Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Moderátor: Moderators General
- Alf8875
- Junior member
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
- Bydliště: Morava- Nový Jičín
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj kluci zdravím Vás . měl bych dotaz ač jsem přečetl celé téma nějak jsem nevydedukoval co by to mohlo být za závadu ? Nedávno mi z ničeho nic úplně vyply ventilátory topení , otevřel jsem pojistkovou skřín na podlaze ale vše OK pokračoval jsem dál a ač bylo -10 už jsem se těšil do cíle cca. po 20 minutách se topení samo opět rozjelo a šlapalo jak má zase až do dneška. sednu do auta nastartuji a nic ??? Topení klapky vrčí při přepinání směru foukání ale ventilátor je hluchý ať posunuji s knoflikem síly topení jak chci . Nutno dodat že na elektriku nejsem machr takže něco opravovat podle schématu bych nezvládl a tak doufám že to bude jen nějaká prkotina ... Neměli by jste pro mne radu ať mi děti v autě nejezdí v 10 svetrech ! Moc děkuji Alf
Espace 2,2 DT r.v, 1999
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
cus alfe...osobne bych sel po ventilatorech vyndal je profouk vzduchem a zhlednul uhliky a vycistil to medeny co je pod uhlikamama pokud nejsou sjety uchostourou namocenou v alpe slivce ci vodce nebo lihu...a pokud to bude delat dal nekde tam je i regulator rizeni otacek coz je vlastne velkej odpor rizenej ovladacem jak a kde je nevim nemel jsem jeste tu moznost resit ale vecinou byva hned u ventilatoru nebo je jejich soucasti...dostanes se knim celkem dobre staci sundat ten plast na palubce pod oknem popis tu na foru je...osobne to vidim bud na spatnej regulator nebo v kontaktu k nemu a nebo ventilatorama...urcite zadna traga chlape...ja mam uz tretiho espika tridy iii vsechny 3l/v6/24v a vecne bojuju s elektrikou...zrovna dneska tempomat nejde seslapnu brzdu a pak jde vypnu ho brzou a nejde...je to urco cidlo na pedalu nevypina staci jen prostrikat nebo lehce povytahnout ale pristup k nemu na hodinu.ze spoda jsem to prostrik cisticem na brzdy a hyn sa zitra ukaze jestli budu muset pitvat a doufam ze sem nijak neponicil to druhy cidlo co je na brzdovy svetla a jedno stech dvou jeste ovlada ventil na aretaci automatu tak snad odjedu pac mokry od vodiveho cistice sem to raci netestoval hehehe
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- Alf8875
- Junior member
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
- Bydliště: Morava- Nový Jičín
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak závada je odstraněna výrobkem kontaktol , rozhodil jsem palubku po ventilátory rozházel a prostříkal všecky štekry a už to jede . Děkuji všem klukům co mi pomohli ten problém řešit...
Espace 2,2 DT r.v, 1999
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
nazdarek kluci.uz hrozne mi vrze remenice kompresoru...da se to nak rozebrat a vymenit lozisko?nejlepe abych nemusel odmontovat kompresor?jen ta remenice s tou rychlospojkou...prostriknuti silikon olejem mezi spojku a remenici je jen na den...a jak to vubec funguje?to tam jsou dve loziska?jedno pro spojku a jedno volnobezny pro remenici?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj všem.Nemáte prosím někdo el. schéma topení?
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Upřesni požadavek, elektriky je na topení / klimě jak v raketoplánu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř zář 12, 2007 23:36
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
mno...tak to tu procitam a urco neco zkusim,ale v cem je problem...kazdy pise,ze mu to najednou nejde...me zacal nejdriv vynechavat ventilator...pak uz nesel vubec.kontrolky na ovladaci u ridice mi obcas pohasly,kdyz jsem zkusil posoupnout rychlost ventilatoru.ted....kontrolka u ovladani teploty a kontrolka zvoleneho typu foukani nesvitej,ale blikaj....slysim motorky klapek,ale jenom jakoby po kroku.po kalibraci blikaj tri spodni ,ale kdyz ji udelam znovu,rozsviti se to normalne...teda do doby nez sahnu na nakej cudlik,nebo se snazim zapnout ventilator....nekdo nakej tip?
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj. Po precitani celeho vlakna som nenasiel moj problem. Z nicoho nic mi zacal ukazovatel teploty motora stupat na maximum,kedy automaticky zahlasi vysoku teplotu a ukaze STOP. A v zapati to klesne aj o 3 dieliky,alebo az na normal. A to sa opakuje sporadicky. Aj 3krat na 1kilometri. Proste to stupne alebo klesne v priebehu 5sekund a neverim ze by sa voda tak rychlo ohriala alebo ochladla. Termostat som vymenil,no chyba sa neodstranila. Dodavam, ze sa mi straca aj voda v systeme, co sa prejavovalo obcasnym flakom na gume u spolujazdca, ale asi pol roka to uz neplati. Prestalo to samo od seba.Ale vraj ostava flak na ceste ked postojim(teda tak mi to vravel otec).Vcera som mal chladiacej po max,dokonca aj viac a dnes je to minimum. Moze to byt aj tym, ak to mechanik dobre neodvzdusnil? Na diagnostiku idem zajtra do renaultu.
Vdaka za odpovede
Takze diagnostika neukazala nic okrem starych chyb. A v renaulte vytieklo za ten cas asi liter chladiacej kapaliny. Mechanik zistil ze pri vymene termostatu mu praslo nejake plastove kolienko.
problem stale nevyrieseny. Potrubie oprevene,cidla vymenene,pristrijovy panel s budikmi vymeneny aj baterka na skusku cez noc odpojena a problem pretvava. Akurat pri otoceny kluca sa teplote zobrazuje spravne a pri nastartovany to stupa na max. Ked vypnem motor a zopakujem to,opakuje sa to iste dookola. Ventylatory na chladici bezia normalne ked citit ze je motor uz horuci.
Vdaka za odpovede
Takze diagnostika neukazala nic okrem starych chyb. A v renaulte vytieklo za ten cas asi liter chladiacej kapaliny. Mechanik zistil ze pri vymene termostatu mu praslo nejake plastove kolienko.
problem stale nevyrieseny. Potrubie oprevene,cidla vymenene,pristrijovy panel s budikmi vymeneny aj baterka na skusku cez noc odpojena a problem pretvava. Akurat pri otoceny kluca sa teplote zobrazuje spravne a pri nastartovany to stupa na max. Ked vypnem motor a zopakujem to,opakuje sa to iste dookola. Ventylatory na chladici bezia normalne ked citit ze je motor uz horuci.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001
rv: 2001
- Alf8875
- Junior member
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
- Bydliště: Morava- Nový Jičín
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj chlapi mám obdobný dotaz jko Sedrico přede mnou . Včera při těch horkách jsem při jízdě zapnul klimatizaci a během minuty mi stavoznak teploty vylítl z normálních 3 dílku hned na max. a rozsvítilo se stop. Zastavil jsem vypl motor a otevřel haupnu nikde nic nevřelo vše na motoru v normálu . Sedl jsem rozjel se a jel dál zapnu klimu a opakovalo se totéž vypnu klimu a za pár vteřin znak STOP a stupnice klesly opět do normálu a tak jsem to zkusil ještě jednou a tatáž písnička ! Nevíte co to je za závadu snažil jsem se to zde najít ale neuspěšně . Je klima nějak propojená s chladícím okruhem motoru ? Zrovna teď před dovolenou bych to chtěl dát do kupy nemáte borci obdobnou zkušenost a jak tuto závadu odstranit ??? Moc děkuji předem za jakýkoliv nápad. Alf
Espace 2,2 DT r.v, 1999
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Klima si zapíná ventilátor na chladiči. Ale nenapadá mě, proč by to mělo takhle haprovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
A spíná ti větrák na chladiči? Pokud ne, klima má výměník před chladičem a tím pádem se to přehřívá.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ja som uz vymenil vsetky cidla (pre riadiacu jednotku zelene, pre budiky modre, pre ventylatory cierne cidlo). Vymenil som termostat, vyhladal spoje a precistil ich sprejom na kontakty. Musim povedat, ze takto som objavil na RJ, na strane klinoveho remena zaoxidovane kontakty a pri cisteny sa mi dokonca aj ulomil jeden. Az po 2 precisteny sa mi to podarilo spojazdnit ale problem s vysokou teplotou pretrvaval. Nasledoval cistiaci prostriedok na chladic. V navode stalo 10-30 min nechad stojace nastartovane auto a zapnute kkurenie na max. Pri 30min cisteny sa teplota pohybovala medzi 4-5 dielikmi. Co bolo super. Ale pri naslednom vypusteny a znova doliati vody, to zacalo opat. Mam velke podozrenie na kablovacku.
PS: DIAGNOSTIKA UKAZALA ZE JE VSETKO OK. Dokonca sam mechanik to videl na vlastne oci ako to beha hore-dole a na pocitaci mu ukazovalo normalnu teplotu motora. Chyby ziadne.
PS: DIAGNOSTIKA UKAZALA ZE JE VSETKO OK. Dokonca sam mechanik to videl na vlastne oci ako to beha hore-dole a na pocitaci mu ukazovalo normalnu teplotu motora. Chyby ziadne.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001
rv: 2001
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Pokud je na diagnstice teplota motoru ok a na motoru jsou dvě čidla, tak bych se zaměřil na kabeláž a čidlo pro budík.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Laadja03
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
- Bydliště: Nenačovice u Berouna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Zdravím pánové, též jsem jeden z těch jímž přestal fungovat vantilátor ofuku skel a kabiny. Asi jsem ho neměl v těch 35st vedrech zapínat naplno...
Též jsem rozhodil palubku a zjistil jsem, že v silovém konektrou pod tachometrem napětí 12V mám, leč na těch dvou, které jsou mezi vlastními vrtulemi už ne. Vyndal jsem i ten bazmek s hliníkovým chladičem, tuším že Regulátor rychlosti pulzéru se mu v návodu říká, a když jsem si čuchnul ke kontaktům, tak smrděl spáleninou. Ten regulátor asi bude můj problém, že? Nebo by to mohl být i ovladač? A propos, odkud jdou dráty do ventilátoru? Já to nenašel.
L.
Též jsem rozhodil palubku a zjistil jsem, že v silovém konektrou pod tachometrem napětí 12V mám, leč na těch dvou, které jsou mezi vlastními vrtulemi už ne. Vyndal jsem i ten bazmek s hliníkovým chladičem, tuším že Regulátor rychlosti pulzéru se mu v návodu říká, a když jsem si čuchnul ke kontaktům, tak smrděl spáleninou. Ten regulátor asi bude můj problém, že? Nebo by to mohl být i ovladač? A propos, odkud jdou dráty do ventilátoru? Já to nenašel.
L.
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada
spínání sahary
Ahoj,mám dotaz mám espace III 2,0 98 benzin 8v s manuální klimou,sahara se dvěma ventilátory ,nezaznamenal jsem problém s uchlazením motoru,ale když sahara sepne jede jen jeden ventilátor.Nevím jestli je to tak správně a ten druhý se má přidat později,nebo mají jet oba zároveň? Díky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Skusam patrat, ale nedari sa. A este k tomu sa pridalo aj nemoznost nastartovat. Niekedy ide a niekedy proste vobec nepohne startrom. Asi ho poslem do vecnych lovist.Zefek píše:Pokud je na diagnstice teplota motoru ok a na motoru jsou dvě čidla, tak bych se zaměřil na kabeláž a čidlo pro budík.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001
rv: 2001
Re: spínání sahary
Pokud vím, tak běžně jednu spíná motor a druhá se spíná podle klimatizace. Zkus auto zahřát, což teď v sezóně nebude problém a pusť klimu, měly by naskočit obě. Pokud ne, spínací relátka a pojistky by měly být v placatém černém boxu před nohama řidiče mezi baterkou a blatníkem - kontrola, prostříknutí.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: spínání sahary
Díky za zprávu,auto jsem měl nastartováno,klimu puštěnou,ale druhý ventilátor se ani nehnul.. je pravda že klima se mi zdá nějak výkonově slabší jak loni,přičítal jsem to možnému úniku chladiva,na přeměření jsem se chystal,ale napřed zkusím dohledat případnou závadičku...
Myslíš že má ten ventilátor sepnout hned jak sepne klima ? Díky.
Myslíš že má ten ventilátor sepnout hned jak sepne klima ? Díky.
Re: spínání sahary
Já myslím, že se mi při spuštění klimy vždycky zpočátku spustí sahary obě. Mrkni na pojistky v černém boxu mezi baterkou a blatníkem.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: spínání sahary
Ahoj,taky mi to nespinalo pak jsem prisel na to ze jeden kabel žlutý je ve svazku k saharam preoxidovany.Po oprave jsem myslel ze to opet nefunguje pac na ohrati auta bylo potreba nevim jaka doba jezdeni a pak jeste 30 stani na miste samo s nastartovanym motorem teprve pak se to pustilo.Asi bych taky zkusil dotahnout kabel primo do sahar jestli fungujou jen na zkoušku.Doporucuju sundat predni masku nejde tam sáhnout!
Re: spínání sahary
Tak pojistky jsou ok,vše prostříkáno kontaktolem ,sahara zatím nic...ale objevil jsem vyhřátý kontakty na relátku od ventilátoru topení....
Snad o víkendu to kuchnu od těch sahar třeba na něco narazím.. díky
Snad o víkendu to kuchnu od těch sahar třeba na něco narazím.. díky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj chalani. Moj problem popisany vyzsie je VYRIESENY. Zaoxidovane spoje na kostre z kasni na prevodovku. Mavnutim čarovneho prutika zmizli všetky problemi s elektronikou. Jazdim uz 2 tyždne a vsetko OK.
Naposledy upravil(a) Sedrico dne ned čer 29, 2014 16:17, celkem upraveno 1 x.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001
rv: 2001
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak ke kuchání jsem se dostal až včera odpoledne....navečer ventilátor je fyzicky funkční při napojení na 12 V točí jak o život....
Problém bude někde na cestě,až k relátku se zdá vše ok relátko taky relátkuje,ale nevím co ovládá to relátko které čidlo či co... pokud by měl někdo schéma ,nebo ví budu jen rád díky.
Problém bude někde na cestě,až k relátku se zdá vše ok relátko taky relátkuje,ale nevím co ovládá to relátko které čidlo či co... pokud by měl někdo schéma ,nebo ví budu jen rád díky.
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Saharu by ti malo spinat čidlo na spodnej hadici od chladica. To čidlo ma čiernu koncovku a myslim že idu doň 3 kable. Z vrchu by si ho mal vydieť zo strany od baterky. Skus premerat ci tam je napetie na relatku. Samozrejme myslim spinaný kontakt.
A to cidlo by malo fungovat zhruba od 100 stupnov a na 2 kontaktoch by to malo zopnut(jeden je com a druhy je signal). Tratí je tiež signal a ten by mal zopnut zhruba pri 120 stupnoch. Ale to neviem presne tych 120.
Mne zopne a ventilatory hučia a ked ho zohrejem obcas viac tak hučia ako raketa. Vtedy viem ze mi zoplo na druhu polohu.
A to cidlo by malo fungovat zhruba od 100 stupnov a na 2 kontaktoch by to malo zopnut(jeden je com a druhy je signal). Tratí je tiež signal a ten by mal zopnut zhruba pri 120 stupnoch. Ale to neviem presne tych 120.
Mne zopne a ventilatory hučia a ked ho zohrejem obcas viac tak hučia ako raketa. Vtedy viem ze mi zoplo na druhu polohu.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001
rv: 2001
nefunguje ventilátor topení
dobrý den hledaljsemto na foru ale nic tak se chci zeptat zda mi někdo poradí samostatne ventilatory jedou kdy je připojim na tvrdo ale jinak nic
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů