Otáčky motoru.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Otáčky motoru.

Příspěvek od barak » úte říj 28, 2008 20:04

Nemá někdo zkušenost , po nastartování studeného motoru mám 2000 otáček a trvá strašně dlouho než spadnou na normál a potom se zase občas zvednou asi tak na 1500 někdy dokonce začnou houpat.Chová se to prostě nějáko divně.
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » úte říj 28, 2008 20:31

to chce diagnostiku tam muže blbnout víc věcí volnoběžnej ventil lambda škrtící klapka váha vzduchu prostě bez diagnostiky se to blbě hledá
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

hofman.radek
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon říj 20, 2008 08:38

to znám

Příspěvek od hofman.radek » úte říj 28, 2008 22:23

pokud je to, co jsem měl já, diagnostika neukáže nic, teda ukáže, ale ne to, co tomu opravdu je. Měl jsem Espace asi půl roku, dovoz z Německa, 2,0i 8V 84kW, a najednou mě při dojezdu na křižovatku po sešlápnutí spojky vylítli otáčky , no nevím jak vysoko, ale bylo to jako když tůruju motor. A pak kolísaly, jednou normálně, pak zas do otáček. Jet se s tím dalo normálně, jen na volnoběh jsem vypadal jako začátečník. Jak říkám, diagnostika sice ukázala něco jako škrtící klapka, nakonec ale jeden zkušený servisák v Roztokách u Prahy i bez diagnostiky věděl, co to je. Těsnění pod vstřiky - nebo sání - no prostě prostě si to nasávalo vzduch jak chtělo. Nejhorší přístup, pán si to střihnul výměnou bez demontáže motoru, a říkal, že už mu bylo jasný, proč už minule říkal, že to takhle dělat nebude. Je to totiž až vzadu pod "oknem", takže žádný přístup, práce pro vraha.. No těsnění stálo 300,-Kč, práce 1700,-Kč... ale všechno bylo v cajku.. :-)

Espace III, 2,2dCi, 95kW

vlkovic
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob říj 17, 2009 16:10
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od vlkovic » stř říj 21, 2009 21:39

Ahoj chlapi,

mam stejny problem, ale az teprve ted v zime a mam pocit, ze vloni to bylo v zime stejne. Proste kdyz je venku pod 10 stupnu, tak motor po nastartovani je "priziveny" a po pár minutách jako by se chtel "uklidnit", ale otacky zacnou lehce klesat a vzapeti stoupat (takovy kolisajici chod otacek). A tohle vydrzi klidne i 10-15 minut, jeste i v dobe, kdy uz budik ukazuje teplotu na 4 carkach. Prestane to az treba po pulhodine jizdy.
Protoze mi to (predpokladam) znacne ovlivni spotrebu (jezdim kratke trasy) tak s tim chci neco delat. Znamy mi tvrdil, ze tato auta maji skrtici klapku "sytice" rizenou servem a to se pry po case vybeha a ta vule zpusobuje spatnou stabilizaci polohy klapky. Jenze tady v teto diskuzi se hovori o vymene tesneni. Neresili jste nekdo neco podobne?
Diky.

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » stř říj 21, 2009 21:59

vlkovic píše:Ahoj chlapi,

mam stejny problem, ale az teprve ted v zime a mam pocit, ze vloni to bylo v zime stejne. Proste kdyz je venku pod 10 stupnu, tak motor po nastartovani je "priziveny" a po pár minutách jako by se chtel "uklidnit", ale otacky zacnou lehce klesat a vzapeti stoupat (takovy kolisajici chod otacek). A tohle vydrzi klidne i 10-15 minut, jeste i v dobe, kdy uz budik ukazuje teplotu na 4 carkach. Prestane to az treba po pulhodine jizdy.
Protoze mi to (predpokladam) znacne ovlivni spotrebu (jezdim kratke trasy) tak s tim chci neco delat. Znamy mi tvrdil, ze tato auta maji skrtici klapku "sytice" rizenou servem a to se pry po case vybeha a ta vule zpusobuje spatnou stabilizaci polohy klapky. Jenze tady v teto diskuzi se hovori o vymene tesneni. Neresili jste nekdo neco podobne?
Diky.
U mé bývalé Laguny 2.O 16V to byla špatná lambda sonda.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Příspěvek od barak » čtv říj 22, 2009 21:36

bylo to prasklá těsnění na klapce /takový "O" kroužek/ na kterém drží celá klapka v saní.
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

vlkovic
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob říj 17, 2009 16:10
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od vlkovic » čtv říj 22, 2009 21:48

A myslis Baraku, ze mam na to to vymenit?....
Menil jsi ho sam?

Uživatelský avatar
barak
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pon črc 14, 2008 22:08
Bydliště: Náchod

Příspěvek od barak » čtv říj 22, 2009 22:50

nevím jak jsi šikovný dělaly jsme to u kamoše v dílně pokud dokážeš vymontovat klapku tak máš vyhráno ten kroužek se pak už jen natáhne na klapku a můžeš to začit zase skládat zpět.
Espace III r.v.99 2.0l 16v 103kw "LPG"

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » pát říj 23, 2009 08:15

barak píše:nevím jak jsi šikovný dělaly jsme to u kamoše v dílně pokud dokážeš vymontovat klapku tak máš vyhráno ten kroužek se pak už jen natáhne na klapku a můžeš to začit zase skládat zpět.
No, problém je, že to tím může být ale také nemusí. Uděláš rozborku auta, strávíš s tím dvě hodiny a výsledek třeba nebude žádný. Také může být zanešený motorek volnoběhu (ventil), to se často stávalo u Lagun. Ale u mě to byla lambda a také jsem vyměnil před ní půl auta a bez výsledku.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

vlkovic
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob říj 17, 2009 16:10
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od vlkovic » pát říj 23, 2009 08:25

Tak pravda je taková, že když to auto nastartuju a jedu třeba 5 minut a pak zastavím a nechám ho třeba 3 minuty stát tak po dalším startu už se klapka stabilizuje a otáčky jsou na volnoběhu. Tak nevím, jestli to není nakonec úplně normální stav, když je prostě kosa.
A nebo - odkud bere ŘJ teplotu směrodatnou pro řízení klapky? To asi není totéž čidlo co je "na palubce"?! Možná je jen v háji to čidlo, že "kecá" a možná na něm napětí kolísá...

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pát říj 23, 2009 11:22

tak uš mě to zasejc cuká při studeném motoru budu si muset pořídit diagnostiku netušíte jakehj kabel je na ty naše koráby kterej funguje sem trochu prolejzal tady na foru diagnostiku a teda moudrej z toho nejsem
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » pát říj 23, 2009 11:29

bibo píše:tak uš mě to zasejc cuká při studeném motoru budu si muset pořídit diagnostiku netušíte jakehj kabel je na ty naše koráby kterej funguje sem trochu prolejzal tady na foru diagnostiku a teda moudrej z toho nejsem
Žádnej, jen origo Renault, v tom je právě ten zakopanej pes, proč nemáme svojí diagnostiku. Nic jiného pořádně nefunguje.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

vlkovic
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob říj 17, 2009 16:10
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od vlkovic » pát říj 23, 2009 11:50

Upřímně - koupil jsem drahý komplet kabel na http://obd.ec.cz/ a zkusil všemožné softy, ale výsledek - maximálně jsem viděl venkovní teplotu a nebo otáčky motoru... toť vše.
Je to asi hodně i o SW, protože ten profi se asi fakt nedá "sadármo"...

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pát říj 23, 2009 13:16

nestrašte jo
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

vlkovic
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob říj 17, 2009 16:10
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od vlkovic » pát říj 23, 2009 13:24

BUBUBU!!!

:supermouse:

davidseznam
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte říj 13, 2009 16:53

Diagnostika Espace III - udělá někdo šikovný v Praze a okolí

Příspěvek od davidseznam » pon říj 26, 2009 21:08

Diagnostika Espace III - udělá někdo šikovný v Praze a okolí? Nemáte nějaké tipy? Díky

Uživatelský avatar
Laadja03
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pát úno 20, 2009 15:21
Bydliště: Nenačovice u Berouna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laadja03 » čtv říj 29, 2009 19:41

V Berouně je nějaký týpek, který to dělá za 500,-.
603 180 186, jméno nevím, E3 prý umí. Chtěl jsem tam jet, ale zrovna jel na dovolenou a pak už jsem nenašel čas, takže spolehlivost posoudit nemohu, ale jednání po telefonu bylo na rozumné, až vyšší úrovni.

chuvava
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát led 22, 2010 14:02
Bydliště: teď Praha

kmita volnobeh

Příspěvek od chuvava » úte bře 30, 2010 16:18

Ahoj pánové, prosím, nemá někdo nápad co by u Espace III, motor benzin 2,0i 8V 84kW způsobovat rychlé kmitání volnoběžných otáček za tepla?
Pročítal jsem historii na tomhle fóru a našel spoustu možností při podobných příznacích (počínaje zanešeným ventilem volnoběhu, přes vysypaný katalyzátor, konče o zub přeskočeným rozvodovým řemenem), ale třeba má někdo přímou zkušenost konkrétně s takovýmto projevem u Espace III s tímhle motorem?
Chová se to takto: motor spolehlivě nastartuje, za studena po startu má několik desítek vteřin stabilní vyšší otáčky, ty po částečném zahřátí klesnou a okamžitě to začne kmitat: pravidelně, skoro 2x za vteřinu to jakoby skoro chípne a hnedka přidá (odhaduji že tak mezi 600 a řekněme 1500 otáčkami). Nikdy zatím při tom sám nezhasnul. Motor odspodu hůře táhne, při prudšímpřidání plynu se jakoby mírně dusí (ale necuká) a má hrubý, jakoby dieslový zvuk. Ve vyšších otáčkách se naopak ztiší a celkem jede, ale není to plný výkon. Zatím jsem zkoušel:

- vyndal a vyčistil jsem volnoběžný ventil,
- vyměnil kabely, svíčky, vzduchový filtr,
- nechal komplet vyměnit výfuk včetně katalyzátoru (starý byl již stejně prorezlý na více místech a katalyzátor vykuchaný, celé to viselo tak že výfuk bouchal o plechy)
- Seřízení vůle ventilů (prý ok).

Zatím beze změny. Za jakýkoliv nápad nebo zkušenost předem děkuji.

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » úte bře 30, 2010 19:48

co palivovej filtr?
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » úte bře 30, 2010 20:37

U Subaru mí to delala Lambda sonda , možna je to stejne :?:
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

hofman.radek
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: pon říj 20, 2008 08:38

otáčky

Příspěvek od hofman.radek » úte bře 30, 2010 20:37

zkusil bych se zaměřit na těsnění pod vstřiky, myslím, že jsem tu o tom už psal, stalo se mi to podobné, jen mi otáčky lítaly příliš vysoko, jako bych tůroval auto. Nekontrolovaně si to přisávalo vzduch. Oprava stála cca 1700Kč, těsnění jen 300Kč, bohužel je to dost nepřístupné místo, proto tak drahá práce...

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » úte bře 30, 2010 20:56

Také bych změřil hodnoty lambda sondy a čidlo teploty nasávaného vzduchu.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
mitashki_cz
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv kvě 28, 2009 16:47
Bydliště: Praha 3(Cz)/Vratsa(Bg)

Příspěvek od mitashki_cz » úte bře 30, 2010 21:08

Márty píše:Také bych změřil hodnoty lambda sondy a čidlo teploty nasávaného vzduchu.
Když tak , s tym čídlem souhlasím , ja jeddnou do něji tůknul omílem , a jhned naskočil do vysšich otaček - nasavalo to vzduch - je tam takovej gumovej prstínek , pokud netěsni je to možne .
EX- Nevada1.7 cat, r.v. 06.92, motor F3N 736/Taky už EX - Espace 2,0 16v 103kW F4R 700 ,r.v. 11/99 Ted - Insigna ST 2,0 CDTI 118kW-A20DTH, 6st Automat, r.v. 6/2010
Obrázek
Nehádej se s blbcem! Nejdříve tě stáhne na svou úroveň, a potom ti omlátí své zkušenosti

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Re:

Příspěvek od LONGER » stř úno 27, 2013 19:32

Márty píše:Také bych změřil hodnoty lambda sondy a čidlo teploty nasávaného vzduchu.
ahoj,prosimtě,jak proměřím lambda sondu?co mi bude ukazovat multimetr?a teplotní čidlo jde také změřit?
děkuji
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

1nokia1
Junior member
Příspěvky: 100
Registrován: pon bře 03, 2008 15:00
Bydliště: Poprad,Tatry-SK

Re: Otáčky motoru.

Příspěvek od 1nokia1 » stř úno 27, 2013 20:54

Ja by som potrebol radu,mám volnobežné otáčky vyššie asi o cca.10-15 otáčok viac,na STK mam problémy,dajú sa niekde znížiť?? Mám motor 2.2 td,dakujem za rady.
Renault Espace III 2.2td r.v.1999

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 14 hostů