Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Nenča
Junior member
Příspěvky: 141
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned led 07, 2018 15:11

Jj, i když topíš, tak z těchto výdechů jde studený, ale jak se k tomu dostat, to musíš hledat na netu, rozhodně to nebude prdel.
http://prntscr.com/hx7e78
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Zbyšek Smítka
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv dub 09, 2009 23:56
Bydliště: Vlašimsko

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zbyšek Smítka » ned led 07, 2018 17:48

Rozdělat to jde, odšroubovat kastlík pod výdechama a nadzvednot čalounění nad, samotný výdechy jsou přišroubovaný asi třemi šrouby, nahoře nebo dole už si nepamatuji a pak vytáhnout a nějak zaslepit, opravit to nejde, práce na půl hodiny

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Wáca » ned led 07, 2018 19:21

Diky za radu. Proč to nejde opravit? Podle mě tam bude neco vypadleho nebo praskleho ??? Rad bych to mel funkcni zase na leto.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » pon led 29, 2018 12:42

Je tam tak trotlovský systém převodu mezi ovládacími kolečky a klapkou výdechu, že jediný smysluplný způsob opravy je sehnat poškozené části ovládání zdravé z nějakého dárce orgánů. Na druhou stranu, v době 3D tiskáren by se tu mohl najít nějaký dobrodruh, který by jinak nesehnatelné díly dokázal vytisknout :-)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Wáca » čtv úno 01, 2018 05:23

Tak jsem to kuchnul a ten mechanizmus je fak dementni 😠 nicmeně jsem to v tech mistech provrtal a protahnul slaby vazaci dratek, takze mi to uz funguje. Ale ten jeden vydech se proste nedocvakne uplne :-( ale lepsi nez predtim.

Jirka2.2
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: ned zář 25, 2016 15:20

Re:

Příspěvek od Jirka2.2 » sob bře 10, 2018 13:37

Márty píše:
čtv pro 30, 2010 19:01
Poslal jsem ti SZ a pak jsem ještě našel kalibraci pro vozy s digitální (automatickou) klimou. Tak zkus toto.

Obrázek


zdravím,

se zpožděním reaguji na tento příspěvek a doplňuji tím zkušenosti s espace iii 2.2 dci 85kW s digi klimou:

Doporučuji vřele každému majiteli espace III s digitální klimatizací v případě poruch topení/klimatizace, aby nejdříve vyzkoušeli postup dle obrázku co poslal Márty.
Žel jsem na toto narazil až po snaze opravit to v servisu (Auto France!). Problém byl v tom, že mi topení na spolujezdcově straně po pár minutách jízdy začalo z vlažného postupně foukat chlednější a chladnější vzduch, na řidičově straně problém nebyl.V létě klima foukala vzduch chladný, ale v zimě mi manželkav autě mrzla.
V Auto France mi řekli, že se jedná o zaseklou klapku na spolujezdcově straně, musí se celá palubovka rozebrat, motorek klapky vyměnit a pak to bude OK. Zda skutečně palubovku rozebrali (údajně celý den práce) a motorek měnili jsem se nedozvěděl (jezdím do tohoto servisu už dlouho a vždycky mi ukazovali díly nové co nakoupili a staré co z auta byly měněné), takže jsem to tentokrát odmávl rukou s důvěrou, zaplatil za opravu 6000 bez dph a jel. Po pár km jízdy, stejný problém, u spolujezdce napodzim fouká studený vzduch, teploty nastavené na 28°C (nebo na "hi"). Auto mám po otci a ten už to tehd v roce 2004 s tímto problémem koupil a nikdo si s tím jaksi neporadil do této doby. PRavda že auto bylo používáno jen v létě na dovolenky atd. Abych to zkrátil:
Poštudoval jsem tady fórum, udělal postup dle výše uvedeného obrázku co posílal Márty a ejhle klima funguje na 100%. Takže žádná klapka atd. Škoda, že jsem na forum nešel před navštívením servisu.

Márty: děkuji! :super:
espace III 2.2 dci 95 kW

espace2012
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 03, 2017 14:20

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od espace2012 » pát čer 08, 2018 19:27

Zdravím, mám problém s klimatizací a to ten, že málo chladí. Mám tam nový kompresor + sušič ( nebo co to je ), několikrát naplněné a vyprázdněné. Když je ráno a motor celou noc stál, tak to chladí jako blázen, když je auto celý den v provozu, tak to pouští vlažný vzduch. Mechanik zjistil, že tam jsou dvě trubky, jedna má být horká ( ta i je) a ta druhá studená, ale ta je vlažná. Už si s tím neví rady. V čem může být problém? Díky za rady. Honza

espace2012
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 03, 2017 14:20

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od espace2012 » pát čer 08, 2018 19:28

Zapomněl jsem napsat, že mám Espace IV, rok výroby 2012, motor 2.0 nafta. Honza

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » sob čer 09, 2018 11:03

Espace2012:
jsi ve špatné sekci, tady je Espace III. Problematika sice může být podobná, ale konkrétní reálie se u E-III a E-IV můžou dost lišit.
Jinak tohle bude zřejmě otázka na nějakého vyloženě chlaďaře klimatizačníka, ne jen běžného mehanika který klimatizaci maximálně doplní (tím se nechci do tvého mechanika nijak opírat).
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Vitas1
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 15, 2018 15:28

Re: spínání sahary

Příspěvek od Vitas1 » pon říj 08, 2018 09:00

Já1 píše:
pát čer 20, 2014 16:01
Tak pojistky jsou ok,vše prostříkáno kontaktolem ,sahara zatím nic...ale objevil jsem vyhřátý kontakty na relátku od ventilátoru topení....
Snad o víkendu to kuchnu od těch sahar třeba na něco narazím.. :-) díky
ve kterych mistech jsi to nasel? Taky mi nejdou ventilatory, ani kdyz zapojim jine zbazaru. Nasel jsem v pojistkove skrini u spolujezdce jednu tu kostku dost teplou, muze to byt ona?

zub10
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od zub10 » čtv lis 29, 2018 19:13

Pro všechny -
pokud nejezdíte ralye, není důvod zbytečně namáhat systém chlazení.

U obou Espace mi mizí voda, vytéká pod nohama z radiatoru apod.
Ale když se povolí u ohřátého motoru víčko, až začne syčet, tak je tak na půl roku klid a občas se trochu vody doleje.
Máňa zvládla Alpy i Chorvatsko.

Prý taky přestane fungovat staré víčko a okruh je pak papiňák- něco povolí.
Stojí asi 100kč.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » sob pro 01, 2018 10:19

Ad víčko nádržky - existuje několik typů. Jsou barevně odlišené a každý typ má udržovat jiný tlak v systému.
Když jsme přivezli mého Espace, měl světle modré víčko. Po nějaké době a nějakém serisu mi ho (už nevím kde) vyměnili za hnědé s tím, že tam prý patří a že udržuje správný tlak. Jinak taky nedotahuju, protože (už dávno měněné) dvoudílné radiátory pravidelně prosakují v místě příruby vývodů a to bez ohledu na výměny O-kroužků a lepení na červený silikon.... a VŽDYCKY se to projeví v zimě, kdy se nedá na autě dělat na dvoře a při práci mrznou prsty.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

VirkoF
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 18, 2015 10:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od VirkoF » pon srp 05, 2019 21:57

Ahoj, měl bych jeden malej dotaz, zda někdo budevědět.
Je to asi zhruba 1-2mesice co si tak snasim E3 frčím něco vyřídit na uřady. Venku super vedro, tak si pustim klimku cesta tam v pohoďě. Vyřídím vše potřebné na řadech a frčím domu pustím klimku a cca po 15minutách klimka vypne samovolně. Zkouším omládaní ale noc. Doma projdu pojistky kabeláž vše se jeví ok. Na vrakáči koupim raději ovladání k řidiči, jelikož předchozí majitel rozebral palubku tak že ovládače oba urval ze šroubu. A vše vyřešil slepením vteřiňákem. Tady na fotum jsem si našel postup kalibrace ale ten ne7dělám jelikož se mi nerpsvíti ani panel starý tak ani novej. Podařilo se záhadnym způsobem že se mi panel rosvítil áž pri odpojení baterky,když to bylo 24hod bez baterie. Udělal jsem kalibraci ale pak jsem chtěl pustit klimku a dostal jsem se k číslu 2 a bylo vše vhaji. Panel zhasne a neraguje na nic. Ted uz vážně nevím čim by to mohlo byti. Je v Espace III rok98 jo a záhadně se zapnula chyba airbagu a při připojení na diagnostiku to hlásí že nelze navázat spojeni s řídící jednotkou a to ani jednou. Neví někdo co by to mohlo byti?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » úte srp 06, 2019 09:42

Mrknul bych na pojistky a pod koberec řidiče, kde asi bude trochu vlhko.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

VirkoF
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 18, 2015 10:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od VirkoF » úte srp 06, 2019 09:47

Dawes píše:
úte srp 06, 2019 09:42
Mrknul bych na pojistky a pod koberec řidiče, kde asi bude trochu vlhko.
Ahoj a dik zkusim se tam podivat a popripafe to vse nejak vycistit

VirkoF
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 18, 2015 10:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od VirkoF » sob zář 21, 2019 14:07

Ahoj, dříve jsem se nedostal abych odpověděl, tak jsem prosel pojistky, vystříkal jsem je kontaktolem aby nebyli mokré, a problém je stale stejný.

no tak že jsem už vážně bezradný.
Nevěděl by někdo co dál.

VirkoF
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 18, 2015 10:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od VirkoF » úte zář 24, 2019 21:37

Prosím co stím teď dál.
Dnes jsem trošku laboroval s rozchozením ovládaní topení, nejdříve bez úspěchů.
Pak jsem si rukou přepnul ovladač stěračů do plného puštění a ovládání klima se mi rozblikalo, povedlo se mi vykalibrovat, a bylo cítit že topení topí docela silně.
Ale pak jsem chtěl nastartovat a zatopit klasicky, ovládání bylo bez signálu,a to bez zapnuté nebo i nezapnuté stěračů.
Celé mně to už znervoznuje a štve, příjdemi to jako když je tam někde nějaký zkrat nebo něco co to může takhle dělat. Na začatku bylo vše v pořádku a teĎ ani nezatopim a nevím co stím dál.
Pomohl by někdo nebo poradil.
Díky moc

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » stř zář 25, 2019 15:31

To zavání nějakym přesmrdlanym kabelem nebo nezemnící zení :-(
Nebo se zbláznila BII jednotka, je-li jí tvoje auto vybaveno.
Každopádně to už bych střílel od boku. Nevím odkud jsi, ale na tvém místě bych navštívil nějakého autoelektrikáře, který už někdy nějakého Renaulta viděl. V Praze vím, okolo nevím.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

VirkoF
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 18, 2015 10:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od VirkoF » stř zář 25, 2019 20:19

Dawes píše:
stř zář 25, 2019 15:31
To zavání nějakym přesmrdlanym kabelem nebo nezemnící zení :-(
Nebo se zbláznila BII jednotka, je-li jí tvoje auto vybaveno.
Každopádně to už bych střílel od boku. Nevím odkud jsi, ale na tvém místě bych navštívil nějakého autoelektrikáře, který už někdy nějakého Renaulta viděl. V Praze vím, okolo nevím.
Ahoj, dik za napad.
pokusim se nekoho optat vim o par lidech ale neni cas.
ja jeste zkusim projit kabelaz. Jen asi blba otazka, kde bych mel asi tak hledat BII Jednotku, vim ze mam uz ted divne chovani a to s ridici jednout. Nejde nacist na diagnostiku uvidim co a jak.
Diky moc.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » pát zář 27, 2019 09:41

BII jednotka, pokud v autě je, je umístěna ve společném boxu s pojistkami v podlaze před spolujezdcem.

Takhle to vypadá když tam je (ta černá krabice vlevo)
Obrázek

A takhle samotná BII jednotka
Obrázek
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od michal.sk » pát zář 27, 2019 21:32

ahoj, ak mas 98, asi tam BII nemas... prejdi si kabelaz, vyzera to nejaky nekontakt, ale asi by som sa zameral na poistkovu skrinku. vyberes pravy plast na prahu, odklopis koberec, vyber cierny kovovy ram /hore tri matice myslim M6, dole tri skrutky M6/ pod strednym rebrom su tri konektory... modry, zeleny a hnedy a idu k nim kable v oranzovych buzirkach - to je k airbagom - pri odpojenej baterke (aspon hodinu)rozpoj a poriadne vystriekaj. byva to zaoxidovane a je tam velky prechodovy odpor - potom hlasi chybu bagu. nic okrem diag XR25 sa nevie korektne spojit s riadiacimi jednotkami v espace. hlasi to vselijake bludy akoze jednotka tam vobec nie je alebo je kaput... a ked to budes mat rozobrate tak si vyber cely poistkovy modul /dole su dve male cierne skrutky torx 20? do podlahy/ a poriadne vystriekaj kontakty na poistky a rele. ak ti tam zatieklo alebo skondenzovala vlhkost tak ti moze blbnut elektrika v celom aute... ono to uz ma svoje roky
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

VirkoF
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát pro 18, 2015 10:25

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od VirkoF » pát říj 04, 2019 20:36

Ahojky, tak jsem dal na vase rady, prosel pojistky zmeril zda neni neco ve skratu a nakonec jsem nasel jednu podivnou vec.
pri mereni pojistek jsem zjistil ze mi pritejka do pojistky na topeni zpet i prineaktivni casti 10v a nemohl jsem najit nic.
Az jsem zkusil se podivat na web ale tale nic.
No nakonec mi napovedel jeden znami at nehledam u nas ani na slovesku ale zkusim neckou verzi clubu.
A podarilo se mi najit odpoved na zahadu.
Jednalo se o odpor topeni, kde hledat a co je potreba udelat jsem nasel zde http://www.espace-freunde.net/forum/ind ... msg_351397
. Jinak je tam i dobrej popis jak udelat topeni bez demontu palubky.

Barybal
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 24, 2009 00:21

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Barybal » ned srp 16, 2020 00:28

Zdravím vespolek, mám problém s chlazením, za běžného provozu drží tak šest dílků, při jízdě do kopce i sedm, při stání v koloně se mi jednou i STOP rozsvítilo. Auto je 2,0 16V r.v.: 2001 kupoval jsem ho asi tak před dvěma a půl roky s potkaným motorem a údajně po výměně radiátorů. Měl jsem motor z auta r.v.: 1999, nechal na něm udělat rozvody a vodní pumpu a nainstalovat do auta, odjeto asi 500km, následně vlivem přepnutého rozvodového řemenu se rozlomilo vačkové kolo a motor se potkal, takže znovu ven, tentokrát už všechno sám, rozborka, ventily nové, těsnění pod hlavu, rozvody atd... Motor následně zabudován a vše v pořádku, teplota byla, jak má být (4 dílky), potom vloni v létě náhle vystoupala teplota, ale udělalo to jen jednou, potom zase klid, ale letos začal zlobit definitivně, vyměnil jsem termostat - prakticky beze změny, dnes proveden proplach za pomoci octu a vody, na poprvé vytekla voda lehce kalná, na podruhé čirá.
chladící kapalina - origo Renault - čistá + destilovaná voda
voda se neztrácí, netlakuje
od začátku blbě topí - podezření na mylnou informaci ohledně výměny radiátorů
horní i dolní hadice horká
odvzdušnění provedeno - ventilek na chladiči + na hadici k radiátorům povolen, dokud nevytéká proud vody bez bublinek, potom nastartován motor a s otevřenou vyrovnávací nádržkou do sepnutí ventilátoru - našel jsem tento postup v manuálu - je to správně?
ventilátor na chladiči sepne jen na chvilku, když teplota dosáhne sedmi dílků, jak klesne na šest, vypne se, když vypnu klíček, ventilátor se zastaví - je to v pořádku? A pokud ne, co ho ovládá?
V náhradních dílech jsem našel termospínač ventilátoru, na ten padlo moje podezření, ale jeho umístění se mi nepovedlo odhalit, nebo to může dělat čidlo teploty na skříni termostatu?
Dnes večer po proplachu provedena zkušební jízda - lehké zlepšení, za jízdy drží pět dílků, vyjímečně padne na čtyři, chvilkama stoupne na šest, ale v zápětí se zase zchladí, jenže jízda proběhla v deset večer, kdy teplota byla 20 stupňů
Tuším, že odpověď bude ucpaný chladič, ale chci jen vědět, jestli třeba někoho nenapadne ještě něco jiného, než koupím chladič za trojku a třeba zbytečně...
Renault Grand Espace III 2,0 16v

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » pon srp 17, 2020 14:30

Ahoj,

pokusím se odpovědět na některé tvoje dotazy.
Pět a víc dílků je dost, většina E-III co znám se drží tak na 4, 5+ je jen v koloně a na chvilku, ale to může být kalibrací měřidla.
Postup odvzdušnění - na jedničku :-) U aut, která nemají herní odvzdušnění na hadicích radiátorů se prostě jen pustí motor a nechá se na volnoběh prohnat vodu. A pak se doleje.
Větráky - sahary spouštějí na chvíli a když se vypne klíček, zhasnou. Podle daného modelu a série je to OK.
Výměna / nevýměna radiátorů nemá na chlazení motoru vliv, radiátory jsou paralelně k malému okruhu, chladič motoru je na velkém, který přepíná termostat. Máš-li ale dojem, že auto netopí, stojí za to prohmatat okolí radiátorů, zda jsou náležitě horké či nikoliv a případně je vyměnit (tfuj práce).
Čidla teploty (a teď obecně, bo na 16V jsem je neměnil, mám 8V a tu čest jsem měl) jsou dohromady 3. Jedno před termostatem, jedno za termostatem a jedno na chladiči na straně před řidičem. Ty dva kolem termostatu by měly být pro řízení jednotky motoru a palubní desku, to na chladiči je jako záložní + spíná sahary.

Chladič bych zatím neměnil. Co můžeš udělat je zkusit ho propláchnout zevnitř (což jsi udělal) a zvenčí (aby nebyl zanesený a prodil skrz něj vzduh). Pokud by vykazoval malou výměnu teplot, čidlo na něm by drželo sahary v zapnutém stavu. Pokud je čidlo v pořádku a pokud jsou v pořádku relé sahar. Vzhledem k tomu, že se ti ale čas od času sepnou, bude závada mimo ně.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Walda
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: sob úno 16, 2008 21:15

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Walda » ned led 28, 2024 21:03

Ahoj
Mám podobný problém jako o kus výše Jirka 2.2.Před dvěma týdny jsem vyměnil radiátory topení na Renault Espace III 2,2 Dci.Asi po týdnu mi cestou do práce přestalo zcela topit topení u řídiče,u spolujezdce vše ok.Zastavil jsem,vypnul motor a po startu vše normálně naběhlo.V pátek se to opět opakovalo,ale restart už nepomohl.Demontoval jsem motor ovládání klapky,při zvšování nebo snižování teploty se pohybuje,ale zastaví se dříve,než dojdu na konec stupnice(jde o digitál.ovládání)Dočetl jsem se zde,že klapky jde kalibrovat,ale nikde jsem nenašel návod.Myslím,že by to mohlo pomoci,nechci se vrhat do bezhlavé výměny dílů.Mohl by mi s tímto problémem někdo pomoci?Děkuji předem za ochotu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů