Přesuvník (rozvodové kolo vačky) - divný zvuk 2,0 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Přesuvník (rozvodové kolo vačky) - divný zvuk 2,0 16V

Příspěvek od LONGER » čtv srp 20, 2009 21:54

zdravim všechny espasaci.potřebuju poradit ohledně motoru 2,0 16V.při běhu na volnoběh,je zvuk motoru takovej rachotivej.po mírném přidání plynu se ten zvuk ztratí.jde to někde od rozvodů,spíš jako od vaček.bylo mi řečeno,že je to normální u 2,0 16V.

hledal jsem to tu na foru,ale marně nebo blbě.děkuji za rady 8)
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » čtv srp 20, 2009 22:42

no mužou to bejt zdvihátka ale to chce dva noory vedle sebe a poslouchat
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Re: divný zvuk 2,0 16V

Příspěvek od barak » sob srp 22, 2009 14:15

Spíš než zdvihátka to bude rozsypané rozvodové kolo na první vačce taky jsem to řešil cena toho kola v renaultu 5500kč
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » sob srp 22, 2009 20:40

počkej jak rozsypané kolo to nějak nechápu na vačce máš na klínku rozvodové kolo a na něm řemen co dál mimo ložiska se dá zničit
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Příspěvek od barak » sob srp 22, 2009 20:55

Pokud mas 16 ventil tak mas dve vacky na druhe vacce ja klasicka remenice a na prvni vacce je takove mohutne rozvodove kolo skrz ktere proteka olej a vymezuje vuli ventilu neumim vysvetlit co se s tim kolem stane kazdopadne prestane vymezovat vuli a zacnou klepat ventily.Pokud jsi videl oddeklovane rozvody tak to nejde si rozdilu mezi temi koly na vackach nevsimnout.
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » sob srp 22, 2009 21:14

zdarec chlapy.tak už mam po problému.vyměnil jsem olej,dal jsem místo plný polosyntetiku a je klid jak po pěšině.na tolo jsem koukal,jen zběžně.
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » pon říj 05, 2009 21:51

tak je klepání zpět.chtěl bych to nějak odstranit.je to zvuk jak nafťák.slyšel jsem,že to není na závadu.co vy na to?
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » úte říj 06, 2009 07:52

no pokud to částečně pořřešil olej tak to budou v háji hydroštely taky mě to děla uš docela kravál holt tyto motory na to trpěj
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

sam66
Starting member
Příspěvky: 80
Registrován: čtv lis 03, 2005 12:29

Příspěvek od sam66 » úte říj 06, 2009 08:40

Ahoj všichni,mám na mým autě to samý.Zvuk skoro jako diesel,teda jen na volnoběh.Jsou to ty zdvihátka.Zkoušel jsem přípravek na průplach motoru před výměnou oleje od liqui moly.chvíli se mi zdálo,že se to zlepšilo,ale nejspíš to bylo tím novým olejem.po ujetí 2000 km to bylo zase stejný.Dávám olej total qvartz 9000,protože s tím elf STI competion to bylo horší.Přemýšlím,že časem dám polosyntetiku total quartz 7000.Jinak s tím klepáním hydroštelů jsem najel přes 50 000km a je to pořád stejný.Už to neřešim.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » úte říj 06, 2009 09:28

dávám totala 7000 a je to jakš takš k snesení neřešim jeden mrzák stojí 1500,- a je jich tam 16
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » úte říj 06, 2009 09:44

bibo píše:dávám totala 7000 a je to jakš takš k snesení neřešim jeden mrzák stojí 1500,- a je jich tam 16
Pokud nastartujes motor, nechas ho chvili bezet aby se do hydrostelu natlacil olej a pak ho chcipnes a co nejrychlejs sundas ventilovy viko, hydrostely pomackas, tak ty vadne jsou "mekci".
Chce to si to vse pripravit a mit to uz "predrozebrany", musis byt co nejrychlejsi, ne vzdy se to necha ale myslim ze je lepsi to zkusit nez hnedka vymenit vsechny.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

Renek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 19, 2009 13:17

Příspěvek od Renek » pát říj 16, 2009 21:16

Také jsem řešil úplně stejný problém. I zkušení motoristé byli přesvědčeni, že mám diesla. Každý radil něco jiného a nakonec se to vyřešilo vcelku "samo" a to takto:
Nechal jsem si udělat nové rozvody - při tom zjistili, že byly přeskočené zuby a to bylo 80% nezdravého zvuku. Dále prý bylo nějak poškozené nějaké "hydrokolo" (vypadalo to jako úplně normální ozubené kolo, ale v renaultu stálo cca.5000,-) a to dělalo zbytek hluku.
Od té doby mám najeto 20 000km a Espasík ševelí, že to snad nemůže být tišší. :lol:
ESPACE III 2.0 16V 103kW r.v.2001 (prodáno)
GRAND SCENIC III 1.6 dci 96kW BOSE r.v.2011

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » čtv úno 25, 2010 12:16

může mi někdo tady z vás renaulťáků poradit kolik stoji teď to hydrokolo?
chtěl bych vědět cenu přímo originál z renaultu.

je tady pár lidí co se pohybujou v renaultu,tak od vás.

děkuji
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od misve » čtv úno 25, 2010 12:40

Nedávno jsem je měnil, poptával jsem origo v Rencku (tuším 5700,-) u garážmontéra 5.800 (musel koupit taky origo z Rencků - ale možná ty ceny jsou naopak), ale risknul jsem to a nechal si poslat hydrokolo (jinak taky lze dohledat tady na fóru jako přesuvník - protože posouvá fázi sací vačkové hřídele) z autodílů Soběslav za 2.000 + poštovné (tahají to z Rakouska a dávají na to záruku, ačkoli není nové). Druhovýroba ho nedělá. Zatím najeto 2000km a motor si tiše ševelí.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » čtv úno 25, 2010 13:32

to znamená že je po repasi to kolo?můžeš mi dát kontakt na ti z tě autodílů Soběslav.nejlépe email,nebo internetovou adresu.dík
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » čtv úno 25, 2010 19:55

LONGER píše:to znamená že je po repasi to kolo?můžeš mi dát kontakt na ti z tě autodílů Soběslav.nejlépe email,nebo internetovou adresu.dík
Autodily Soběslav - autodily@gmail.com
http://www.autodilysobeslav.cz
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » čtv úno 25, 2010 20:59

děkuji...
asi se pokusím to rozebrat a vyčistit.

na něměckém foru to řešil jeden maník.měl to pěkně zakarbonovaný.celé to vyčistil a prej je po rachotu (diesel).
prej by to mělo vydržet spoustu km.ty lamelky, tam píše že jsou věčný.

je nás víc co to klape?nebo jen jedinci.
a jak to je s kilometrama? v kolika to tak začalo klapat?
děkuji
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pát úno 26, 2010 07:31

no mě to taky cvaká ale spíš se přiklánim k hydroštelum
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

petr.petr
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: úte pro 01, 2009 21:02
Bydliště: havlíčkův brod

Příspěvek od petr.petr » sob bře 06, 2010 21:27

zdravím všechny, mám sice megana 1,6 16 v, ale mám ten samý problém. (teda už nemám, je mnohem větší, ale později) cca před týdnem jsem zjistil, že mám také z benzínaku naftáka, alespon podle zvuku. byl jsem s tím v servisu, a že to vypadá na hydroštely, at zkusím vyměnit olej. po výměně stejné. tak jsem tam jel znova a dobrák mi poradil, at to nechám natočený, až se to ohřeje na provozní teplotu a pak to 2x 3x operu na plnej céres, že jsou hydroštely jen kouslý a tlakem povolí. moc se mi do toho nechtělo, ale risknul jsem to. což jsem neměl dělat. protůroval jsem to a motor je KO. spadly otáčky a chcíplo to. a je to mrtvé. když jsem to zkusil natočit, ozval se jen takový zvuk, jako kdyby startér točil na prázdno. a nic. rozhodil jsem tedy dekl z rozvodů, jestli třeba nepraskl řemen, ale nic. i označení na kolech na vačce sedí, takže se to snad nepotkalo. vzal jsem klíč a normálně jsem přes vačku protočil dokola celý remen, zda není třeba v jednom místě bez zubů. bez výsledku. tak už nevím. slyšel jsem že ještě mohl odejít nějaký klínek na remenici ve spodní části rozvodů, ten co honí řemen a v tom že se to protáčí. je to možné? pokud vás něco napadne, budu rád. díky předem petr
R.Scenic 1,6 16v 12/2001 privilege
R.Megane 1,6 16 v 1999

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » sob bře 20, 2010 20:49

ahoj příznivci autobusu značky Renault.můžete mi tady někdo sehnat nebo vypátrat aktuání cenu toho přesuvníku?asi to půjde jen přes renault,protože jsem to zkoušel v mototechně,a tam mi řekli že to nejde sehnat jako náhradu za originál.


je to na můj bus dole v popisku.

mockrát děkuji 8)
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Příspěvek od barak » ned bře 21, 2010 07:51

5500,-
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » ned bře 21, 2010 15:57

tak to je docela palba.ale musim to vyřešit....už to nemůžu poslouchat,jak to klape
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » ned bře 21, 2010 16:14

LONGER píše:tak to je docela palba.ale musim to vyřešit....už to nemůžu poslouchat,jak to klape
Vzhledem tomu že je to investíce na X - let ( cca 150 až 200 t. kilaku samozřejmě s kval. olejem ) , až takova palba není . Však to nedelaš co každej rok . :wink:
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » ned bře 21, 2010 19:39

tak to snad doufám že to není na tejden...ale i tak je to palba,vyndat pět a půl tisíce.udělám si to sám,pčípravky mám,akorát mám ten trn na zajištění klikovky.ale nevim jak má bejt dlouhej.nemáte někdo tento trn? nebo aspoň rozměry.

děkuji
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » pát dub 02, 2010 20:00

zdar chlapci...
tak jsem byl dnes v renaultu v Ústí nad Labem u Jelínka a zdělil jsem jim svůj problém s nafto zvukem na volnoběch.
byl tam týpek,kterej mi hned od stolu řekl že to je přesuvníkem.
řekl mi že tyto motory jsou výborná volba pro espace ale že trpí na ten přesuvník.
tak jsem si ho nechal objednat 5700kč s daní.málem mě kleplo.
jo a říkal že je dost lidí co to neřeší a jezdí s tím klapáním.ale mě už to štve jak to klape.tak až ho vyměním,tak dám vědět jaké je zlepšení hlavně poslechové a výkonové.
jo a ještě vyměním řemen,pro jistotu.
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů