Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Moderátor: Moderators General
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Jestli máš klimatizaci, tak ten samotný chladič bez demontáže nárazníku a podobných různých částí asi nesundáš. Zkus jen odpojit obě hadice a prozatimní nouzový proplach. Uvidíš co z toho poleze, buď to pomůže a nebo to bude na výměnu...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- Sam Jr.
- Junior member
- Příspěvky: 144
- Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
- Bydliště: Brno, Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
tak mě začíná kapat levý radiátor jen tak 2 nebo 3 kapky po každé jízdě na gumovým koberečku pod pedálama. už sem tady četl, že je to snad ta nejhorší práce, co na E3 je
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák
- Alf8875
- Junior member
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
- Bydliště: Morava- Nový Jičín
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak chladič jsem včera propláchnul octem , citrónovou kyselinou , kompresorem i tlakem vody a myslel jsem si že to bude v pořádku protože když jsem to dolil Frydexem a jel projet do kopců tak se to ohřálo max. na 4 dílky . Jenomže dnes jsem jel v kuse cca. 60 km a před cílem mi to z ničeho nic vyběhlo na 5-6 dílků a přestal mi opět topit radiátor u spolujezdce . Otevřel jsem kapotu a pootočil jsem odvzdušnovákem na a nad chladičem vyběhl vzduch protože hadice na chladiči byla pěkně natlakovaná z ničeho nic teplota spadla a topení začlo topit. Tak se chci zeptat zda musí být zákonitě prasklá hlava či těsnění pod hlavou aby mi to tlakovalo chladící soustavu ? Jsem už bezradný !!! Musím ale říci že při kontrole není olej ve vodě (Frydex) ani voda v oleji . Budu počítat s nejhorším ovšem nerad bych dělal hlavu a aby to nebyla nějaká jiná levnější záležitost protože na rozhazování fakt nemám asi jako každý z nás. Je nějaký fígl jak to zjistit . Prosím Vás kluci o radu či jakékoliv info, moc děkuji Alf
Espace 2,2 DT r.v, 1999
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Jak jsem zjistil, tak ne všechny motory mají stejnou pracovní teplotu vody. Nevíte někdo, při jaké teplotě by měl otevírat termostat u motoru 2.2DCI? Přídavné topení se mi totiž nikdy během cesty nevypne a to i přesto, že se otevře termostat a voda se začne chladit v chladiči (a na druhý straně se ohřívá v bufíku). Bufík by se měl vypnout při 70st. Mám podezření, že termostat otevírá dříve. Tak jsem zkusil vzít obyč. rtuťový teploměr ze zavařovacího hrnce a přilepil jsem hroudou silikonu jeho baňku k hrdlu chladiče. Nevím ale, jestli se tam voda nějak nemíchá, jestli je to opravdu jen ta voda, kterou termostat skrz sebe propouští. Pak je taky otázka, nakolik se může ochladit ten silikon okolním vzduchem, ale osobně bych řekl, že bude dobrá tepelná vazba voda-hrdlo chladiče-silikon-teploměr. Naměřil jsem 64st. Přivítám vaše zkušenosti. Díky.
GRAND ESPACE 2.2 DCI r.v.2001
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj páni,
tak ať hledám jak hledám, asi mám nestandardní závadů mého espíka...nechal jsem ho 2 dny stát v Liberci na dešti a po návratu ze služebky prostě nejdou vnitřní ventilátory topení...klapky přestavou v pohodě ale ventilátor se ani za boha nespustí.
Je pravda že na gumových koberečcích jsem objevil vodu (asi mám nekvalitně nalepené okno po výměně - anténu mám přetěsněnou)
Nicméně pojistku jen pro ventilátory jsem nenašel, Zkuste prosím poradit jak na to..je fakt celkem kosa a neodfouklý sklo nic moc...kór když vozím 2 prcky do školky...
Jo, E3 PI, 2,0 84kW 1998, man A/C, předtím všechno fungovalo na 1*.
Předem dík všem
tak ať hledám jak hledám, asi mám nestandardní závadů mého espíka...nechal jsem ho 2 dny stát v Liberci na dešti a po návratu ze služebky prostě nejdou vnitřní ventilátory topení...klapky přestavou v pohodě ale ventilátor se ani za boha nespustí.
Je pravda že na gumových koberečcích jsem objevil vodu (asi mám nekvalitně nalepené okno po výměně - anténu mám přetěsněnou)
Nicméně pojistku jen pro ventilátory jsem nenašel, Zkuste prosím poradit jak na to..je fakt celkem kosa a neodfouklý sklo nic moc...kór když vozím 2 prcky do školky...
Jo, E3 PI, 2,0 84kW 1998, man A/C, předtím všechno fungovalo na 1*.
Předem dík všem
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Je toho dost, čím by to mohlo být...
sundat kryty palubní desky, napojit ventilátor "natvrdo" jestli se točí (mohl odejít odpor, dioda). Pokud ano, proměřit kabely od ovládání, popřípadě zkusit konektory u ovládání ventilátorů, zkusit jinou pojistku i když vypadá v pohodě...atd
sundat kryty palubní desky, napojit ventilátor "natvrdo" jestli se točí (mohl odejít odpor, dioda). Pokud ano, proměřit kabely od ovládání, popřípadě zkusit konektory u ovládání ventilátorů, zkusit jinou pojistku i když vypadá v pohodě...atd
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
No to se teda mám na co těšit koukám, ventilátor je jeden a rozvádí se vzduch k oběma heater corům, nebo jsou dva a pracují paralelně? pokud jeden ve kterých místech je?
Dík
Dík
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ventilátor je shován pod tím profilovým deklem, ke kterému se dostaneš po demontáži "plastokoženkovém" krytu palubní desky.
Měl by si se dostat ke konektoru.
Měl by si se dostat ke konektoru.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Díky a pojistka je teda u spolujezdce? nějak jsem ji tam fakt nenašel, ale po zkušenostech s lagunou I je pravda že pojistka to může být jakákoliv že....Spíš mi přijde divný že se nezane z ničeho nic....kdyby to bylo štekrem tak to nejdřív začne blbnout a pak přestane úplně ale tady nebyl jediný náznak problému....
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
kdo sem hodi foto kde ma motorizace 3lv6/24v odvzdusnovaci ventilky na chladici system?nebo jak to mam odvzdusnit?ceka me po 5letech nova napln do chladice a vypustak sem nasel (jako vzdy z boku chladice) ale odvzdusnovak (ventilek) na zadny hadici ani nikde kolem teda nee...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
...mna by zaujimal ten "bordel" ktory je v systeme...co to je...?...ako sa tam dostane...?... ...chladic sa zanesie...cim...?...ak tam je kvapalina...destilovana voda...
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Pepo, jak si poptával odvzdušnění, jeto opravdu jak jsem psal v sy. U motoru V624V přes expanzku, ale je tam "plnící" odvzdušňovač, viz obrázek. (za motorem mezi topeníma)
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
jo jenze ten bude nekde pod palubovkou?nebo za motorem?hadam ze bude k nemu vtipnej pristup takze to asi zvladdnu bez toho odvzdusnovaku a jen prez expanzku...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahojte,pise sa tu o : vymene kvapaliny,vypustani,napustani,odvzdusnovani,zavzdusnovani,preplachovanie systemu,termostate...nemate niekto postup pri tychto cinnostiach na 2.2 dt , 1998...hlavne by ma zaujimal postup preplachu systemu...Vdaka...
- Laadja03
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
- Bydliště: Nenačovice u Berouna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat jak je to s podsvícením ovladače topení/manuální klimatizace? Nesvítí mi kolečko a škála kolem něj. Co je tam za žávovku a je to složitý se na ni dostat?
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
co je tam za žárovku nevím ale dej pozor při rozebírání ,drží to celé jedna matička a je zespoda na tom ovladači,.
- Laadja03
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
- Bydliště: Nenačovice u Berouna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Vyndavání celého ovladače jsem již absolovoval kdysi dávno v jiné souvislosti, ale do něj jsem nelezl, tak jsem chtěl bližší info, protože kvůli té jiné souvislosti jsem mu nevěnoval pozornost a velice nerad dělám něco na zkoušku a navíckrát...
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak pánové, asi nikdo z Vás by nevěřil co se mi stalo....všechno bylo v pořádku a ventilátor neběžel...až jsem přišel na to, že mám vodu v systému...po cestách mi uletěla okapnice ze střechy ( lišta) a zatékalo mi pod strop a teklo to do plaubky A sloupkama...po vysušení se Espacík sám opravil a už běží....v létě mne čeká kontrola konektorů a jejich nové namazání...okapnici asi dávat nebudu, jen zalepím.
A taky díky za rady o ovladači topení...výměna žároviček mne čeká také...
Díky moc pánové
A taky díky za rady o ovladači topení...výměna žároviček mne čeká také...
Díky moc pánové
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT
-
- Starting member
- Příspěvky: 39
- Registrován: úte zář 01, 2009 11:36
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
mne nešiel ventilátor, tak som bádal a nakoniec som zistil že prdlo relé v motorovom priestore pre baterke
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj Espíci. Dočetl jsem se, že normální jsou 3-4 buřty na ukazateli teploty. Tak se chci ujistit ve své úvaze. Dnes (i jiné teplejší dny) jsem ujel cca 10 km a teprve naskočil 2 buřt. Na 3-tí už to nevylezlo. Taky velice málo topí po těch 16 km auto neohřeju. Takže si myslím, že bude částečně špatnej termostat. Můžete mi někdo poradit, kde ho najdu a jestli je moje úvaha správná. Pokud kupujete termostat berete to nejlevnější např. Starline nebo nějakou dražší alternativu. Pro pořádek mám Espace III 2.0 84 kW, r.v. 97 benzín + LPG. Jo a jen jsem samo jen na beznin, aby mi směšovačneubíral teplo.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
termostat budeš mít podle mě kdyš pujdeš od horní hadice chladiče k motoru tak tam u motoru bejvá a já osobně starline nedoporučuju zas ten rozdíl ceny neni tak velkej kup něco lepčího vyplatí se ti to
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
mám stejný vůz taky s plynem... plyn se ohřeje a sepne asi o minutě chodu motoru a vozidlo topí asi po jednom kilometru, jezdím 7 km po rovince a krom dneška kdy bylo -15 oC mám po 4 km 4 buřtíky. Kamrád měl stejný problém a nebylo to termostatem, ale zavdušněním jinak samoodvdušnovacího systému v místech ohřevu plynového výparníku. Přelil expanzní nádobku a odvzdušnil to tlakemvzduchu do expanky...od té doby v poho... zkos to a uvidíš...
Espejsek v Grandu 2.0 84Kw r.v1998 , Megane I 1.6e r.v. 1988 a mnoho dalších již automobilovém nebíčku....
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Dík za radu, termostat sem našel chvilku po tom co jsem vznesl dotaz, kde ho hledat. Myslel jsem, že by se to zavzdušnit nemělo. Kde přesně je ten samoodvzdušňovací systém? Možná se ptám blbě, ale nejsem odborník. Rád si v autě něco povrtám, ale prvně se vždycky radši 2x zeptám. Díky
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
systém samoodvzdušnění spočívá v tom, že expanzka je nejvýše a všchny hadice stoupají vzhůru bez zpětného ohybu, který vždy funguje jako sifon... ruku v ruce tomu pomáhá tlak čerpadla...
a to mě přimělo ti připomenout, že vodní čerpadlo je údajně neproblémovější část naší motorizace. Aby chyba nebyla tam..
a to mě přimělo ti připomenout, že vodní čerpadlo je údajně neproblémovější část naší motorizace. Aby chyba nebyla tam..
Espejsek v Grandu 2.0 84Kw r.v1998 , Megane I 1.6e r.v. 1988 a mnoho dalších již automobilovém nebíčku....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů