Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání chodu studeného motoru 3.0V6 24V - volnoběh

Příspěvek od Márty » stř srp 03, 2011 09:10

misve: máš pravdu, DDT2000 je jediná alternetiva, nejčastěji ve francouštině, ale lidé kteří kteří tomu nerozumí tak jako ty, si mohou i tak málo uškodit a když si koupí kabel a k němu si stáhne program z netu (scanmaster, obd...atd) tak ty prostě s Renaultama nefungují...(až na vyjmky) NAŠTĚSTÍ... :P

Navíc je u čidel, jako výše uvedený problém, potřeba nahrávat průběh měření a následně podle teploty analyzovat a to si nejsem jistý jestli DDT2000 umí.

zde již off topic, pak rozdělím
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Re: kolísání chodu studeného motoru 3.0V6 24V - volnoběh

Příspěvek od misve » stř srp 03, 2011 12:06

Márty píše: .... Navíc je u čidel, jako výše uvedený problém, potřeba nahrávat průběh měření a následně podle teploty analyzovat a to si nejsem jistý jestli DDT2000 umí.

zde již off topic, pak rozdělím
Nahrávat pro pozdější analýzu umí (vč. výstupou do grafů), zatím jsem nezkoušel.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alt192 » stř lis 09, 2011 08:07

Mám jeden dotázek. Má volnoběžnou klapku i motor 2,0 8V? A mohu poprosit o popis (fotečku), kde bych ji našel? Předem díky!!

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Márty » čtv lis 10, 2011 11:25

motor F3R (2,0 8V) má krokový motorek (má to stejnou funkci) zkusím později najít foto
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alt192 » čtv lis 10, 2011 21:58

A da se tento krokovy motorek taky nejak vycistit? Jde mi o to, ze mam fakt stejny problem jako vy tenkrat. Po startu asi 20 vterin OK, pak se asi snizi sytič a motor jde tak desne nepravidelne, az se to neda poslouchat. A nez se to ohreje, tak pri dojizdeni na krizovatku chcipe, atd.

Cidlo chladici kapaliny se bude menit za tyden, ted jeste chci poresit to cidlo nasavanyho vzduchu, pac na diagnostice to ukazovalo porad o 20 stupnu vyssi teplotu, nez bylo venku. Tak nevim, zda to nebylo ohrate od motoru, ale stejny rozdil to ukazovalo i pri jizde. A ja si myslim, ze rozdil 20 stupnu je dost, technik z Renaultu si to nemyslel.

Ted jeste, zda jak se necha vycistit ten krokovy motorek (jestli to jde) a kde je a jak vypada :-)

Diky, diky, diky

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Márty » pát lis 11, 2011 16:39

Rozdíl 20ti stupňů se sakra hodně...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alt192 » pát lis 11, 2011 18:38

Takze je to hodne, jak jsem se domnival. Ted uz jen tu radu, jestli jde vycistit krokovy motorek volnobehu a jak :-)

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alt192 » pát lis 25, 2011 22:07

Tak mam dalsi novinky. V motoru je vymenene cidlo teploty motoru, je tam nova chladici kapalina, nove komplet rozvody, olej v prevodovce, atd. Zajimave je, ze diagnostika nic divneho neukazuje, vse je OK. Motor ale po nastartovani strasne hapruje. Prvnich 10 vterin OK, pak to spadne do nizkych otacek a vypada to, ze to chcipne. Pak to zase vyskoci a za chvili zase s otackami dole a bojuje se zdechnutim. Po ohrati je to OK.

Zmerila se i komprese a ta je udesna:
1 válec 8 barů
2 válec 6,5 b
3 válec 6,4 b
4 válec 8,4 b

Tak to bude mozna odpoved na vsechny otazky. Jen nevim, proc to za studena takhle hapruje a za tepla to vypada OK....

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od benisek josef » pát led 20, 2012 19:19

sice tam resim zavadu na lpg ale mohlo by to i nekterym veckarum (3l v6) pomoct pri kolisani otacek na volnobehu.... http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 27#p549327
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Martin » ned led 22, 2012 20:08

alt192 píše:Tak mam dalsi novinky. V motoru je vymenene cidlo teploty motoru, je tam nova chladici kapalina, nove komplet rozvody, olej v prevodovce, atd. Zajimave je, ze diagnostika nic divneho neukazuje, vse je OK. Motor ale po nastartovani strasne hapruje. Prvnich 10 vterin OK, pak to spadne do nizkych otacek a vypada to, ze to chcipne. Pak to zase vyskoci a za chvili zase s otackami dole a bojuje se zdechnutim. Po ohrati je to OK.

Zmerila se i komprese a ta je udesna:
1 válec 8 barů
2 válec 6,5 b
3 válec 6,4 b
4 válec 8,4 b

Tak to bude mozna odpoved na vsechny otazky. Jen nevim, proc to za studena takhle hapruje a za tepla to vypada OK....
Vypadá to na těsnění pod hlavou mezi 2 a 3 válcem. Doporučuji sundat hlavu, nechat udělat tlakovou zkoušku, srovnat dosedací plochu a mělo by to být OK. Za tepla se projeví tepelná roztažnost materiálu, může to nějakou menší skulinku dotěsnit.
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

Uživatelský avatar
Pipej
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 29, 2009 12:56

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Pipej » ned led 22, 2012 20:14

já měl těsnění v poho ,ale musel jsem měnit kroužky a nyní mám tlaky jako u nového motoru

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alt192 » úte led 24, 2012 17:37

To je nechal udělat repasi hlavy a musím uznat, ze moc velky rozdil to teda neni :-(

A motor za studena ma porad dost problemy, porad se otacky houpou :-(((

Martin
Člen RCČR
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 02, 2004 13:22
Bydliště: Praha-východ

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Martin » úte led 24, 2012 18:43

Změnila se po opravě nějak komprese jednotlivých válců? Dělali i tlakovou zkoušku hlavy? Pak už to vypadá na pístní kroužky, takže vana dolů, opět i hlava, vyndat písty a dát sadu nových kroužků.
Laguna´95 1.8i, ex.Espace II´96 2.1TD

alt192
Starting member
Příspěvky: 73
Registrován: pát čer 03, 2011 22:02

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alt192 » čtv led 26, 2012 20:07

Prave ze kompresi jeste nedelali, cimz me pekne nastvali. Ted na ne tlacim, ze to chci zmerit a ze u toho chci byt. Tak snad to dopadne...

Pokud bude treba vymenit jeste i pistni krouzky, tak se na to vykaslu. Rvat penize muzu i do jinych veci....

alf
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: stř zář 05, 2007 18:14

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od alf » pát led 27, 2012 20:46

alt192 píše:Tak mam dalsi novinky. V motoru je vymenene cidlo teploty motoru, je tam nova chladici kapalina, nove komplet rozvody, olej v prevodovce, atd. Zajimave je, ze diagnostika nic divneho neukazuje, vse je OK. Motor ale po nastartovani strasne hapruje. Prvnich 10 vterin OK, pak to spadne do nizkych otacek a vypada to, ze to chcipne. Pak to zase vyskoci a za chvili zase s otackami dole a bojuje se zdechnutim. Po ohrati je to OK.

Zmerila se i komprese a ta je udesna:
1 válec 8 barů
2 válec 6,5 b
3 válec 6,4 b
4 válec 8,4 b

Tak to bude mozna odpoved na vsechny otazky. Jen nevim, proc to za studena takhle hapruje a za tepla to vypada OK....
Nemůže to být třeba lambda? Válčil jsem kdysi s něčím podobným na nevadě. Volnoběh si tam dělal co chtěl. Když jsem lambdu odpojil, bylo to znatelně lepší. Pak jsem jezdil pár let bez ní a zapojoval ji jen na emisích.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od bibo » sob led 28, 2012 18:18

s tlakem lambda fakt nic nenadělá
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od benisek josef » sob led 28, 2012 21:23

zrovna sem resil neco podobnyho (houpani otacek nahoru dolu a jako bonus vynechavani valcu pri zatezi)a delal mi to prechod mezi civkama a svickama...stacilo jen vycistit kontaktolem a odbordelizovat a v pohode...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od uzzy » stř úno 01, 2012 18:57

Ahoj kluci. Pročetl jsem celou diskuzi a je tady spousta super poznatků. Mám Espace III, 2.0 8V benzín + LPG. Ráno při studeným motoru nastartuju bez problémů a zdá se mi, že i volnoběžné otáčky jsou OK. Když se ale rozjedu, tak při sešlápnutí spojky a dobrždování před křižovatkou motor chcípne. Problém zmizí hned po zahřátí motoru. Už jsem vyčistil škrticí klapku, chvíli to vypadalo, že to bude lepší, ale problém přetrvává. Přípravky do benzínu na čištení palivové soustavy taky nepomohli. Na co bych se měl podívat dál? Na to čidlo teploty vzduchu co je u volnoběžného motorku u škrticí klapky jsem koukal a zdá se čisté. Dá se nějak vyčistit ten regulační ventil volnoběžných otáček (krokovej motorek) nebo jak se tomu říká? Díky za každou radu.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Márty » čtv úno 02, 2012 08:48

Určitě motorek vyndej a vyčisti od karbonu a stejně tak čidlo tlaku vzduchu v sacím potrubí.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od uzzy » čtv úno 02, 2012 09:42

Márty píše:Určitě motorek vyndej a vyčisti od karbonu a stejně tak čidlo tlaku vzduchu v sacím potrubí.
Včera jsem na to koukal po tmě. Dneska chcípal znova, tak sem chtěl zkusit odpojit to čidlo teploty vzduchu co je hned před klapkou a všimnul jsem si, že je rozpojeny potruby pod vzduchovym filtrem - ta trubka v pravo u chladiče ktera saje vzduch a pak se napojuje zespoda pod fitrem a taky ta co vede někam vlevo pod motor. Tak jsem to pořádně spojil a zatím to vypadá, že je to O.K, ale auto stálo jen cca 1,5 hodiny venku na mrazu po 16 km jízdě. Jinak jsem taky zkusil odpojit to čidlo teploty vzduchu a nepozoroval jsem rozdíl. Zkusím to za několik hodin, na tomhle mrazu motor prochladne brzo. Když to bude chcípat dál vyčistím ten motorek a i čidlo a uvidíme. Jediný co je na nic, dělat to takhle v mrazu na parkovišti vedle paneláku, to je tak něco tam ulomit. :wink:
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od uzzy » čtv úno 02, 2012 13:15

uzzy píše:
Márty píše:Určitě motorek vyndej a vyčisti od karbonu a stejně tak čidlo tlaku vzduchu v sacím potrubí.
Včera jsem na to koukal po tmě. Dneska chcípal znova, tak sem chtěl zkusit odpojit to čidlo teploty vzduchu co je hned před klapkou a všimnul jsem si, že je rozpojeny potruby pod vzduchovym filtrem - ta trubka v pravo u chladiče ktera saje vzduch a pak se napojuje zespoda pod fitrem a taky ta co vede někam vlevo pod motor. Tak jsem to pořádně spojil a zatím to vypadá, že je to O.K, ale auto stálo jen cca 1,5 hodiny venku na mrazu po 16 km jízdě. Jinak jsem taky zkusil odpojit to čidlo teploty vzduchu a nepozoroval jsem rozdíl. Zkusím to za několik hodin, na tomhle mrazu motor prochladne brzo. Když to bude chcípat dál vyčistím ten motorek a i čidlo a uvidíme. Jediný co je na nic, dělat to takhle v mrazu na parkovišti vedle paneláku, to je tak něco tam ulomit. :wink:
Tak už vím, že těma rozpojenýma hadicema před filtrem to není. Zítra ráno zkusím znovu odpojit čidlo teploty vzduchu a pěkně za studena to zkusím projet. Pokud nepoznám žádný rozdíl, tak se pustím do krokového motorku. Čistili jste ho jen na odzkoušení problému nebo vyčištění vydrží a problém se delší dobu neopakuje. Jde mi o to, jestli když zjistím, že problém je v motorku mám radši koupit nový a nebo jestli stačí vyčištění.
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Márty » čtv úno 02, 2012 14:23

Vyčištění určitě stačí, ale čidlo si nepleť jak píšeš - teploty nasávaného vzduchu, ale vyčisti čidlo tlaku vzduchu v sání.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od uzzy » čtv úno 02, 2012 14:57

Márty píše:Vyčištění určitě stačí, ale čidlo si nepleť jak píšeš - teploty nasávaného vzduchu, ale vyčisti čidlo tlaku vzduchu v sání.
Našel jsem si jak vypadá, ale nemůžu ho absotutně najít. V kterejch místech bych ho měl hledat? Je někde u krokového motorku nebo sem uplně velde? Jestli tusis, kde je umisteny u 2.0 84 kW, tak mi to zkus popsat jako pro blbyho. :lol:
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Márty » čtv úno 02, 2012 18:03

Zkus vyčistit vše co se týká "tlaku" (viz. obrázek)
Přílohy
ESPACE III - 10-19 motor+palivo 118.jpg
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
uzzy
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pon kvě 10, 2010 17:09

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od uzzy » čtv úno 02, 2012 18:53

Děkuju, není toho málo. Budu muset počkat až trochu poleví teploty, protože to bych asi umrznul. Snad se zadaří. Díky za radu
Renault Espace III 2.0 8V, 84 kW, 1997 + LPG AG Autogas systems, Opel Vectra 1.6i 8V, Ford fiesta 1.4, Škoda 120 GLS

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů