Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od petr » stř říj 21, 2009 18:13

po delší době mám opět potřebu se v klubu zeptat ne závadu, kterou jsem zaregistroval. Při raním startování studeného motoru a po celodenním stání na parkovišti motor normálně nastartuji, bez jakýchkoliv potíží a po cca 2 - 3 vteřinách přejde do cukavého chodu. Nereaguje ani na přidání plynu pedálem. Po dalších cca 10 vteřinách motor vyletí sám od sebe na krátkou chvíli do vysokých otáček a zase spadne do cukání. Takto to trvá asi půl minuty a potom se rozběhne jako by nic a už se to nikdy neopakuje, pokud úplně nevychladne. Setkal se již někdo s tímto problémem? Měnil jsem i lambdu a stav se změnil asi na týden a je to zpět.
Díky za rady.

petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od petr » stř lis 11, 2009 08:49

koukám po 3 týdnech, že mi nikdo neporadí s tímto problémem. Budu tedy muset hledat odpověď i jinde a ne jenom zde na fóru. Škoda, sem si myslel, žeje těchto neduhů víc.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » stř lis 11, 2009 09:35

mě to ted dělá taky ale zatim sem řešení nenašel pokud je venku pod 10 stupnu tak neš se motor ohřeje tak to jako by vynechává pak je to v pohodě
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od petr » stř lis 11, 2009 10:16

no, ty máš alespoň výhodu že Ti to dělá jenom pod 10 stupňů, to mě i když je venku 20. Se mi to objevilo, ještě když byly ty horka.

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » stř lis 11, 2009 13:57

Zkus mrknout na motorek volnoběhu - připadne čidlo ktere ovlada tento motorek , anebo čidlo otaček - pokud nepodava spravnou informace tak oblbne EKU . Najlepe diagnostika EKU .
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od Míča_2.2DT » stř lis 11, 2009 14:51

me to obcas taky dela ale u me staci selapnout spojku na par vterin nez se motor chytne-nez se srovna z cukaveho chodu-pokud to teda neni normalni studeny start EspaceIII :D

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » stř lis 11, 2009 15:27

no právě u mě diagnostika nehlásí žádnej problém žádná závada
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » stř lis 11, 2009 15:47

bibo píše:no právě u mě diagnostika nehlásí žádnej problém žádná závada
Tak je to možna v ten motorek volnoběhu ( zanesení nebo tak njak ) diagnostika si mechanicka zavada nevšimne . Ja jsem takovej problem prozatim nemněl , ale kamošovi to delala Laguna a po vymenu motorku už to šlo jak ma bejt . Pokud není problem v RJ LPG , jak jsem si všimnul , oba jezdite na LPG .
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » stř lis 11, 2009 15:53

no moc nevěřim že zrovna tenhle motor má motorek volnoběhu já to spíš svádim na cívku-y a nebo na nějakej špatnej vstřik
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

pvok
Člen RCČR
Příspěvky: 92
Registrován: čtv led 19, 2006 12:42
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pvok » stř lis 11, 2009 16:20

Mě se stejně chová Espace II 2.2 benzín. Elektrikář už mi zkoušel i čistit a měnit nějaké čidlo, ale bez výsledku. U Vašendy to tipovali na nějaký problém sytiče za cca 4-5 tisíc Kč. Zatím se s tím dá žít, tak to neřeším.
Petr Vokulič
Avantime 3.0 V6
ex Espace 2.2i, r.v.94

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Příspěvek od barak » pát lis 13, 2009 19:32

Taky mě cukaly otáčky při studeném motoru a měl jsem v tahu jednu cívku po výměně vše ok.
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od petr » pon lis 16, 2009 08:23

akže zatím sháním čidlo teplota které prý zasílá impulsy k řídící jednotce, která se prý snaží doladit a vyhodnotit nepřesné informace. Prý je hranaté a bílé na povrchu. Co má uvnitř a kde ho najdu na motoru 3.0 24V to zatím nevím. Budu ještě chvilku hledat a shánět.

lukasik
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pát bře 27, 2009 21:56
Bydliště: Veľká Lomnica, SK
Kontaktovat uživatele:

kolísání chodu studeného motoru 3.0V6 24V

Příspěvek od lukasik » sob bře 06, 2010 20:14

Ja mám s tým tiež v poslednej dobe problém, ale neriešim ho lebo ESPACE-om sa jazdí minimálne a je vonka na zime takže akonáhle sa začne jazdiť dúfam že to aj prestane. :)

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » ned čer 20, 2010 22:12

Ahoj, máte někdo nové informace k výše uvedenému problému?
Najednou jedno ráno po nastartování studeného motoru se začal hádat, nereaguje na sešlápnutí plynu, cuká, vylítne do otáček a během 20 vteřin je vše OK a nic se již neopakuje. Pouze při studeném startu. Nikdy během jízdy se nic neprojeví, ale opakuje se to každé ráno.

Chystám se na diagnostiku jestli něco napoví...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » úte črc 06, 2010 20:59

Marty uz si to poresil ci vyresil?me to dela taky rano chytne a chvily nereaguje na plyn a chvilema je na chcipnuti a nejen to jako kdyby byly priskrceny vztriky...treba to opcas skoro chcipne pri dobrzdeni na nulu a nebo se motor divne chveje jako kdyby vynechaval .na lpg se sice nechveje a jede uz od zacatku ale chcipa na volnobeh...skusil sem nove svicky ngk(6500kc) novy katik (3800kc) uplne vycistil lambdu a utesnil vyfuk koupil vzduchove i palivovej filtr (600kc) vycistil skrtici vzduchovou klapku koupil ten novej potik co je u ni (4800kc ajlavju renault) koupil sem i cidlo teploty vzduchu co je na sani pred klapkou (300kc na vrakarne rencka sem za 5050kc zavrh) vystrikal snad vsechny stekry (2x cistic brzd a 1x sprej na spoje 600kc) do toho 2x diagnostika renault (1600kc) a nic a 1x diag s lpg (300kc) a ko klapka uhlikoveho filtru na to z vrakarnu (150kc) a diag bez chyb.do toho sem zkusil uz i vymenit olej v automatu co kdyby a stejnak mi to cekalo (2650kc) drtive vycisteni nadrze(odpojeni a proliti benzinem 330kc + srac na vztriky 300kc a efekt na sile a ladnosti spalovani)ale jinak nic.vzdy zlepseni na chvily ale mam poznatek kdyz uz to blbne k neunosnosti odpojim baterku na hodinu a pripojim je vse oukej.nevim najak dlouho ale ted to je ok.jediny proc sem to delal je ze sem izolackou omotal stekr od toho teplotniho cidla.ani nevim proc me to napadlo to omotat ale ty dratky mi prisly zkrouceny tak sem je srovnal omotal a propip zda vodi ale myslim si ze to snad na to nema takovej vliv nebo jo?preci cidlo teploty vzduchu nema hlavni slovo?uvidim zitra ale dneska se to poprvi chovalo na 1 s *.pak uz mi chybi jen lamda jinak uz nevim.jinak civky sou oukej a lamda nehazi chyby do pc...nenapada jeste nekoho neco?
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od Míča_2.2DT » úte črc 06, 2010 21:05

benisek josef píše:Marty uz si to poresil ci vyresil?me to dela taky rano chytne a chvily nereaguje na plyn a chvilema je na chcipnuti a nejen to jako kdyby byly priskrceny vztriky...treba to opcas skoro chcipne pri dobrzdeni na nulu a nebo se motor divne chveje jako kdyby vynechaval .na lpg se sice nechveje a jede uz od zacatku ale chcipa na volnobeh...skusil sem nove svicky ngk(6500kc) novy katik (3800kc) uplne vycistil lambdu a utesnil vyfuk koupil vzduchove i palivovej filtr (600kc) vycistil skrtici vzduchovou klapku koupil ten novej potik co je u ni (4800kc ajlavju renault) koupil sem i cidlo teploty vzduchu co je na sani pred klapkou (300kc na vrakarne rencka sem za 5050kc zavrh) vystrikal snad vsechny stekry (2x cistic brzd a 1x sprej na spoje 600kc) do toho 2x diagnostika renault (1600kc) a nic a 1x diag s lpg (300kc) a ko klapka uhlikoveho filtru na to z vrakarnu (150kc) a diag bez chyb.do toho sem zkusil uz i vymenit olej v automatu co kdyby a stejnak mi to cekalo (2650kc) drtive vycisteni nadrze(odpojeni a proliti benzinem 330kc + srac na vztriky 300kc a efekt na sile a ladnosti spalovani)ale jinak nic.vzdy zlepseni na chvily ale mam poznatek kdyz uz to blbne k neunosnosti odpojim baterku na hodinu a pripojim je vse oukej.nevim najak dlouho ale ted to je ok.jediny proc sem to delal je ze sem izolackou omotal stekr od toho teplotniho cidla.ani nevim proc me to napadlo to omotat ale ty dratky mi prisly zkrouceny tak sem je srovnal omotal a propip zda vodi ale myslim si ze to snad na to nema takovej vliv nebo jo?preci cidlo teploty vzduchu nema hlavni slovo?uvidim zitra ale dneska se to poprvi chovalo na 1 s *.pak uz mi chybi jen lamda jinak uz nevim.jinak civky sou oukej a lamda nehazi chyby do pc...nenapada jeste nekoho neco?
Koukám že kromě řidiče jsi vyměnil všechno 8)

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » úte črc 06, 2010 22:29

No jeste mi chybi cidlo teploty a lambda...a mam go motoru :lol:
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » stř črc 07, 2010 08:22

Tak zatim je vse oukej...rani start na jednicku a volnobeh parada.jen to drobatko opcas cukalo na lpg ale to pridavam skoro prazdny nadrzi na beno bez problemu....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » stř črc 07, 2010 09:24

tak já sem to ještě nedořešil pořásd netušim co to dělá za studena furt pořád es obávám že se mě přidírá dřík na ventilu ale nějak se mě do toho nechce lézt
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » stř črc 07, 2010 09:42

Drik na ventilu?tomu neverim...na to bych si nevsadil...nehlede na to by se to zhorsovalo kazdym kylometrem...ja si myslim ze od zadirani bys neujel ani 100km nez by to umrelo uplne...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

petr
Člen RCČR
Příspěvky: 163
Registrován: stř pro 31, 2003 12:22
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od petr » stř črc 07, 2010 09:50

tak doufám že kolega Beníšek má pravdu a taky se pokusím zkontrolovat kabeláž u čidla teploty vzduchu. Už jsem s tím cukakícím studeným motorem absolvoval minimálně 30 000 km, takže na přidřený dřík ventilu nevěřím, byl jsem s tím vloni až v SAINT MALO ve Francii a potom ještě s rodinou v Chorvatsku a jezdím denně a stále stejný problém - jen u studeného motoru. Jakmile se lumpík zahřeje, je v še OK a starty jsou v pohodě.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » stř črc 07, 2010 10:31

Peto ja nejveci rozdil poznal kdyz sem vymenil potik na srtici klapce a cidlo teploty vzduchu (teda stekru pac dokud sem snim nezahejbal a neomotal izolackou zadna zmena a podle toho jak byly zkrouceny verim ze nekde se prekresaly dratky a mym narovnanim a rozmotanim a oblepenim se to spojilo a chystam se starej stekr odstrihnout a napajet novej) a taky sem zjistil ze ten potik je stejnej z peugeotem 106 a citroen xantia 1.8i a megan II benzin krom 1.4.a na vrakarne cca 200kc.kdyz sem totiz vymenil potik tak start zadna zmena ale chod samotneho motoru se zlepsil...a kdyz sem v noci premyslel tak tim ze sem odpojil baterku na hodku sem donutil pc opet nacist vsechny cidla a jejich novy a spravny hodnoty.proto zadna chyba v pc jelikoz cidla cidlovala ale ne spravne....tot muj selsky rozum.ale stim cidlem vduchu ti nezavidim pac ho ma jenom espace(teda podle soudruhu v rencku)...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » stř črc 07, 2010 10:44

no mám problém že pokud odpojim cívku zapalování z jednoho válce tak neni skoro rozdíl prostě jede na 3 ale pokud odpojim vstřikovač u té samé cívky tak se to rapidně zhorší povyměnoval sem i cívky mezi sebou a dělá to pořád jeden a ten samej válec komprese za studena i za tepla je pořád dobra 11 na všech válcích prostě uš netušim na co se zaměřit tak to svádim na špatně vracející se ventil nebo zdvihátko co je otevřené a aš po zahřátí začne makat tak jak má prostě sem z toho jelen
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » stř črc 07, 2010 15:50

Tak a je to zase jako pred tim to jest v riti...ale mam novy poznatek.u segvencky (lpg) nema vliv na chod motoru pokud jedu na lpg lamdosonda tudiz kdyz mi to jede normalne na lpg tak uz mi zbyva jen lambda...pac jakmile odpojim baterku na 1hod zas to jede normalne treba na 100startu dokavad nepojedu vic jak 50km na lpg pak je to zas vriti tudiz jediny co mi napada logickou cestou a jedinou vec co sem jeste nevymenit je lamda..uz sem volal mechanikovi pac ja ji bez tunelu nemuzu za zivyho boha vysroubovat a snad si udela na me zitra cas...pak dam vedet jak sem dopad.
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » čtv črc 08, 2010 09:42

Přiznám se, že jsem na to ještě neměl vůbec čas. Řešil jsem tento problém už u jednoho auta a vyřešilo to nové čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Jak čtu tvůj příspěvek, tak mě napadá, že jsem měnil vzduchový filtr a tam musíš složitě hejbat s hadicí kde je čidlo "ukryto" a dělá mi to přibližně tak od té doby co jsem ho měnil. Juknu na to, jestli mi ten konektor nějak "nepovypadl" a uvidím.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů