Nezávislé topení - Webasto

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Webasto

Příspěvek od Míča_2.2DT » pon pro 13, 2010 18:52

Ahoj pro ty co mají Webasto v podobě hranatých časovacích hodinek tak mám návod jak to šlape pro načasování první krok máčkni tlačítko (set) potom máčkni malé tlačítko (kulaté) je na něm obrázek hodin šipkama vpravo nebo vlevo nastav čas (hodiny) znovu máčkni tlačítko hodin a šipkami nastav (minuty) webasto si odtud bere čas spuštění (původně jsem se domníval že to bere čas z palub.PC ale ne) krok 2. máčkni set objeví se stejné schéma jako pro nastavení hodin vypadá asi takhle ...:... šipkama nastav čas -podržením šipek se toho dosáhne zase P nebo L šipkou je to jedno tyto časy jsou tam celkem tři nezavisle na sobě tlačítkem set se přemačkávají každý můžete nastavit jiínak a vždy se webasto pustí v daný čas např v 6h ráno pak 14h a třeba 19h večer já používám jen jeden a ten nastavím pokaždé když potřebuju krok 3 nastavte čas kdy chcete Webasto pustit a po té už nemačkejte nic čas sám zmízí a hodinky zůstanou červeně svitít tím je nastaveno pro zrušení stačí přemačkat tlačítko (set) pkou hodinky sami nesvítí není nic nastavené a sami se nepustí ani na ostatní přednastavené časy

Mirdas
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: čtv pro 16, 2010 22:36
Bydliště: Horšovský Týn

nezávislé topení Webasto-připojení ventilátoru

Příspěvek od Mirdas » pát pro 17, 2010 15:33

Zdravim všechny. Poradí mi někdo s připojením webasta na ventilátor u E-III? V domění,že když signál od webasta na spuštění ventilátoru přivedu na pojistku ventilátoru,tak to bude nejsnažší způsob,tak jsem měl velikánskou radost,že to nádherně funguje. Trochu mě zarazilo,ze s ventilátorem se zároveň rozsvítí palubka a pusti se rádio,ale budiž,třeba je to spřažený do jedný pojistky. O to větší bylo moje překvapení,že když jsem přišel po ránu k autu,topení sice běželo k mé spokojenosti,palubka svítila,ale budiž,jenže nedostal jsem se do auta. Prostě žádná reakce na centrál. Až když topení vypne,tak centrál začne makat. Po zkouškach je to skutečně tak-když navolim nějaký čas sepnutí na hodinach,všechno funguje. Jak hodiny sepnou,přestane centrál reagovat na signál z klíčku a ve dveřích není zámek,ale jen jakási záslepka,kde se klíč jen tak otáčí. Další překvapení. Je pravda,že za čtyři roky jsem nebyl nucen zámek ve dveřích použít. Podle manuálu je ještě další sada pojistek v motorovém prostoru,kde je taky pojistka ventilátoru,ale tam ventilátor na signál z webasta nereaguje a ventilátor se nerozběhne. Nevíte někdo jak na to? A ještě jeden dotaz. Topení běží 30min a vypne. Hodiny(hranaté) jsou podsvíceny zeleně. Je možnost je někde přenastavovat z 30 na 60min? Díky.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » pát pro 17, 2010 21:50

S nastelovanim ti nepomuzu ale se zapojenim ano.KOLEGO NELABORUJ S POJISTKAMA A PRIMIM KONTAKTEM DO NI!KOLEDUJES SI O ODPALENIM BII JEDNOTKY!!!!veskere spinani jde pres bii a samovolnym privedenim ci preklemovanim ji snadno odpalis nebo privedes signal kam nemas(vis tvuj problem s centralem)!veskere signaly v espiku jsou hlydany bii jednotkou proto prevazne vsude je t.z. datovy signal.jedinej zpusob jak docilis spusteni vetraku je najit kablik primo od vetraku (matne si vzpominam ze je nekde u stredovyho kasliku ) a tam musis vrazit blokacni rele tudiz kdyz ti zapne webasto vypne privod do bii jednotky a kdyz ti zapne bii jednotka vypne webasto nebo kdyz vypne webasto prepne se zase automaticky na bii ovladani.to je jedinej zpusob jak oklamat nas krasny mozek bii...jo a pro poradek blokaci vytvoris bud 2x klasickym relem(2x 40az100kc dle znacky a kramu)nebo blokacnim relem (1x 150 az 300kc zase dle znacky a kramu) a bud na vrakarne za dvacku koupis patici a napajis ci zakroutis kabliky nebo pinove vydlice kus 1.2kc...tak snad ti to pomuze...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Mirdas
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: čtv pro 16, 2010 22:36
Bydliště: Horšovský Týn

Příspěvek od Mirdas » sob pro 18, 2010 11:00

Díky,to blokační relé je výbornej nápad. Teď ještě najít ten kabel k ventilátoru. Hledal jsem někde nějaký elektrický schéma na Espáčka,ale nikde nic. Ještě se pokouším někde najít nějakej plánek na sestavení el.spínače spínanéhého pomocí příchozího hovoru na mobil uložený v autě,protože ty originální Webasto dálkový ovládání,včetně GSM jsou fakt móóóc drahý.

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » sob pro 18, 2010 12:36

Schema nake elektriky je v rustine na webu ulozto.cz nebo ho ma myslim kolega misve.stim ovladanim od webasta mas pravdu.je to fakt velka invesatice ale od jablotronu se mi osvedcili gsm spinace za par korun plus nokia nebo simens z bazaru (oboji cca 1000kc) a multifunkcni casove rele za 500kc a umi to mnohem vic nez origo ovladac na webasto.sice sem toto spojeni pouzival na domaci sistem obdobny jako sherlok s automatickym vyhledavanim jako gps a zablokovanim vozidla plus domaci alarm ale zhruba stejny sistem by se dal pouzit k webastu.
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

no.mirek
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob pro 04, 2010 12:51

Příspěvek od no.mirek » sob pro 18, 2010 17:19

Tak podle toho, co se tu píše, tak nezávislé topení asi nemám, nebo je něco špatně. Při jaké poloze klíčku to má makat? Mně nic netopí, jen fouká studený vzduch i při zaplém zapalování. Nechal jsem to asi 5 minut a pořád je vzduch studený. Automechanik říkal, že mám nezávislé topení, ale musí běžet motor, tady v diskusi čtu něci jinýho. Tak jak je to? Poraďte prosím.
Koukal jsem zespodu ze strany řidiče, nikde se nekouří. Všimnul jsem si na podvozku nějaký trubky, která končí kousek před výfukem, je otočená směrem dozadu, v podstatě v ose výfuku. Nevím, jestli to s tím souvisí.
GRAND ESPACE 2.2 DCI r.v.2001

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » sob pro 18, 2010 17:52

Nezávislost nezávislého topení spočívá v nezávislosti na běžícím motoru a poloze klíčku. Je možné, že jej tam máš namontované, ale je nějak špatně dobastlené spínání, a nebo proste nefunguje z jiného důvodu.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Příspěvek od ren.e » sob pro 18, 2010 18:23

Mám taky origo Eberspracher D3W. Spíná se automaticky , když je pod 5 °C a voda v motoru je pod 75 °c. Běží jen při spuštěném motoru a to proto, že vodu přes něj, žene vodní pumpa z motoru. Při předělání na nezávislé spouštění se musí do systému vložit el. čerpadélko. Ten "přihřívač" má svou jednotku a čidla, které hlídají, aby se nepřehřál . Na studeném, běžícím motoru při teplotě nad 5 °C jde spustit bufík spojením drátů v konektoru čidla na obalu baterky.
Plánuji předělání na systém nezávislý. Stačí mi, aby najel bufík po zapnutí klíčku,a předehřál se motor před startem v mrazech. K tomu by mělo stačit proklemovat to čidlo spínačem, namontovat el. čerpadélko, a oblbnout bufík, že motor je v chodu( to bude asi největší oříšek). Předělávka na úplně nezávislé topení je asi bez pořízení orig kabeláže, která zpustí digi klimu, nereálná. +Pokud se mi to podaří, dám sem postup.
Pokud ale máte s stímto zkušenosti, rady uvítám.
Prý to nějak dělali taxikáři.
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » ned pro 19, 2010 12:29

Ahoj, přeji úspěch tvému záměru. Nemělo by to být nijak složité, místo proklemování drátů staří dát časové nebo dálkové spínání napájené přes pojistku přímo z baterky, a způsob roztočení interního větráku auta tu byl popsán - přes relátko. Pokud ale seženeš origo sadu pro tvoje auto, bude to samozřejmě lepší, i když dražší.

Každopádně dokumentuj, foť a popisuj, určitě to tu dost lidí ocení. 8)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: nezávislé topení Webasto-připojení ventilátoru

Příspěvek od Míča_2.2DT » pon pro 20, 2010 19:57

Mirdas píše:Zdravim všechny. Poradí mi někdo s připojením webasta na ventilátor u E-III? V domění,že když signál od webasta na spuštění ventilátoru přivedu na pojistku ventilátoru,tak to bude nejsnažší způsob,tak jsem měl velikánskou radost,že to nádherně funguje. Trochu mě zarazilo,ze s ventilátorem se zároveň rozsvítí palubka a pusti se rádio,ale budiž,třeba je to spřažený do jedný pojistky. O to větší bylo moje překvapení,že když jsem přišel po ránu k autu,topení sice běželo k mé spokojenosti,palubka svítila,ale budiž,jenže nedostal jsem se do auta. Prostě žádná reakce na centrál. Až když topení vypne,tak centrál začne makat. Po zkouškach je to skutečně tak-když navolim nějaký čas sepnutí na hodinach,všechno funguje. Jak hodiny sepnou,přestane centrál reagovat na signál z klíčku a ve dveřích není zámek,ale jen jakási záslepka,kde se klíč jen tak otáčí. Další překvapení. Je pravda,že za čtyři roky jsem nebyl nucen zámek ve dveřích použít. Podle manuálu je ještě další sada pojistek v motorovém prostoru,kde je taky pojistka ventilátoru,ale tam ventilátor na signál z webasta nereaguje a ventilátor se nerozběhne. Nevíte někdo jak na to? A ještě jeden dotaz. Topení běží 30min a vypne. Hodiny(hranaté) jsou podsvíceny zeleně. Je možnost je někde přenastavovat z 30 na 60min? Díky.
jen ohledne toho času třeba by šlo naprogramovat dva časy za sebou a pak by se to asi pustilo dvykrát po půl hodině?

Mirdas
Starting member
Příspěvky: 75
Registrován: čtv pro 16, 2010 22:36
Bydliště: Horšovský Týn

Re: nezávislé topení Webasto-připojení ventilátoru

Příspěvek od Mirdas » pon pro 20, 2010 21:33

Míča_2.2DT píše:
Mirdas píše:Zdravim všechny. Poradí mi někdo s připojením webasta na ventilátor u E-III? V domění,že když signál od webasta na spuštění ventilátoru přivedu na pojistku ventilátoru,tak to bude nejsnažší způsob,tak jsem měl velikánskou radost,že to nádherně funguje. Trochu mě zarazilo,ze s ventilátorem se zároveň rozsvítí palubka a pusti se rádio,ale budiž,třeba je to spřažený do jedný pojistky. O to větší bylo moje překvapení,že když jsem přišel po ránu k autu,topení sice běželo k mé spokojenosti,palubka svítila,ale budiž,jenže nedostal jsem se do auta. Prostě žádná reakce na centrál. Až když topení vypne,tak centrál začne makat. Po zkouškach je to skutečně tak-když navolim nějaký čas sepnutí na hodinach,všechno funguje. Jak hodiny sepnou,přestane centrál reagovat na signál z klíčku a ve dveřích není zámek,ale jen jakási záslepka,kde se klíč jen tak otáčí. Další překvapení. Je pravda,že za čtyři roky jsem nebyl nucen zámek ve dveřích použít. Podle manuálu je ještě další sada pojistek v motorovém prostoru,kde je taky pojistka ventilátoru,ale tam ventilátor na signál z webasta nereaguje a ventilátor se nerozběhne. Nevíte někdo jak na to? A ještě jeden dotaz. Topení běží 30min a vypne. Hodiny(hranaté) jsou podsvíceny zeleně. Je možnost je někde přenastavovat z 30 na 60min? Díky.
jen ohledne toho času třeba by šlo naprogramovat dva časy za sebou a pak by se to asi pustilo dvykrát po půl hodině?
JJ,přesně tak to dělam,když potřebuju se všemi třemi časy. :D

no.mirek
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob pro 04, 2010 12:51

...ale mně běží stále

Příspěvek od no.mirek » úte pro 28, 2010 22:15

ren.e píše:Mám taky origo Eberspracher D3W. Spíná se automaticky , když je pod 5 °C a voda v motoru je pod 75 °c. Běží jen při spuštěném motoru a to proto, že vodu přes něj, žene vodní pumpa z motoru. Při předělání na nezávislé spouštění se musí do systému vložit el. čerpadélko. Ten "přihřívač" má svou jednotku a čidla, které hlídají, aby se nepřehřál . Na studeném, běžícím motoru při teplotě nad 5 °C jde spustit bufík spojením drátů v konektoru čidla na obalu baterky.
Plánuji předělání na systém nezávislý. Stačí mi, aby najel bufík po zapnutí klíčku,a předehřál se motor před startem v mrazech. K tomu by mělo stačit proklemovat to čidlo spínačem, namontovat el. čerpadélko, a oblbnout bufík, že motor je v chodu( to bude asi největší oříšek). Předělávka na úplně nezávislé topení je asi bez pořízení orig kabeláže, která zpustí digi klimu, nereálná. +Pokud se mi to podaří, dám sem postup.
Pokud ale máte s stímto zkušenosti, rady uvítám.
Prý to nějak dělali taxikáři.
Tak nevím, jestli není u mého auta něco špatně. Bufík mi začne běžet hned po nastartování motoru a přestane až po jeho vypnutí. Maká stále celou cestu, zatím jsem ujel nejvíc 80km a pořád makal. Po vypnutí motoru a vytažení klíčku ještě chvíli něco bzučí, ještě chvíli je cítit smrádek splodin a pak je klid. Ale těžko se splní ta podmínka, že po dosažení teploty motoru 75st.C se vypne. Asi je něco špatně. Teplotu vody v zahřátém stavu mi to ukazuje 3 buřtíky. Mám podezření, že mi otevírá dříve termostat. Uvítám zkušenosti ostatních. Díky
GRAND ESPACE 2.2 DCI r.v.2001

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Příspěvek od benisek josef » čtv pro 30, 2010 11:24

3burtiky je fakt malo...i pri teplotach -10 musis mit po cca 10km 4burtiky to je provozni teplota a jelikoz webasto co mas ty nejspise spina teplotou vody (ale osobne si myslim ze by melo byt teplotni cidlo i v kokpitu) muze by tva zavada v nedostatecne teplote zavinena treba i vadnym termostatem...a to ze ti bufik bezi i po vypnuti motoru zazil sem auto kde se vypnul az pri otevreni dveri pokavad teplota v kokpitu nebyla dostatecna...tech spinacich a vypinacich sistemu muze byt nezcetne...v usa sem treba zazil kdyz byl nastartovanej motor tak pri otevreni haupny chcipnul ale pokud byl chciplej a otevrela se haupna sel nastartovat ;-) logiku sem celkem na evropske pomery nepochopil ale potom co sem poznal par americkych formatu chapu proc to tam maj...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » pát pro 31, 2010 19:45

chlape no.mirek máš to vpoho šáhni při -15 na chladič no??je studenej co loni jsem začal plašit,valím po dálnici 300km vtahu bufík maká celou dobu chladič studenej 3 buřty a všechno je ok,myslím že hodně chladí radiátory v autě to je vody co přes ně proteče,skoušel jsem na malém autě topení a ventilátor naplno při -15 a ten malej motůrek s 5l vody a rafika se po 30km skoro nehnula,tak proto ten bufík tam je aby topil a byl na přání do chladnejchších zemí :D tak buď vpoho
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

no.mirek
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob pro 04, 2010 12:51

Re:

Příspěvek od no.mirek » úte led 04, 2011 10:54

renďák oskar píše:chlape no.mirek máš to vpoho šáhni při -15 na chladič no??je studenej co loni jsem začal plašit,valím po dálnici 300km vtahu bufík maká celou dobu chladič studenej 3 buřty a všechno je ok,myslím že hodně chladí radiátory v autě to je vody co přes ně proteče,skoušel jsem na malém autě topení a ventilátor naplno při -15 a ten malej motůrek s 5l vody a rafika se po 30km skoro nehnula,tak proto ten bufík tam je aby topil a byl na přání do chladnejchších zemí :D tak buď vpoho

No nevím, nešahal jsem na chladič, ale vyjížděl jsem kopec z Deštnýho na Šerlich, dvojka, trojka, převýšení jako blázen, to by topení neuchladilo. Nahoře jsem kouknul pod auto a bufík si vesele čoudil.
GRAND ESPACE 2.2 DCI r.v.2001

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od benisek josef » stř led 05, 2011 19:02

bufik nema bufat porad!a mel by se dat regulovat tudiz kdyz das na zimu (at uz klima ci 15stupnu) mel by vypnout preci je nesmysl aby bufal i prez leto.pokud ti bufik takhle funguje je to prvni krok co bych udelal...a jako druhy krok bych vzal igelitku a dal ji prez masku od svetla ke svetlu a pokud jizdou cca 10-15 minut neuvidis 5 az 6 burtiku mas ko termostat a pokud bufik bude bufat je i tam neco spatne...tim bych vyloucil termostat a pak bych hledal to ostatni...stejne si myslim ze bys mel mit po 15min jizdy v tomto pocasi 4burtiky to je totiz provozni teplota na displeji....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od renďák oskar » stř led 05, 2011 19:43

tento bufík co máme nejde regulovat regulují to čidla v závislosti na teplotě venkovní a motoru,třeba u mně jsem vyloučil termostat jelikož v zimě neotvírá,protože se motor moc nehřeje tak musí bufík v závislosti na počasí ještě přitápět,myslel jsem že zůstává otevřený,ale po 300km jízdě ve 140km po dálnici a chladič je pořád studený a bufík pořád blafá i po 300km při -15 pořád 3 buřty,ale jak se oteplilo kolem 6 stupnů tak přitopí jen chvylku 10 20 možná 30km a vypne,ale pořád 3 buřty,a jak je teplota kolem 10st. tak ani nezapne a začína voda jít i do chladiče,ale zase 3 buřty,v létě jsem ve franci stál cca 50km v zácpě klimačka makala venku 30st, 4 až 5 buřtíků a vpoho to uchladilo,jinak mám 4 buřty tak když je kolem 20 až 30st 5buřtů jen v zácpách,tak si myslím že maká jak má,jo a když je venku třeba 30st tak jsem skusil proklenovat čidlo u baterky a bufík se klído taky rozběhne,ale musí motor vrčet a mám tam toto topení Eberspacher Hydronic D3WZ S 12V tak jen chcu říct že jsem taky plašil dignostika atd a nic jsem nezjistil a autí jezdí jak fík,zjistil jsem že dci se hřejí jinak jak třeba benzín tak a aby třeba nevznikli zbytečné dohady :D :D :D ,ale každý názor je určitě dobrý
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

spider_1
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: sob lis 06, 2010 12:06

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od spider_1 » pát led 07, 2011 18:28

zdravím všechny,

mám v espiku webasto,ale nevím,zda je na dálku nebo ne. ovladač jsem od minulého majitele nedostala jak jsem zjistil,tak spici měli i webasta,který fungují samy jakmile klesne teplota tuším pod tři stupně. druhou baterku nemám,tak mám asi automatický typ topení. auto se ale zahřeje tak po 10minutách jízdy,takže se mi nezdá,že by to fungovalo. máte někdo podobnou zkušenost,že by jste poradili,jak to rozchodit? a podstatná otázka: překopal někdo webasto bez ovládání tak,že to měl třeba na vypínač a jelo mu to kdy chtěl?

Moc díky za info

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od Dawes » sob led 08, 2011 11:41

INstalace a vybavení Webasta v E-III záviselo na tom, zda šlo o výbavu z výroby, či dodatečnou montáž. TAké závisí na výbavě Webasta samotného, oni dělají mnoho variant. Co se týče druhé baterky, podle technické dokumentace firem Webasto a Ebersprecher to zase ne¨papá tolik, aby byla druhá baterka nezbytná, takže její (ne) přítomnost nemusí být nutně rozhodující ukazatel.
K úpravě čehokoliv "na vypínač": všechno jde. Ty spínací hodiny nebo dálková ovládání nedělají nic jného, než že za tebe zapnou nějaký kontakt v nějaký čas. Nahradit (či bypasovat) obojí není žádný problém, ale nese to jisté riziko plynoucí ze sklerózy, asi jako rozsvícená světla...
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

spider_1
Junior member
Příspěvky: 184
Registrován: sob lis 06, 2010 12:06

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od spider_1 » sob led 08, 2011 11:57

plácnu..překopu to na vypínač a zapomenu to vypnout, má nějakou tepelnou pojistku,aby se to nepřehřálo nebo něco podobného?že by to jen žralo naftu,vybilo baterku,ale nezpůsobilo to nějaký jiný problém? nevíte náhodou,kde co propojit,aby se to rozběhlo?rád bych to překopal,jen ohledně tohoto nemám žádné zkušenosti,když budu vědět jak zhruba na to,tak věřím,že to zvládnu

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od renďák oskar » sob led 08, 2011 12:05

přečti si co se tady píše a zjistíš že ten origo z výroby není tak jednoduché a ani levné jak si každý myslí já to po roce zjišťování vzdal :D ale hodně štěstí a dej vědět třeba mám špatný info :D http://www.autosip.cz/autosip/2-KONTAKTY
Naposledy upravil(a) renďák oskar dne ned led 09, 2011 11:14, celkem upraveno 1 x.
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Uživatelský avatar
ren.e
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: stř úno 06, 2008 21:28
Bydliště: Opavsko

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od ren.e » sob led 08, 2011 18:28

Takže pro ty, co by chtěli překopat přihřívač Eberspracher d3wz na nezávislé topení- Trochu jsem se v tom hrabal a kdyby mě nezradilo starší vodní čerpadélko, mám to v cajku. Princip mám takový: 2 spínače- prvním spustím bufík a zároveň el. vodní čerpadélko ( Když chci předehřát pouze motor) , druhým tlačítkem napodobím první polohu klíčku ve spínačce, takže mi jde topení bez toho, abych měl klíč ve spínačce.
Pokud vám jdou z bufíku 2 žíly se dvěma konektory, tak ty jsou osazeny takto-
Malý konektor se dvěma káblíky= žlutobílý a žlutý -výstup na palivové čerpadélko bufíku. Jdou do krabice s relátkama vedle baterky a z tama se vrací do toho čerpadélka vedle bufíku. To nevím proč.v krabici je jenom spoj. konektor.
Druhý , větší konektor= černý je kostra, červený je stálé napětí+ z baterky, a hnědý je signální napětí+, které spouští bufík. Na tom drátu se oběví napětí ,když je teplota nasávaného vzduchu pod +5°c a zároveň teplota chlad. kapaliny pod 70°c a je motor v chodu. Toto se někde shromažďuje a pak to pošle signál do toho hnědého káblu do bufíku.
Takže prvním tlačtkem pustím přes pojistku a relátko šťávu zároveň na el. vodní čerpadlo, které si musíte pořídit a vložit ho nejlépe na vstup vody do bufíku( ta hadice více ve předu po směru jízdy) a na ten hnědý káblík.Ale pozor. Na ten hnědý káblík je dobré dát diodu tak, aby se nevracelo napětí zpět do svazku, který vede od bufíku někam do auta.
Tak se spustí bufík a už pěkně žene teplou vodu přes topení do motoru .
Druhým spínačem to chce přivést napětí( káblíkem o průřezu alespoň 4mm) na zelenožlutý kábel vedoucí od spínačky. Patici najdete na sloupku řízení vlevo po sundání krytu sloupku řízení. Jde o dva velké ploché konektory celkem se 4mi kábly -červený, hnědý a žlutý, žlutozelený. Tím se aktivuje vnitřek auta= rádio a u mne digiklima(jako když dáte klíček do první polohy). Na ní namačkám teplotu a už to jede.
Místo spínače se mohou dát třeba spín. hodiny, ale já jsem pro tento pokus zvolil jednodušší komponenty.
Jo, kabeláží jsem od motoru dovnitř prošel přes plech těsně nad posilovačem brzd. Nejkratší a asi jediná cesta.
Doporučuji taky vyměnit aku za alespoň 90Ah a vyměnit svíčku bufíku za keramickou- ta lépe zapaluje směs. Normálně se buff spouští za běhu motoru, kdy jde na ní 14V. Při 12V nemusí buff naskočit hned napoprvé a pod 10V buff vůbec nejede.
Mně to fungovalo do doby, než se podělalo starší čerpadlo vody. Teď to jde jen jako přihřívač, ale už jsem objedna nové .
Jinak origo sada( kabeláž ,jednotka ,čerpadlo,hodiny) stojí 35000,- :shock:
Fotky montáže byly do doby, než jsem je chtěl přetáhnout do kompu. Při tom jaksi zmizely.
Ještě chci dodat, že pokud se někdo pustí do úpravy podle tohoto mého postupu, neručím za případné škody, které by mu takto mohly vzniknout. Popsal jsem zde pouze princip, na kterém to funguje na mém autě, na jiných to může být trochu jinak.
Éto vsjo.
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: nezávislé topení - Webasto

Příspěvek od Míča_2.2DT » sob led 08, 2011 21:46

to-ren.e Ahoj ten popis je dobrej a snadno realizovatelnej 8) jinak na Webastu co mám já je to jinak mě Web.sežere baterku ůplně že pak nenastartuju to se mi stalo ale jen jdnou když jsem nějak laboroval asi proto že je to dodatečná montáž :D jinak baterku mám 74AH a bohatě stačí a to jestě krmím pneu.podvozek o nez.topeních je známo že tak dlouho co předehřívaj bez nastartovaného motoru tak dlouho by se měla Aku nabíjet pokud budete(předehřívat)dýl než jezdit tak baterka vydrží max 2-3 předehřevy Denně po dobu jednoho týdne(7dní) pak bude dutá (vlastní zkušenost) ale záleží kdo to má jak zapojné :idea:

no.mirek
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: sob pro 04, 2010 12:51

Re: Re:

Příspěvek od no.mirek » pon úno 21, 2011 14:49

no.mirek píše:
renďák oskar píše:chlape no.mirek máš to vpoho šáhni při -15 na chladič no??je studenej co loni jsem začal plašit,valím po dálnici 300km vtahu bufík maká celou dobu chladič studenej 3 buřty a všechno je ok,myslím že hodně chladí radiátory v autě to je vody co přes ně proteče,skoušel jsem na malém autě topení a ventilátor naplno při -15 a ten malej motůrek s 5l vody a rafika se po 30km skoro nehnula,tak proto ten bufík tam je aby topil a byl na přání do chladnejchších zemí :D tak buď vpoho

No nevím, nešahal jsem na chladič, ale vyjížděl jsem kopec z Deštnýho na Šerlich, dvojka, trojka, převýšení jako blázen, to by topení neuchladilo. Nahoře jsem kouknul pod auto a bufík si vesele čoudil.
Tak jsem jel 200km v kuse, chladič teplej a topení topilo celou cestu. Tak nevím, čím to. Nechce se mi jen tak preventivně měnit termostat.
GRAND ESPACE 2.2 DCI r.v.2001

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: Re:

Příspěvek od Míča_2.2DT » úte úno 22, 2011 20:16

no.mirek píše:
no.mirek píše:
renďák oskar píše:chlape no.mirek máš to vpoho šáhni při -15 na chladič no??je studenej co loni jsem začal plašit,valím po dálnici 300km vtahu bufík maká celou dobu chladič studenej 3 buřty a všechno je ok,myslím že hodně chladí radiátory v autě to je vody co přes ně proteče,skoušel jsem na malém autě topení a ventilátor naplno při -15 a ten malej motůrek s 5l vody a rafika se po 30km skoro nehnula,tak proto ten bufík tam je aby topil a byl na přání do chladnejchších zemí :D tak buď vpoho

No nevím, nešahal jsem na chladič, ale vyjížděl jsem kopec z Deštnýho na Šerlich, dvojka, trojka, převýšení jako blázen, to by topení neuchladilo. Nahoře jsem kouknul pod auto a bufík si vesele čoudil.
Tak jsem jel 200km v kuse, chladič teplej a topení topilo celou cestu. Tak nevím, čím to. Nechce se mi jen tak preventivně měnit termostat.
Ahoj v krajním případě si udělej vypíénač přeruš drát a je to?

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů