velký klidový odběr

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od milanPf » sob bře 17, 2012 19:45

Márty píše:Tak všechno je jinak :(

po celodenním vrtání se, jsem si myslel, že je všechno v pohodě. Odpojoval jsem připojoval, odemykal, zamykal a klidový odběr byl 20-30mA a vše se zdálo vpořádku ale do té doby než jsem zapnul klíček do poslední polohy přes startem. Pak jsem ho vypnul, zamknul auto a od té doby je tam 220mA a už to neklesne. Když odpojím - na baterce a zase připojím, odemknu, zamknu, je vše v pořádku, auto usne a jsem na 30mA, zase do doby zapnutí klíčku.

Máte někdo typ co by kde mohlo zůstávat "vyset"...? relé či co ??
dle me je to ok, jak jsem psal vyse, cca po pul hodine auto usne si zpet na tech 20mA...tos zkousel?¨?
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od benisek josef » sob bře 17, 2012 21:45

podle toho co me psal marty do sz vypada to tak ze mu neodpojuje naky rele v bii jednotce a zustava neco stale napajeny i prez to ze bii jednotka se ulozila do spanku...origo relatka z rencka by si koupil jen blazen(a kdo vi zda je jako samostatny dil dodavaj) a rele od findera ktere nepasuje nozkama(musi se drobatko nastavit a polozit na lezaka) stoji do 150kc...uz sem to delal kamaradovi je to zhruba 5let a jezdi od te doby bez poruchy relatek ale ten ivestoval do vsech a tusim ze neplatil vic jak 750kc za matros(je to sice uz nakej patek ale cena relatek je takrka stejna nebo spis kuli konkurenci menci)...chce to jen dobrou pajku se stavitelnou teplotou a multimetr a trochu hodinarske prace...staci jen pecka na kontaktu a odber je na svete...ale rozhodne to neni zadna tragedije a nic co by se nedalo opravit za rozumnou cenu :mrgreen:
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Márty » ned bře 18, 2012 08:19

Ahoj,
tak další poznatky.

Auto když zamknu, tak má někdy 220mA a někdy 180mA a už se to nesníží. Když odpojím zapojím baterku, tak má auto 30mA. Pokud odemknu, zapnu lampičky, zavřu auto, zamknu je zase zpět 30mA. Pokud vlezu do auta a zapnu zapalování a pak ho vypnu, tak je tam oněch 180-220mA a už to neklesne.
Když odpojím pojistku od vnitřního osvětlení, tak lampičky lehce pohasnou, ale svítí dál, když vyndám pojistku i od palubky, klesne odběr, ale jen na 100mA.

Zkoušel jsem také odpojit BII jednotku, ale také jen pokles na cca 120mA.
Dokonce se mi stalo, že jsem jel a po nastartování mi nezhasly lampičky, čidla ve dveřích rozpínají, ale když auto zamknu na dálku, lampičky vždycky zhasnou.
Chystám se dnes sundat vršek palubky a odpojit "krabičku" centrálu a kouknout na konektory k imo a pod.

Co jsem tu zatím pročetl, vždy to byla banalita, ale u mě to bude koukám zapeklitější :(
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od benisek josef » ned bře 18, 2012 11:04

jak v centralu i v imu je rele a jen central je extra napajan i bez bii jednotky...jinak rj centralu dost casto dela onen problem...(jiz sem ti to psal drive v sz ).bohuzel v ni nebyva problem jen v rele (doufam ze u tebe to tak bude jelikoz privodni rele stoji opet par kacek a jak popisujes s tim osvetlenim vypada to na to druhe rele co ridi pohasnuti to pokud se nerozpoji privodni zustane seply) ale byva tam problem v samotnem modulu tistaku v kremikovem svabu...co se tyka ima tam pokud by byl problem v necem jinem nez v rele by ti to zlobylo pri startech ve smyslu startujes nesviti ima vyndas zandas klicek nebo zamknes a odemknes proste by se musela chytit a hlavne si myslim ze je ima napajena prez bii jednotku....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Márty » ned bře 18, 2012 11:09

Tak jsem zjistil, že "krabičku" centrálu phase II nemá a je vše spojeno a obsažen BII jednotkou a panelem přístrojů. Když od tohoto všeho odpojím elektřinu, mám odběr 100mA a to je pořád hodně né??
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od benisek josef » ned bře 18, 2012 11:26

po usnuti by mel byt cca 30mA po otevreni a zhalslych lampickach by mel byt cca 160mA (i milanpf to tu nekde potvrdil) takze bych veril ze tech 100mA bez bii jednotky je v pohode jelikoz dost si budou brat prechodaky a civky relatek a rj lpg...jeste bych odpojil lpg...a pak znova zmeril...a verim ze dostanes na nakych 50mA...ja bych osobne to taky zkusil vse promerit s odpojenym centralem...aby nezlobyl nakej moturek ve dverich...uz sem taky slysel ze je to nemoc wvecek...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od benisek josef » ned bře 18, 2012 11:34

jo a pak mi napada rele automatu...je vedle motoru v tom kasliku a spina hned po otoceni klicku poloha jedna...to muze taky delat tento problem...bez proudu se vycvakne s proudem zustane seply melo by byt upne posledni smer ke kotpitu...uz sem ho jednou z podobnyho duvodu menil....je to standartni 5x pacickovy motorovy 25a rele...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Márty » ned bře 18, 2012 12:52

MilanPF má phase II, má i LPG a psal tu že má odběr jen 30mA, proto mě to trochu děsí.
Nejdivnější je, že když odpojím a připojím baterku, mám těch 30mA do té doby než otočím klíčkem, pak už to prostě neusne...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od milanPf » ned bře 18, 2012 15:30

Márty píše:MilanPF má phase II, má i LPG a psal tu že má odběr jen 30mA, proto mě to trochu děsí.
Nejdivnější je, že když odpojím a připojím baterku, mám těch 30mA do té doby než otočím klíčkem, pak už to prostě neusne...
ani po pulhodine?...jsem to presne nemeril..mam STAG :)
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Márty » ned bře 18, 2012 15:53

Tak definitvně a důkladně změřeno.

Po odpojení pojistky "palubní deska, UCH, interier" klesne odběr o 100mA a po odpojení pojistky ř.j. LPG klesne o dalších 100mA na konečných 20-30mA. Po opětovném zapojení pojistek je někdy 30mA někdy 80mA, ale po zapnutí klíčku, uzamčení auta už auto neusne, tedy přesně řečeno usne z 220mA na 180mA. Tak teď zbývá na odbornících přehodnotit, co je špatně zapojeno.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od milanPf » ned bře 18, 2012 16:03

Márty píše:Tak definitvně a důkladně změřeno.

Po odpojení pojistky "palubní deska, UCH, interier" klesne odběr o 100mA a po odpojení pojistky ř.j. LPG klesne o dalších 100mA na konečných 20-30mA. Po opětovném zapojení pojistek je někdy 30mA někdy 80mA, ale po zapnutí klíčku, uzamčení auta už auto neusne a má 190-220mA. Tak teď zbývá na odbornících přehodnotit, co je špatně zapojeno.

mam opakovat otazku??? :D :D :D
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Márty » ned bře 18, 2012 16:16

:D
mě zajímá co je špatně, že jedna druhé nedovolí "usnout". Teď jen nevím, jestli s tím k elektrikáři kolem Renaultu a nebo reklamaci "plynařům". A nebo jestli bude chyba na obojím.

Protože jinak auto funguje na jedničku a na plyn žere stejně jak na benzin :wink:
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od milanPf » ned bře 18, 2012 17:20

Márty píše::D
mě zajímá co je špatně, že jedna druhé nedovolí "usnout". Teď jen nevím, jestli s tím k elektrikáři kolem Renaultu a nebo reklamaci "plynařům". A nebo jestli bude chyba na obojím.

Protože jinak auto funguje na jedničku a na plyn žere stejně jak na benzin :wink:
a fakt si to meril i po pul hodine?

na druhou stranu, co funguje nema smysl se do toho rejpat :D

ja jsem tedka musel opojit PCmotoru a co bylo pod konektorem to byhla fakt hruza :)))..jeste zachranila mi Chemie, tedy sem to prostrikal a jede to ... :) Tzn elektriky je tam fakt hodne, ale nektery konektory jsou udelany na pikacu :(
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Márty » ned bře 18, 2012 17:37

JJ, teď to bylo na ampermetru dvě hodiny a pořád 180mA.

Taky si říkám, jestli se do toho nějak moc vrtat. Asi zatím pořídím solární "konzervátor" baterie. Dává cca 300mA na sluníčku, ale mohlo by to zabránit vymlácení baterky po 4 dnech.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Duseluk
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 13, 2014 16:37

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Duseluk » pon bře 03, 2014 11:58

Zdravím, mám 1,6 a pojistka ALIM UCH mi po uzamčení vozu vybíjí baterii, klidový proud je 180mA. Nemáte někdo zkušenost?? Předem díky

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od benisek josef » stř bře 05, 2014 11:46

Duseluk píše:Zdravím, mám 1,6 a pojistka ALIM UCH mi po uzamčení vozu vybíjí baterii, klidový proud je 180mA. Nemáte někdo zkušenost?? Předem díky
zeptam se blbe i presto ze si myslim ze o espikach vim doste ale:
prosim te co mas za espika ze tam mas motor 1,6?a co je pojistka alim uch?

TO MARTY:
jinak marty na tvem espiku odber vyresen...jde o to ze lpg jednotka je napojena na komunikacni kanal obd na kterem jsou vsechny rj v espiku a prez nej se dostelovava mapa segvencniho vztrikovani.tudiz pokud si chtel pichnout lpg na diag musel si pouzit jeste prevodnik k pc..stacilo ji odpojit od toho kanalu a odber zmizel...tudiz muj plynar rikal ze ji pripojili do serije a ma byt pripojena paralerne aby ji detekovala jen bii jednotka pod nohama.pripojuje se to jedine na pin kde by byl origo reno lpg...bohuzel nebyl cas hledat ten spravnej kabel z jednotky takze je to porad stejne jak si mel a nak mi to ani neobtezuje...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

slymak
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 11, 2014 09:44

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od slymak » pon črc 14, 2014 17:14

Zdravim
dostal jsem pujcenyho JE02L5 2.0 GRAND ESPACE z roku 2001. S uplne vybitou baterkou.
Po vymene baterky jsem testoval pojistky a nameril jsem menici se odber s periodou cca 2sec mezi 0,68 - 0,35A coz vysvetluje vybitou baterii.

po odebrani pouze pojistky (a) to spadne o cca 0,1A ale stale to s casem meni odber. ( radio pry jiz 2 mesice nefuunguje )
ale nastartuje to jen na palubovce se nic nezobrazi je jen podsvetlena.
po odebrani pouze pojistky (b) to spadne na 0,1A a proud se meneni (vydrzel jsem merit jen 2min)
nestartuje
po odebrani a i b to nezere nic ale ani si to neskytne,

Prosim neporadite kam se mam nejdriv podivat?
dekuji
nejde mi prilozit jpg obrazek co ma123kb
Omlouváme se, ale bylo dosaženo maximální velikosti příloh.

obrazek pojistek si prohlidnete zde
http://slymak.com/download/escape_pojistkys.jpg

dekuji
Naposledy upravil(a) slymak dne pon črc 14, 2014 17:21, celkem upraveno 1 x.
JE02L5 2.0 GRAND ESPACE z roku 2001

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od Zefek » pon črc 14, 2014 17:20

Musíš změřit odběr u zamčenýho auta a měřit minimálně 20 minut, pak se elektronika v autě uspí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

slymak
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 11, 2014 09:44

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od slymak » pon črc 14, 2014 17:24

dekuji o vikendu budu mit prilezitot tak pak dam vedet
JE02L5 2.0 GRAND ESPACE z roku 2001

slymak
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát črc 11, 2014 09:44

Re: velký klidový odběr

Příspěvek od slymak » úte črc 22, 2014 14:28

Ano diky za upozorneni. Po zamknuti dveri a cca 5 minut odber spadne na 0.01A coz je nejmesi hodnota co muj merak ukaze. Takze timhle potvrzuji ze odber je v norme jen jsou nutny 5 minut zamkly dvere:)
JE02L5 2.0 GRAND ESPACE z roku 2001

gps
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob srp 13, 2016 22:49

Re:

Příspěvek od gps » ned srp 21, 2016 16:26

volfik píše:Ten odběr musí být jako hrom,je to skoro 3,5 W.Ale někde jsem četl ,že u auta co stojí víc jak 10 dní bez pohybu se má dobít baterka.Jeví se mi to jako blbost,ale jsem to zažil na vlastní kůži.Bylo to rádiem a centrálem .Když bylo auto odemčený byl odběr,když jsem zamknul tak klesl. :wink: :wink:
Auto moze stat bez pohybu aj dva tyzdne a bateriu dobijat nemusis, ak ano tak je akku vprdeli alebo je problem s elektrikou v aute. Bezny odber na vsertkych autach je okolo 0,03A, samozrejme ak nemas skodovku tak odber meraj po nejakom case ked prejde elektronika do rezimu spanku ako napríklad espace alebo jeep grand cherrokee ktory po zamknuti papkal 0,6A a po cca minute to kleslo na 0,04A . Netreba zabudnut ze aj otvorena kapota moze znamenat odber.
espace 3 2.0 8V 1999

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů