Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Robertz
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: stř čer 10, 2015 23:30

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Robertz » ned dub 17, 2016 22:08

trochu blbě se tu hledá, ale víte kde sehnat "volnobežnou kladku" co je na klimě na 2,2 DT r.v. 2000? Jestli se vůbec dá. Urvala se ta guma a kupovat kvůli tomu celý klimakopresor mi přijde zbytečné :(
Dlouhej žlutej
2,2 dt

pas
Junior member
Příspěvky: 248
Registrován: stř lis 04, 2009 20:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od pas » ned dub 24, 2016 14:13

Tak na mě taky došlo.Klima vydržela týden,tak se hledala díra.Barva a UV brýle nepomohly,tak musel přijet chladař.Natlakoval to nějakým plynem na 20atm a stříkat Jarem.Pak se ukázaly 3 dírky v chladiči.Takže-auto na jámu,sundat nárazník/drží jen zespoda a po 1šroubku zboku./
Přední maska-2šroubky ze předu,3zezhora a z boku je nasunutá,tam bacha jsou tam rozvírací packy.
Sahara-povytáhne se směrem nahoru i s chladičem klimy.Na levo jsem musel ubrousit šrouby sušárny,na pravo to drží taková krabice,jde to blbě,pak sem ji uřízl.Pak saharu sundat směrem dolú.
Chladič jsem vyměnil extra,možná by šlo už ho mít nasazený v sahaře.
Chladič je NRF 35533 cena 2700kč./Mám 2.0 8V/
Co nepasovalo-byla silnější horní trubka-musel se připilovat hliníkový držák na sušárně a trochu díra co drží chladič.
Bohužel sem jdou dát jen 3 fota.
Přílohy
DSCN0967.jpg
DSCN0973.jpg
DSCN0979.jpg

boceli
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned dub 28, 2013 12:33
Bydliště: Lom-Loučná

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od boceli » úte črc 26, 2016 21:56

Zdravím
Dnes mě začal mocně vibrovat zřejmě motor ventilatoru,najednou se ozvali vibrace, jak jsem ho vypnul klid ale bez toho se moc jezdit nedá.Může se rozvážit?? běží ale vibruje jak prase.Dík za radu Espace III 2.0 8V 84 kW manualní klima

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » úte črc 26, 2016 22:43

Hypoteticky může odejít ložisko motoru sahary, nebo některá lopatka dostala zásah a rozvážila se.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

boceli
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: ned dub 28, 2013 12:33
Bydliště: Lom-Loučná

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od boceli » stř črc 27, 2016 09:06

Jinak jedná se o ventilator rozvodu vzduchu,topení.Z normálního provozu zacal citelně vibrovat,je to jak když přijedou popeláři :)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » stř črc 27, 2016 09:34

Stejná situace, jen bez tý urvaný a rozvážený lopatky :) patrně odešlo ložisko jednoho z motorů. Nebo uhlíky. JEden motor běží normálně, proto tak nějak fouká a druhý motor dělá ty brejkule. Přístup je k tomu celkem dobrý, sundat horní panel palubní desky a odšroubovat velký bílý dekl. Celý mastodont ventilátorů pak jde vyndat ven, nebo i jednotlivé větráky. Už jsem to dělal když se jeden větrák zkratoval. Za dvě hoďky i s leštěnim čelního skla zevnitř.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

j.sibicek
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 22, 2016 12:55

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od j.sibicek » pon srp 22, 2016 13:02

Zdravím všechny,
měl jsem problém s tím že mi nefungoval ventilátor na straně řidiče. Abych měl jistotu, že to není zaseknutou klapkou, tak jsem spustil kalibraci o které jsem se tady dočetl a teď mi nefunguje vůbec nic, jen blikají tři diody na ovladači klimatizace. Poradite mi někdo co s tím.

Diky

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » ned srp 28, 2016 11:22

Ahoj,
pravděpodobně řízení ventilace zjistilo nějakou závadu a ta ho blokuje. Zkus na chvíli odpojit baterku, nebo rovnou mrknout co se děje u veltilátorů. Může to být i vadnou zátěží přes kterou se regulují otáčky.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

j.sibicek
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 22, 2016 12:55

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od j.sibicek » úte srp 30, 2016 06:21

Diky....Baterku jsem odpojil na cca.3minuty a nepomohlo to.
Tou zátěži myslíš co? Spálený ventilátor nebo problém v ovladači?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » úte srp 30, 2016 09:41

Ahoj, zátěží myslím "odpory" přes které jsou motory ventilátorů napájeny a které regulují jejich otáčky.
Dnes už se sice nepoužívají klasické odpory ale polovodiče (umožňují plynulou regulaci) ale pořád se tomu občas ODPOR říká.
Je to v hliníkovém chladiči zasazená krabička cca 4x 10 cm umístěná na tělese tubusu mezi ventilátory a výparníkem klimy - jestli si to dobře pamatuju. A jdou do ní všechny kabely do / z větráků.
Když na ní zkusíš prohodit výstupy do větráků (pravý za levý) a závada se přestěhuje, bude vadný ten regulátor. Pokud ne, je v háji motor větráku. Tak jako tak budeš muset sundat horní kryt palubky a velkej bílej dekl pod kterým to všechno je. Není to úplně přístupné, ale zdaleka ne nemožné.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » úte srp 30, 2016 11:29

Divil by ses, ale klasické výkonové odpory se pořád pro tento účel používají. Nedá se ale říct, že by manuální klima/ventilace měla klasické odpory a automatika elektronickou regulaci. Existují různé kombinace. Výhoda odporů je v tom, že nepotřebuješ žádné řízení a vystačíš si s jednoduchým přepínačem. Řízení přes elektronickou regulaci vyžaduje, aby někde vznikal řídící signál.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

number1one1
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát led 14, 2011 23:50

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od number1one1 » čtv zář 22, 2016 12:24

Ahoj, prepačte ak to tu už bolo, ale po zohriati motora auto normalne kúri ale po 10-15 minutach mi auto prestava kuriť... a nakoniec fuka len letný vzdych,,, v zime sa neda interier vykurit. neviete kde moze byt chyba ? dakujem (renault espace 2,2 DT, manualna klimatizácia - bez klimy)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » ned říj 16, 2016 16:51

Zefku Espace III má lineární (resp. proporcionální) ovládání výkonu ventilátorů (v manuální i automatické verzi klimy), z toho usuzuju na polovodičovou výkonovou jednotku.

Number1one1:

může být problém s termostatem chladicího okruhu (otvírá a zavírá korektně?), s řízením teploty chladiva (nekolísá?), se zanesenými radiátory (stačí částečně, usazeniny se mohou při vyšší teplotě roztáhnout a zcela ucpat průchod) nebo z nějakého důvodu ovladač po nějaké době přepne klapky zpět na studený vzduch. Víc mě nenapadá. Nejdřív bych asi zkusil resetovat nastavení klapek vzduchu(někde to tu bylo, dvojhmat nebo trojhmat na víc tlačítek ovladače + zapnout klíčky myslím), pak se ponořit k radiátorům a změřit na nich teplotu při horkém motoru. Jestli (ne)kolísá teplota chladiva bys měl vidět na displayi - pokud ano, může být špatné některé z čidel teploty nebo termostat.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
hurdas
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon dub 28, 2014 22:06

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od hurdas » čtv lis 10, 2016 12:31

Tak bych jen chtěl napsat pánům : Dawes, Zefek a ještě Alf8875 (a dalším....) za super rady, komentáře, postřehy, atd. Prakticky z ničeho nic mi přestaly fungovat ventilátory na topení u mýho Espika III r.v.2000 2.0 16v. Což teď v tomto počasí od něho nebylo vůbec milé. Během chvíle komplet zamlženo a o zimě nemluvě. Auto bohužel denně užívá má žena do práce + rozvážka všech našich ratolestí. Musel jsem jednat okamžitě, bohužel autoopraváři to tak neviděli. A tak mi nezbylo nic jiného, než se ponořit do fóra R. Clubu a ejhle!, vlákno nalezeno, super rady a postřehy pročteny.
Po práci jsem na to vlítl svépomocí a večer bylo hotovo. Palubka, odhlučnění, bílý kryt - to vše šlo dolu, ventilátory odzkoušeny přímo z baterky a pak jsem to objevil - načatý konektor na tom regulátoru-odporu nebo jak to nazvat (f. MagnetiMarelli). Prostříkáno KONTAKTOLEM, očištěno, vysušeno. Ventilátory jedou jak o život, sice nevím, na jak dlouho, ale zato vím, s čím mám tu čest, až zase vyplivnou.
Díky ještě jednou, pánové ......
R. Espace III r.v.2000 2.0 16v

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » čtv lis 10, 2016 23:32

To jsem rád, že to naše povidání tady pomohlo. Proto to (fórum jako celek) taky děláme. A kladná zpětná vazba potěší :wink:
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Nadja
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 19, 2017 19:01

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nadja » čtv led 19, 2017 21:46

Ahoj mám espace lll 2.0 nechce topit nejdřív to topilo jenom u řidiče tak sem oplach hadice,pak přestálo vůbec.Tak sem vyměnil termostat a čidlo teploty,odvzdušnil a nic.Kdo ví čim to muže být.Děkuji za radu

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » sob led 28, 2017 20:43

Ahoj,
Buď jsou zanesené radiátory topení, nebo se nepřestavují klapky na vzduch které míchají studený s ohřátým.
V případě radiátorů je účinné řešení ve výměně, v případě klapek je otázka, proč se tak děje - jsou ovládány elektronicky, může být v háji řídící prvek na ovladači topení, servomotorky nebo nějaké táhlo.
Zkus resetovat nastavení klapek - někde se to tu řešilo, je na to dvoj-trojhmat tlačítka na ovladači topení + klíček myslím, ale nevzpomínám.
Pokud nepomůže, udělej test. Otoč klíčkama, NEstartuj, vypni ventilátory a otáčej regulátorem teploty. Pokud z pod palubky v místě levého kolene řidiče a pravého spolujezdcova uslyšíš / ucítíš pohyb klapek, je to v radiátorech. Pokud ne, sundal bych tapecírunk kolem výměníků a nějakou z odendaných se podíval, jestli klapky opravdu (ne)jdou.
Funkčnost ovladače nevyzkoušíš, ale můžeš zkusit jiný ovladač z jiného auta - klidně "na půjčení" na vrakáči nebo od známého. Bacha, drží zespoda na šroubu a rádo se to láme.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » pon črc 10, 2017 12:18

Ahoj všem, protože na Avantima tu nikdo není, zkusím to u vás, protože vychází z Espace III a hodně věcí je společných, myslím, že bude i klima. Nevím proč, ale z ničeho nic mi přestala jít klima, mám automatickou, po zapnutí se rozsvítí kontrolka na ovládání, roztočí se ventilátor, ale spojka kompresoru ne, protože na konektoru není proud. Měl jsem venku baterii, ale to už několikrát a nevadilo to krom oken ničemu. Neporadíte někdo? Nejhorší je, že i přes diagnostiky se do něj nikdo nedostane, když to zkusí přes Espace III, tak ano, ale nevidí žádné hodnoty, nic to neukáže, jen, že je všechno v pořádku. Dnes pro jistotu doplněná, ale chybělo tam jen 50g, což není nic.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » stř črc 12, 2017 14:22

Snímač tlaku, nebo tlakový spínač.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » stř črc 12, 2017 19:26

Tak to je jedno a to samé, ne? Už si s tím hraju po chvilkách několik dní a vypadá to na přerušený kabel někde právě od tlakovýho spínače ke konektoru kompresoru, cívce spojky. Když proklemuji konektor toho tlakového spínače, stejně tam proud nedostanu.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » stř črc 12, 2017 20:17

Jedno to není. Buď je tam A, nebo B. Záleží na typu klimatizace.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » pát črc 14, 2017 19:56

Ahoj všem, nemá někdo v rozumným dosahu od Pelhřimova Renaulťáckou diagnostiku? Nejde mi klima, 3 diagnostiky chybu nenašly, tlakový spínač vyměněn, klima napuštěná, víme 100%, že nejde proud na pin C ke spínači z toho multiplexu nebo jak se tomu říká v pojistkové skříňi, v které je všechno v pořádku, proměřeno odborníkem. Něco mu musí dát ještě signál, povel, aby to tam sepnulo relé a to poslalo proud přes tlakový spínač až do spojky kompresoru. Když to tam pošlem ručně, klima jede. Jedná ase o Avantima 2.2 dci, téměř shodné s Espacem III. Díky
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » pát črc 14, 2017 19:59

Zefek : Tím myslíš elektronický snímač nebo mechanický tlakový spínač, ne? Avantime je starý krám, má tam tlakový spínač, vyměněn, ale zbytečně, viz příspěvek výš. Už jsem bezradný.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » sob črc 15, 2017 08:02

Starý krám ... Clio II je dneska už taky starý krám, ale v roce 2001 do toho montovali obě možnosti, záleželo na motorizaci.

Do toho tlakového spínače jde proud? Roztočí se ventilátor?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » sob črc 15, 2017 12:46

Ventilátor se roztočí, ale nejde do toho tlakového spínače proud z tý jednotky v pojistkové skříňi, aby sepla spojka kompresoru.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů