Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Márty » úte říj 25, 2011 09:06

Jestli máš klimatizaci, tak ten samotný chladič bez demontáže nárazníku a podobných různých částí asi nesundáš. Zkus jen odpojit obě hadice a prozatimní nouzový proplach. Uvidíš co z toho poleze, buď to pomůže a nebo to bude na výměnu...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Sam Jr. » úte říj 25, 2011 10:49

tak mě začíná kapat levý radiátor :( jen tak 2 nebo 3 kapky po každé jízdě na gumovým koberečku pod pedálama. už sem tady četl, že je to snad ta nejhorší práce, co na E3 je :(
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

Uživatelský avatar
Alf8875
Junior member
Příspěvky: 232
Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
Bydliště: Morava- Nový Jičín

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Alf8875 » stř říj 26, 2011 17:56

Tak chladič jsem včera propláchnul octem , citrónovou kyselinou , kompresorem i tlakem vody a myslel jsem si že to bude v pořádku protože když jsem to dolil Frydexem a jel projet do kopců tak se to ohřálo max. na 4 dílky . Jenomže dnes jsem jel v kuse cca. 60 km a před cílem mi to z ničeho nic vyběhlo na 5-6 dílků a přestal mi opět topit radiátor u spolujezdce . Otevřel jsem kapotu a pootočil jsem odvzdušnovákem na a nad chladičem vyběhl vzduch protože hadice na chladiči byla pěkně natlakovaná z ničeho nic teplota spadla a topení začlo topit. Tak se chci zeptat zda musí být zákonitě prasklá hlava či těsnění pod hlavou aby mi to tlakovalo chladící soustavu ? :cry: Jsem už bezradný !!! Musím ale říci že při kontrole není olej ve vodě (Frydex) ani voda v oleji . Budu počítat s nejhorším ovšem nerad bych dělal hlavu a aby to nebyla nějaká jiná levnější záležitost protože na rozhazování fakt nemám asi jako každý z nás. Je nějaký fígl jak to zjistit . Prosím Vás kluci o radu či jakékoliv info, moc děkuji Alf
Espace 2,2 DT r.v, 1999

no.mirek
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob pro 04, 2010 12:51

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od no.mirek » stř říj 26, 2011 23:08

Jak jsem zjistil, tak ne všechny motory mají stejnou pracovní teplotu vody. Nevíte někdo, při jaké teplotě by měl otevírat termostat u motoru 2.2DCI? Přídavné topení se mi totiž nikdy během cesty nevypne a to i přesto, že se otevře termostat a voda se začne chladit v chladiči (a na druhý straně se ohřívá v bufíku). Bufík by se měl vypnout při 70st. Mám podezření, že termostat otevírá dříve. Tak jsem zkusil vzít obyč. rtuťový teploměr ze zavařovacího hrnce a přilepil jsem hroudou silikonu jeho baňku k hrdlu chladiče. Nevím ale, jestli se tam voda nějak nemíchá, jestli je to opravdu jen ta voda, kterou termostat skrz sebe propouští. Pak je taky otázka, nakolik se může ochladit ten silikon okolním vzduchem, ale osobně bych řekl, že bude dobrá tepelná vazba voda-hrdlo chladiče-silikon-teploměr. Naměřil jsem 64st. Přivítám vaše zkušenosti. Díky.
GRAND ESPACE 2.2 DCI r.v.2001

Uživatelský avatar
foxhc
Člen RCČR
Příspěvky: 51
Registrován: úte úno 01, 2011 17:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od foxhc » čtv led 12, 2012 06:56

Ahoj páni,
tak ať hledám jak hledám, asi mám nestandardní závadů mého espíka...nechal jsem ho 2 dny stát v Liberci na dešti a po návratu ze služebky prostě nejdou vnitřní ventilátory topení...klapky přestavou v pohodě ale ventilátor se ani za boha nespustí.

Je pravda že na gumových koberečcích jsem objevil vodu (asi mám nekvalitně nalepené okno po výměně - anténu mám přetěsněnou)

Nicméně pojistku jen pro ventilátory jsem nenašel, Zkuste prosím poradit jak na to..je fakt celkem kosa a neodfouklý sklo nic moc...kór když vozím 2 prcky do školky...

Jo, E3 PI, 2,0 84kW 1998, man A/C, předtím všechno fungovalo na 1*.

Předem dík všem
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Márty » čtv led 12, 2012 10:08

Je toho dost, čím by to mohlo být...
sundat kryty palubní desky, napojit ventilátor "natvrdo" jestli se točí (mohl odejít odpor, dioda). Pokud ano, proměřit kabely od ovládání, popřípadě zkusit konektory u ovládání ventilátorů, zkusit jinou pojistku i když vypadá v pohodě...atd
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
foxhc
Člen RCČR
Příspěvky: 51
Registrován: úte úno 01, 2011 17:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od foxhc » čtv led 12, 2012 10:29

No to se teda mám na co těšit koukám, ventilátor je jeden a rozvádí se vzduch k oběma heater corům, nebo jsou dva a pracují paralelně? pokud jeden ve kterých místech je?

Dík
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Márty » čtv led 12, 2012 10:54

Ventilátor je shován pod tím profilovým deklem, ke kterému se dostaneš po demontáži "plastokoženkovém" krytu palubní desky.
Měl by si se dostat ke konektoru.
Přílohy
ventilátor.jpg
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
foxhc
Člen RCČR
Příspěvky: 51
Registrován: úte úno 01, 2011 17:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od foxhc » čtv led 12, 2012 11:03

Díky a pojistka je teda u spolujezdce? nějak jsem ji tam fakt nenašel, ale po zkušenostech s lagunou I je pravda že pojistka to může být jakákoliv že....Spíš mi přijde divný že se nezane z ničeho nic....kdyby to bylo štekrem tak to nejdřív začne blbnout a pak přestane úplně ale tady nebyl jediný náznak problému....
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT

Uživatelský avatar
maros635
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: úte črc 20, 2010 22:14

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od maros635 » pát led 13, 2012 08:51

ak pomoze foto...
Přílohy
Snímka0025.jpg
Snímka017.jpg

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od benisek josef » pát led 13, 2012 14:33

kdo sem hodi foto kde ma motorizace 3lv6/24v odvzdusnovaci ventilky na chladici system?nebo jak to mam odvzdusnit?ceka me po 5letech nova napln do chladice a vypustak sem nasel (jako vzdy z boku chladice) ale odvzdusnovak (ventilek) na zadny hadici ani nikde kolem teda nee...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
maros635
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: úte črc 20, 2010 22:14

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od maros635 » pát led 13, 2012 19:04

...mna by zaujimal ten "bordel" ktory je v systeme...co to je...?...ako sa tam dostane...?... ...chladic sa zanesie...cim...?...ak tam je kvapalina...destilovana voda... :?: :?: :?:

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Márty » ned led 15, 2012 15:44

Pepo, jak si poptával odvzdušnění, jeto opravdu jak jsem psal v sy. U motoru V624V přes expanzku, ale je tam "plnící" odvzdušňovač, viz obrázek. (za motorem mezi topeníma)
Přílohy
zvláštnosti_L7X 144.jpg
zvláštnosti_L7X 145.jpg
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od benisek josef » ned led 15, 2012 18:08

jo jenze ten bude nekde pod palubovkou?nebo za motorem?hadam ze bude k nemu vtipnej pristup takze to asi zvladdnu bez toho odvzdusnovaku a jen prez expanzku...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
maros635
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: úte črc 20, 2010 22:14

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od maros635 » pát led 20, 2012 13:00

Ahojte,pise sa tu o : vymene kvapaliny,vypustani,napustani,odvzdusnovani,zavzdusnovani,preplachovanie systemu,termostate...nemate niekto postup pri tychto cinnostiach na 2.2 dt , 1998...hlavne by ma zaujimal postup preplachu systemu...Vdaka...

Uživatelský avatar
Laadja03
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
Bydliště: Nenačovice u Berouna
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Laadja03 » čtv led 26, 2012 11:49

Ahoj lidi, chtěl bych se zeptat jak je to s podsvícením ovladače topení/manuální klimatizace? Nesvítí mi kolečko a škála kolem něj. Co je tam za žávovku a je to složitý se na ni dostat?
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada

Uživatelský avatar
Pipej
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 29, 2009 12:56

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Pipej » čtv led 26, 2012 18:32

co je tam za žárovku nevím ale dej pozor při rozebírání ,drží to celé jedna matička a je zespoda na tom ovladači,.

Uživatelský avatar
Laadja03
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
Bydliště: Nenačovice u Berouna
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Laadja03 » čtv led 26, 2012 21:39

Vyndavání celého ovladače jsem již absolovoval kdysi dávno v jiné souvislosti, ale do něj jsem nelezl, tak jsem chtěl bližší info, protože kvůli té jiné souvislosti jsem mu nevěnoval pozornost a velice nerad dělám něco na zkoušku a navíckrát...
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada

Uživatelský avatar
foxhc
Člen RCČR
Příspěvky: 51
Registrován: úte úno 01, 2011 17:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od foxhc » pát led 27, 2012 15:20

Tak pánové, asi nikdo z Vás by nevěřil co se mi stalo....všechno bylo v pořádku a ventilátor neběžel...až jsem přišel na to, že mám vodu v systému...po cestách mi uletěla okapnice ze střechy ( lišta) a zatékalo mi pod strop a teklo to do plaubky A sloupkama...po vysušení se Espacík sám opravil a už běží....v létě mne čeká kontrola konektorů a jejich nové namazání...okapnici asi dávat nebudu, jen zalepím.

A taky díky za rady o ovladači topení...výměna žároviček mne čeká také...

Díky moc pánové
Kinderwagen:GSII 1,5dci 2004 MT
Hundewagen:EIII Phase I 2,0 8v (F3R) rok 1998 MT
Ex. Laguna I 2,0 8v '98 MT

Šepleta
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte zář 01, 2009 11:36
Bydliště: Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Šepleta » pát led 27, 2012 17:13

mne nešiel ventilátor, tak som bádal a nakoniec som zistil že prdlo relé v motorovom priestore pre baterke 8)

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od uzzy » čtv úno 02, 2012 10:04

Ahoj Espíci. Dočetl jsem se, že normální jsou 3-4 buřty na ukazateli teploty. Tak se chci ujistit ve své úvaze. Dnes (i jiné teplejší dny) jsem ujel cca 10 km a teprve naskočil 2 buřt. Na 3-tí už to nevylezlo. Taky velice málo topí po těch 16 km auto neohřeju. Takže si myslím, že bude částečně špatnej termostat. Můžete mi někdo poradit, kde ho najdu a jestli je moje úvaha správná. Pokud kupujete termostat berete to nejlevnější např. Starline nebo nějakou dražší alternativu. Pro pořádek mám Espace III 2.0 84 kW, r.v. 97 benzín + LPG. Jo a jen jsem samo jen na beznin, aby mi směšovačneubíral teplo.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od bibo » čtv úno 02, 2012 11:24

termostat budeš mít podle mě kdyš pujdeš od horní hadice chladiče k motoru tak tam u motoru bejvá a já osobně starline nedoporučuju zas ten rozdíl ceny neni tak velkej kup něco lepčího vyplatí se ti to
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Espejsek
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv úno 10, 2011 18:43
Bydliště: Zeleneč

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Espejsek » čtv úno 02, 2012 13:06

mám stejný vůz taky s plynem... plyn se ohřeje a sepne asi o minutě chodu motoru a vozidlo topí asi po jednom kilometru, jezdím 7 km po rovince a krom dneška kdy bylo -15 oC mám po 4 km 4 buřtíky. Kamrád měl stejný problém a nebylo to termostatem, ale zavdušněním jinak samoodvdušnovacího systému v místech ohřevu plynového výparníku. Přelil expanzní nádobku a odvzdušnil to tlakemvzduchu do expanky...od té doby v poho... zkos to a uvidíš...
Espejsek v Grandu 2.0 84Kw r.v1998 , Megane I 1.6e r.v. 1988 a mnoho dalších již automobilovém nebíčku....

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od uzzy » čtv úno 02, 2012 13:11

Dík za radu, termostat sem našel chvilku po tom co jsem vznesl dotaz, kde ho hledat. Myslel jsem, že by se to zavzdušnit nemělo. Kde přesně je ten samoodvzdušňovací systém? Možná se ptám blbě, ale nejsem odborník. Rád si v autě něco povrtám, ale prvně se vždycky radši 2x zeptám. Díky
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Espejsek
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv úno 10, 2011 18:43
Bydliště: Zeleneč

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Espejsek » čtv úno 02, 2012 18:23

systém samoodvzdušnění spočívá v tom, že expanzka je nejvýše a všchny hadice stoupají vzhůru bez zpětného ohybu, který vždy funguje jako sifon... ruku v ruce tomu pomáhá tlak čerpadla...
a to mě přimělo ti připomenout, že vodní čerpadlo je údajně neproblémovější část naší motorizace. Aby chyba nebyla tam..
Espejsek v Grandu 2.0 84Kw r.v1998 , Megane I 1.6e r.v. 1988 a mnoho dalších již automobilovém nebíčku....

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů