Nezávislé topení - Webasto
Moderátor: Moderators General
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Cauky.klidne se ptej od toho zde to forum je;-).ten kruh je vnitrni cirkulace vzduchu a ta vlocka je klima kolego.stim webastem je to fakt blbost.stopro se nemontovalo do aut jen tak a podle toho kdo za nej zaplati tomu ho zprovozni.u frantiku to nikdy nebylo standartni vybaveni vzdy jen za priplatek!no muzes mit takzvanyho samocineho bufika tojest ze nastartujes a bufik zatopi automaticky (poznas ho jednoduse v mrazech ti jde do 30s teplej vzduch z fukaru) neco na zpusob automaticke klimi tu kdyz mas zmacklou sepnuti je ovlivneno jen teplotou v kokpitu.nebo nekdo ho tam namontoval ale uz nezprovoznil a neprotah kable a ovladac do kokpitu a nebo ho mel na dalkac.nejjednodusi ale budes mit kdyz zjistis napis a tip na bufiku v nadkoli.podle toho uz snadno dohledas co tam mas.ja treba mam take nezavisle topeni ale jen jako pridavnou spiralu za vetrakem a mam ji origo od rencka proto kdyz zapnu obe skla zapne se mi vyhrev okna zrcatek a spirala a do 30s fouka horkej vzduch ale jen na par minut a pak to prepne na klasickej oktruh zhruba s 2x burtikama teploty vody a pak to sepne klimu...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
- EspikGr.
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: sob srp 28, 2010 13:44
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
díky za vyčerpávající odpovědi. Bohužel do 30 vteřin se mi Espík neohřeje, takže budu muset zkoumat dál. Ohledně typu - to asi pořeším v době, kdy bude příznivější počasí také když zapnu tlačítko se dvěmi okny, tak se spustí teplo, ale to jen když je motor alespoň trochu ohřátý (jinak fouká intenzivně také, ale pouze studený), po nějaké době se to samo vypne a zapne se 28 stupňů na ukazateli - tedy to, co už bylo řečeno.
ahoj,EspikGr. píše:Také Vás všechny zdravím. Nevím, zda dotaz pokládám správně v tomto vlákně a zda-li už v jiném nebyl zodpovězen, ale zatím jsem nic nenašel a tohoto tématu se daná věc týká, tedy:
Mám na autě namontované webasto nezávislé topení, zespoda je vidět, je umístěné v levé části motorového prostoru, na straně u řidiče. Je z něj vyveden samostatný výfuk pod motor (taková ta úzka trubička), což taky všechno naznačuje tomu, že tam je. Uvnitř ale nemám žádné ovládání a tedy jsem i názoru, že to zprovozněné není. Četl jsem kdysi, že tyhle přípravy dělaly rovnou při výrobě, ale pro uvedení do chodu je potřeba udělat ještě nějaké drobnější operace. Nevím, moc se mi to nezdá, ale každopádně když už ho tam mám, rád bych ho nějak rozchodil, máte někdo nějaké zkušenosti, jak, kde a za kolik se to dá zprovoznit? Jo a ještě by mne zajímala jedna věc, na ovládání topení (standartního) a automatické klimatizace jsou v horní řadě symboly, vlevo je kruh tvořen ze třech samostatných šipek a vpravo je sněhová vločka - k čemu je toto? Omlouvám se, jistě to drtivá většina z vás považuje jako nesmyslný dotaz, ale k autu nemám žádný manuál a nemám to kde zjistit. Díky.
tedy nekoli bodu at je to prehlednejsi:
1. ja take nemam ovladacc a aute, ale pouze dalkovy ovladac: Telestart T80,
link pro predstavu(cena neco pres 9000.-):
http://www.adusservis.cz/ovladace-3/dal ... estart-t80
V aute to poznas jen tim, ze nekde je antena. Ja ji mam mezi pristrojovkou a prednim sklem, jakoby prilepenou zevnitr na skle. je to takovej odelnicek, rekl bych tak 3x10cm sirky tak 5mm. Ten jde do dalky webasta, ktery mam pod pristrojovkou. Proc je to tak drahy vedi asi jen konstrukteri, co vim ja a v manualu je myslim popsane, ze je to defakto obousmerna komunikace, tedy ovladacem vysles signal a auto ti odpovi. Ten prijimac na vyse uvedenych strankach i s ovladacem je za pres 13klacku..sila
2. webasto je skutecne jak pises, jakoby pod levym prednim svetlem, ja mam Top C.
3. rekl bych, ze ovladace jsou stejne jako u kazdeho automatu
- vlocka - zapla klima
- sipky smer vzduchu
- zapomnels na tlacitko auto..
- mimochodem k webastu se ma myslim zapnout ventilator na 3ti stupen, tedy bez auto!
Mne by zase zajimalo, zda se da prihrivat webastem pri nastartovanym aute..rekneme pro rychlejsi ohrati motoru, popr. mam zkusenost, kdyz je venku -10 tak auto proste na 20 stupnu nevytopim ((
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Máte někdo zkušenost se systémem elektrického předehřívání motoru - DEFA, Normans? Pro benzínový motor je to, zdá se, jediná možnost, navíc mám na 80% vždycky po ruce zásuvku..
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
zajimavy to docela je, spis mam nekolik otazek.Dawes píše:Máte někdo zkušenost se systémem elektrického předehřívání motoru - DEFA, Normans? Pro benzínový motor je to, zdá se, jediná možnost, navíc mám na 80% vždycky po ruce zásuvku..
1. cena
2. kolik to zere
3. za jak dlouho se treba motor ohreje z -5 na 20?
jinac zasuvku mam doma taky )
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Hele Dawes to tvoje neznám, doma používáme Calix (www.calix.se) na jedno auto včetně kabeláže to vyjde na cca 4000 kč. Mají více druhů dle auta a motoru, tak se tam na ty stránky podívejte, kdyžtak se dá objednat v čechácách na http://www.nordexagentur.cz/ kteří mají výhradní právo to v čr prodávat. Používám to a maximální spokojenost.
jak milanPf položil otázky, tak na ně odpovím pro Calixe, co mám v thalii (500W) + megane CC (myslím že 550W)
1. viz výše
2. viz výše výkony ve vozidle
3. teploty ti neřeknu, ale pouštíme to na spínacích hodinách cca 2h před odjezdem a auto hned topí a vlažný vzduch a cca po 200m se mi v thalii hne ručička teploměru (u meganu to na pohmat topí rychleji, ale ručička se hne později, ale topí také hned)
jak milanPf položil otázky, tak na ně odpovím pro Calixe, co mám v thalii (500W) + megane CC (myslím že 550W)
1. viz výše
2. viz výše výkony ve vozidle
3. teploty ti neřeknu, ale pouštíme to na spínacích hodinách cca 2h před odjezdem a auto hned topí a vlažný vzduch a cca po 200m se mi v thalii hne ručička teploměru (u meganu to na pohmat topí rychleji, ale ručička se hne později, ale topí také hned)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Děkuju Krtečkovi za inspiraci.
Zajímalo by mě, máš variantu "varná konvice v motoru" nebo "průtokový ohřívač"? A kde ti to dělali?
pro Milana a Longera: já zatím jen tak pokukuju po možnostech na trhu.
Docela se mi líbí DEFA, kdy je v nárazníku (nebo jinde v tom našem laminátu) decentní zásuvka, a pak v autě podle zvolených komponent vyhřívání buď v podobě "varné konvice" na místě zámrzové zátky, nebo "průtokového ohřívače" připojeného na hadici chlazení, k tomu lze doplnit bezpečnou nabíječku na baterii a "fén" do interiéru. Jen ta cena, ta je nelidová. Na druhou stranu je to u nás běžně k dostání, namontování... a tak.
Normans je firma odněkud z Brněnska, vyrábí vpodstatě kopie již zmíněných průtokových ohřívačů. Ceny jsou trochu lidovější, užití univerzálnější, síť distributorů a montážních firem mizivá.
A prostudoval jsem si web Nordexu, zdá se, že CALIX systém je vpodstatě totožný s tou DEFOU, takže už bude jen záležet na ceně a podpoře zákazníka
Zajímalo by mě, máš variantu "varná konvice v motoru" nebo "průtokový ohřívač"? A kde ti to dělali?
pro Milana a Longera: já zatím jen tak pokukuju po možnostech na trhu.
Docela se mi líbí DEFA, kdy je v nárazníku (nebo jinde v tom našem laminátu) decentní zásuvka, a pak v autě podle zvolených komponent vyhřívání buď v podobě "varné konvice" na místě zámrzové zátky, nebo "průtokového ohřívače" připojeného na hadici chlazení, k tomu lze doplnit bezpečnou nabíječku na baterii a "fén" do interiéru. Jen ta cena, ta je nelidová. Na druhou stranu je to u nás běžně k dostání, namontování... a tak.
Normans je firma odněkud z Brněnska, vyrábí vpodstatě kopie již zmíněných průtokových ohřívačů. Ceny jsou trochu lidovější, užití univerzálnější, síť distributorů a montážních firem mizivá.
A prostudoval jsem si web Nordexu, zdá se, že CALIX systém je vpodstatě totožný s tou DEFOU, takže už bude jen záležet na ceně a podpoře zákazníka
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
na obou autech máme průtokový ohřívač, kdy se stříhne hadice a vloží do střihu, případně v mém autě byla v balení i další hadice, aby se topné těleso vešlo do správného prostoru Namontoval jsem oba já sám (z toho ten můj v megane je již vykuchaný z megane, když jsme jej prodávali, tak do něj jsem to instaloval také já) Takže mám za sebou 3 instalace a v podstatě byly všechny bez problémů Když jsem se na to ptal u renaultu, tak si za instalaci řekli cca 3000kč, že prý musí jít dolů nárazník. U prnvího megane jít dolů nemusel, u dalších aut jsem to vzal s výměnou klaksonu, takže byl nárazník dole (ale dalo by se asi i bez toho, takto to bylo ale pohodlnější)
Jinak opravdu doporučuji proběhnout stránky calixu, maj tam topítka, nabíječky všechno a pak napsat do Nordexu pro cenovou nabídku
EDIT: co se týče oběhu vody, tak buď se může dodat čerpadýlko, ale není potřeba, maj to vymyšlený tak, že voda cyrkuluje přechodem teplot úplně v pohodě
Jinak opravdu doporučuji proběhnout stránky calixu, maj tam topítka, nabíječky všechno a pak napsat do Nordexu pro cenovou nabídku
EDIT: co se týče oběhu vody, tak buď se může dodat čerpadýlko, ale není potřeba, maj to vymyšlený tak, že voda cyrkuluje přechodem teplot úplně v pohodě
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
ja momentalne vymejslim, jak do Espika dat druhou baterku. VW ji ma pod sedackou, tedy co tam mame my?
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
Pod sedacku ji nedas.jedine do tech malych kasliku pred nima na zemi.pod ridicem jsou tusim 4x rj (na 100% tempomat ostatni su uz nepamatuju) pod spolujezdcem mas radio clen k radiu pod volantem a jeste naky nesmysly...ale videl sem origo na espiku ze svicar. Webasto kde byly dve 6v baterky asi z motorky kde jedna byla v nadkoli vzadu ted uz nevim jestli vedle nebo tam nebyl cd menic a druha byla v nadkoli kde je klic na kolo soupak na sedacky atd...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Ahoj pkoud jí někam dostaneš jak jí chceš dobíjet? jen na nabíječce pro nez.topení bo pochybuju že to altík zvládne já mám mWebasto mám jednu baterku z toho ještě tahám kompresor podvozku a stačí tak na co tam cpát další? to radči kup baterku s větší kapacitou já mám 74 ah a stačí Webasto používám každý den a jezdím do práce jen 11kmmilanPf píše:ja momentalne vymejslim, jak do Espika dat druhou baterku. VW ji ma pod sedackou, tedy co tam mame my?
Taky si myslím, že do Espace není ani nutné, ani praktické dělat druhou baterku. Jednak není kam ji pořádně dát, a jednak je s tím hromada překopávání elektriky. Viděl jsem to v několika karavanech, tam je místo na baterku i pohodlnou kabeláž, v E-III je tak místo akorát na výměnu slabší baterky za silnější. Pokud ti Webasto nepojede několik hodin bez nastartování motoru a následného provozu řekněme 20-30 minut, neměl bys mít problém. Hlavně to chce KVALITNÍ baterku, ne Lidl za 400,- Kč "až 80Ah"
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Ahoj,Míča_2.2DT píše:Ahoj pkoud jí někam dostaneš jak jí chceš dobíjet? jen na nabíječce pro nez.topení bo pochybuju že to altík zvládne já mám mWebasto mám jednu baterku z toho ještě tahám kompresor podvozku a stačí tak na co tam cpát další? to radči kup baterku s větší kapacitou já mám 74 ah a stačí Webasto používám každý den a jezdím do práce jen 11kmmilanPf píše:ja momentalne vymejslim, jak do Espika dat druhou baterku. VW ji ma pod sedackou, tedy co tam mame my?
jelikoz mi nej trouba dal do espika baterku mensi, tak mi vedle ni dali pocitac na lpg. Tzn tedka tam mam tu mensi, pod 74kou. Minuly rok jsem prave mel problem se startem, protoze to pan neutocilo startikem. Je fakt, ze jsem pak repasnul starter, tedy tedka to mozna otoci. Asi to prubnu.
Jinac dobijeni resi v transporteru wv nakym specialnim relatkem, ktery odpojuje baterku. na netu jsem dokonce nasel nakej odpojovac, kterym by se to dalo resit....myslim, ze neco ve stylu:
podpoj baterku pri:(takhle je resenej ten odpojovac co jsem nasel)
1. napeti mensi jak 13,2
2. proud max trebas 5A
Pises ze jezdis jen 11km, ale jak dlouho perd tim pustis bufika? Me se zdalo, ze 30min tomu moc neda. Spis tak hodina
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
-
- Junior member
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát úno 19, 2010 17:48
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Pro duskopoprad a ostatní místom za kolem je to je pravda já tam mám ten kompresor baterka by se tam vešla ale je to blbost jinak topení skutečně poůštím na 30 min pak se stejne vypne je to tak nastavené a bohate to stačí ohřeje to motor a rozmrazí okna to stačí ne? Na stránkách Webasta píšou že jak dlouho máš Webasto zapnuté tak dlouho by jsi měl ject asi časově páč o kilometrech tam nic nepíšou prostě jak dloho topíš tak dlohu jedeš
-
- Junior member
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát úno 19, 2010 17:48
Máš pravdu, ale keď si niekto tú baterku chce umiestniť tak asi len tam. /možno kôli iným účelom kemp,..../ BMW ju tam má štandartne. Ja mám granespace s LPG, ten priestor je dlhší ako u krátkeho a skúsim tam dať náhrané koleso, aj keď možno bude trčať až do okna, ale stále lepšie ako na podlahe. Jasné, že musím časť čalúnenia odstrániť a vyrobiť nejaký držiak... Ahoj.
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Jo to je pravda jiné místo v Espíkovi není ale třeba by stačila menší baterka např.z motorky ta by mohla bejt i v motorovém prostoru a šla by snadneji dobíjet samo se musí nějak ošetřit její kapacita dobíjení a pod.nebudu rozepisovat každý ví o co jde.jinak pořád trvám na tom že bude jednoduší koupit větší baterku a počítač LPG přendat jinam pokud to jde i za cenu toho přendat stávající baterku do zadu za kolo pak by stačilo sehnat moooc dlouhej kabel dostatečně silnej a přivést ho zpátky do motoru a napojit ale dvě baterky fakt ne ale to je jen můj názor pokud Milanpf bude chtít druhou baterku budu se snažit mu poradit jak to udělat co nejlíp
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
pokud to to neklapne mám kdyžtak komplet tapec z Grandaduskopoprad píše:Máš pravdu, ale keď si niekto tú baterku chce umiestniť tak asi len tam. /možno kôli iným účelom kemp,..../ BMW ju tam má štandartne. Ja mám granespace s LPG, ten priestor je dlhší ako u krátkeho a skúsim tam dať náhrané koleso, aj keď možno bude trčať až do okna, ale stále lepšie ako na podlahe. Jasné, že musím časť čalúnenia odstrániť a vyrobiť nejaký držiak... Ahoj.
- benisek josef
- Senior member
- Příspěvky: 1084
- Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
- Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna
ososbne jsem stejneho nazoru jako vecina a to prendat pc lpg a dat tam veci baterku.urcite kabely k nemu budou delsi.teda ja bych to tak aspon udelal a u sveho je mam delsi kdybych nahodou potreboval stim manipulovat bez rozpojeni stekru...jinak do motorve casti v6 se nevejde ani tuzkova baterka natoz baterka z motorky obzvlast kdyz milanpf ma uz v motorove casti kde je drobatko misto reduktor lpg...
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky
-
- Junior member
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát úno 19, 2010 17:48
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
No a pokud se ti povede sehnat rezrvu jen tu dojezdovku tu úzkou tak by se tam určo.vešla celá i pod ten tapecduskopoprad píše:Díky Míča. Až sa mi to podarí, odfotím to a zavesím to tu keď nie, tak to tapacíro budem určite potrebovať... Tá rezerva ma na podlahe fakt hnevá, a za PZ kolesom by teoreticky mohla byť. Ahoj.
-
- Junior member
- Příspěvky: 198
- Registrován: pát úno 19, 2010 17:48
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů