Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Márty » pon kvě 30, 2011 19:36

Tyto informace všechny víme.

A i když jsou jasná kritéria, které musí auto splňovat, aby "palubák" fungoval, tak po zapnutí této funkce origo diagnostikou prostě nefunguje.
Takže se opět potvrdilo, to, čím je Renault známí, že co kus to originál.


A "natahovat" drát jenom proto, aby fungovala funkce palubáku, tak riziko odpálení jednotky na sebe nevezmu.



Vzhledem k tomu, že palubák mám a klidně bych se bez něj obešel, všem vřele doporučuju...: Pokud funkci chcete, nechcte si ji aktivovat, ale pokud to nebude fungovat, raději dále nepokoušet, pokud nechcete dopadnout jak milanPF a kupovat jednotku za 17tis...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od milanPf » úte kvě 31, 2011 14:09

Hej Marty,
mas ale pamatovaka...

ja ji ale kupovat z duvodu podelanyho CPU na B3desce. V tej dobe kdy jsem to resil, tak tu jezili fak E3 hodne malo :(. Bohuzel
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Márty » úte kvě 31, 2011 14:25

:wink:

jj, podrobnosti nevim, ale pamatuju se, že to bylo 17tis a to si na hrb, špatně zapojenym kabelem nevezmu.

S Renault diagem jsem se už naučil a řádně skamarádil, elektrika mi problém nedělá, ale řídící jednotky a pájení pinů, do toho nejdu ;-) 8)
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 335
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od milanPf » úte kvě 31, 2011 17:11

Márty píše::wink:

jj, podrobnosti nevim, ale pamatuju se, že to bylo 17tis a to si na hrb, špatně zapojenym kabelem nevezmu.

S Renault diagem jsem se už naučil a řádně skamarádil, elektrika mi problém nedělá, ale řídící jednotky a pájení pinů, do toho nejdu ;-) 8)

take jsem tu nekdy psal, ze klidne vymenim funkni BIIku za pocitadlo prumeru, rychlusti, potreby, maximalky :))


ja miluju aktualni spotrebu 29,9 :D :D
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Dawes » pon čer 13, 2011 09:50

Já jen dodám, že pokud auto NEMÁ výše zmiňované propojení ŘJ motoru a jednotky B2/B3 tak sice fuknce zapnout jdou, ale ukazuje se navíc jen průměrná rychlost. Ostatní hodnoty jsou buď 00.0 nebo ----. A navíc, jednotka očekává data od čidel, která nemá, takže se tu a tam rozsvítí palubka jak vánoční stromeček, hlásí různé chybové stavy, případně píská jak podsvinče u řezníka. Bliká a svítí kontrolka imobilizeru a objevuje se oblíbený symbol EKG spolu s nápisy SERVICE. Po následném vypnutí počítadel bylo zase vše v pořádku.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Flagg
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: čtv bře 08, 2012 11:00

Re: Ukazatel spotřeby

Příspěvek od Flagg » sob bře 10, 2012 23:58

Takže ti to funguje?? :) Mám stejný problém a pokud by to bylo v protažení drátu bylo by to super. Teď mi to ukazuje při jízdě 0.0 a jakmile zastavim tak --.- takže v PC to mám aktivované ale jednotka asi nemá data. A ten drát v motoru jsi spojil s tím co tam byl nebo jsi ten původní odpojil?

Díky moc

Edit 4.7.2012 - Takže dnes jsem se k tomu konečně dobral, a natáhl chybějící kabel. Málem jsem se u toho obklíčil, ale je to hotové, a po první projížďce mi to opravdu načetlo veškeré údaje, a zobrazuje nyní vše jak má. Děkuji tímto uživateli " misve " bez kterého bych se k tomu neodvážil... přidávám foto přiletování drátu do konektoru k ŘJ motoru, a připojení do ŘJ u spolujezdce
Přílohy
Obraz0559.jpg
Připojení do jednotky BII/B3 u spolujezdce
Obraz0557.jpg
Připojení do ŘJ motoru, vývod 11
Renault Espace III 2.0i 16v r.v. 2000 BII/B3 160.000Km

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Márty » stř črc 04, 2012 17:04

Sloučená stejná témata. Nedivte se tedy, že některé příspěvky nebudou přesně navazovat.
Díky za pochopení
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Smartyn34
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: čtv říj 20, 2011 08:06

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Smartyn34 » úte srp 28, 2012 19:21

Tak se mně taky povedlo zprovoznit palubní počítač, stačilo propojit ty jednotky podle popsaného návodu a bylo to. Jen kabel jsem protáhnul průchodkou vedle kabelů u nohou řidiče. Kousek nad plynem je velká gumová průchodka, uprostřed vede pár kabelů, ale kolem je spoustu gumy, stačilo jí propíchnout šroubovákem a hotovo.

tennesseewalker
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv zář 12, 2013 21:38

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od tennesseewalker » stř zář 18, 2013 20:44

Ahoj všem, byla tahle funkce (PC) aktivovaná obecně i u dieslovejch motoru? (bez ohledu na typ vybavy). Protoze jsem koukal na nejakej nemeckej manual k espace a tam byly ruzny druhy pristrojovek a vsude byly funkce PC s hvezdickou a pod carou bylo krome dieslovy verze.... Mam 2.2 dT, 1999, 83 KW.

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od yndezit » stř zář 18, 2013 23:19

Není tam. Vrcholem je počitadlo kilometrů.

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od rxe » sob pro 07, 2013 23:53

caute.poprosim skusenych ja by sm sa chcel skusenych opytat mne na palubaku ukazuje priemernu spotrebu 29,9 stale a momentalnu 25 litr cim idem rychlejsie tym ide spotreba dolu. najhorsie je na tom to ze podla toho sa riadi aj plavak a neviem potom kolko tam je štavy diik.da sa to nejak restartovaat , baterka odpojenie nepomaha dik

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od rxe » stř pro 11, 2013 21:26

ani v origo servise mi nevedia poradit !!!! SK servis . nekdo sikovny pri slovenskych hraniciach ? Hodonin ? smer Brno ?

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od rxe » čtv pro 12, 2013 12:50

Hosi nikdo nic ?

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od benisek josef » sob pro 14, 2013 16:58

rxe problem je vtom ze ti nejspis keca hodnotama nejake cidlo ci rj nebo bii jednotka nebo je problem nekde na ceste v nakym zoxidovanym kontaktu...takhle vseobecne to funguje tak ze rj v motoru schromazduje dat od vstriku prevodovky atd...pak posila data do bii jednotky co je pod nohama spolujezdce a ta to pak predava palubovce ktera data zobrazi...takze si vem merak zmer si hodnoty na aute kde to funguje a pak to porovnej na svym...ja osobne bych to od biijednotkyneresil jelikoz ti to prepocitava i hodnoty plovaku a meni ti to jiz tebou zminovanou stupnici tankovani.ja bych zacal tim ze bych odpojil baterku a pak odpojil stekr rj v motoru viz foto dole je to pin s tim zlutym dratkem ocistil to a popripade bych i otevrel vyko na rj akouknul zda to neni zkorodovany zevnitr jelikoz vecina techto zavad byva prave zde jelikoz veskera vlhkost atd se drzi primo v miste kde je prave ona rj...me osobne se neco podobneho stalo kdyz pri volnobehu vynechaval valec a nesel vstrik...az to rozpojis doporucuju to ocistit cely sakump prask a prostrikat protikoroznim mastnym kontaktolem ale urcite ne wdeckem!!!prodavaj se primo v obchode s elektronikou spreje na tistene obvody stoji +-100kc a pak uz mas na veky klid...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

rxe
Experienced member
Příspěvky: 603
Registrován: ned bře 18, 2007 11:56

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od rxe » sob pro 14, 2013 22:51

o.k skusim pozriet a uvidim . dakujem

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Wáca » ned led 14, 2018 19:36

Ahoj, najde se tu někdo kdo by mi aktivoval palubní PC u 2.0 16v elektrika jde uplně mimo mě.

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od michal.sk » stř pro 12, 2018 21:32

trochu oneskorene ale predsa... moj poznatok... do roku 98 nebola BII a moduly komunikuju s centralnou jednotkou (s budikmi) analogovo a od 99 komunikuju moduly s jednotkou BII a ta s budikmi cez datovu zbernicu. nijako to nesuvisi s PC. palubak je v budikoch a je aj u starsich verzii. ja mam 98 a na displeji su vsetky potrebne znaky na zobrazenie spotreby, dojazdu atd... na konektore C1 pin 27 na budikoch je informacia o prietoku paliva. ta ide z ECU motora a z nej sa pocita spotreba... (teda uz tu existuje palubny pocitac) ziadne cidla ani prietokomery tam nie su. palivove cerpadlo tlaci benzin do listy vstrekovania, kde sa udrzuje regulatorom konstantny tlak a na zaklade dlzky vstrekovacich impulzov sa da vypocitat spotreba resp podla aktualnej rychlosti sa prepocitava na 100km jazdy... takto to funguje. otazka je ci je to softverovo povolene zobrazit. pri motoroch 2,2Dt to nefunguje , lebo maju MECHANICKE vstekovacie cerpadlo a teda nemaju informaciu o mnozstve paliva vstreknuteho do motora. DCi-cka uz maju elektronicke riadenie vstreku a to je principialne to iste ako benzin. cize tu uz existuje elektronicka informacia pre palubak...

otazka je ale ci uz niekto nasiel origo servis, ktory tomu aspon trochu rozumie a vie to odblokovat...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Wáca
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Wáca » pon úno 03, 2020 21:37

já to stále řeším u své 2.0 16v kde nám ani diagnostika nepovolí to aktivovat a vůbec nevím teda po čem jít, jestli mi chybí nějaký kabely nebo jak píše michal.sk že palubák je součástí budíku, takže by mělo stačit sehnat jen budíky ? nebo budíky + nějaký kabely další ? :-/

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Dawes » úte úno 04, 2020 10:25

Wáco,
jde o to, jestliu v autě je
1) BII jednotka
2) potřebná čidla
3) propojení
4) toto všechno propojené a aktivované

Z vlastní zkušenosti s pokusy na toto téma:
Když to tam nebylo "od výroby" tak to na 65% nepůjde "jen aktivovat"
Pokud ano, tak se objeví nějaké "ALE" viz výše tady v tématu.
Osobně už bych se v tom nerejpal.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
michal.sk
Junior member
Příspěvky: 135
Registrován: pát dub 19, 2013 07:23
Bydliště: BRATISLAVA

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od michal.sk » sob bře 21, 2020 22:52

vidim, ze vam to neda stale pokoj.... stale tu niektori z vas riesia nejake cidla a BII. ja som sa na to vykaslal, auto jazdi, spotreba je zavisla na sposobe jazdy... samotny pocitac je preto pocitac, ze pocita... na vypocet spotreby potrebujes informaciu o case (zabezpecuju hodiny v palubovke - nie je podstatny udaj o case ako takom, ale jednotka casu) informaciu o prejdenej vzdialenosti (impulzy dava cidlo na prevodovke, u novsich modelov sa impuzy pocitaju zo snimacov ABS) a informaciu o mnozstve vstreknuteho paliva (informaciu dava riadiaca jednotka motora - na ako dlho sa otvori vstrekovac, take mnozstvo benzinu sa do motora dostane - cize tolko spotrebuje)

ak mas tieto info, tak si spocitas kolko to spotrebuje na 100km. aj cidlo rychlosti nedava info o rychlosti. v skutocnosti pocita otacky kolies, cize aku vzdialenost prejde auto. a kedze v pristrojovke su hodiny, tak nie je problem vyratat za aky cas tu vzdialenost preslo a to sa vola rychlost. a ked uz vies kolko si presiel a kolko benzinu sa vstreklo do motora, z toho sa da vyratat kolko to ma spotrebu. ziadne zvlastne cidla tam nie su.

otazka je
1 ci komunikuje ECU motora s pristrojovkou (ci je tam kabel, po ktorom idu data o vstreku - do vstrekovacov ide informacia, inak by motor nebezal, cize tato info JE k dispozicii)

2 ak je kabel, ci je v riadiacej jednotke motora povoleny vystup na tento kabel - musi sa nastavit na diag. (z miliona "mechanikov" to
chape a vie JEDEN)

3 ci je v pristrovke povolene spracovanie tejto informacie - funkcia ADAC - teda palubny pocitac - takisto povolit to v diagnostike dokaze
jeden z miliona - ak vobec pochopi co od neho chces.

ono, principialne kazde auto ma "BII" jednotku, akurat je u starsich modelov integrovana do pristrojovky - velmi zjednodusene povedane. u tych novsich samotna pristrojovka funguje LEN ako zobrazovac a vsetky informacie spracovava externy modul nazvany BII - alebo komfortna jednotka - alebo neviem ako... (co je tam komfortnejsie ako u starsich modelov?)

takze ked to zhrniem, pri BII vsetky analogove info z cidiel (teplota vody, mnozstvo paliva - to su len nejake hodnoty napatia, pocet impulzov z prevodovky - tam sa len povedzme striedaju hranicne hodnoty napatia 0 a napr. 5 voltov.) + info ci su zapnute smerovky, svetla, rucna brzda... samozrejme su tam pripojene vystupy z jednotky airbagov, ABS, a skratka vsetkych dalsich jednotiek. v tej BII sa to vyhodnoti a cez bus zbernicu sa posle info do displeja co sa ma zobrazit. cez druhy konektor sa posle info z radia, takisto co sa ma zobrazit...

a u starsich typov vsetky tieto informacie idu rovno do "centralnej jednotky" - v podstate totoznej s BII - akurat je priamo v pristrojovke a rovno na nej je displej a priamo to zobrazi....

PS mnohi mate origo diag. doma, skoda ze neviete ako funguju elektronicke systemy... a co vsetko sa da s XR25 robit... (mrknite si akekolvek vlakno, a zamyslite sa ake pi****** sa pytate)
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů