Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Moderátor: Moderators General
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
klima
Ahojte Espíkove mám dotaz ani nevím zda je to závada ale mám 2,2Dt 83Kw r.v.2000 nejeto 170000km před cca týdnem jsem nechal klimu vyčistit,doplnit a desinfikovat chodilo to v pohodě ale včera jsem jel z Třeboně domu tam auto stalo dva dny na slunci a cestou si pustím klimu a občas se ozvalo takové jako zasyčení jako by se to nachaladilo v klima chladiči a teprve pak to tam šlo předtím to asi nedělalo nebo jsem si nevšimnul prostě to jako nešlo plynule ale chladilo to pořád nepřestávalo to ten zvuk šel z prostředních výdechů
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv dub 09, 2009 23:56
- Bydliště: Vlašimsko
mám to samý a znamená to málo chladiva, po naplnění ticho, ale postupně začne chrčet jak stará lednice a pak konec, všechno jsem prohlíd, ale barvivo se oběvuje jen kolem ventilku, tak na jaře dám nový, chtěl jsem je po plniči klimi vyměnit, ale neuspěl jsem, příště půjdu jinam, ventilky si seženu sám a uvidí se co dál
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Nejspis mas opravdu zaseklej termostat a nepusti ti druhy okruh vody.termostat byva na motoru ale kazda motorizace ho ma na jinym miste...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Lepší schéma nemám, al snad pro orientaci postačí.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
tusim ze u dt musi ven svody a vzduchove sani pac je v mistech co zhavici svicky a bez sundani sani ho ani nevidis ale uz je to dlouho co sem to delal ale v pameti mi utkvelo ze je na tom nejdebylnejsim miste co renaultaci mohli zvolit...
jen pro zajimavost marty nevis kde ho ma nase v6?jeste sem ho nehledal a ani si netroufam rict co vse musi ven aby ses k nemu dostal ale hadam neni nekde na bloku v miste pod vzduchovou klapkou?u toho zelenyho stekru na to teplotni cidlo vody volnovehu?...
jen pro zajimavost marty nevis kde ho ma nase v6?jeste sem ho nehledal a ani si netroufam rict co vse musi ven aby ses k nemu dostal ale hadam neni nekde na bloku v miste pod vzduchovou klapkou?u toho zelenyho stekru na to teplotni cidlo vody volnovehu?...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem ještě studoval "onu" kalibraci.
Ty spodní kontrolky (na tlačítkách směru vzduchu) pokus svítí nebo blikají, signalizují tím nesprávnou funkci spárování. To by znamenalo, že pokud si nakalibroval a chvíli to chodilo, někde je špatný kontakt, přerušilo se napájení a je to znovu rozhozené.
Zkoušel si kalibraci provést znovu ???
Ty spodní kontrolky (na tlačítkách směru vzduchu) pokus svítí nebo blikají, signalizují tím nesprávnou funkci spárování. To by znamenalo, že pokud si nakalibroval a chvíli to chodilo, někde je špatný kontakt, přerušilo se napájení a je to znovu rozhozené.
Zkoušel si kalibraci provést znovu ???
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned zář 26, 2010 11:54
- Bydliště: Brno
Před kalibraci topilo malo
Před kalibraci topilo občas jen na jedne strane a po nekolika kalibracich se mi klapky nehnou a nebo sou absolutne tiche nebo nevim ale našel sem odkaz co mi to uplne přesne dela jen ja nemam manual ale digi klim. pokud se nekomu neco podobneho stalo děkuji za radu poti se mi moccc okna bez ventilatoru a když končim v praci servis je zavřen (( Děkuji Jara
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned zář 26, 2010 11:54
- Bydliště: Brno
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Tuhle zavadu znam je to jak pise kolega vise.vyndej ovladace a nech prez noc v teple.pak vycisti stekry a pokud to nepomuze hledej dalsi stekr pac je to opravdu strata sygnalu mezi ovladacem rj klapkama a ventilatorem.nekde tam ti jen dukladne nepropousti spoj...a jelikoz neni prerusenej pac chvilema pises ze to slo tak v dratu to nebude.hledej spoj.a nebo nech auto nekde prez noc v pokojove teplote at vyschne casto to byva jen navlhlej spoj a casto v ovladaci a ted to nevyschne.jo a nezapomen odpojit na hodku baterku at se vycte zavada a po namontovani ovladacu opet sparovat kalibraci...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
pomooooc
Ahoj takže mám espace III rok 2002 diezel 2.2.nejde mi ventilátor topení,ovladáci prvky topení svítí,při mačkáni prvků je slyšet cvakání,pojistky pod spolujezdcem jsem prošel ale vadnou nebo přímo pro ventilátor jsem nenašel není tam ani označení ventilátoru topení jako je v manuálu takže nevím co dál,poradí někdo? díky.
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned zář 26, 2010 11:54
- Bydliště: Brno
Kalibrace
Kalibruji to při každem startu a nic jinak pokud bych nezačal kalibrovat tak by to topilo normalne proto nechapu
teplota vody a pod.
Zdravím. Možná to tu už několikrát zaznělo, ale jsem úplnej začátečník, tak se omlouvám. Koupil jsem teď Grand Espace 2.2 DTi z roku 2001 (je to vůbec řada III.?) a včera jsem se s ním byl poprvé projet. Mám několik dotazů:
1) Je opravdu teplota vody 3 buřtíky optimální? Pocitově, soudě podle toho, kolik jich ještě zbývá nad nimi, bych řekl, že by to mělo být více.
2) Je nějaký důvod, proč svítí kontrolka na ovladači topení u řidiče vlevo od regulátoru teploty?
3) Prý mám nezávislé topení, ale musí běžet motor kvůli čerpadlu. Jak poznám, že mám nezávislé topení? Je pravda, že to topí docela brzo. Když se motor ohřeje, tak se tohle topení vypne a převezme to chladící okruh nebo to bude žrát naftu pořád?
4) Středové výústky na palubce - je to pravda, že z nich má vyfukovat jen studený vzduch? A jak je to v létě při spuštěný klimatizaci?
5) Mimo tuhle diskuzi, přesto: Někdy se stane (tedy docela často, asi v 1/3 startů), že chci nastartovat, ale startér ani neťukne, musím žhavit znovu a někdy až třeba na popáté začne točit. Při těch neúspěšných startech to vypadá, že přes startér nic neteče, soudě podle toho, že nepohasnou kontrolky tak jako když točí. Mám dát opravit startér nebo to může být jiná závada?
Děkuji za trpělivost tomu, kdo odpoví.
[quote="Dawes"].....Normální by měly být 3-4 buřtíky, pak by měly sepnout chladicí fofrníky........
1) Je opravdu teplota vody 3 buřtíky optimální? Pocitově, soudě podle toho, kolik jich ještě zbývá nad nimi, bych řekl, že by to mělo být více.
2) Je nějaký důvod, proč svítí kontrolka na ovladači topení u řidiče vlevo od regulátoru teploty?
3) Prý mám nezávislé topení, ale musí běžet motor kvůli čerpadlu. Jak poznám, že mám nezávislé topení? Je pravda, že to topí docela brzo. Když se motor ohřeje, tak se tohle topení vypne a převezme to chladící okruh nebo to bude žrát naftu pořád?
4) Středové výústky na palubce - je to pravda, že z nich má vyfukovat jen studený vzduch? A jak je to v létě při spuštěný klimatizaci?
5) Mimo tuhle diskuzi, přesto: Někdy se stane (tedy docela často, asi v 1/3 startů), že chci nastartovat, ale startér ani neťukne, musím žhavit znovu a někdy až třeba na popáté začne točit. Při těch neúspěšných startech to vypadá, že přes startér nic neteče, soudě podle toho, že nepohasnou kontrolky tak jako když točí. Mám dát opravit startér nebo to může být jiná závada?
Děkuji za trpělivost tomu, kdo odpoví.
[quote="Dawes"].....Normální by měly být 3-4 buřtíky, pak by měly sepnout chladicí fofrníky........
Použij tlačítko hledat a všechno se tady dočteš. Tyhle otázky se tady probíraly asi... furt.
Jinak 3buřtíky jsou normální, kontrolka signalizuje odkud je zapnuté ovládání (zapni u spolujezdce a uvidíš), o nezávislém topení je tady celý topic, teď se to zrovna řeší, středové výustky - ano, ale jdou zavřít, a na 90% startér. Uhlíky atd... Jestli nezlobí baterka, taky tohle někdy umí.
Jinak 3buřtíky jsou normální, kontrolka signalizuje odkud je zapnuté ovládání (zapni u spolujezdce a uvidíš), o nezávislém topení je tady celý topic, teď se to zrovna řeší, středové výustky - ano, ale jdou zavřít, a na 90% startér. Uhlíky atd... Jestli nezlobí baterka, taky tohle někdy umí.
Espace 2.2dt, r.v.1998, Mégane 1.4, r.v.2000
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Notak nebudte hned na nej zli.sam si pamatuju svuj prvni dotaz mirku a musim rict ze po hustych odpovedech sem uz nemel chut se ani prihlasit.az tu budes dyl zjistis ze se to dela vse jen pro prehlednost a lide jsou zde velmi privetivy a rady zde k nezaplaceni a i ostrileni renaultaci pouzivaj obcas tlacitko hledat ..
Ktvem dotazum.opravdu mas radu III jelikoz si myslim ze dt se uz u IV nedelali .co se tyce tech stredovych pruduchu tak opravdu fouka jen studenej a prez leto klimatizuje nejvice.co se tyce sviticiho ovladace topeni zalezi zda mas manual ci automatiku s displejem.jinak vzdy sviti ovladac u ridice ale pokud zapnes spolujezdce tak zhasne a sviti on.jinak kazdy nastaveni klapky(okna fukar dolu atd)vzdy sviti co mas nastaveno.pokud mas webasto (nezavisle topeni)poznas snadno ale nebudu se tu rozepisovat pac tohle tema uz tu je tak si ho procti.3burtiky je akorad v mrazech.pokud je lehce nad nulou mas mit 4burty a pri 5 spinaj sahary na prvni rychlost.pokud bys mel v pytli termostat neskocilo by ti vic jak 1 opcas 2 burtiky.nejspis mas ko starter ale nevyloucil bych i spinacku ta to delat muze taky.vyhledej patricnej topik a budes to vedet na bambiliuon procent.
Tak hodne zdaru s espikem a vitam te tu kolego...!...
Ktvem dotazum.opravdu mas radu III jelikoz si myslim ze dt se uz u IV nedelali .co se tyce tech stredovych pruduchu tak opravdu fouka jen studenej a prez leto klimatizuje nejvice.co se tyce sviticiho ovladace topeni zalezi zda mas manual ci automatiku s displejem.jinak vzdy sviti ovladac u ridice ale pokud zapnes spolujezdce tak zhasne a sviti on.jinak kazdy nastaveni klapky(okna fukar dolu atd)vzdy sviti co mas nastaveno.pokud mas webasto (nezavisle topeni)poznas snadno ale nebudu se tu rozepisovat pac tohle tema uz tu je tak si ho procti.3burtiky je akorad v mrazech.pokud je lehce nad nulou mas mit 4burty a pri 5 spinaj sahary na prvni rychlost.pokud bys mel v pytli termostat neskocilo by ti vic jak 1 opcas 2 burtiky.nejspis mas ko starter ale nevyloucil bych i spinacku ta to delat muze taky.vyhledej patricnej topik a budes to vedet na bambiliuon procent.
Tak hodne zdaru s espikem a vitam te tu kolego...!...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned zář 26, 2010 11:54
- Bydliště: Brno
Pomoc děkuji :)
hoj mam ješte otazku Ta řidici jednotka je přimo v tom ovladači u řidiče?? Jo jinak mam digi ovladac a už sem je mel oba doma v teple a nic . jinak před kalibraci mi to fungovalo a po ni me vse přestalo fungovat na diagnostice jsem byl ale ne v renoltu a napsalo to chybu P1816 mechanik mi řek že je špatnej ten ovladač u řidiče a že stoji 18000kč sem zoufali?jinak nemaš zkušenost proč mi nechce nastartovat když mrzne??normalne toči ale nenastartuje jako by tam nešla nafta nebo tak neco a to už sem menil i naf. filtr.A kolik stoji od oka diagnostika u renoltu? děkuji za snahu mi pomoci a přeji zrovna vše nej do noveho roku
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Diag od Renaultu stojí od 800,- až do 1500,- jak kde.
Máš digi (automatickou) klimu, nebo manuální?
Máš digi (automatickou) klimu, nebo manuální?
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Poslal jsem ti SZ a pak jsem ještě našel kalibraci pro vozy s digitální (automatickou) klimou. Tak zkus toto.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
-
- Starting member
- Příspěvky: 22
- Registrován: ned zář 26, 2010 11:54
- Bydliště: Brno
Děkujiii
Možna to pujdu ještě dnes odskoušet a mooocccc Děkujiii za radu
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Velevážená rado starších... po přesměrování na toto vlákno, kdy jsem řešil nefunkční topení a vylučoval postupně všechny možnosti jsem přišel na důvod chladu v autě.
Původní majitel...nebo spíš jen prodejce ve snaze zakrýt závadu kapajícího radiátoru u řidiče vyřadil okruh radiátorů přemostěním hadic...prostě za vduchovým filtrem byl malý chaos a kovové trubky čněly do prázdna.
I tací jsou mezi námi..tedy v SRN
Původní majitel...nebo spíš jen prodejce ve snaze zakrýt závadu kapajícího radiátoru u řidiče vyřadil okruh radiátorů přemostěním hadic...prostě za vduchovým filtrem byl malý chaos a kovové trubky čněly do prázdna.
I tací jsou mezi námi..tedy v SRN
Espejsek v Grandu 2.0 84Kw r.v1998 , Megane I 1.6e r.v. 1988 a mnoho dalších již automobilovém nebíčku....
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: ned zář 05, 2010 02:40
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
"odborným zásahem byla závada odstraněna, tschüss Fahrer"
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
jo tak to bych asi vraždil
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
- vasek.barta
- Junior member
- Příspěvky: 142
- Registrován: pon dub 05, 2010 21:00
- Bydliště: Světlá nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
XX
Márty: jak se prosím, vyndá ten panel ovládání topení? jak tam drží, kde jsou šrouby?
2,2dCi 95kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů