Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: BII, Airbag, F4R xml Espace III

Příspěvek od martinsem » úte úno 09, 2010 15:28

Díky, večer na to naběhnu a uvidím. Dám vědět, jak jsem dopadl.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: BII, Airbag, F4R xml Espace III

Příspěvek od martinsem » úte úno 09, 2010 16:18

Ještě mě napadlo, u Laguny mi jednou zlobil počítač a začal fungovat až po tom, co jsem natankoval. Zřejmě si potřeboval načíst nová data z plováku. A aby začal ukazovat, tak bylo potřeba ujet několik set metrů.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: BII, Airbag, F4R xml Espace III

Příspěvek od martinsem » úte úno 09, 2010 20:53

Takže jsem neuspěl. Jednotku to najde, přečte seriové číslo, typ, ... ale data z ní nemůžu stáhnout. Nic to z ní nestáhne. Možná něco dělám špatně, ale nevím...
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Re: BII, Airbag, F4R xml Espace III

Příspěvek od misve » úte úno 09, 2010 21:30

martinsem píše:Takže jsem neuspěl. Jednotku to najde, přečte seriové číslo, typ, ... ale data z ní nemůžu stáhnout. Nic to z ní nestáhne. Možná něco dělám špatně, ale nevím...
Jestli to komunikuje s ŘJ, tak je napůl vyhráno. Ráno se pokusím poslat nějaké screenshoty jak na to.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Nové téma - sorry

Příspěvek od misve » stř úno 10, 2010 07:34

Soráč, nahrál jsem screenshoty, ale omylem jsem založil nové téma. :-(
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové téma - sorry

Příspěvek od martinsem » stř úno 10, 2010 08:46

To je v pohodě, admin to přesune. Přesně takhle jsem to dělal, takže to bude jinde. Píše mi to nějaké chybové hlášení, pokud tomu rozumím, tak je to něco jako nesprávná odpověď BII a kolize na K-Line, něco o 15 a 17 bitech, ... . Některá data z jednotky to stáhne, ale nedostanu se právě do konfigurace. Přitom ten soubor je jen o 0,5 roku novější než auto.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » stř úno 10, 2010 09:14

ŘJ BII máš pod nohama spolujezdce nebo v motorovým prostoru? Koukni, co je na ní přesně napsáno...
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » stř úno 10, 2010 09:24

Pod nohama není, kdybych věděl, kde jí hledat... v mot prostoru jsem ji také neviděl, a to jsem tam dodělával alarm...

Jediné, čeho jsem si všimnul, že mám starší verzi DDT, tak teď stahuju novější a potom uvidím.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » stř úno 10, 2010 09:49

nevím, jak je to u starších modelů, já mám r.v. 2000 a jednu pojistkovou skříň mám u motoru (když se koukám zepředu na motor, tak vpravo) a druhou pojistkovku mám v podlaze vyloženě pod chodidlama spolujezdce - a u té je řídící jednotka. Podle toho, co jsem někde četl, by u starších modelů mohla být ŘJ u pojistek v motoru - ale možná se mýlím. Kdyžtak napiš, co máž za typ (JE0??) a motorizaci (asi F3R?), zkusím to dohledat v dialogysu.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » stř úno 10, 2010 11:12

U mého Espace je ŘJ pod nohama spolujezdkyně. Grand Espace (JEOA) 2.0i 8V F3R přelom 1998 a 1999. BII-B3, výbava E2 (na štítku).
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » stř úno 10, 2010 11:24

Mám 1998/02 a pojistkovou skříň mám starou bez jednotky.

Změna verze DDT nepomohla, chybová hlášení jsou stejná, poslední dva řádky.
Obrázek
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » stř úno 10, 2010 11:41

Mám pocit, že BII/B1 palubní PC neumí.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » stř úno 10, 2010 11:50

Je to možné. Chyba bude zřejmě v definičním xml souboru. Ta hláška znamená nekomletní odpověď na požadavek konfigurace a nekomletní odpověď na požadavek svavu. Předpokládám, že ve stavech (Etat du systeme) něco vidíš. Ta řídící jednotka tam někde musí být, když to sní komunikuje. Zkusit dohledet podle ní správný definiční soubor a pak se uvidí, co všechno umí.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Drát z motorového prostoru

Příspěvek od misve » pon bře 22, 2010 07:38

Zdar všem. Řeším stejný problém. Mám verzi výbavy E2 a aktivoval jsem si v řídící jednotce (BII) funkci ACAD (počítač - akt. spotřeba atd.) Jenže na displeji se místo hodnot zobrazovali čárky. Tak jsem pátral dál a objevila se mi v diagnostice (DDT2000) "chyba průtokoměru" a zjistil jsem, že v BII desce není zapojen konektor (12pin SS2 modrý) na kterém má být signál (informace - pin 11) z ŘJ motoru a průtoku paliva, tudíž počítač nemá z čeho počítat a potřebuju tedy protahnout drát od ŘJ motoru (resp. pojistkový skříně v motorovým prostoru) k ŘJ BII (pod mohama spolujezdce). Jen tak zběžně jsem pátral kudy by to šlo, ale nějaký rozumný průchod jsem nenašel. Máte někdo nějakou zkušenost kudy tudy s drátem?
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » pon bře 22, 2010 14:04

Chybí mi tam celý konektor SS2 - zřejmě podle výbavy
album_pic.php?pic_id=1183
Ty ostatní dráty v konektoru se týkají tuším informací o plynu (pokud je auto na LPG) apod. Takže pátrám po tom, kudy nejlépe kabelem (samo bych jich tam dal víc pro případné rezervní využití) od motoru do kabiny.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte bře 23, 2010 08:20

Drátky z motoru do kabiny jdou natáhnout u vývodů k radiátorum.Jen to chce povolit ty dva šroubky co stahujou ty plechy s gumou okolo těch trubek.

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » úte bře 23, 2010 09:26

dík za odpověď, ale asi se zeptám hloupě: to je někde zevnitř dole? Můžeš to pls nějak upřesnit, co vše a kde je nutné demontovat? Předem ď.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte bře 23, 2010 09:57

Když se podíváš kudy vedou z motoru hadice do radiátorů,tak to uvidíš.Je to takovej oválnej plech a skrz něj vedou ty přívody k radiátorum.Povolíš ty malý šroubky,jeden nahoře a druhej dole.Tím se uvolní ta guma co vlastně drží vývody z radiátoru a podél těch vývodů opatrně protáhneš ten drátek.Uvniř auta to najdeš pod tím zaobleným plastem v kterym je ten radiátor.Každopádně líp ti to půjde na straně u spolujezdce.čau Sam.

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Ukazatel spotřeby

Příspěvek od misve » stř bře 31, 2010 12:27

Tak se mi podařilo protahnout dráty od BII jednotky k ŘJ motoru - viz
album_pic.php?pic_id=1198
album_pic.php?pic_id=1199
album_pic.php?pic_id=1200
album_pic.php?pic_id=1201
album_pic.php?pic_id=1203
album_pic.php?pic_id=1204
album_pic.php?pic_id=1205

Aktivoval jsem funkci ADAC (pomocí DDT2000) - a stejně mi to spotřebu neukazuje. Piny na řídících jednotkách odpovídají (obojí pin 11), nějaký signál z ŘJ motoru leze (omylem jsem zapojil do BII pin12 a poblikávala mi LEDka vyhřívání sedaček). Trochu mě mate, že v ŘJ motoru už na pinu 11 nějaký drát zapojený byl, tak jsem k němu ten nově dotažený přiletoval. Je možné, že se chová jako anténa a nějak tlumí signál z ŘJ do BII (když jsem ho předtím odpojil, motor běžel a diagnostika žádnou chybu neukazovala), Má někdo nějaký nápad? (Odstřihnout ho mě taky napadlo a zkusím to).
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

piny na konektoru SS2

Příspěvek od misve » pon dub 19, 2010 20:32

Tak jsem na to přišel, měl jsem špatně zapojený drát k pinu na desce BII. Jsou tam 2 řady po šesti pinech, označený pin 1 a 12 a místo na 11. jsem to měl na 6.

12 . . 6
11 . . 5
10 . . 4
_9 . . 3
_8 . . 2
_7 . . 1
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od SaryK » pon srp 16, 2010 22:25

Ahoj, trošku oživím tohle téma, třeba to někomu pomůže.

Toto jsou informace o jednotce BII (zdroj Renault):

Special notes for vehicles equipped with the
passenger compartment connection unit, known
as (BII), the intelligent connection unit.
Vehicle identification :
the red immobiliser warning light is on the
instrument panel.

This new feature for model year 1999 brings several
improvements in terms of customer use, but
will require no new knowledge in the area of
fault finding and repair.

Volně přeloženo (angličtináři prominou):

Zvláštní poznámky pro vozidla vybavená
komfortní řídící jednotkou, známé
jako BII.
Identifikace vozidla:
Červené světlo imobilizéru je na
přístrojovém panelu.

Tato nová funkce pro model roku 1999 přináší několik
zlepšení z hlediska použití, ale
nebude vyžadovat nové poznatky v oblasti
vyhledávání závad a opravy.

---- já osobně mám immo na stropě u osvětlení a r.v. 12/97, takže jednotku BII zřejmě nemám?!. Zajímalo by mne, jak bylo zobrazování údajů o spotřebě, dojezdu a dalších informací řešeno předtím, protože i v r. 97 byly Espace s touto funkcní?

Mě ddt najde 4 jednotky (UCH,ABS,ECM a ještě něco-asi airbag?), ale neumí k nim přiřadit správný def soubor. Když vyberu BII manuálně, tak mohu načíst nějaké informace, ale do konfigurace se nedostane, hlásí mi to samé - viz příspěvek od <martinsem> ...uncomplete reply....

Pro zajímavost - ddt načte verzi výbavy E1, ale na štítku mám E2!

Pokud by k tomu měl někdo další info, budu rád. Ne proto, že bych po té funkci nějak toužil (vím kolik najedu ) , ale spíš ze zvědavosti, jak je to u našich "starších" modelů.

Hezký den

:shock:
Naposledy upravil(a) SaryK dne stř srp 18, 2010 00:09, celkem upraveno 1 x.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

TTGO
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: stř říj 22, 2008 12:18
Bydliště: CHRUDIM

Příspěvek od TTGO » úte srp 17, 2010 18:14

pánové tak jsem to přečet a mám k těm článkum pár výhrad
1 mám udělanej čerstvě plyn a když jedu na plyn tak ně ukazatel benzínu normálně odečíta benzín cca podle ujetých km to sedí a když jakoby dojde tak začne blikat kontrolka vedle stupnice na benzín což znamená že auto musí nějak počítat spotřebu podle ujetejch km a když vypnu klíček tak zas nazkočí měrění paliva na hodnotu zkutečnou a ne na nějakou vypočítanou .ato vše bez palubního počítače a nemám ani B2 mám ještě starej typ
2 jakáá čidla a jakej prutokoměr ??? čerpadlo natlakuje okruh a to co si trysky nevemou tak to jde přepasem zpátky do nádrže, kam by jste chtěly dát prutokoměr ?? to není škodovka jak se zpočítá teda zpotřeba -- řídící jednotka to zpočítá podle počtu otevření vstřiku dávkování benzínu na vstřik je vždy stejné-
To jen tak k teto debatě
RENAULT ESPACE 2014 125kw ,CLIO 2002 1,2 16V, renault megane III 2015 1.6 dci renault megane II 2005 1.9 dci

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Márty » ned kvě 29, 2011 15:27

Trochu oživím toto téma.

Včera byl u mě Dawes na výměnu a opravu výfuku.

Koukám, že má ještě starého "dvoulitra" r.v. 98/99 a zjistil jsem, že nemá palubní PC.

Napojil jsem tedy diagnostiku, aktivoval palubní PC v jednotce a ejlhle, najednou opravdu tlačítko na páčce stěračů začalo reagovat na přepínání.

I když byla v autě jednotka BII verze B3, prvotní nadšení upadlo, když mi po projížďce volá, že funguje jen údaj o průměrné rychlosti a o spotřebě údaje jsou jen čárkované.

Takže se opět potvrdilo, že co Renault to originál. Protože u některých tato jednotka stačí aktivovat a funguje to celé a u některých je ještě třeba kabel na propojení ř.j vstřikování s jednotkou BII.

Řeklo by se, že se stupňovitou výbavou to bude pravděpodobnější, ale co mi do dnes prošlo rukama, není v tom žádná posloupnost. Možné je, že záleží na přesném typu ř.j. kterou sice mohla vyrábět jedna firma, ale v jiném měsíci jiný kus...
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od Dawes » ned kvě 29, 2011 15:58

... má pravdu ten chlapec, až na to, že jsem nevolal já Mártymu, anóbrž Márty probudil mě telefonem, dychtiv informací...
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Re: Palubní počítač - palubní PC, spotřeba, dojezd

Příspěvek od misve » pon kvě 30, 2011 13:57

BII počítá spotřebu z údajů, které dostane od řídící jednotky motoru. Tato funkce (reakce na stisknutí tlačítka stěračů) se aktivuje (deaktivuje) diagnostikou. Pokud nemá BII z čeho spočítat spotřebu (údaj o okamžité spotřebě paliva z řj motoru) tak po přepnutí tlačítka zobrazí na displeji čárky (okamžitá, průměrná a dojezd).
Záleží tedy na řj motoru (resp. motorizaci) a na tom, zda frantíci natahli drát, po kterém se informace z řj motoru do BII dostane.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 hosti