Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » úte črc 27, 2010 22:11

Ahoj. Už som vymenil všetko, dokonca aj motor a stále ten volnobeh... Ale asi som už prišiel na to, čo to je. Nasávanie FALOŠNÉHO vzduchu za klapkou ! Skontrolujte si, či Vám niekde nanasáva falošný vzduch. /Poškodené tesnenie pod saním, alebo netesnosti v hadičkách... / Mne to na 100% robí nasávanie "falošného" plynu, totiž na mojom Gase je v jednej krabičke meranie podtlaku v saní aj tlaku plynu vo vstrekoch. Predpokladám že sa to nejako prerazilo a vlastne prisáva do sania plyn z čidla pretlaku vo vstrekoch. Už som to objednal z Talianska. Napíšem ako to dopadlo, ale kamoš príde z Tal. asi až koncom augusta. Môže to robiť aj poškodený pin v zásuvke RJ. Ahoj. /motorček, či ventil volnobehu ovládajú 3 pomarančové kábliky z RJ, ale v zásuvke motorčeka sú už inej farby - mám ich zmapované na zásuvke RJ/.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » stř črc 28, 2010 07:43

Ahojky.ja mam novy tesneni pod svodama vzduchu a v klapce a vymenil sem vsechny hadice a tenkrat mi to nepomohlo.ja mel zaseklou volnobeznou klapku a cidlo teploty bylo ko.po vycisteni a vymene uz je vse ok...ale mas pravdu.falesny vzduch ma na to urcite vliv a dost velky a muze to tim byt....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » stř črc 28, 2010 09:39

Ak je volnobežný ventil špinavý od karbonu či oleja potom aj sacie kanály, znamená to že motor má opotrebované krúžky, menšie tlaky, lebo prepúšťa plyny do sania. Mám jeden taký, pochádza z Talianska... oni vedia zničiť aj nezničiteľné = nekupovať ojazdené z Talianska!

Ježour
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: pon dub 26, 2010 12:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ježour » stř črc 28, 2010 14:10

Díky Marty za radu:)

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » čtv črc 29, 2010 13:09

Tak sem byl dneska v renoltu zeptat se na potahy na sedacky a bavil sem se o tom kolisani s prijimacim technikem a rikal sem mu o te pameti rj ktera schromazduje data a vyhodnocuje je ze po vypojeni baterky to chvilku jelo normalne a ze mi to opcas chciplo pri dobrzdeni.primo sem rek jako by si to zapomnelo zvisit volnobeh a dostal sem super odpoved "to vite uz mate stary auto tak ma narok mit sklerozu" naces sem se zeptal co by mi doporucil na tu sklerozu odpovedel mi "kupte si novejsi auto nebo uplne nove.panove cekal sem odpoved tipu to vam naky cidlo udava spatny udaje a ne tohle.pokud technik u renaltu bere tak ze si kazdych 5let muze bezevseho koupit novyho espace jdu tam hned pac si myslim ze mam vic skusenosti nez tento pan.to je vrchol co si dovoli...

Jinak uz je to tyden a stale auti jen prede jak ma....moje chyba byla nejspis zakarbonovana klapka volnobehu (proto mi to chcipalo pri dobrzdeni a opcas si zapomelo zvisit volnobeh)a cidlo teploty chodu motoru a volnobehu ktere udavalo vadne info...(za studena rikalo rj ze je motor teplej a pri teplym uz to bylo jaks taks ok) a sladeni na diagu aby si to zapamatovalo od zacatku dobry hodnoty....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Ježour
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: pon dub 26, 2010 12:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ježour » čtv črc 29, 2010 14:41

Ptal jsem se na tu samou věc vedoucího jednoho nejmenovaného autorizovaného servisu v Praze a dostal jsem odpověď, že když tam někdo s něčim takovým přijde, že ho posílají hned pryč. Na otázku, jestli s tím motorem má nějaké zkušenosti, jsem dostal odpověď "Radši ne".

Tak to vidíte, myslím, že téměř nikdo neví, co s našima motorama je. Anebo ví a radši dávaj ruce pryč, protože je to pro ně moc práce za málo peněz...

petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od petr » čtv črc 29, 2010 14:42

no, se nedivím odpovědi technika, mi řekli že když chci jenom zadní stěrač na okno s vyklápěním zak to bude problém, ale když si koupím nové, tak že ten budou mít. No, ale ani na vrakáči jsem zatím nepochodil.On se mi totiž rozlomil v nejhloupějším místě, v místě upevnění na tisícihran u osičky.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » čtv črc 29, 2010 15:45

Peto pokavad mas zdravi raminko a mas doma nytovacky opravis si ho sam.me se zlomilo vtech packach hned za tisicihranem.koupil sem na vrakaci za 50kc asi z xantie(urcite to byl nakej frantik) raminko a odnejtoval zneho raminko tak ze mi zustala jen ta mala cast s tisicihranem.pak sem tam nanytoval to svoje plastovi a nikdo nepozna rozdil od originalu....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od petr » čtv črc 29, 2010 19:21

díky za nápad, dnes jsem byl v Renaultu v Olomouci a tam mi řekli, že nové je tak za 2.000,-,ani se nekoukli do ceníku, no, je fakt, že jsem tam byl 20 minut po zavíračce a už byli na odchodu...

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pát črc 30, 2010 09:42

Tak včera jsem byl na orig. diag. v Renaultu. Musim říct, že přístup je asi jak kde, já byl příjemně překvapen.
Na diag ukazuje bez závad. Protestovány všechny čidla, všechny jednotky a v pořádku.
S technikem jsem se domluvili nechat tam auto přes noc a připojí ho brzo ráno jak přijde do práce aby se závada projevila a otestuje čidla při studeném motoru při tom kolísání. Potvrdil naše tvrzení s Pepou, že se bude s největší pravděpodobností jednat asi o nějaké čidlo které dává sice špatnou hodnotu za studena, ale v rozsahu který není pro řídící jednotku chybný a proto nevyhodí chybu.
Takže se musí připojit na diag když se to projeví a zjistí podle momentálních parametrů co ukazuje špatně.
Bude to až za 14 dní, protože jindy nemám čas, tak pak budu informovat.
Jinak mě uklidnil, že pokud je za tepla vše normální projevuje se to jen prvních dvacet vteřin po studeném startu a i diag nic neukazuje, neni to pro auto nijak "nebezpečné", čož jsem si myslel.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pát črc 30, 2010 18:01

Marty nemyslim si ze by se to motoru nak libylo.ja kdyz sem slysel tech 20s jak chudak trpi myslim si ze urcite mu to neprospiva...jinak souhlasim ze kratkodobe mu to asi neuskodi...jinak sem rad marty ze sme tak dobry spekulateri ;-).jako lidi s jinym povolanim nez automechanici radi poslouchame ze nase teorije jsou spravny...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pát črc 30, 2010 21:31

lidi sem rád že to někdo skoumá ještě musim sehnat kdo bude se mnou laborovat 16v :) taky mě to fest trápí a to samé co vás akorát ted na to nemám vubec čas :(
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pát črc 30, 2010 22:05

Pokavad je mi znamo tak 16v ma naprosto stejny sistem jako v6.skrtici klapka,potik,cidlo teploty,volnobeznou klapku,cidlo teploty vzduchu atd...maximalne se lisi a to si nejsem jist ze ma jeste vahu vzduchu.jinak bi principove mel byt v tomhle stejny ale opravte me zda se milim...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pát srp 20, 2010 15:05

Tak musim napsat další pokrok v tomto problému.
Jak jsem už psal, byl jsem na diagnostice, kde se auto ukázalo jako naprosto bez chyb.
Vypustil jsem to z hlavy, když mě to vlastně nijak neomezuje, jen 20vteřin po nastartování ráno a jinak auto v poho a navíc nějak nebyl čas abych to řešil.

Předevčírem jsem si uvědomil, asi tak 3neděle od diagnostiky, že co jsem byl na originál diagnostice a "proklepnutí" celého systému čidel a pod., že závada zmizela. Včera i dnes po velmi chladných a vlhkých ranních startech, jsem pozoroval jen naprosto prvotřídní start a ještě prvotřídním volnoběh.

Takže Ťuk Ťuk na dřevo a snad to tak bude dál.


p.s. zpětně vzato, to mohlo být tím vyměněným čidlem teploty a až teprve po diag. a proklepnutí a restartu systému se to vše zkorigovalo...ale to je jen spekulace a domněnka. No hlavně , že je to v pořádku. Ještě jednou Ťuk Ťuk
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Ježour
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: pon dub 26, 2010 12:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ježour » úte srp 24, 2010 11:50

Mohl byste mi někdo poradit jaké je správné čidlo na volnoběh?

Je to tohle:

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=102747

nebo tohle

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=102747

Díky za radu

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » čtv srp 26, 2010 13:43

Ježoure, odkazy směřují na úvodní stránku...:-(

ale jednotné čidlo volnoběhu Espace V6 24V neni. Jedná se o skladbu několika čidel, polohy klapky a volnoběžného ventilu...!
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » čtv srp 26, 2010 14:17

Marty uz sem to s jezou vyresil a myslel to teplotni cidlo s tim zelenym stekrem...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pon srp 30, 2010 07:48

nedělal ste někdo doma diagnostiku na ty čidla pokud to vubec umí najít já po ránu taky jedu na 3 válce mám kabel i book ale nějak se v té diag nedokážu zorientovat :)
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Ježour
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: pon dub 26, 2010 12:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ježour » úte zář 07, 2010 12:36

Tak mám nový poznatek ohledně čidel. Vyměnil jsem jak čidlo teploty vody, tak potenciometr na škrtící klapce. Zbytek čidel jsem nejdřív vyčistil já a pak ještě Pepa (díko Pepo:)). Nicméně když je motor studenej, tak stále nereaguje na plyn. V renaultu mi bylo řečeno, že se musí pravděpodobně čidla načíst přes diagnostiku. Takže v pondělí jdu na počítač a uvidím co to udělá. Doufám, že se mi to konečně zpraví jako Martymu

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » stř zář 15, 2010 21:45

Ťuk, Ťuk, u mě zatím stále v pohodě ;-)

přeju na diagu hodně štěstí
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Ježour
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: pon dub 26, 2010 12:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ježour » čtv zář 16, 2010 12:56

Už mám po diagu. Nová čidla jsou v pořádku a byly i ty starý. Můj problém je stále v tom, že mám špatně nalazený plyn. Hodnoty na lambda sondě jsou na benál na nule (korekční hodnoty). Na plyn to mám na volnoběh moc bohatý a při zátěži (vyšší otáčky) zase moc chudý. A to mám omezovač plynu na 5200 ot/min. Polud by někdo znal někoho, kdo umí naladit stag300 na tomhle motoru, tak mi dejte prosím vědět.


Díky

Ježour

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » ned zář 19, 2010 08:39

Ahoj. Mám orig.CD s programom na všetky STAGy, aj na 300. Stačí zohnať kábel a môžeš sa s tým pohrať doma na svojom laptope cez USB. Možno by sa dalo skopírovať a môžem poslať.

Ježour
Junior member
Příspěvky: 111
Registrován: pon dub 26, 2010 12:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ježour » ned zář 19, 2010 20:23

Ahoj Dušane,

program mám taky, je volně k stažení na internetu. Problem je ale sehnat kabel ikdyž na tom už jsem taky zapracoval. Každopádně jsem chtěl aby to udělal někdo kdo tomu rozumí a kdo už to dělal. Nechci se to učit na svým motoru:) a navíc nemám diagnostiku na motor.

duskopoprad
Junior member
Příspěvky: 198
Registrován: pát úno 19, 2010 17:48

Příspěvek od duskopoprad » pon zář 20, 2010 07:37

Ahoj Ježo.Ten kábel sa dá zohnať v Polsku, volá sa "interfejs, typ WEG 82 AB,AC RS 232....je na PIN a druhý WEG 82 AB -USB .... je na USB. Stojí max. do 30.-eur. Asi si ho zadovážim, lebo sa dá ináč nastaviť na zimu a leto, a nechce sa mi stále otravovať servis.

masch
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon čer 29, 2009 15:16
Kontaktovat uživatele:

LPG - kolísání otáček studeného motoru

Příspěvek od masch » čtv říj 14, 2010 07:38

Ahoj,

měl jsem tady popisovaný problém s tím, že mi kolísaly otáčky motoru při studeném startu, když jel motor ještě na benzín. Občas motor i chcípnul. Měl jsem auto i na diagnostice, kde zjistili za studena chybné hodnoty čidla nasávaného vzduchu, výměna čidla ale nepomohla.
Někde na tuším Ford fóru jsem našel radu, která mi pomohla. Někdo tam popisoval problémy benzínu a jeho BIO složky. Benzín po nějaké době degraduje a hůř spaluje. Je to tím, že ho auta na LPG mají v nádrži dlouho a málo ho promíchávají s novým. Vyjel jsem tedy celý obsah nádrže, natankoval čerstvý benzín a kolísání otáček úplně zmizelo. Zkuste to kdo máte tento problém a dejte vědět jak jste dopadli...

MASCH
________________________________
Espace III 2.0 16V rv2000 LPG
Ford Mondeo Combi 1.6 16V rv 1999

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů