Přesuvník (rozvodové kolo vačky) - divný zvuk 2,0 16V
Moderátor: Moderators General
tak mam opraveno.vyměnil jsem kolo-přesuvník za tolik peněz a je po rachotu.motor si ševelí jak z továrny.dal jsem rovnou i novej řemen ať mam pokoj.i když byly před dvaceti tísícema dělaný rozvody komplet.
jo a zajišťovací přípravky pasujou z 1.6 16V.někde jsem zaslech že to je jiné ale neni.
řekl bych že teď to je lepší i na jízdní chování toho auta.je to takové pružnější.pčed tím to tak jakobý škubalo.
rozebraů jsem ten starej přesuvník,a moc chytrej jsem z toho nebyl.akorát mi přišlo jako kdyby byl přidřenej.karbon tam nebyl a humus z oleje taky ne.jsou tam takové lamelky,ty mi přišli jako byly vyčochtaný.
tak já už mam pokoj od diesel zvuku.
jo a zajišťovací přípravky pasujou z 1.6 16V.někde jsem zaslech že to je jiné ale neni.
řekl bych že teď to je lepší i na jízdní chování toho auta.je to takové pružnější.pčed tím to tak jakobý škubalo.
rozebraů jsem ten starej přesuvník,a moc chytrej jsem z toho nebyl.akorát mi přišlo jako kdyby byl přidřenej.karbon tam nebyl a humus z oleje taky ne.jsou tam takové lamelky,ty mi přišli jako byly vyčochtaný.
tak já už mam pokoj od diesel zvuku.
to jsem psal o něco výš.tedy přesuvník 5700-, a rozvoďák(Gates) 760-, a práci nepočítám,protože jsem si to dělal sám.
teď jsem se vrátil asi z 100 km výletu a mužu potvrdit zlepšení.rozjedy jsou klidnější,nemusim dávat tolik plynu aby se mi to nezakuckalo.ještě to nemam úplně změřený,ale myslim si,že šla spotřeba min o půl litru dolu.němci psali že je ta spotřeba razantnější,ale to ukáže čas.
a jezdit stim dál mi přišlo jako špatné.po otevření toho přesuvníku mi došlo,že tam není ten správný tlak oleje.tudíž na volnoběh to klapání,je způsobeno to,že si vačka sacích ventilů dělá co chce.ona totiž mlátí o hydroštely,což není dobré.takže tato předražená součástka se opravdu vyplatí nepodceňovat.pak by to mohlo bej pěkně drahý-vačka,hydroštely,hlava motoru.nevim,jak chcete,já už mam pokoj.záleží na vás jestli to budete řešit kolegové co vám to klape.
mam pocity tak jako psali němci na německém foru.
teď jsem se vrátil asi z 100 km výletu a mužu potvrdit zlepšení.rozjedy jsou klidnější,nemusim dávat tolik plynu aby se mi to nezakuckalo.ještě to nemam úplně změřený,ale myslim si,že šla spotřeba min o půl litru dolu.němci psali že je ta spotřeba razantnější,ale to ukáže čas.
a jezdit stim dál mi přišlo jako špatné.po otevření toho přesuvníku mi došlo,že tam není ten správný tlak oleje.tudíž na volnoběh to klapání,je způsobeno to,že si vačka sacích ventilů dělá co chce.ona totiž mlátí o hydroštely,což není dobré.takže tato předražená součástka se opravdu vyplatí nepodceňovat.pak by to mohlo bej pěkně drahý-vačka,hydroštely,hlava motoru.nevim,jak chcete,já už mam pokoj.záleží na vás jestli to budete řešit kolegové co vám to klape.
mam pocity tak jako psali němci na německém foru.
tak jsem pořád váhal jestli do tý výměny přesuvníku jít,ale už jem se rozhodnul,že to udělám taky.Nemyslím si,že by to klapání nějak poškodilo motor,protože je prakticky do nějakých 1000 otáček a pak je klid.Navíc je motor při jízdě ve vyšších otáčkách a pak dává i načatej přesuvník dost velikej tlak aby vymezil vůle.Já stím klapáním najel asi 60 000km a je to pořád stejný.Jen mám dotaz na výměnu toho přesuvníku.Šlo by sem napsat nějaký postup?Stačí jen sudat řemen a pak to kolo vyměnit a nastavit správnou poloho rozvodů?kolik to zabere času?
motor má teď 160000 km.a myslím si že poctivých.na německém foru jsem se dočetl že to začíná kolem 140tis.
demontáž je stejná jako při výměně rozvodů,to znamená:zajistit rozvody přípravkama,schodit řemen,povolit víčko přesuvníku.vyteče malej frťan oleje,doporučuji podložit kolo hadrem aby olej nenatekl na vodící kladky rozvodů.poté povolit vnitřní šroub v přesuvníku-je to utažený jako sviňa.je tam normálně pravej závit všude.já jsem si to kolo podržel hasákem abych to netahal přes aretaci vaček na druhé straně.je na to prej nějakej přípravek na zajištění toho kola kvůli povolení ale ten já neměl.
doporučuji si to všechno označit popisovačem.hlavně polohu toho přesuvníku vůči hlavě motoru.není je to kvůli tomu,že tam nejsou nikde žádný klínky.na novém kole si označit stejnou pozici jako u starého kola,potom tam frknout to nové kolo a utáhnout co to jde.moment utáhnutí nevim.no a nastrojit z5 rozvody.po startu nic,a po zahřátí pohoda klídek a tabáček.
přeji vám hodně štěstí při této výměně.kdyby něco,rád poradím
demontáž je stejná jako při výměně rozvodů,to znamená:zajistit rozvody přípravkama,schodit řemen,povolit víčko přesuvníku.vyteče malej frťan oleje,doporučuji podložit kolo hadrem aby olej nenatekl na vodící kladky rozvodů.poté povolit vnitřní šroub v přesuvníku-je to utažený jako sviňa.je tam normálně pravej závit všude.já jsem si to kolo podržel hasákem abych to netahal přes aretaci vaček na druhé straně.je na to prej nějakej přípravek na zajištění toho kola kvůli povolení ale ten já neměl.
doporučuji si to všechno označit popisovačem.hlavně polohu toho přesuvníku vůči hlavě motoru.není je to kvůli tomu,že tam nejsou nikde žádný klínky.na novém kole si označit stejnou pozici jako u starého kola,potom tam frknout to nové kolo a utáhnout co to jde.moment utáhnutí nevim.no a nastrojit z5 rozvody.po startu nic,a po zahřátí pohoda klídek a tabáček.
přeji vám hodně štěstí při této výměně.kdyby něco,rád poradím
Tak prašule mám pohromadě a chystám se nechat si to kolo vyměnit.Mám ale ještě jeden problém ohledně divného zvuku.Když přidávám plyn pozvolna,tak je ticho,ale jakmile jedu(hlavně je to slyšet na 2,3,4)tak na 2000 až 3000 otáčkách a razantně přidám,tak mi v tom tak lehce zachrčí a když prudce uberu tak taky.ten zvuk trvá asi 2 vteřiny a pak je klid.může to být spojka?Ještě na ní nebylo máknuto a mám 176 000 najeto.A nebo to může mít souvislost s tím kolem na vačkové hřídeli?
Funkce přesuvníku
Je třeba pochopit funkci toho ozubenýho kola (přesuvníku fáze časování sacích ventilů):
http://delphi.com/manufacturers/auto/po ... train/vcp/
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUj ... re=related
Od 1500 otáček do něj začne ventil pouštět střídou olej a podle množství (tlaku) oleje se posouvá fáze otevírání ventilů. To, co obvykle v přesuvníku klepe je jakási západka, která pod 1500 uzavírá mechanismus (motýlka) uvnitř přesuvníku. Ta buď mechanismus neuzamkne a klepe od 0 otáček, nebo jí olej nevytlačí a sice neklepe, ale taky nemá žádnou funkci a motor má ve vyšších otáčkách o pár koní méňě.
Proto si myslím, že to na klepání při prudčí akceleraci nad 2000 ot. nemůže mít vliv - resp. by to klepalo i plynulém přidávání, ale vzhledem k frekvenci klepání a okolní hlasitosti motoru by to bylo téměř nepostřehnutelné. Je to ovšem teorie - i tak mě zajímá, jak jsi problém vyřešil.
http://delphi.com/manufacturers/auto/po ... train/vcp/
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUj ... re=related
Od 1500 otáček do něj začne ventil pouštět střídou olej a podle množství (tlaku) oleje se posouvá fáze otevírání ventilů. To, co obvykle v přesuvníku klepe je jakási západka, která pod 1500 uzavírá mechanismus (motýlka) uvnitř přesuvníku. Ta buď mechanismus neuzamkne a klepe od 0 otáček, nebo jí olej nevytlačí a sice neklepe, ale taky nemá žádnou funkci a motor má ve vyšších otáčkách o pár koní méňě.
Proto si myslím, že to na klepání při prudčí akceleraci nad 2000 ot. nemůže mít vliv - resp. by to klepalo i plynulém přidávání, ale vzhledem k frekvenci klepání a okolní hlasitosti motoru by to bylo téměř nepostřehnutelné. Je to ovšem teorie - i tak mě zajímá, jak jsi problém vyřešil.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000
Re: divný zvuk 2,0 16V
Ahoj,
mám 2,0 16V r.v.02/2000 a podle servismana tam nemám přesuvník?!?
Že to kontrolovali podle VIN přímo v Renaultu a že tam fakt nemá být.
Podle toho co jsem tady zatím vyčetl, jsem se nesetkal s 2,0 16V bez přesuvníku.
Označení motoru v TP je F4RA7 103kW.
No je toto možný, mám zvuk jako dýzl a těšil jsem se že po výměně přesuvníku bude ticho...
Honza
mám 2,0 16V r.v.02/2000 a podle servismana tam nemám přesuvník?!?
Že to kontrolovali podle VIN přímo v Renaultu a že tam fakt nemá být.
Podle toho co jsem tady zatím vyčetl, jsem se nesetkal s 2,0 16V bez přesuvníku.
Označení motoru v TP je F4RA7 103kW.
No je toto možný, mám zvuk jako dýzl a těšil jsem se že po výměně přesuvníku bude ticho...
Honza
Grand Espace 2,0 16V LPG
Re: divný zvuk 2,0 16V
budeš tam mít přesuvník určitě a pokud ne tak tichá závist
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
Re: divný zvuk 2,0 16V
ahoj.já si myslím,že ho tam musíš mít.ještě jsem neviděl dvoulitra bez něj.jen snad ten motor z volva,ale ten je F7R něco.
ono se to nejmenuje přesuvník ale nějak kompenzátor otáček.aspoň takhle mi to řekli v renaultu,když jsem ho kupoval.
já už mam klid.
třeba u 1.6 16V je předsuvník mezi rozvodovýmy koly.
u 2.0 16V je něco jako přesuvník místo prvního rozvodového kola.je to na první pohled poznat.je to uplně jiné než normální rozvodové kolo.
ono se to nejmenuje přesuvník ale nějak kompenzátor otáček.aspoň takhle mi to řekli v renaultu,když jsem ho kupoval.
já už mam klid.
třeba u 1.6 16V je předsuvník mezi rozvodovýmy koly.
u 2.0 16V je něco jako přesuvník místo prvního rozvodového kola.je to na první pohled poznat.je to uplně jiné než normální rozvodové kolo.
Re: divný zvuk 2,0 16V
Taky jsem na ně v tom servisu valil oči a ptal se několikrát. Ale byli přesvědčení.
Foto přesuvníku 2,0 16V by nebylo?
Díky
Foto přesuvníku 2,0 16V by nebylo?
Díky
Grand Espace 2,0 16V LPG
Re: divný zvuk 2,0 16V
Je to co je označeno šipkou ten přesuvník?
Prostě kolo sací vačkové hřídele?
Díky Honza
Prostě kolo sací vačkové hřídele?
Díky Honza
Grand Espace 2,0 16V LPG
Re: divný zvuk 2,0 16V
jo to je ono,stojí asi 5500kč a po výměně zmizí to protivný cvakání a i to líp jede
Re: divný zvuk 2,0 16V
sam66 píše:jo to je ono,stojí asi 5500kč a po výměně zmizí to protivný cvakání a i to líp jede
ty si ho už vyměnil?
že ses nepochlubil...
Re: divný zvuk 2,0 16V
letos do něj pujdu asi taky kurnik ale štve mě to na rozvodech 50 tis kukačky v renaultu to taky mohli říct že se to mění
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
Re: divný zvuk 2,0 16V
Mně to taky dělá ...... No a to chrochtání jak tu píšete mi dělá taky, ale ne jenom když hodně přidám, nebo uberu, ale stačí když jedu na jakoukoliv rychlost konstantní rychlostí a nepatrně přidám (cca 1-2cm na pedále plynu) tak se to začne rozjíždět a "chrochtne" si to a když nehýbu s nohou tak jak se to samo vyrovná (jako dávka plynu - rychlost) tak si to zase jakoby "chrochtne" zpátky. udělá to i třeba když chci z obce z 50km na 4. rychlost rozjet na 55km - nepatrně přidám a 2x "chrochtne". Myslím si že to má něco společného s tím kolem. Mně to diesluje tak od 160tis. a chrochtá od 180tis. ted mám cca 205tis. a dělá to pořád stejně. budu dělat letos asi rozvody tak to asi pořeším při tom. .......... Jestli se teda zase nepo.... něco jinýho. Do těch 200tis. nic ani koruna. Teď se hlásí všechno možné.
2001 Espace 2,0 16V 103 kW, LPG (10-11 l)
Re: divný zvuk 2,0 16V
Ahoj,mě to nejdřív klapalo na volnoběh jako nafťák a po nějakym čase mi to začalo takhle chrochtat,jak píšeš.Jak jsem vyměnil ten přesuvník,tak klídek.Úplně jiná jízda,to ti potvrdí každej kdo měl tenhle problém a vyměnil.Tak hodně zdaru.
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: divný zvuk 2,0 16V
Ahoj 2,2DT má taky ten přesuvník nebo jak to faká
Re: divný zvuk 2,0 16V
přesuvník nemá neboj to je jenom špek na 2.0 16v a pak ještě na meganoj 1.6 16 v kde to zlobí fest
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Re: divný zvuk 2,0 16V
to petr.petr nevim jak to ma tvoje motorizace ale vecina frantiku ma na klikovce takzvany dvojkolo.pro prectavu je to klasicke kolo(kladka s loziskem) pak je cca 1mm gumi a pak je na to nalisovany dalsi kolo.je to pry kuli tlumeni narazu podle me je to akorat pro zlost pac pokavad ti guma strouchnivy nebo popraska protaci se az vyleti ven...kdyz das kola do rejdu to kolo urcite uvidis je na klikovce takze uplne dole ale je na klinaku ne na rozvodaku takze si myslim ze kdyby se ti protacelo se startem by to nemelo nic spolecnyho spis az po nem pokud vim motorizace benzinovych frantiku mela vzdy jeden rozvodak a jeden klinak.jinej remen by tam byt nemel....nova ta kladka stoji ranec ale kdysi sem nasel manika u plzne v liticich co tam misto gumi dal kus trubky nalisoval ovaril a na necem podobnem jak soustruh vyvazil svarama a chtel i s vymenou a zanechanim stare kladky 1000kc(jen pro ujasneni nova stoji na xm 2,5td prez 5000kc)....
to mica dyzlanek nic takovyho nema bud v klidu kdyby tvuj espik znel jak diezel a kdyby znel jak benzin u tvoji 2,2dt by to bylo jen velke plus
to mica dyzlanek nic takovyho nema bud v klidu kdyby tvuj espik znel jak diezel a kdyby znel jak benzin u tvoji 2,2dt by to bylo jen velke plus
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: divný zvuk 2,0 16V
teda Pepo jsem z tvé odpovědi nějakej snad chápu co mi chceš říct jinak divnej zvuk mi to taky dělá když se rozjíždím tak ten druhej plochej řemen jako zavibruje a zaklepe trochu o plastovej kryt co je okolo koukal jsem na to v malejch otáčkách a ten řemen se tam normálně třepe je to vidět když se veme rejd za spolujezdcovo kolem resp.je to mezi kolem a motorem má to nějakou napínací kladku nebo se to má takle třást nebo tam má bejt nějaká kladka s pružinou fakt nevím a není tam okolo moc videt jo a ktomu zvuku tak to zní jako sud plnej prázdných plechovek co se kutálí z kopce -studenejbenisek josef píše:to petr.petr nevim jak to ma tvoje motorizace ale vecina frantiku ma na klikovce takzvany dvojkolo.pro prectavu je to klasicke kolo(kladka s loziskem) pak je cca 1mm gumi a pak je na to nalisovany dalsi kolo.je to pry kuli tlumeni narazu podle me je to akorat pro zlost pac pokavad ti guma strouchnivy nebo popraska protaci se az vyleti ven...kdyz das kola do rejdu to kolo urcite uvidis je na klikovce takze uplne dole ale je na klinaku ne na rozvodaku takze si myslim ze kdyby se ti protacelo se startem by to nemelo nic spolecnyho spis az po nem pokud vim motorizace benzinovych frantiku mela vzdy jeden rozvodak a jeden klinak.jinej remen by tam byt nemel....nova ta kladka stoji ranec ale kdysi sem nasel manika u plzne v liticich co tam misto gumi dal kus trubky nalisoval ovaril a na necem podobnem jak soustruh vyvazil svarama a chtel i s vymenou a zanechanim stare kladky 1000kc(jen pro ujasneni nova stoji na xm 2,5td prez 5000kc)....
to mica dyzlanek nic takovyho nema bud v klidu kdyby tvuj espik znel jak diezel a kdyby znel jak benzin u tvoji 2,2dt by to bylo jen velke plus
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů