Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Moderátor: Moderators General
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Tyto informace všechny víme.
A i když jsou jasná kritéria, které musí auto splňovat, aby "palubák" fungoval, tak po zapnutí této funkce origo diagnostikou prostě nefunguje.
Takže se opět potvrdilo, to, čím je Renault známí, že co kus to originál.
A "natahovat" drát jenom proto, aby fungovala funkce palubáku, tak riziko odpálení jednotky na sebe nevezmu.
Vzhledem k tomu, že palubák mám a klidně bych se bez něj obešel, všem vřele doporučuju...: Pokud funkci chcete, nechcte si ji aktivovat, ale pokud to nebude fungovat, raději dále nepokoušet, pokud nechcete dopadnout jak milanPF a kupovat jednotku za 17tis...
A i když jsou jasná kritéria, které musí auto splňovat, aby "palubák" fungoval, tak po zapnutí této funkce origo diagnostikou prostě nefunguje.
Takže se opět potvrdilo, to, čím je Renault známí, že co kus to originál.
A "natahovat" drát jenom proto, aby fungovala funkce palubáku, tak riziko odpálení jednotky na sebe nevezmu.
Vzhledem k tomu, že palubák mám a klidně bych se bez něj obešel, všem vřele doporučuju...: Pokud funkci chcete, nechcte si ji aktivovat, ale pokud to nebude fungovat, raději dále nepokoušet, pokud nechcete dopadnout jak milanPF a kupovat jednotku za 17tis...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Hej Marty,
mas ale pamatovaka...
ja ji ale kupovat z duvodu podelanyho CPU na B3desce. V tej dobe kdy jsem to resil, tak tu jezili fak E3 hodne malo . Bohuzel
mas ale pamatovaka...
ja ji ale kupovat z duvodu podelanyho CPU na B3desce. V tej dobe kdy jsem to resil, tak tu jezili fak E3 hodne malo . Bohuzel
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
jj, podrobnosti nevim, ale pamatuju se, že to bylo 17tis a to si na hrb, špatně zapojenym kabelem nevezmu.
S Renault diagem jsem se už naučil a řádně skamarádil, elektrika mi problém nedělá, ale řídící jednotky a pájení pinů, do toho nejdu
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Márty píše:
jj, podrobnosti nevim, ale pamatuju se, že to bylo 17tis a to si na hrb, špatně zapojenym kabelem nevezmu.
S Renault diagem jsem se už naučil a řádně skamarádil, elektrika mi problém nedělá, ale řídící jednotky a pájení pinů, do toho nejdu
take jsem tu nekdy psal, ze klidne vymenim funkni BIIku za pocitadlo prumeru, rychlusti, potreby, maximalky )
ja miluju aktualni spotrebu 29,9
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Já jen dodám, že pokud auto NEMÁ výše zmiňované propojení ŘJ motoru a jednotky B2/B3 tak sice fuknce zapnout jdou, ale ukazuje se navíc jen průměrná rychlost. Ostatní hodnoty jsou buď 00.0 nebo ----. A navíc, jednotka očekává data od čidel, která nemá, takže se tu a tam rozsvítí palubka jak vánoční stromeček, hlásí různé chybové stavy, případně píská jak podsvinče u řezníka. Bliká a svítí kontrolka imobilizeru a objevuje se oblíbený symbol EKG spolu s nápisy SERVICE. Po následném vypnutí počítadel bylo zase vše v pořádku.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Ukazatel spotřeby
Takže ti to funguje?? Mám stejný problém a pokud by to bylo v protažení drátu bylo by to super. Teď mi to ukazuje při jízdě 0.0 a jakmile zastavim tak --.- takže v PC to mám aktivované ale jednotka asi nemá data. A ten drát v motoru jsi spojil s tím co tam byl nebo jsi ten původní odpojil?
Díky moc
Edit 4.7.2012 - Takže dnes jsem se k tomu konečně dobral, a natáhl chybějící kabel. Málem jsem se u toho obklíčil, ale je to hotové, a po první projížďce mi to opravdu načetlo veškeré údaje, a zobrazuje nyní vše jak má. Děkuji tímto uživateli " misve " bez kterého bych se k tomu neodvážil... přidávám foto přiletování drátu do konektoru k ŘJ motoru, a připojení do ŘJ u spolujezdce
Díky moc
Edit 4.7.2012 - Takže dnes jsem se k tomu konečně dobral, a natáhl chybějící kabel. Málem jsem se u toho obklíčil, ale je to hotové, a po první projížďce mi to opravdu načetlo veškeré údaje, a zobrazuje nyní vše jak má. Děkuji tímto uživateli " misve " bez kterého bych se k tomu neodvážil... přidávám foto přiletování drátu do konektoru k ŘJ motoru, a připojení do ŘJ u spolujezdce
Renault Espace III 2.0i 16v r.v. 2000 BII/B3 160.000Km
- Márty
- Moderátor
- Příspěvky: 2819
- Registrován: pon led 05, 2004 21:04
- Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Sloučená stejná témata. Nedivte se tedy, že některé příspěvky nebudou přesně navazovat.
Díky za pochopení
Díky za pochopení
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Tak se mně taky povedlo zprovoznit palubní počítač, stačilo propojit ty jednotky podle popsaného návodu a bylo to. Jen kabel jsem protáhnul průchodkou vedle kabelů u nohou řidiče. Kousek nad plynem je velká gumová průchodka, uprostřed vede pár kabelů, ale kolem je spoustu gumy, stačilo jí propíchnout šroubovákem a hotovo.
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv zář 12, 2013 21:38
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Ahoj všem, byla tahle funkce (PC) aktivovaná obecně i u dieslovejch motoru? (bez ohledu na typ vybavy). Protoze jsem koukal na nejakej nemeckej manual k espace a tam byly ruzny druhy pristrojovek a vsude byly funkce PC s hvezdickou a pod carou bylo krome dieslovy verze.... Mam 2.2 dT, 1999, 83 KW.
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Není tam. Vrcholem je počitadlo kilometrů.
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
caute.poprosim skusenych ja by sm sa chcel skusenych opytat mne na palubaku ukazuje priemernu spotrebu 29,9 stale a momentalnu 25 litr cim idem rychlejsie tym ide spotreba dolu. najhorsie je na tom to ze podla toho sa riadi aj plavak a neviem potom kolko tam je štavy diik.da sa to nejak restartovaat , baterka odpojenie nepomaha dik
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
ani v origo servise mi nevedia poradit !!!! SK servis . nekdo sikovny pri slovenskych hraniciach ? Hodonin ? smer Brno ?
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Hosi nikdo nic ?
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
rxe problem je vtom ze ti nejspis keca hodnotama nejake cidlo ci rj nebo bii jednotka nebo je problem nekde na ceste v nakym zoxidovanym kontaktu...takhle vseobecne to funguje tak ze rj v motoru schromazduje dat od vstriku prevodovky atd...pak posila data do bii jednotky co je pod nohama spolujezdce a ta to pak predava palubovce ktera data zobrazi...takze si vem merak zmer si hodnoty na aute kde to funguje a pak to porovnej na svym...ja osobne bych to od biijednotkyneresil jelikoz ti to prepocitava i hodnoty plovaku a meni ti to jiz tebou zminovanou stupnici tankovani.ja bych zacal tim ze bych odpojil baterku a pak odpojil stekr rj v motoru viz foto dole je to pin s tim zlutym dratkem ocistil to a popripade bych i otevrel vyko na rj akouknul zda to neni zkorodovany zevnitr jelikoz vecina techto zavad byva prave zde jelikoz veskera vlhkost atd se drzi primo v miste kde je prave ona rj...me osobne se neco podobneho stalo kdyz pri volnobehu vynechaval valec a nesel vstrik...az to rozpojis doporucuju to ocistit cely sakump prask a prostrikat protikoroznim mastnym kontaktolem ale urcite ne wdeckem!!!prodavaj se primo v obchode s elektronikou spreje na tistene obvody stoji +-100kc a pak uz mas na veky klid...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
o.k skusim pozriet a uvidim . dakujem
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Ahoj, najde se tu někdo kdo by mi aktivoval palubní PC u 2.0 16v elektrika jde uplně mimo mě.
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
trochu oneskorene ale predsa... moj poznatok... do roku 98 nebola BII a moduly komunikuju s centralnou jednotkou (s budikmi) analogovo a od 99 komunikuju moduly s jednotkou BII a ta s budikmi cez datovu zbernicu. nijako to nesuvisi s PC. palubak je v budikoch a je aj u starsich verzii. ja mam 98 a na displeji su vsetky potrebne znaky na zobrazenie spotreby, dojazdu atd... na konektore C1 pin 27 na budikoch je informacia o prietoku paliva. ta ide z ECU motora a z nej sa pocita spotreba... (teda uz tu existuje palubny pocitac) ziadne cidla ani prietokomery tam nie su. palivove cerpadlo tlaci benzin do listy vstrekovania, kde sa udrzuje regulatorom konstantny tlak a na zaklade dlzky vstrekovacich impulzov sa da vypocitat spotreba resp podla aktualnej rychlosti sa prepocitava na 100km jazdy... takto to funguje. otazka je ci je to softverovo povolene zobrazit. pri motoroch 2,2Dt to nefunguje , lebo maju MECHANICKE vstekovacie cerpadlo a teda nemaju informaciu o mnozstve paliva vstreknuteho do motora. DCi-cka uz maju elektronicke riadenie vstreku a to je principialne to iste ako benzin. cize tu uz existuje elektronicka informacia pre palubak...
otazka je ale ci uz niekto nasiel origo servis, ktory tomu aspon trochu rozumie a vie to odblokovat...
otazka je ale ci uz niekto nasiel origo servis, ktory tomu aspon trochu rozumie a vie to odblokovat...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
já to stále řeším u své 2.0 16v kde nám ani diagnostika nepovolí to aktivovat a vůbec nevím teda po čem jít, jestli mi chybí nějaký kabely nebo jak píše michal.sk že palubák je součástí budíku, takže by mělo stačit sehnat jen budíky ? nebo budíky + nějaký kabely další ? :-/
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
Wáco,
jde o to, jestliu v autě je
1) BII jednotka
2) potřebná čidla
3) propojení
4) toto všechno propojené a aktivované
Z vlastní zkušenosti s pokusy na toto téma:
Když to tam nebylo "od výroby" tak to na 65% nepůjde "jen aktivovat"
Pokud ano, tak se objeví nějaké "ALE" viz výše tady v tématu.
Osobně už bych se v tom nerejpal.
jde o to, jestliu v autě je
1) BII jednotka
2) potřebná čidla
3) propojení
4) toto všechno propojené a aktivované
Z vlastní zkušenosti s pokusy na toto téma:
Když to tam nebylo "od výroby" tak to na 65% nepůjde "jen aktivovat"
Pokud ano, tak se objeví nějaké "ALE" viz výše tady v tématu.
Osobně už bych se v tom nerejpal.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd
vidim, ze vam to neda stale pokoj.... stale tu niektori z vas riesia nejake cidla a BII. ja som sa na to vykaslal, auto jazdi, spotreba je zavisla na sposobe jazdy... samotny pocitac je preto pocitac, ze pocita... na vypocet spotreby potrebujes informaciu o case (zabezpecuju hodiny v palubovke - nie je podstatny udaj o case ako takom, ale jednotka casu) informaciu o prejdenej vzdialenosti (impulzy dava cidlo na prevodovke, u novsich modelov sa impuzy pocitaju zo snimacov ABS) a informaciu o mnozstve vstreknuteho paliva (informaciu dava riadiaca jednotka motora - na ako dlho sa otvori vstrekovac, take mnozstvo benzinu sa do motora dostane - cize tolko spotrebuje)
ak mas tieto info, tak si spocitas kolko to spotrebuje na 100km. aj cidlo rychlosti nedava info o rychlosti. v skutocnosti pocita otacky kolies, cize aku vzdialenost prejde auto. a kedze v pristrojovke su hodiny, tak nie je problem vyratat za aky cas tu vzdialenost preslo a to sa vola rychlost. a ked uz vies kolko si presiel a kolko benzinu sa vstreklo do motora, z toho sa da vyratat kolko to ma spotrebu. ziadne zvlastne cidla tam nie su.
otazka je
1 ci komunikuje ECU motora s pristrojovkou (ci je tam kabel, po ktorom idu data o vstreku - do vstrekovacov ide informacia, inak by motor nebezal, cize tato info JE k dispozicii)
2 ak je kabel, ci je v riadiacej jednotke motora povoleny vystup na tento kabel - musi sa nastavit na diag. (z miliona "mechanikov" to
chape a vie JEDEN)
3 ci je v pristrovke povolene spracovanie tejto informacie - funkcia ADAC - teda palubny pocitac - takisto povolit to v diagnostike dokaze
jeden z miliona - ak vobec pochopi co od neho chces.
ono, principialne kazde auto ma "BII" jednotku, akurat je u starsich modelov integrovana do pristrojovky - velmi zjednodusene povedane. u tych novsich samotna pristrojovka funguje LEN ako zobrazovac a vsetky informacie spracovava externy modul nazvany BII - alebo komfortna jednotka - alebo neviem ako... (co je tam komfortnejsie ako u starsich modelov?)
takze ked to zhrniem, pri BII vsetky analogove info z cidiel (teplota vody, mnozstvo paliva - to su len nejake hodnoty napatia, pocet impulzov z prevodovky - tam sa len povedzme striedaju hranicne hodnoty napatia 0 a napr. 5 voltov.) + info ci su zapnute smerovky, svetla, rucna brzda... samozrejme su tam pripojene vystupy z jednotky airbagov, ABS, a skratka vsetkych dalsich jednotiek. v tej BII sa to vyhodnoti a cez bus zbernicu sa posle info do displeja co sa ma zobrazit. cez druhy konektor sa posle info z radia, takisto co sa ma zobrazit...
a u starsich typov vsetky tieto informacie idu rovno do "centralnej jednotky" - v podstate totoznej s BII - akurat je priamo v pristrojovke a rovno na nej je displej a priamo to zobrazi....
PS mnohi mate origo diag. doma, skoda ze neviete ako funguju elektronicke systemy... a co vsetko sa da s XR25 robit... (mrknite si akekolvek vlakno, a zamyslite sa ake pi****** sa pytate)
ak mas tieto info, tak si spocitas kolko to spotrebuje na 100km. aj cidlo rychlosti nedava info o rychlosti. v skutocnosti pocita otacky kolies, cize aku vzdialenost prejde auto. a kedze v pristrojovke su hodiny, tak nie je problem vyratat za aky cas tu vzdialenost preslo a to sa vola rychlost. a ked uz vies kolko si presiel a kolko benzinu sa vstreklo do motora, z toho sa da vyratat kolko to ma spotrebu. ziadne zvlastne cidla tam nie su.
otazka je
1 ci komunikuje ECU motora s pristrojovkou (ci je tam kabel, po ktorom idu data o vstreku - do vstrekovacov ide informacia, inak by motor nebezal, cize tato info JE k dispozicii)
2 ak je kabel, ci je v riadiacej jednotke motora povoleny vystup na tento kabel - musi sa nastavit na diag. (z miliona "mechanikov" to
chape a vie JEDEN)
3 ci je v pristrovke povolene spracovanie tejto informacie - funkcia ADAC - teda palubny pocitac - takisto povolit to v diagnostike dokaze
jeden z miliona - ak vobec pochopi co od neho chces.
ono, principialne kazde auto ma "BII" jednotku, akurat je u starsich modelov integrovana do pristrojovky - velmi zjednodusene povedane. u tych novsich samotna pristrojovka funguje LEN ako zobrazovac a vsetky informacie spracovava externy modul nazvany BII - alebo komfortna jednotka - alebo neviem ako... (co je tam komfortnejsie ako u starsich modelov?)
takze ked to zhrniem, pri BII vsetky analogove info z cidiel (teplota vody, mnozstvo paliva - to su len nejake hodnoty napatia, pocet impulzov z prevodovky - tam sa len povedzme striedaju hranicne hodnoty napatia 0 a napr. 5 voltov.) + info ci su zapnute smerovky, svetla, rucna brzda... samozrejme su tam pripojene vystupy z jednotky airbagov, ABS, a skratka vsetkych dalsich jednotiek. v tej BII sa to vyhodnoti a cez bus zbernicu sa posle info do displeja co sa ma zobrazit. cez druhy konektor sa posle info z radia, takisto co sa ma zobrazit...
a u starsich typov vsetky tieto informacie idu rovno do "centralnej jednotky" - v podstate totoznej s BII - akurat je priamo v pristrojovke a rovno na nej je displej a priamo to zobrazi....
PS mnohi mate origo diag. doma, skoda ze neviete ako funguju elektronicke systemy... a co vsetko sa da s XR25 robit... (mrknite si akekolvek vlakno, a zamyslite sa ake pi****** sa pytate)
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů