Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alf8875
Junior member
Příspěvky: 232
Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
Bydliště: Morava- Nový Jičín

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Alf8875 » čtv bře 06, 2014 09:49

Ahoj kluci zdravím Vás . měl bych dotaz ač jsem přečetl celé téma nějak jsem nevydedukoval co by to mohlo být za závadu ? Nedávno mi z ničeho nic úplně vyply ventilátory topení , otevřel jsem pojistkovou skřín na podlaze ale vše OK pokračoval jsem dál a ač bylo -10 už jsem se těšil do cíle cca. po 20 minutách se topení samo opět rozjelo a šlapalo jak má zase až do dneška. sednu do auta nastartuji a nic ??? Topení klapky vrčí při přepinání směru foukání ale ventilátor je hluchý ať posunuji s knoflikem síly topení jak chci . Nutno dodat že na elektriku nejsem machr takže něco opravovat podle schématu bych nezvládl a tak doufám že to bude jen nějaká prkotina ... Neměli by jste pro mne radu ať mi děti v autě nejezdí v 10 svetrech ! Moc děkuji Alf
Espace 2,2 DT r.v, 1999

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od benisek josef » čtv bře 06, 2014 18:19

cus alfe...osobne bych sel po ventilatorech vyndal je profouk vzduchem a zhlednul uhliky a vycistil to medeny co je pod uhlikamama pokud nejsou sjety uchostourou namocenou v alpe slivce ci vodce nebo lihu...a pokud to bude delat dal nekde tam je i regulator rizeni otacek coz je vlastne velkej odpor rizenej ovladacem jak a kde je nevim nemel jsem jeste tu moznost resit ale vecinou byva hned u ventilatoru nebo je jejich soucasti...dostanes se knim celkem dobre staci sundat ten plast na palubce pod oknem popis tu na foru je...osobne to vidim bud na spatnej regulator nebo v kontaktu k nemu a nebo ventilatorama...urcite zadna traga chlape...ja mam uz tretiho espika tridy iii vsechny 3l/v6/24v a vecne bojuju s elektrikou...zrovna dneska tempomat nejde seslapnu brzdu a pak jde vypnu ho brzou a nejde...je to urco cidlo na pedalu nevypina staci jen prostrikat nebo lehce povytahnout ale pristup k nemu na hodinu.ze spoda jsem to prostrik cisticem na brzdy a hyn sa zitra ukaze jestli budu muset pitvat a doufam ze sem nijak neponicil to druhy cidlo co je na brzdovy svetla a jedno stech dvou jeste ovlada ventil na aretaci automatu tak snad odjedu pac mokry od vodiveho cistice sem to raci netestoval hehehe :rolling:
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Alf8875
Junior member
Příspěvky: 232
Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
Bydliště: Morava- Nový Jičín

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Alf8875 » ned bře 16, 2014 07:07

Tak závada je odstraněna výrobkem kontaktol , rozhodil jsem palubku po ventilátory rozházel a prostříkal všecky štekry a už to jede . Děkuji všem klukům co mi pomohli ten problém řešit...
Espace 2,2 DT r.v, 1999

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od benisek josef » čtv bře 20, 2014 21:19

nazdarek kluci.uz hrozne mi vrze remenice kompresoru...da se to nak rozebrat a vymenit lozisko?nejlepe abych nemusel odmontovat kompresor?jen ta remenice s tou rychlospojkou...prostriknuti silikon olejem mezi spojku a remenici je jen na den...a jak to vubec funguje?to tam jsou dve loziska?jedno pro spojku a jedno volnobezny pro remenici?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
favorel
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: čtv črc 07, 2011 23:57

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od favorel » pát dub 04, 2014 21:11

Ahoj všem.Nemáte prosím někdo el. schéma topení?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » ned dub 06, 2014 20:09

Upřesni požadavek, elektriky je na topení / klimě jak v raketoplánu.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

pytlak03
Člen RCČR
Příspěvky: 30
Registrován: stř zář 12, 2007 23:36
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od pytlak03 » pon dub 28, 2014 08:25

mno...tak to tu procitam a urco neco zkusim,ale v cem je problem...kazdy pise,ze mu to najednou nejde...me zacal nejdriv vynechavat ventilator...pak uz nesel vubec.kontrolky na ovladaci u ridice mi obcas pohasly,kdyz jsem zkusil posoupnout rychlost ventilatoru.ted....kontrolka u ovladani teploty a kontrolka zvoleneho typu foukani nesvitej,ale blikaj....slysim motorky klapek,ale jenom jakoby po kroku.po kalibraci blikaj tri spodni ,ale kdyz ji udelam znovu,rozsviti se to normalne...teda do doby nez sahnu na nakej cudlik,nebo se snazim zapnout ventilator....nekdo nakej tip?

Uživatelský avatar
Sedrico
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 19:52
Bydliště: Tajov

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Sedrico » ned kvě 11, 2014 11:52

Ahoj. Po precitani celeho vlakna som nenasiel moj problem. Z nicoho nic mi zacal ukazovatel teploty motora stupat na maximum,kedy automaticky zahlasi vysoku teplotu a ukaze STOP. A v zapati to klesne aj o 3 dieliky,alebo az na normal. A to sa opakuje sporadicky. Aj 3krat na 1kilometri. Proste to stupne alebo klesne v priebehu 5sekund a neverim ze by sa voda tak rychlo ohriala alebo ochladla. Termostat som vymenil,no chyba sa neodstranila. Dodavam, ze sa mi straca aj voda v systeme, co sa prejavovalo obcasnym flakom na gume u spolujazdca, ale asi pol roka to uz neplati. Prestalo to samo od seba.Ale vraj ostava flak na ceste ked postojim(teda tak mi to vravel otec).Vcera som mal chladiacej po max,dokonca aj viac a dnes je to minimum. Moze to byt aj tym, ak to mechanik dobre neodvzdusnil? Na diagnostiku idem zajtra do renaultu.

Vdaka za odpovede

Takze diagnostika neukazala nic okrem starych chyb. A v renaulte vytieklo za ten cas asi liter chladiacej kapaliny. Mechanik zistil ze pri vymene termostatu mu praslo nejake plastove kolienko.

problem stale nevyrieseny. Potrubie oprevene,cidla vymenene,pristrijovy panel s budikmi vymeneny aj baterka na skusku cez noc odpojena a problem pretvava. Akurat pri otoceny kluca sa teplote zobrazuje spravne a pri nastartovany to stupa na max. Ked vypnem motor a zopakujem to,opakuje sa to iste dookola. Ventylatory na chladici bezia normalne ked citit ze je motor uz horuci.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001

Uživatelský avatar
Alf8875
Junior member
Příspěvky: 232
Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
Bydliště: Morava- Nový Jičín

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Alf8875 » úte čer 10, 2014 16:08

Ahoj chlapi mám obdobný dotaz jko Sedrico přede mnou . Včera při těch horkách jsem při jízdě zapnul klimatizaci a během minuty mi stavoznak teploty vylítl z normálních 3 dílku hned na max. a rozsvítilo se stop. Zastavil jsem vypl motor a otevřel haupnu nikde nic nevřelo vše na motoru v normálu . Sedl jsem rozjel se a jel dál zapnu klimu a opakovalo se totéž vypnu klimu a za pár vteřin znak STOP a stupnice klesly opět do normálu a tak jsem to zkusil ještě jednou a tatáž písnička ! Nevíte co to je za závadu snažil jsem se to zde najít ale neuspěšně . Je klima nějak propojená s chladícím okruhem motoru ? Zrovna teď před dovolenou bych to chtěl dát do kupy nemáte borci obdobnou zkušenost a jak tuto závadu odstranit ??? Moc děkuji předem za jakýkoliv nápad. Alf
Espace 2,2 DT r.v, 1999

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » úte čer 10, 2014 16:11

Klima si zapíná ventilátor na chladiči. Ale nenapadá mě, proč by to mělo takhle haprovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od dlabca » stř čer 11, 2014 09:07

A spíná ti větrák na chladiči? Pokud ne, klima má výměník před chladičem a tím pádem se to přehřívá.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
Sedrico
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 19:52
Bydliště: Tajov

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Sedrico » sob čer 14, 2014 05:25

Ja som uz vymenil vsetky cidla (pre riadiacu jednotku zelene, pre budiky modre, pre ventylatory cierne cidlo). Vymenil som termostat, vyhladal spoje a precistil ich sprejom na kontakty. Musim povedat, ze takto som objavil na RJ, na strane klinoveho remena zaoxidovane kontakty a pri cisteny sa mi dokonca aj ulomil jeden. Az po 2 precisteny sa mi to podarilo spojazdnit ale problem s vysokou teplotou pretrvaval. Nasledoval cistiaci prostriedok na chladic. V navode stalo 10-30 min nechad stojace nastartovane auto a zapnute kkurenie na max. Pri 30min cisteny sa teplota pohybovala medzi 4-5 dielikmi. Co bolo super. Ale pri naslednom vypusteny a znova doliati vody, to zacalo opat. Mam velke podozrenie na kablovacku.
PS: DIAGNOSTIKA UKAZALA ZE JE VSETKO OK. Dokonca sam mechanik to videl na vlastne oci ako to beha hore-dole a na pocitaci mu ukazovalo normalnu teplotu motora. Chyby ziadne.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » sob čer 14, 2014 09:28

Pokud je na diagnstice teplota motoru ok a na motoru jsou dvě čidla, tak bych se zaměřil na kabeláž a čidlo pro budík.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Laadja03
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
Bydliště: Nenačovice u Berouna
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Laadja03 » ned čer 15, 2014 17:47

Zdravím pánové, též jsem jeden z těch jímž přestal fungovat vantilátor ofuku skel a kabiny. Asi jsem ho neměl v těch 35st vedrech zapínat naplno...
Též jsem rozhodil palubku a zjistil jsem, že v silovém konektrou pod tachometrem napětí 12V mám, leč na těch dvou, které jsou mezi vlastními vrtulemi už ne. Vyndal jsem i ten bazmek s hliníkovým chladičem, tuším že Regulátor rychlosti pulzéru se mu v návodu říká, a když jsem si čuchnul ke kontaktům, tak smrděl spáleninou. Ten regulátor asi bude můj problém, že? Nebo by to mohl být i ovladač? A propos, odkud jdou dráty do ventilátoru? Já to nenašel.
L.
Renault Master III, dci125, L1H1, 06.2012, 9-místko
bývalo:
Renault Espace III 2,2dT, r.v. 1997
Renault 21 Nevada

Já1
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát črc 13, 2012 16:50

spínání sahary

Příspěvek od Já1 » úte čer 17, 2014 17:01

Ahoj,mám dotaz mám espace III 2,0 98 benzin 8v s manuální klimou,sahara se dvěma ventilátory ,nezaznamenal jsem problém s uchlazením motoru,ale když sahara sepne jede jen jeden ventilátor.Nevím jestli je to tak správně a ten druhý se má přidat později,nebo mají jet oba zároveň? Díky

Uživatelský avatar
Sedrico
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 19:52
Bydliště: Tajov

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Sedrico » stř čer 18, 2014 20:38

Zefek píše:Pokud je na diagnstice teplota motoru ok a na motoru jsou dvě čidla, tak bych se zaměřil na kabeláž a čidlo pro budík.
Skusam patrat, ale nedari sa. A este k tomu sa pridalo aj nemoznost nastartovat. Niekedy ide a niekedy proste vobec nepohne startrom. Asi ho poslem do vecnych lovist. :cry:
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: spínání sahary

Příspěvek od Dawes » čtv čer 19, 2014 09:12

Pokud vím, tak běžně jednu spíná motor a druhá se spíná podle klimatizace. Zkus auto zahřát, což teď v sezóně nebude problém a pusť klimu, měly by naskočit obě. Pokud ne, spínací relátka a pojistky by měly být v placatém černém boxu před nohama řidiče mezi baterkou a blatníkem - kontrola, prostříknutí.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Já1
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát črc 13, 2012 16:50

Re: spínání sahary

Příspěvek od Já1 » čtv čer 19, 2014 16:51

Díky za zprávu,auto jsem měl nastartováno,klimu puštěnou,ale druhý ventilátor se ani nehnul.. :-) je pravda že klima se mi zdá nějak výkonově slabší jak loni,přičítal jsem to možnému úniku chladiva,na přeměření jsem se chystal,ale napřed zkusím dohledat případnou závadičku... :-)
Myslíš že má ten ventilátor sepnout hned jak sepne klima ? Díky.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: spínání sahary

Příspěvek od Dawes » čtv čer 19, 2014 21:58

Já myslím, že se mi při spuštění klimy vždycky zpočátku spustí sahary obě. Mrkni na pojistky v černém boxu mezi baterkou a blatníkem.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: spínání sahary

Příspěvek od Míča_2.2DT » pát čer 20, 2014 09:09

Ahoj,taky mi to nespinalo pak jsem prisel na to ze jeden kabel žlutý je ve svazku k saharam preoxidovany.Po oprave jsem myslel ze to opet nefunguje pac na ohrati auta bylo potreba nevim jaka doba jezdeni a pak jeste 30 stani na miste samo s nastartovanym motorem teprve pak se to pustilo.Asi bych taky zkusil dotahnout kabel primo do sahar jestli fungujou jen na zkoušku.Doporucuju sundat predni masku nejde tam sáhnout!

Já1
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát črc 13, 2012 16:50

Re: spínání sahary

Příspěvek od Já1 » pát čer 20, 2014 16:01

Tak pojistky jsou ok,vše prostříkáno kontaktolem ,sahara zatím nic...ale objevil jsem vyhřátý kontakty na relátku od ventilátoru topení....
Snad o víkendu to kuchnu od těch sahar třeba na něco narazím.. :-) díky

Uživatelský avatar
Sedrico
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 19:52
Bydliště: Tajov

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Sedrico » sob čer 21, 2014 20:06

Ahoj chalani. Moj problem popisany vyzsie je VYRIESENY. Zaoxidovane spoje na kostre z kasni na prevodovku. Mavnutim čarovneho prutika zmizli všetky problemi s elektronikou. Jazdim uz 2 tyždne a vsetko OK.
Naposledy upravil(a) Sedrico dne ned čer 29, 2014 16:17, celkem upraveno 1 x.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001

Já1
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát črc 13, 2012 16:50

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Já1 » úte čer 24, 2014 07:01

Tak ke kuchání jsem se dostal až včera odpoledne....navečer :-)ventilátor je fyzicky funkční při napojení na 12 V točí jak o život....
Problém bude někde na cestě,až k relátku se zdá vše ok relátko taky relátkuje,ale nevím co ovládá to relátko které čidlo či co... pokud by měl někdo schéma ,nebo ví budu jen rád díky.

Uživatelský avatar
Sedrico
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 19:52
Bydliště: Tajov

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Sedrico » ned čer 29, 2014 14:40

Saharu by ti malo spinat čidlo na spodnej hadici od chladica. To čidlo ma čiernu koncovku a myslim že idu doň 3 kable. Z vrchu by si ho mal vydieť zo strany od baterky. Skus premerat ci tam je napetie na relatku. Samozrejme myslim spinaný kontakt.

A to cidlo by malo fungovat zhruba od 100 stupnov a na 2 kontaktoch by to malo zopnut(jeden je com a druhy je signal). Tratí je tiež signal a ten by mal zopnut zhruba pri 120 stupnoch. Ale to neviem presne tych 120.

Mne zopne a ventilatory hučia a ked ho zohrejem obcas viac tak hučia ako raketa. Vtedy viem ze mi zoplo na druhu polohu.
Renault Grand Espace III, 3.0 V6 24V 140KW, automat
rv: 2001

soptik77
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát bře 07, 2014 17:57

nefunguje ventilátor topení

Příspěvek od soptik77 » pon úno 09, 2015 21:25

dobrý den hledaljsemto na foru ale nic tak se chci zeptat zda mi někdo poradí samostatne ventilatory jedou kdy je připojim na tvrdo ale jinak nic

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů