zadni mlhovky
Moderátor: Moderators General
zadni mlhovky
Hi all.
Snadnej dotazek. Nevim od kdy, ale nesiteji mi zadni nlhovky. Zkontroloval sem samo zarovky, vsechny pojistky a nic
kdyz rozsvitim zadni mlhovku, tak mi dokonce cvakne i nejakem relatku pod pravym zadnim svetlem, ale spis se mi zda, ze je to relatko na elkektriku k vozejku, kterej normlane sviti.
Eh, uz se to tady asi resilo, schema nekdo nema ? Dika za napad. Milan
Snadnej dotazek. Nevim od kdy, ale nesiteji mi zadni nlhovky. Zkontroloval sem samo zarovky, vsechny pojistky a nic
kdyz rozsvitim zadni mlhovku, tak mi dokonce cvakne i nejakem relatku pod pravym zadnim svetlem, ale spis se mi zda, ze je to relatko na elkektriku k vozejku, kterej normlane sviti.
Eh, uz se to tady asi resilo, schema nekdo nema ? Dika za napad. Milan
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Kontakty
Řešení nemám, ale mně o víkendu začalo na cestách poblikávat PP světlo. Vyřešil jsem to odpojením žárovky a prostříkáním kontaktolem, a pomohlo to zatím.
Kontakty jsou bolestí mého rendy, počínaje el. zámky, ovládáním oken, airbagy, repráků...
P.S. u mlhovek mi nic necvaká
Kontakty jsou bolestí mého rendy, počínaje el. zámky, ovládáním oken, airbagy, repráků...
P.S. u mlhovek mi nic necvaká
no koukal sem na to v rychlosti.TTGO píše:zkus si propípat kostru přes měřák
Takze by v renaultu byla spinanej + kabel? Obvykle to bejva naopak, nebo?
Nerad bych rozebral pul auta pri hledani po svazku dratu jak sem to delal pred 15lety na mitsubishi :LOL
dikec
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Řešil jsem takový problémy asi před půl rokem a nakonec závada byla v zásuvce. Originál zásuvka má odpojování mlhovky při zapojeném vozíku. No a v místě spoje v zásuvce byla pořádná vrstva uxidů. Po vyčištění opět svítí. Kabel jde do zásuvky a pak teprve do světla.
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/
Jop,ren.e píše:V pravém zadním kastlíku jsou dvě relátka. jsou za tapecírem toho kastlíku.Zelené a černé. Když vytáhneš to černé, měly by mlhovky svítit na autě, ale nepůjdou ti na vozíku. Když ho tam necháš, bude to fungovat obráceně.
S tou zásuvkou je to pravda- repase jen pomůže.
sou teda pod tim plechem. Opravdu drsna schovka:)
Pak je tam este neco trochu vic smerem dopredu. Este sem to opravdu nezkoumal, ale asi to bude mit taky souvislost s tou kontrolkou blikani smerovek pri zapojeni vozejku, takovy zeleny svetylko u radici paky.
Zatim dikas, vikend zacnu rozebranim zasuvky na pripojeni vozejku.
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
a kdyz vyndas obe, tak nesviti ani na aute ani na vozejku?ren.e píše:V pravém zadním kastlíku jsou dvě relátka. jsou za tapecírem toho kastlíku.Zelené a černé. Když vytáhneš to černé, měly by mlhovky svítit na autě, ale nepůjdou ti na vozíku. Když ho tam necháš, bude to fungovat obráceně.
S tou zásuvkou je to pravda- repase jen pomůže.
zatim se odehralo u mne:
Nez jsem se dostal minule domu, tak manzelka nechala mlhovky Opravit. Volam tchanovi a on, ze zadnej sprej nebo naky promerovani nepotrbuju, ze tam byl prej uhnilej dratek-klasika renault-odpoved autoelektrikare. Tak sem sklapnul a jedu domu.
Prijel jsem, prvni co jsem zkusil, tak zda vubec este cvakaj relatka. Prd, nic. Tak sem pripojil vozejk a taky prd. Ovsem svitily mlhovky na aute.
Tak mi bylo jasny, ze pravdepodobne tu zem, ktera spinala relatka, hodil naprimo na mlhovky na aute. Rikam to tchanovi-nesmysl-nejlepsi autoelektrikar na svete.
Tak sem mlcel.
Dalsi den volam kamosovi a rikam mu. Sviti ti zadni mohovka? ..Jasny sviti, minulej tejden sem vez neco na vozeku a svitila taky. Rikam mu, zastav a koukni se na auto, zda sviti. Ha, na aute neasivitila, sviti jen kdyz tam neni pripojenej kolik na vozejk nebo tak redukce na 7pin.
Tak sem se sebral a jedu k tomu machrovi a rikam mu, ze je to v tej zasuvce, at mi jen rekne co kde prestrih a ja to prepojim zept jak to bylo sam. On ze si to nepamatuje, ze se mi na to dalsi tejden podiva.
Vysvetloval jsem mu, ze nemam cas hledat naky dratky, a ze tady na foru nekdo neco napsal, kamosovi to chodi na espace stejne at. to tak da jednoduse zpet a zkusi vytahnout tu redukci. On ze to tak neni pravda, ze relatka tam maj kazdy zapadni auta jen kvuli segnalizaci na palubovku, ze je tam vozejk. Proste debata na 10 min, kdy konecne pochopil, ze nakej drat co tam asi pridali bude na pikacu.
Dalsi tejden. Elektrikar mi rika, uz je to ok, sviti to. Mel ste pravdu, dozadu jdou naky data a ty to pak spinaj. Tot vse.
Zkousim, relatka cvakaj, sviti oboji.
Hele fakt mi to nedalo a hledam. Po hodine jsem nasel v zadnich dverich nakej ustrizenej drat, dalsi priletovanej, ale nezaizolovanej. Rikam si, fakt dobrak, ale zase kdyz to vezmu tak i tak, tak ty plastovy dvere asi nevadej. OK.
Otazka.
Rozsviti se nekomu jakykoliv mlhovky, kdyz vytahne relatka? Logicky mi prijde, ze by asi nemely. Tedy to ustriham a prepojim cely sam. Nic jinyho mi asi nezbude:)
papa milan
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
je to tak, že po zapojení vleku, nebo jen té redukce, svítí mlhovka jen na vleku. Blinkry ti jdou stejně rychle s vlekem jako bez. Auto prostě pozná že má o pár žárovek navíc. když odpojíš vlek, měl bys vypnout zapalování. jednou jsem vlek odpojil za chodu motoru, a pak mi blinkry blikaly rychle, jako když se ti spálí žárovka.Nic bych necvakal. Nevím jestli ty relátka jsou jen na mlhovky, v každém případě na espaci komunikuje všechno se vším. Nvíc v jednom relé je nějaký šváb, a ten tam není určitě zbytečně.
Grand Espace 2,2 dCi 123 kW
- Aleš Drlík
- Starting member
- Příspěvky: 36
- Registrován: pát pro 07, 2007 18:24
- Bydliště: Tišnov
Možná jsem řešil to samý. Mlhovky nesvítily, ale cvakalo relátko, po připojení vleku svítily mlhovky na vleku, ale na autě zase nic. Začaly jsme to hledat, po půl dnu jsme už z toho byli na palicu , nakonec jme odčalounily zadní dveře, šli jsme po kabeláži a zjistily, že ten ,, skvělej německej elektrikář" co připojoval tažný prostě pár drátů ve svazku špatně propojil, respektive nezapojil vůbec. Oprava nakonec trvale pár minut , ale to hledání....
Espace 3.0 V6 r.1993 (2000-2006)
Espace 3.0 V6 24v r 2000 (2006-
Espace 3.5 V6 r.2007 (2015-
Espace 3.0 V6 24v r 2000 (2006-
Espace 3.5 V6 r.2007 (2015-
Re:
Zdravim mám stejný problem taky mi cvaká reelátko ale mlhovky nesvití,podle obrazku mam odpojit konekory? DěkujimilanPf píše:Jop,ren.e píše:V pravém zadním kastlíku jsou dvě relátka. jsou za tapecírem toho kastlíku.Zelené a černé. Když vytáhneš to černé, měly by mlhovky svítit na autě, ale nepůjdou ti na vozíku. Když ho tam necháš, bude to fungovat obráceně.
S tou zásuvkou je to pravda- repase jen pomůže.
sou teda pod tim plechem. Opravdu drsna schovka:)
Pak je tam este neco trochu vic smerem dopredu. Este sem to opravdu nezkoumal, ale asi to bude mit taky souvislost s tou kontrolkou blikani smerovek pri zapojeni vozejku, takovy zeleny svetylko u radici paky.
Zatim dikas, vikend zacnu rozebranim zasuvky na pripojeni vozejku.
Re: Re:
Ten bazmek vlevo obsahuje pouze dve relatka na hlavni svetla L,P.. Kdyz to odpojis, tak prestanou pouze svitit svetla na vozejku. Je to zapojene pres konektory z kazdeho zadniho svetla L,P.čvirda píše:Zdravim mám stejný problem taky mi cvaká reelátko ale mlhovky nesvití,podle obrazku mam odpojit konekory? DěkujimilanPf píše:Jop,ren.e píše:V pravém zadním kastlíku jsou dvě relátka. jsou za tapecírem toho kastlíku.Zelené a černé. Když vytáhneš to černé, měly by mlhovky svítit na autě, ale nepůjdou ti na vozíku. Když ho tam necháš, bude to fungovat obráceně.
S tou zásuvkou je to pravda- repase jen pomůže.
sou teda pod tim plechem. Opravdu drsna schovka:)
Pak je tam este neco trochu vic smerem dopredu. Este sem to opravdu nezkoumal, ale asi to bude mit taky souvislost s tou kontrolkou blikani smerovek pri zapojeni vozejku, takovy zeleny svetylko u radici paky.
Zatim dikas, vikend zacnu rozebranim zasuvky na pripojeni vozejku.
Nasledne tam mam jeste dve kalasicky relatka s rozpinacim konektorem, ktere jsou ovladana primo natazenym dratkem ze dveri.
Myslim, ze kazdej schopnejsi kutil to nameri.
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/
Re: zadni mlhovky
Ahoj, nebudu zakládat nové téma, snad to spadá sem: už od koupě (Grand Espace III 2.0 16V r.v. 2000) mi nesvítí přední ani zadní mlhovky. Samozřejmě jsem prvně řešil žárovky a pojistky, všechno v pořádku. Teď se přiblížila technická, tak jsem byl nucen s tím něco dělat. Rozhodl jsem se vyřešit alespoň ty zadní, rozebral jsem zadní dveře, pravé zadní nadkolí, abych se dostal ke všem drátům, sundal zadní řídící jednotku pod motorkem stěrače, výsledek je takový:
SITUACE:
- komunikace mezi BII a zadní ř. jedn. nejspíš probíhá, na zadních dveřích funguje vše ostatní, 4 dráty, co vedou jako sběrnice do zadní ř.j. jsou v pořádku a naměřil jsem na nich nějaké napětí
- po zapnutí spínače zadních mlhovek cvaká černé relé nad pravým zadním kolem (jsou tam 2, zkusil jsem je i prohodit, ale bezvýsledně), rozsvítí se kontrolka na přístrojovce, ale mlhovky nesvítí
- na obou kontaktech mlhovky je pořád +12 V (měřeno proti kostře), kontakty navzájem mají 0 V, což je v pořádku, ale ve chvíli zapnutí mlhovek se nic neděje, pořád na obou +12 V, stejně vlevo i vpravo
- měřil jsem i piny na 18-pinovém konektoru zadní ř.j., pro mlhovky jsou to 8+16 a 7+9, na všech je pořád +12 V, ať jsou spínačem zapnuté či vypnuté (měřeno při zapojené 4-pinové sběrnici a vypojeném 18-pinovém konektoru)
- když přivedu přímo do konektoru vytaženého ze zadní ř.j. kostru a +12 V na příslušné dutinky (hnědý + fialovošedý drát pro levou a oranžový + růžovošedý pro pravou), mlhovky normálně svítí, tedy je chyba někde mezi oběma řídícími jednotkami
MOJE ŘEŠENÍ:
- zkontroloval jsem všechny dráty v zadních dveřích a identifikoval, kam vedou, vše by mělo fungovat
- už jsem chtěl odněkud vytáhnout kostru a +12 V, natáhnout do kabiny dvoulinku s vypínačem, připojit to k mlhovkám a takhle projít na STK (zapnul bych z kabiny natvrdo mlhovky)
- nakonec jsem si všiml dobře schovaných 2 drátů (hnědý a šedý) mimo všechny svazky, vedené samostatně z prostoru zadních dveří k relátku nad pravým kolem (k tomu blíže dozadu) a kousek od 18-pinového konektoru jsem našel, že někdo přecvakl 2 dráty (fialovošedý vedoucí přímo k levé a růžovošedý k pravé mlhovce) -> tuhle dvojici sloučil a napojil pomocí rychlospojky na ten šedý drát vedoucí k relátku. Obdobně sloučil i ty druhé konce (fial.š. a růžov.š.) vycházející z konektoru a ty úplně stejně pomocí rychlospojky napojil na ten druhý (hnědý) drát k relátku
- rychlospojky jsem rozdělal, spojil fialovošedé a růžovošedé konce, takže z 18-pinového konektoru už vedou přímo k mlhovkám, tak jak to mělo zřejmě být od výroby a mlhovky normálně svítí, fungují, jak mají, jeden z kontaktů mlhovky se po zapojení vždy ukostří a sepně mlhovku, prostě vyřešeno
OTÁZKY:
- ty 2 problémové dráty (hnědý a šedý) přemosťující původně přes relátko spínání mlhovek zřejmě někdo dodělával, když montoval tažné a potřeboval na něm zapojit zadní mlhovky tak, aby v případě připojení vozíku svítily mlhovky na vozíku a ne na autě, možná tam dodělával i to relátko nad pravým zadním kolem
- oba dráty jsem zaizoloval a nechal pro další zkoumání odpojené, asi teď nebudou fungovat mlhovky na vozíku, ale ten skoro nepoužívám
- kdybych to chtěl v budoucnu zapojit kvůli tažnému zase jak to bylo dosud, co mám kde naměřit a jak to má být správně zapojené v tažném ? jak má být správně zapojené to inkriminované relátko (4-kontakty) a je možné, že to kdysi takto fungovalo, ale oxidací zásuvky tažného přestaly ty mlhovky na autě svítit (myslí si, že je připojený vozík, i když není) ?
Vím, že se vás už dost vrtalo v zadních mlhovkách i v souvislosti s tažným, což byl nejspíš můj případ, tak prosím o rady, co to mohlo dělat a co s tím do budoucna.
Díky, Martin
SITUACE:
- komunikace mezi BII a zadní ř. jedn. nejspíš probíhá, na zadních dveřích funguje vše ostatní, 4 dráty, co vedou jako sběrnice do zadní ř.j. jsou v pořádku a naměřil jsem na nich nějaké napětí
- po zapnutí spínače zadních mlhovek cvaká černé relé nad pravým zadním kolem (jsou tam 2, zkusil jsem je i prohodit, ale bezvýsledně), rozsvítí se kontrolka na přístrojovce, ale mlhovky nesvítí
- na obou kontaktech mlhovky je pořád +12 V (měřeno proti kostře), kontakty navzájem mají 0 V, což je v pořádku, ale ve chvíli zapnutí mlhovek se nic neděje, pořád na obou +12 V, stejně vlevo i vpravo
- měřil jsem i piny na 18-pinovém konektoru zadní ř.j., pro mlhovky jsou to 8+16 a 7+9, na všech je pořád +12 V, ať jsou spínačem zapnuté či vypnuté (měřeno při zapojené 4-pinové sběrnici a vypojeném 18-pinovém konektoru)
- když přivedu přímo do konektoru vytaženého ze zadní ř.j. kostru a +12 V na příslušné dutinky (hnědý + fialovošedý drát pro levou a oranžový + růžovošedý pro pravou), mlhovky normálně svítí, tedy je chyba někde mezi oběma řídícími jednotkami
MOJE ŘEŠENÍ:
- zkontroloval jsem všechny dráty v zadních dveřích a identifikoval, kam vedou, vše by mělo fungovat
- už jsem chtěl odněkud vytáhnout kostru a +12 V, natáhnout do kabiny dvoulinku s vypínačem, připojit to k mlhovkám a takhle projít na STK (zapnul bych z kabiny natvrdo mlhovky)
- nakonec jsem si všiml dobře schovaných 2 drátů (hnědý a šedý) mimo všechny svazky, vedené samostatně z prostoru zadních dveří k relátku nad pravým kolem (k tomu blíže dozadu) a kousek od 18-pinového konektoru jsem našel, že někdo přecvakl 2 dráty (fialovošedý vedoucí přímo k levé a růžovošedý k pravé mlhovce) -> tuhle dvojici sloučil a napojil pomocí rychlospojky na ten šedý drát vedoucí k relátku. Obdobně sloučil i ty druhé konce (fial.š. a růžov.š.) vycházející z konektoru a ty úplně stejně pomocí rychlospojky napojil na ten druhý (hnědý) drát k relátku
- rychlospojky jsem rozdělal, spojil fialovošedé a růžovošedé konce, takže z 18-pinového konektoru už vedou přímo k mlhovkám, tak jak to mělo zřejmě být od výroby a mlhovky normálně svítí, fungují, jak mají, jeden z kontaktů mlhovky se po zapojení vždy ukostří a sepně mlhovku, prostě vyřešeno
OTÁZKY:
- ty 2 problémové dráty (hnědý a šedý) přemosťující původně přes relátko spínání mlhovek zřejmě někdo dodělával, když montoval tažné a potřeboval na něm zapojit zadní mlhovky tak, aby v případě připojení vozíku svítily mlhovky na vozíku a ne na autě, možná tam dodělával i to relátko nad pravým zadním kolem
- oba dráty jsem zaizoloval a nechal pro další zkoumání odpojené, asi teď nebudou fungovat mlhovky na vozíku, ale ten skoro nepoužívám
- kdybych to chtěl v budoucnu zapojit kvůli tažnému zase jak to bylo dosud, co mám kde naměřit a jak to má být správně zapojené v tažném ? jak má být správně zapojené to inkriminované relátko (4-kontakty) a je možné, že to kdysi takto fungovalo, ale oxidací zásuvky tažného přestaly ty mlhovky na autě svítit (myslí si, že je připojený vozík, i když není) ?
Vím, že se vás už dost vrtalo v zadních mlhovkách i v souvislosti s tažným, což byl nejspíš můj případ, tak prosím o rady, co to mohlo dělat a co s tím do budoucna.
Díky, Martin
Re: zadni mlhovky
Zdravím,takový blbý dotaz:musí svítit obě mlhovky nebo stačí jedna ,levá?Pravá nesvítí vůbec a já nemůžu přijít na to proč.Všecko jsem prolezl,proměřil,proud tam jde a ta mrcha nesvítí.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Re: zadni mlhovky
Ahoj,
zadní mlhovky se v některých případech spínají zemí (mají trvalých +12V). Tak zkus zkontrolovat kromě přívodu 12V i zem.
zadní mlhovky se v některých případech spínají zemí (mají trvalých +12V). Tak zkus zkontrolovat kromě přívodu 12V i zem.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: zadni mlhovky
...tak som sa zase pobavil... ste skratka v obraze
1, to co tam mate vsetci zamochlane, pod tym tapacirom, nie je original od renaultu. espace ma totiz v prednej poistkovej skrinke pri motore konektor (myslim sivy) kde sa pripaja kabelaz na tazne. mozno z tisic espace-ov to ma jeden zapojene ako to ma byt. ostatne to maju na hulvata rychlospojkami nacvakane na kabelaz k zadnym svetlam. kable su tenke a pretazene... problem nastava pri hmlovke... vid bod 2
2, espace ma pri hmlovke spinanu kostru, preto je tam stale +12V. ked to "pripajaci" zistili, riesili to kadejakymi relatkami, aby to na zasuvke spinalo + na vozik
3, pri zapnuti hmlovky sa standardne rozsvietila aj hmlovka na voziku - t.j. svieti aj na aute aj na voziku
4, neviem presne od ktoreho roku sa zmenila vyhlaska a montovali sa zasuvky s vypinacom - cize ked pripojis prives tak sa kontaktom v zasuvke odpoji hmlovka na aute a svieti iba na voziku - cize na konci jazdnej supravy. lebo niektore auta maju hmlovky dost vysoko (napr. espace) a ked svietia, ich vyrazne svetlo sa odraza od predneho cela vozika a oslnuje vodica. inak povedane, oslepuje ta tvoja vlastna hmlovka.
5, ak su na aute dve hmlovky, mali by svietit obidve. inak vyhlaska predpisuje hmlovku aspon na lavej strane. su samozrejme aj auta co maju hmlovku v strede (krpate peugeoty 206, 307...), ale tie maju v TP zapisanu vynimku z vyhlasky
...takze cvikacky do ruky, a strihajte kable, cim viac, tym lepsie... hlavne ked tomu nerozumiete a neviete odkial kam to vedie... ved ono sa to da vzdy pripojit niekde inde...
1, to co tam mate vsetci zamochlane, pod tym tapacirom, nie je original od renaultu. espace ma totiz v prednej poistkovej skrinke pri motore konektor (myslim sivy) kde sa pripaja kabelaz na tazne. mozno z tisic espace-ov to ma jeden zapojene ako to ma byt. ostatne to maju na hulvata rychlospojkami nacvakane na kabelaz k zadnym svetlam. kable su tenke a pretazene... problem nastava pri hmlovke... vid bod 2
2, espace ma pri hmlovke spinanu kostru, preto je tam stale +12V. ked to "pripajaci" zistili, riesili to kadejakymi relatkami, aby to na zasuvke spinalo + na vozik
3, pri zapnuti hmlovky sa standardne rozsvietila aj hmlovka na voziku - t.j. svieti aj na aute aj na voziku
4, neviem presne od ktoreho roku sa zmenila vyhlaska a montovali sa zasuvky s vypinacom - cize ked pripojis prives tak sa kontaktom v zasuvke odpoji hmlovka na aute a svieti iba na voziku - cize na konci jazdnej supravy. lebo niektore auta maju hmlovky dost vysoko (napr. espace) a ked svietia, ich vyrazne svetlo sa odraza od predneho cela vozika a oslnuje vodica. inak povedane, oslepuje ta tvoja vlastna hmlovka.
5, ak su na aute dve hmlovky, mali by svietit obidve. inak vyhlaska predpisuje hmlovku aspon na lavej strane. su samozrejme aj auta co maju hmlovku v strede (krpate peugeoty 206, 307...), ale tie maju v TP zapisanu vynimku z vyhlasky
...takze cvikacky do ruky, a strihajte kable, cim viac, tym lepsie... hlavne ked tomu nerozumiete a neviete odkial kam to vedie... ved ono sa to da vzdy pripojit niekde inde...
čo bolo, bolo... teraz je to .:Renault::Espace::1998::E2::2,0::8V:.
Re: zadni mlhovky
Jen doplním, že některé výbavy Espace (tuším ty s otvíracím oknem v 5. dveřích a s BII jednotkou) měly běžně v pravém zadním tapecírunku další jednotku pro ovládání světel vzadu + na přívěsu. A některé originální a většina kvalitních druhovýrobových připojovacích sad se logicky připojovala do této jednotky a ne do šedého konektoru v motorovém prostoru.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů