SaryK píše:Ahoj, všem.
Naposledy jsem tu byl cca před 10 kily, ale už pár měsíců se snažím vyléčit neduhy na mém Espace 3 a nějak se mi to nedaří.
Je to starší vklákno, tak prosím za prominutí, že oprašuji kostlivce, ale fakt už nevím, co dál.
Mám podobné problémy, jako jsou popsané v tomto vlákně - viz:
Espace 3, 2.0 8V , 1997 + LPG
- po nastartování cca 5-10 sekund vše OK, pak začne motor pochrchlávat a jede jakoby na 3 válce.
- studený motor po vyřazení chcípne, po zahřátí je to lepší, ale občas stejně taky chcípne
- za studena jsem rád, že vůbec vyjedu kopec, po zahřátí je to lepší, ale stejně to má slabší výkon - musím ho víc honit za plynem
- závada se projevuje v provozu na benzín i lpg, ale studené auto jede nejprve na benzín, přepíná se asi při 30 stupních
Co jsem zkoušel/nechal udělat:
- auto je cca 20 000 po výměně těsnění po hlavou + komplet rozvody
- cca před 10 000 seřízeny ventilové vůle
- diagnostika (Renault) opakovaně bez závad, všechna čidla ukazují normální hodnoty, v paměti žádná závada
- změřil jsem s kamarádem pro jistotu tlaky ve válcích - všechny válce měly shodně přes 8
- čidlo v sání vyčištěno, šrtící klapka vyčištěná.
- vyměněna jedna hadice k snímači tlaku v potrubí
- vyzkoušeny nové svíčky i kabely
- sehnal jsem si 1 novou cívku a zkusil jsem je mezi sebou přehazovat - pořád stejné
Moje podezření padá pořád na volnoběžný ventil na škrtící klapce !?
Včera jsem zkoušel při volnoběhu odpojit konektor z totho ventilu a nic se nestalo, motor běžěl vesele dál. Zkusil jsem přidat a uvolnit plyn s odpojeným konektorem
a auto nechcíplo, ale normálně drželo volnoběh. Předpokládal jsem, že je tedy zaseklý ventil, vyčistím a je to ok. Už jsem jej čistil 3x a je to pořád stejné, akorát
hned po namontování to funguje chvilku tak, jak má (po odpojení chcípne), ale po chvilce je to zase stejné. Zkusil jsem ten ventil také připojit na zdroj napětí a normálně to
krásně vysouvá a zasouvá bez zasekávání.
Moje domněnka je taková, že ten ventil zůstává z nějakého důvodu kousek vysunutý (otevřený), proto mi to po odpojení nechcípne a proto to také má slabší výkon, když to přisává vzduch přes klapku, ačkoliv
snímače natočení klapky si myslí něco jiného.....
Napětí na konektoru jsem měřil a při volnoběhu tam jde normální palubní napětí (cca 13. a při přidání plynu napětí klesá.
Klidně bych ten ventil koupil nový, ale třeba je to něco jiného?
Budu velice rád, jestli byste mi mohli pomoci, možná to pomůže i někomu jinému.
Díky moc:)
- vymenil si svicky?
- ten ventil vycisti kraburatorovym cisticem a bude to OK - kazdopadne to neresi, ze ti to jede na 3 Valce.
ja jsem treba prisel na to, ze mi LPG pripojili na civku a nak se pres ten LPG pocitac "zrtacelo 12V"..tak jsem pocitac LPG prendal jinam
Nasledovalo promereni kabliku z listy civek do pocitace a tam se narazil..me totalne vyrezli konektory v pocotaci motorovy jednotky...tak sem je opravil a zase pohoda.