Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Moderátor: Moderators General
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
trochu blbě se tu hledá, ale víte kde sehnat "volnobežnou kladku" co je na klimě na 2,2 DT r.v. 2000? Jestli se vůbec dá. Urvala se ta guma a kupovat kvůli tomu celý klimakopresor mi přijde zbytečné
Dlouhej žlutej
2,2 dt
2,2 dt
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak na mě taky došlo.Klima vydržela týden,tak se hledala díra.Barva a UV brýle nepomohly,tak musel přijet chladař.Natlakoval to nějakým plynem na 20atm a stříkat Jarem.Pak se ukázaly 3 dírky v chladiči.Takže-auto na jámu,sundat nárazník/drží jen zespoda a po 1šroubku zboku./
Přední maska-2šroubky ze předu,3zezhora a z boku je nasunutá,tam bacha jsou tam rozvírací packy.
Sahara-povytáhne se směrem nahoru i s chladičem klimy.Na levo jsem musel ubrousit šrouby sušárny,na pravo to drží taková krabice,jde to blbě,pak sem ji uřízl.Pak saharu sundat směrem dolú.
Chladič jsem vyměnil extra,možná by šlo už ho mít nasazený v sahaře.
Chladič je NRF 35533 cena 2700kč./Mám 2.0 8V/
Co nepasovalo-byla silnější horní trubka-musel se připilovat hliníkový držák na sušárně a trochu díra co drží chladič.
Bohužel sem jdou dát jen 3 fota.
Přední maska-2šroubky ze předu,3zezhora a z boku je nasunutá,tam bacha jsou tam rozvírací packy.
Sahara-povytáhne se směrem nahoru i s chladičem klimy.Na levo jsem musel ubrousit šrouby sušárny,na pravo to drží taková krabice,jde to blbě,pak sem ji uřízl.Pak saharu sundat směrem dolú.
Chladič jsem vyměnil extra,možná by šlo už ho mít nasazený v sahaře.
Chladič je NRF 35533 cena 2700kč./Mám 2.0 8V/
Co nepasovalo-byla silnější horní trubka-musel se připilovat hliníkový držák na sušárně a trochu díra co drží chladič.
Bohužel sem jdou dát jen 3 fota.
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Zdravím
Dnes mě začal mocně vibrovat zřejmě motor ventilatoru,najednou se ozvali vibrace, jak jsem ho vypnul klid ale bez toho se moc jezdit nedá.Může se rozvážit?? běží ale vibruje jak prase.Dík za radu Espace III 2.0 8V 84 kW manualní klima
Dnes mě začal mocně vibrovat zřejmě motor ventilatoru,najednou se ozvali vibrace, jak jsem ho vypnul klid ale bez toho se moc jezdit nedá.Může se rozvážit?? běží ale vibruje jak prase.Dík za radu Espace III 2.0 8V 84 kW manualní klima
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Hypoteticky může odejít ložisko motoru sahary, nebo některá lopatka dostala zásah a rozvážila se.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Jinak jedná se o ventilator rozvodu vzduchu,topení.Z normálního provozu zacal citelně vibrovat,je to jak když přijedou popeláři
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Stejná situace, jen bez tý urvaný a rozvážený lopatky patrně odešlo ložisko jednoho z motorů. Nebo uhlíky. JEden motor běží normálně, proto tak nějak fouká a druhý motor dělá ty brejkule. Přístup je k tomu celkem dobrý, sundat horní panel palubní desky a odšroubovat velký bílý dekl. Celý mastodont ventilátorů pak jde vyndat ven, nebo i jednotlivé větráky. Už jsem to dělal když se jeden větrák zkratoval. Za dvě hoďky i s leštěnim čelního skla zevnitř.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Zdravím všechny,
měl jsem problém s tím že mi nefungoval ventilátor na straně řidiče. Abych měl jistotu, že to není zaseknutou klapkou, tak jsem spustil kalibraci o které jsem se tady dočetl a teď mi nefunguje vůbec nic, jen blikají tři diody na ovladači klimatizace. Poradite mi někdo co s tím.
Diky
měl jsem problém s tím že mi nefungoval ventilátor na straně řidiče. Abych měl jistotu, že to není zaseknutou klapkou, tak jsem spustil kalibraci o které jsem se tady dočetl a teď mi nefunguje vůbec nic, jen blikají tři diody na ovladači klimatizace. Poradite mi někdo co s tím.
Diky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj,
pravděpodobně řízení ventilace zjistilo nějakou závadu a ta ho blokuje. Zkus na chvíli odpojit baterku, nebo rovnou mrknout co se děje u veltilátorů. Může to být i vadnou zátěží přes kterou se regulují otáčky.
pravděpodobně řízení ventilace zjistilo nějakou závadu a ta ho blokuje. Zkus na chvíli odpojit baterku, nebo rovnou mrknout co se děje u veltilátorů. Může to být i vadnou zátěží přes kterou se regulují otáčky.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Diky....Baterku jsem odpojil na cca.3minuty a nepomohlo to.
Tou zátěži myslíš co? Spálený ventilátor nebo problém v ovladači?
Tou zátěži myslíš co? Spálený ventilátor nebo problém v ovladači?
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj, zátěží myslím "odpory" přes které jsou motory ventilátorů napájeny a které regulují jejich otáčky.
Dnes už se sice nepoužívají klasické odpory ale polovodiče (umožňují plynulou regulaci) ale pořád se tomu občas ODPOR říká.
Je to v hliníkovém chladiči zasazená krabička cca 4x 10 cm umístěná na tělese tubusu mezi ventilátory a výparníkem klimy - jestli si to dobře pamatuju. A jdou do ní všechny kabely do / z větráků.
Když na ní zkusíš prohodit výstupy do větráků (pravý za levý) a závada se přestěhuje, bude vadný ten regulátor. Pokud ne, je v háji motor větráku. Tak jako tak budeš muset sundat horní kryt palubky a velkej bílej dekl pod kterým to všechno je. Není to úplně přístupné, ale zdaleka ne nemožné.
Dnes už se sice nepoužívají klasické odpory ale polovodiče (umožňují plynulou regulaci) ale pořád se tomu občas ODPOR říká.
Je to v hliníkovém chladiči zasazená krabička cca 4x 10 cm umístěná na tělese tubusu mezi ventilátory a výparníkem klimy - jestli si to dobře pamatuju. A jdou do ní všechny kabely do / z větráků.
Když na ní zkusíš prohodit výstupy do větráků (pravý za levý) a závada se přestěhuje, bude vadný ten regulátor. Pokud ne, je v háji motor větráku. Tak jako tak budeš muset sundat horní kryt palubky a velkej bílej dekl pod kterým to všechno je. Není to úplně přístupné, ale zdaleka ne nemožné.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Divil by ses, ale klasické výkonové odpory se pořád pro tento účel používají. Nedá se ale říct, že by manuální klima/ventilace měla klasické odpory a automatika elektronickou regulaci. Existují různé kombinace. Výhoda odporů je v tom, že nepotřebuješ žádné řízení a vystačíš si s jednoduchým přepínačem. Řízení přes elektronickou regulaci vyžaduje, aby někde vznikal řídící signál.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: pát led 14, 2011 23:50
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj, prepačte ak to tu už bolo, ale po zohriati motora auto normalne kúri ale po 10-15 minutach mi auto prestava kuriť... a nakoniec fuka len letný vzdych,,, v zime sa neda interier vykurit. neviete kde moze byt chyba ? dakujem (renault espace 2,2 DT, manualna klimatizácia - bez klimy)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Zefku Espace III má lineární (resp. proporcionální) ovládání výkonu ventilátorů (v manuální i automatické verzi klimy), z toho usuzuju na polovodičovou výkonovou jednotku.
Number1one1:
může být problém s termostatem chladicího okruhu (otvírá a zavírá korektně?), s řízením teploty chladiva (nekolísá?), se zanesenými radiátory (stačí částečně, usazeniny se mohou při vyšší teplotě roztáhnout a zcela ucpat průchod) nebo z nějakého důvodu ovladač po nějaké době přepne klapky zpět na studený vzduch. Víc mě nenapadá. Nejdřív bych asi zkusil resetovat nastavení klapek vzduchu(někde to tu bylo, dvojhmat nebo trojhmat na víc tlačítek ovladače + zapnout klíčky myslím), pak se ponořit k radiátorům a změřit na nich teplotu při horkém motoru. Jestli (ne)kolísá teplota chladiva bys měl vidět na displayi - pokud ano, může být špatné některé z čidel teploty nebo termostat.
Number1one1:
může být problém s termostatem chladicího okruhu (otvírá a zavírá korektně?), s řízením teploty chladiva (nekolísá?), se zanesenými radiátory (stačí částečně, usazeniny se mohou při vyšší teplotě roztáhnout a zcela ucpat průchod) nebo z nějakého důvodu ovladač po nějaké době přepne klapky zpět na studený vzduch. Víc mě nenapadá. Nejdřív bych asi zkusil resetovat nastavení klapek vzduchu(někde to tu bylo, dvojhmat nebo trojhmat na víc tlačítek ovladače + zapnout klíčky myslím), pak se ponořit k radiátorům a změřit na nich teplotu při horkém motoru. Jestli (ne)kolísá teplota chladiva bys měl vidět na displayi - pokud ano, může být špatné některé z čidel teploty nebo termostat.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak bych jen chtěl napsat pánům : Dawes, Zefek a ještě Alf8875 (a dalším....) za super rady, komentáře, postřehy, atd. Prakticky z ničeho nic mi přestaly fungovat ventilátory na topení u mýho Espika III r.v.2000 2.0 16v. Což teď v tomto počasí od něho nebylo vůbec milé. Během chvíle komplet zamlženo a o zimě nemluvě. Auto bohužel denně užívá má žena do práce + rozvážka všech našich ratolestí. Musel jsem jednat okamžitě, bohužel autoopraváři to tak neviděli. A tak mi nezbylo nic jiného, než se ponořit do fóra R. Clubu a ejhle!, vlákno nalezeno, super rady a postřehy pročteny.
Po práci jsem na to vlítl svépomocí a večer bylo hotovo. Palubka, odhlučnění, bílý kryt - to vše šlo dolu, ventilátory odzkoušeny přímo z baterky a pak jsem to objevil - načatý konektor na tom regulátoru-odporu nebo jak to nazvat (f. MagnetiMarelli). Prostříkáno KONTAKTOLEM, očištěno, vysušeno. Ventilátory jedou jak o život, sice nevím, na jak dlouho, ale zato vím, s čím mám tu čest, až zase vyplivnou.
Díky ještě jednou, pánové ......
Po práci jsem na to vlítl svépomocí a večer bylo hotovo. Palubka, odhlučnění, bílý kryt - to vše šlo dolu, ventilátory odzkoušeny přímo z baterky a pak jsem to objevil - načatý konektor na tom regulátoru-odporu nebo jak to nazvat (f. MagnetiMarelli). Prostříkáno KONTAKTOLEM, očištěno, vysušeno. Ventilátory jedou jak o život, sice nevím, na jak dlouho, ale zato vím, s čím mám tu čest, až zase vyplivnou.
Díky ještě jednou, pánové ......
R. Espace III r.v.2000 2.0 16v
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
To jsem rád, že to naše povidání tady pomohlo. Proto to (fórum jako celek) taky děláme. A kladná zpětná vazba potěší
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj mám espace lll 2.0 nechce topit nejdřív to topilo jenom u řidiče tak sem oplach hadice,pak přestálo vůbec.Tak sem vyměnil termostat a čidlo teploty,odvzdušnil a nic.Kdo ví čim to muže být.Děkuji za radu
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj,
Buď jsou zanesené radiátory topení, nebo se nepřestavují klapky na vzduch které míchají studený s ohřátým.
V případě radiátorů je účinné řešení ve výměně, v případě klapek je otázka, proč se tak děje - jsou ovládány elektronicky, může být v háji řídící prvek na ovladači topení, servomotorky nebo nějaké táhlo.
Zkus resetovat nastavení klapek - někde se to tu řešilo, je na to dvoj-trojhmat tlačítka na ovladači topení + klíček myslím, ale nevzpomínám.
Pokud nepomůže, udělej test. Otoč klíčkama, NEstartuj, vypni ventilátory a otáčej regulátorem teploty. Pokud z pod palubky v místě levého kolene řidiče a pravého spolujezdcova uslyšíš / ucítíš pohyb klapek, je to v radiátorech. Pokud ne, sundal bych tapecírunk kolem výměníků a nějakou z odendaných se podíval, jestli klapky opravdu (ne)jdou.
Funkčnost ovladače nevyzkoušíš, ale můžeš zkusit jiný ovladač z jiného auta - klidně "na půjčení" na vrakáči nebo od známého. Bacha, drží zespoda na šroubu a rádo se to láme.
Buď jsou zanesené radiátory topení, nebo se nepřestavují klapky na vzduch které míchají studený s ohřátým.
V případě radiátorů je účinné řešení ve výměně, v případě klapek je otázka, proč se tak děje - jsou ovládány elektronicky, může být v háji řídící prvek na ovladači topení, servomotorky nebo nějaké táhlo.
Zkus resetovat nastavení klapek - někde se to tu řešilo, je na to dvoj-trojhmat tlačítka na ovladači topení + klíček myslím, ale nevzpomínám.
Pokud nepomůže, udělej test. Otoč klíčkama, NEstartuj, vypni ventilátory a otáčej regulátorem teploty. Pokud z pod palubky v místě levého kolene řidiče a pravého spolujezdcova uslyšíš / ucítíš pohyb klapek, je to v radiátorech. Pokud ne, sundal bych tapecírunk kolem výměníků a nějakou z odendaných se podíval, jestli klapky opravdu (ne)jdou.
Funkčnost ovladače nevyzkoušíš, ale můžeš zkusit jiný ovladač z jiného auta - klidně "na půjčení" na vrakáči nebo od známého. Bacha, drží zespoda na šroubu a rádo se to láme.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj všem, protože na Avantima tu nikdo není, zkusím to u vás, protože vychází z Espace III a hodně věcí je společných, myslím, že bude i klima. Nevím proč, ale z ničeho nic mi přestala jít klima, mám automatickou, po zapnutí se rozsvítí kontrolka na ovládání, roztočí se ventilátor, ale spojka kompresoru ne, protože na konektoru není proud. Měl jsem venku baterii, ale to už několikrát a nevadilo to krom oken ničemu. Neporadíte někdo? Nejhorší je, že i přes diagnostiky se do něj nikdo nedostane, když to zkusí přes Espace III, tak ano, ale nevidí žádné hodnoty, nic to neukáže, jen, že je všechno v pořádku. Dnes pro jistotu doplněná, ale chybělo tam jen 50g, což není nic.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Snímač tlaku, nebo tlakový spínač.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Tak to je jedno a to samé, ne? Už si s tím hraju po chvilkách několik dní a vypadá to na přerušený kabel někde právě od tlakovýho spínače ke konektoru kompresoru, cívce spojky. Když proklemuji konektor toho tlakového spínače, stejně tam proud nedostanu.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Jedno to není. Buď je tam A, nebo B. Záleží na typu klimatizace.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ahoj všem, nemá někdo v rozumným dosahu od Pelhřimova Renaulťáckou diagnostiku? Nejde mi klima, 3 diagnostiky chybu nenašly, tlakový spínač vyměněn, klima napuštěná, víme 100%, že nejde proud na pin C ke spínači z toho multiplexu nebo jak se tomu říká v pojistkové skříňi, v které je všechno v pořádku, proměřeno odborníkem. Něco mu musí dát ještě signál, povel, aby to tam sepnulo relé a to poslalo proud přes tlakový spínač až do spojky kompresoru. Když to tam pošlem ručně, klima jede. Jedná ase o Avantima 2.2 dci, téměř shodné s Espacem III. Díky
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Zefek : Tím myslíš elektronický snímač nebo mechanický tlakový spínač, ne? Avantime je starý krám, má tam tlakový spínač, vyměněn, ale zbytečně, viz příspěvek výš. Už jsem bezradný.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Starý krám ... Clio II je dneska už taky starý krám, ale v roce 2001 do toho montovali obě možnosti, záleželo na motorizaci.
Do toho tlakového spínače jde proud? Roztočí se ventilátor?
Do toho tlakového spínače jde proud? Roztočí se ventilátor?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo
Ventilátor se roztočí, ale nejde do toho tlakového spínače proud z tý jednotky v pojistkové skříňi, aby sepla spojka kompresoru.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů