by ohřátá kapalina, která se rozepla v systému,začla tlačit na pístky. :?
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » čtv led 21, 2010 20:48

desky tam sou nějaké icer ale to s tim výčkem asi testnu je to zajímavé ted sem to komlet odvzdušnil se spotřbou se peru fest ale pokud by to bylo natlakované nejspíš by to fouklo při povolení odvzdušnováku i kdyš to sem dělal za studena
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » čtv led 21, 2010 21:10

nic proti, ale zkus si koupit opravdové "destičky" nejlépe ATE. Já je měl asi 60000km.Těď mám asi 15000km Bosche. Není na nich téměř znát úbytek, ale občas si zapísknou.
Uvědom si, že to auto něco váží a jeho slabinou jsou poddimenzované brzdy.Levné náhrady nejdůležitějších dílů na autě se nevyplatí.Šmejdy kotouče ti zreznou ještě v ten den, kdy je namontuješ a pak jenom sleduješ, jak ti na tom hrbolatém kotouči mizí desky před očima. Třeba ATE dělají komponenty brzd pro drtivou většinu franc. aut do prvovýroby. A třeba v APM-ku stojí o dost méně než ATE zabalené do krabičky s nalepeným kosočtvercem Má zkušenost s brzdovými komponenty ICER a STARLINE je zde nepublikovatelná.
Nechci tu dělat nikomu reklamu, jen s brzdama mám celkem bohatou zkušenost. A to nejen na mých autech. :wink:
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pát led 22, 2010 08:48

no ate uš neni to co bejvalo kroutící se kotouče a podobně ty icer sem tam dal neš vyřešim přibrždování pak pujde něco normálního včetně kotouču ale určitě ne ate :)
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » sob led 23, 2010 13:01

Dnes už není nic co bývalo. :wink:
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob led 23, 2010 13:20

bibo píše:no ate uš neni to co bejvalo kroutící se kotouče a podobně ty icer sem tam dal neš vyřešim přibrždování pak pujde něco normálního včetně kotouču ale určitě ne ate :)
Tak potom nevím jaký "lepší" bys tam dal. Pak už jedině XYZ nebo K sport :roll: Ale ty by stály více než tvoje auto :lol: . Zatím vždy se osvědčilo koupit originály aď už se jedná o Renault nebo BMW, tam je kvalita 100%.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » sob led 23, 2010 13:46

souhlas, sice ne u Espace, ale u R25 jsem vyzkoušel všechno možný a teprve až když jsem koupil Bendixy (ty úplně nejpůvodnější na autě Bendix byly.) a dal je tam spočítak jsem si, že srgágorózní Starliny a jánevim co ještě mě paradoxně každý kotouče stály minimálně o 3-500,- víc, než origo sada od Bendixu. V Benexu jsem tehdá bral sadu kotoučů (1 balení, Starliny se prodávaly po 1 ks za 2/3 ceny sady od Bendixu), balíček destiček a ještě jsem od nich dostal litr kapaliny Bendix darem. Moje poučení z toho plyne takové, že zásadní součásti auta, jako jsou brzdy, oleje, věci motorové a podvozkové beru v první řadě originál, nebo od originál výrobců (Bendix, Valeo..) a pak terpve koukám po jiných. Samozřejmě se to nevyplatí v případě univerzálních dílů jako gumové vany do nákladního prostoru, ale co se základních prvků auta týče, tak tam ano, hlavně co do poměru KVALITA/cena
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » sob led 23, 2010 17:44

Furt mi nejde do hlavy že by to bylo deskama, i kdybys koupil sebehorší a jezdil věčně zatíženej tak stejně většina brzdné síly ti jde na předek a ne na zadek tudíž ti budou ubívat více přední desky. Takže mi z toho vyplívá že buď jsou zarezlí pojezdy, prasátka, lanovody a nebo ti blbne ABS. Skusil bych s tím zajet někam na válce a tam ti řeknou jestli ti něco přibržduje nebo naopak nebrzí.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob led 23, 2010 18:53

U Espace není náhodou ještě zátěžový regulátor?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » sob led 23, 2010 19:07

Nechtěl bych tady pouštět nějakí bludy, ale eště jsem neviděl ABS a regulátor tlaku najednou. Většinou je regulátor nebo ABS dnes tedy uš jen ABS ono ti vlastně dělá regulátor jelikož ti hlídá aby se ti nezablokovali kola.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Micos
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: čtv dub 16, 2009 20:32
Bydliště: Kroměřížsko

Příspěvek od Micos » sob led 23, 2010 22:43

No tak já bych zátěžový regulátor z mysli nepouštěl. Moderní brzdové systémy jsou pro mě sice tabu, přesto si neumím představit systém v autě "vše vpředu" bez zátěžáku.
Mám sice jen J63, ale zato i s ABS, i se zátěžovým regulátorem brzdné síly. Vždyť jak jinak by se zadní brzdy dozvěděly kolik mají brzdit? ABS (minimálně starších generácí) nepředchází zablokování kola, jen ho uvolní.
Pokud se věci mají jinak, rád se nechám poučit. :wink:
Už zase Renault
aktual: Grand Espace 2.2 dT ('00)
ex. Espace III 2.2 dT ('97),
ex. Espace II 2.2 ('92)

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » ned led 24, 2010 11:09

No, on ten espejsek není vzadu nijak lehký,a i když je tam zátěžák stejně je brzdná síla na zadek dost veliká. A proti BMW řady 3 má vzadu třetinové desky. V praxi mi na autě vydrží zadek polovinu toho co předek. A to jsem měl problémek s předkem. Prostě Espace by potřeboval dvakrát větší brzdy. :(
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » ned led 24, 2010 16:02

Micos píše:No tak já bych zátěžový regulátor z mysli nepouštěl. Moderní brzdové systémy jsou pro mě sice tabu, přesto si neumím představit systém v autě "vše vpředu" bez zátěžáku.
Mám sice jen J63, ale zato i s ABS, i se zátěžovým regulátorem brzdné síly. Vždyť jak jinak by se zadní brzdy dozvěděly kolik mají brzdit? ABS (minimálně starších generácí) nepředchází zablokování kola, jen ho uvolní.
Pokud se věci mají jinak, rád se nechám poučit. :wink:
Regulátor brzdné síly ti pouze dle zatížení pouští určité procento tlaku do zadních brzd(když ti zatuhne tak ti tam bude pouštět buď málo nebo naopak zase hodně a zadek ti půjde do smyku). A ABS tot dokáže suplovat právě tím že ti kontroluje jestli se ti kolak točí když ne tak zasáhne a nepotřebuje k tomu regulátor, ale neříkám že ho espac nemá eště jsem se poď něj nekoukal.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » ned led 24, 2010 17:00

Má ho tam . U mne je uprostřed nad zadní nápravou. A to mám i ABS a ESP
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » ned led 24, 2010 17:11

mám dojem že ho tam nemám nebo sem si ho nevšimnul
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Rosťa TU
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: ned bře 02, 2008 14:36
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od Rosťa TU » ned led 24, 2010 17:15

No mam eště 607mu a tam mam taky tyhle regulátori jak na zadní nápravě tak i na přední, le nejsou na brzdy ale na xenony na automatické štelování sklonu.
byl Renault Megane I 1.6 55kw
je Renault Espace III 2,2 dci

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » ned led 24, 2010 19:15

Rosťa TU píše:No mam eště 607mu a tam mam taky tyhle regulátori jak na zadní nápravě tak i na přední, le nejsou na brzdy ale na xenony na automatické štelování sklonu.
Jo, ty tam jsou taky.
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

Micos
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: čtv dub 16, 2009 20:32
Bydliště: Kroměřížsko

Příspěvek od Micos » ned led 24, 2010 23:27

Rosťa TU píše:
Micos píše:No tak já bych zátěžový regulátor z mysli nepouštěl. Moderní brzdové systémy jsou pro mě sice tabu, přesto si neumím představit systém v autě "vše vpředu" bez zátěžáku.
Mám sice jen J63, ale zato i s ABS, i se zátěžovým regulátorem brzdné síly. Vždyť jak jinak by se zadní brzdy dozvěděly kolik mají brzdit? ABS (minimálně starších generácí) nepředchází zablokování kola, jen ho uvolní.
Pokud se věci mají jinak, rád se nechám poučit. :wink:
Regulátor brzdné síly ti pouze dle zatížení pouští určité procento tlaku do zadních brzd(když ti zatuhne tak ti tam bude pouštět buď málo nebo naopak zase hodně a zadek ti půjde do smyku). A ABS tot dokáže suplovat právě tím že ti kontroluje jestli se ti kolak točí když ne tak zasáhne a nepotřebuje k tomu regulátor, ale neříkám že ho espac nemá eště jsem se poď něj nekoukal.
Nejsem mechanik a nerad bych šířil nějaké bludy. Myslím si, že zátěžák je součástí každého brzdového systému u aut s lehkým zadkem. A s ABS nemá nic společného. Je to pouze mechanický ventil, pákou ovládaný, nezávislý na ABS - tam mi jaksi pořád není zřejmé jak by ABS ošulilo potřebu tlaku do zadních brzd.
I proto bych řekl, že výše popsaný problém s ojížděním desek může souviset, pokud by se ten zátěžák zasekl otevřený. Ono to při provozu prázdného auta na suché silnici není nijak extra poznat, o ústa je to za deště nebo teď na sněhu a ledu.
Však vyzkoušet to není až takový problém, najít nějaký bezpečný otevřený prostor a do zatáčky zabrzdit. Pokud to prázdné auto půjde hned do přetáčivého smyku, bude asi se zátěžákem problém.
Kdysi jsem měl u Alfy 155 zadek schválně naplno. Jakmile se s tím člověk naučí jezdit, je to paráda 8) . a od té doby v tom manželka neseděla :D :D .
Už zase Renault
aktual: Grand Espace 2.2 dT ('00)
ex. Espace III 2.2 dT ('97),
ex. Espace II 2.2 ('92)

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » sob dub 17, 2010 17:26

tak sem zasejc dneska řešil moje oblíbené zadní brzdy a po zátěžáku ani památka máte ho tam vzadu opravdu nebo ne e
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů