Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Při některých závadách na systému ABS nemusí ABS počítat rychlost. Nicméně, pokud nejede jeden ze snímačů, nebo čerpadlo uvnitř ABS, tak by to na rychlost nemělo mít vliv. Je mi divné, že se to rozsvěcuje se stopkou, protože u poruchy snímače ani čerpadla se stopka nerozsvěcuje, jen servis. Tohle spíš vypadá, jako by se ABS úplně odpojovalo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- al.zavoral
- Starting member
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned zář 29, 2013 19:02
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Dobre svatecni rano.. no vcera jsem byl v Pardubich, vyjel jsem z Vrchlabí , kontrolka ABS stale rozsvícená , tachometr nejde. Po 82 km probliklo STOP jednou to píplo(no.. spíš zařvalo.. ), kontrolka ABS zhasla a zaroven se rozebehl tachometr. Jen podotýkám že jsem předtím zavergloval kabelama u předních kol. potom behem dalsich 200 km jen jedna příhoda , jak problikne ABS , tak nejde tachometr.
Edit : byly to kontakty od cidla k jednotce ABS... elektrikarem prorokovan brzky konec..
Edit : byly to kontakty od cidla k jednotce ABS... elektrikarem prorokovan brzky konec..
Renault Espace III "Silver Dwarf" 2,2dT , 83 kW...
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
kde je prosim čidlo na 2.2dt nemužu to najit. nebo musim na kanal a zespoda?
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
tak že asi to je ono. ze spoda tak, že na kanal a ze spod na převodovce zvrchu je čidlo. mělohmotnej takovy valeček který je tam našroubovany jde to normalně rukou vytahnout.. akorad mi to nic nečeklo vypada v pohode tak nevim no
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Trochu nerozumím jazyku tvého kmene, ale přeložil jsem si to tak, že jsi našel, kde čidlo je (což je ve fóru popsané) a ačkoliv s ním máš asi potíže, žádná diagnostika ti na něm chybu nenašla.
To je vcelku normální, čidlo je pasivní a pokud se kola neutáčí, nemá diagnostika co ukazovat. Navíc neexistuje referenční hodnota, která by byla pro diag. důkazem nesprávnosti údaje z čidla.
O závadách rychloměru je tu napsáno dost, bývá opotřebované, bývá v něm olej, občas to prostě nevydrží miniaturní plošňák. Ovšem při ceně nového je nesmysl to nějak napravovat, jednodušší je čidlo vyměnit.
To je vcelku normální, čidlo je pasivní a pokud se kola neutáčí, nemá diagnostika co ukazovat. Navíc neexistuje referenční hodnota, která by byla pro diag. důkazem nesprávnosti údaje z čidla.
O závadách rychloměru je tu napsáno dost, bývá opotřebované, bývá v něm olej, občas to prostě nevydrží miniaturní plošňák. Ovšem při ceně nového je nesmysl to nějak napravovat, jednodušší je čidlo vyměnit.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Zdravim, zde sou fotky jak sem to udelal ja.
1 rozebrat s nozikem
2 vindat a umit s jarem a vlaznou vodu dukladne od oleje
3 nehat jednu noc ushnout
4 podivat se na rozbite spoje a zaletovat
5 znovu namontovat
a nezapominat namazat s vazelina tu ticku ze spodu a potom zalepit s vterinkovi lepidlo viko.doufam ze to pomuze.
1 rozebrat s nozikem
2 vindat a umit s jarem a vlaznou vodu dukladne od oleje
3 nehat jednu noc ushnout
4 podivat se na rozbite spoje a zaletovat
5 znovu namontovat
a nezapominat namazat s vazelina tu ticku ze spodu a potom zalepit s vterinkovi lepidlo viko.doufam ze to pomuze.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Zdar, mám Espace III 2.0 8V RXE, F3R r.v. 1977, tacho občas skočí na 0, nepočítá ani km. Na čidle jsem byl zpod zdviže. konektor jsem očistil. Snímač se mi nepodařilo povolit. Plast nebezpečně pružil. Někdo píše, že jde jen vysunout.Někdo hlásí závlačku, kterou jsem nehledal a ani neobjevil-forum jsem nečetl. Prosím o krátké vyjasnění. na superfotkách snímače, děkuji. žádný závit nevidím.Stehlík,Poděbrady
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
tak sem rozebral vyčistil proletoval vrazil z5 a kurnik nemužu tam nikam nacpat ten zajištovací drát
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Bibo čidlo je asymetrické, musí se dát správnou stranou. Jak díra pro drát (závlačku) tak zajišťovací čudlíky u novějšího typu čidla nejsou osově souměrné.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
díky mrknu na to
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce
Pce
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
už delši dobu my nejde tachometr a načítání km na Espace 2,0 8V r.v.98. čidlo prý na autě nemám a tacho je prý přes ABS musím tedy vyměnit ABS pumpu (takovou tu kostku co do ni jdou trubičky?) Při nastartováni se mi ukáže chyba ABS + stop ale zhasne to hned a nic nesvítí a ABS je normálně funkční. Je složitá výměna ABS pumpy? Kde ji v autě mám přibližně hledat při pohledu zezhora jsem si jí nějak nevšiml díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Dělá to jeden drát od abs do přístrojovky.
Naposledy upravil(a) Zefek dne pon říj 19, 2015 17:15, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
A konkretnejs?
-
- Starting member
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob črc 23, 2011 10:25
- Bydliště: Zbiroh
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
řešil někdo už ten problem s tachometrem přes ABS?? který kabel v přistrojovce prověřit? díky
stále aktuální nikdo zatím neporadil
stále aktuální nikdo zatím neporadil
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Zdravím. Jsem tu nový a nevím jak jinak se zeptat. Predevcirem sem si koupil espace a chvíli nešel tachometr ale pak ok dva dny a dnes nejde a ukazuje nula pořad a nenacitaji se mi km a benzin ukazuje pořad stejne proto mi dnes došel a musel sem pěšky na pumpu poradíte mi někdo jestli čidlo a kde ho hledat? Koukal sem už a na převodovce nic. Jde tam špatně vidět možná sem přehlédl. Jinak čidlo abs nějaké je ko ale to bylo i před tím. Osvětlení v autě nejde,vymackane asi a elektrické zrcátka nejdou. A jedno uložení tlumiče ko ale to asi sám nedám co? To musí palubka ven atd. Děkuji za info,tohle auto mám úplně poprvé. Díky espace III 1998 2.0i 84kw 8v manual
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Ahoj,
tachometr je na 90% čidlem rychlosti (to, které je tady výše vyfocené), nebo konektorem na něm, nebo ve vedení. Osobně bych začal tím čidlem. Umístění i popis jak s ním ven a dovnitř tu je, mrkni na starší příspěvky.
Nádrž ukazuje pořád stejně... jako pořád NIC, nebo pořád třeba půlku? ... tak jako tak, buď (75%) je chyba ve snímači v nádrži, konektorech, nebo vedení. Zbylých 25% odhaduju na závadu v interpretaci jinak korektního signálu (nevím, jakou verzi auta máš co do výbavy, jestli s BII jednotkou nebo bez ní) například špatným kontaktem či vedením v palubce / v jednotce.
Osvětlení interiéru může být spálenou pojistkou (mrkni pod nohy spolujezdce), nebo špatnou zemí.
Elektrická zrcátka... pokud ovladač vypadá použitelně, mrknul bych na stav kabelů v harmonice mezi dveřma řidiče a kastlí. Je to dost namáhané místo, ve kterém kabely moc rády praskají... takže pak nejdou některé funkce jako třeba zrcátka nebo centrál na konkrétních dveřích.
Na výměnu horního uložení tlumiče nepotřebuješ sundavat palubku, přístup je z motorového prostoru, v horním zadním koutě je vždycky takový černý dekl a za ním je uchycení tlumičů. A taky interiérový vzduchový filtry.
Přeju úspěch. Příště prosím koukej, kam píšeš dotazy, ze sekce Megane III jsem tento tvůj (duplicitní) máznul. Taky mrkni do starších témat v této sekci Espace III, ve které myslím najdeš odpovědi na většinu tvých otázek.
tachometr je na 90% čidlem rychlosti (to, které je tady výše vyfocené), nebo konektorem na něm, nebo ve vedení. Osobně bych začal tím čidlem. Umístění i popis jak s ním ven a dovnitř tu je, mrkni na starší příspěvky.
Nádrž ukazuje pořád stejně... jako pořád NIC, nebo pořád třeba půlku? ... tak jako tak, buď (75%) je chyba ve snímači v nádrži, konektorech, nebo vedení. Zbylých 25% odhaduju na závadu v interpretaci jinak korektního signálu (nevím, jakou verzi auta máš co do výbavy, jestli s BII jednotkou nebo bez ní) například špatným kontaktem či vedením v palubce / v jednotce.
Osvětlení interiéru může být spálenou pojistkou (mrkni pod nohy spolujezdce), nebo špatnou zemí.
Elektrická zrcátka... pokud ovladač vypadá použitelně, mrknul bych na stav kabelů v harmonice mezi dveřma řidiče a kastlí. Je to dost namáhané místo, ve kterém kabely moc rády praskají... takže pak nejdou některé funkce jako třeba zrcátka nebo centrál na konkrétních dveřích.
Na výměnu horního uložení tlumiče nepotřebuješ sundavat palubku, přístup je z motorového prostoru, v horním zadním koutě je vždycky takový černý dekl a za ním je uchycení tlumičů. A taky interiérový vzduchový filtry.
Přeju úspěch. Příště prosím koukej, kam píšeš dotazy, ze sekce Megane III jsem tento tvůj (duplicitní) máznul. Taky mrkni do starších témat v této sekci Espace III, ve které myslím najdeš odpovědi na většinu tvých otázek.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Dekuji moc za info..omlouvam se ja to delal na mobilu a nejak to blblo tak sem to napsal do spatne sekce..jinak vse jsem tady precetl a nemam tohle cidlo jak je na foto..mam jen jakoby motylek a je to snimac otacek,nic jineho sem nenasel,jinak central nesel a bylo to kabelem,interier svetla jsou vymackany,zrcatka asi ten joistick bude po smrti,jinak nevim co mam za typ,nemam zadnou vybavu ani palubni pc,benzin ukazoval normalne,ale prijde mi ze nemizi,kdyz natankuji kosticky se zvedaji... jinak auto kdyz se ohreje a nejde tacho tak nechce jet,zacne skubat a chcipat az prestane jet a musim bud 2x znovu nastartovat a zase jede nekolik km nebo musim zastavit nechat chvili na volnobeh a zase jet.. cidlo chci zitra koupit ale nevim jestli teda ten snimac otacek nebo zda tam tedy za tim jeste nekde je to cidlo tacho..
edit:jinak pojistky sem koukal jako prvni a jsou ok,jinak se rozsviti abs cervene a stop a hned pak sviti oranzova nevim co to je jako neco jak kdyz ukazuje tep srdce,nikde sem nenasel co to je za kontrolku..dia pise snimac otacek,a predni nahon neco ty cidla neco abs rozpojen nebo tak..v sobotu jedu na dilnu tak budu vedet vic ale chtel sem to cidlo mit ptz v sobotu ho nesezenu
edit:jinak pojistky sem koukal jako prvni a jsou ok,jinak se rozsviti abs cervene a stop a hned pak sviti oranzova nevim co to je jako neco jak kdyz ukazuje tep srdce,nikde sem nenasel co to je za kontrolku..dia pise snimac otacek,a predni nahon neco ty cidla neco abs rozpojen nebo tak..v sobotu jedu na dilnu tak budu vedet vic ale chtel sem to cidlo mit ptz v sobotu ho nesezenu
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Snímač otáček (motýlek) snímá otáčky klikové hřídele, respektive setrvačníku a udává signály pro zapalování, nikoliv pro tachometr.
Tachometr MÁ čidlo na převodovce ze strany otočené směrem do auta. Kdyby sis do popisu napsal odkud jsi, klidně bych se vsadil abych si pak užil vyhranou basu Plzně Buď to čidlo nahmatáš když zalehneš pod auto a dáš ruce nad místo, kde je převodovka uchycená za silentblok tzv. "sněhulák", nebo když sundáš volantovou tyč a vyndáš gumovou průchodku volantové tyče, budeš na něj přímo koukat. To ti ale nedoporučuju, je to poser - zalehni a prohmatávej
Joystik zrcátek tu někde určitě budu mít, kdybys potřeboval. Stejně jako docela dost jinejch dílů.
Lampičkx v interiéru jsou občas i prostě ochozené, vyzkoušet se to dá tak, že je sundáš a multimetrem (nebo 12V žárovkou na dvou drátkách) vyzkoušíš jestli v konektoru lampiček je nějaké smysluplné napájení. Ze tří kontaktů je jeden obvykle trvalých +12V a zbylé dva jsou země spínané buď dveřma nebo vypínačem, nebo trvalá zem. Takže maximálně na druhej pokus (pokud je napájení ok) ti bude zkoušečka svítit a ty budeš vědět, že tě čeká renovace lampiček.
Edit:
já taky nemám palubní PC, ale třeba BII jednotku mám. Je to otázka zpracování signálů z čidel a řídících impulzů auta, buď to jde víceméně analogově hromadou drátů, nebo před CAN-BUS sběrnici digitálně. Jestli máš nebo nemáš BII jednotku zjistíš třeba tak, že se podiváš na pojistkovou skříň (pod nohama spolujezdce) a jestli máš jen dvě nebo tři relátka a pod nima pojistky ve třech sloupcích, je zbytek skříňky obsazen černou BII jednotkou. Pokud tam máš relátek a pojistek víc řad, je auto bez BII. Taky se to dá vyčíst z typového štítku v rámu dveří spolujezdce. Takhle je to ale jednodušší a aspoň si při tom zkontroluješ pojistky.
Tachometr MÁ čidlo na převodovce ze strany otočené směrem do auta. Kdyby sis do popisu napsal odkud jsi, klidně bych se vsadil abych si pak užil vyhranou basu Plzně Buď to čidlo nahmatáš když zalehneš pod auto a dáš ruce nad místo, kde je převodovka uchycená za silentblok tzv. "sněhulák", nebo když sundáš volantovou tyč a vyndáš gumovou průchodku volantové tyče, budeš na něj přímo koukat. To ti ale nedoporučuju, je to poser - zalehni a prohmatávej
Joystik zrcátek tu někde určitě budu mít, kdybys potřeboval. Stejně jako docela dost jinejch dílů.
Lampičkx v interiéru jsou občas i prostě ochozené, vyzkoušet se to dá tak, že je sundáš a multimetrem (nebo 12V žárovkou na dvou drátkách) vyzkoušíš jestli v konektoru lampiček je nějaké smysluplné napájení. Ze tří kontaktů je jeden obvykle trvalých +12V a zbylé dva jsou země spínané buď dveřma nebo vypínačem, nebo trvalá zem. Takže maximálně na druhej pokus (pokud je napájení ok) ti bude zkoušečka svítit a ty budeš vědět, že tě čeká renovace lampiček.
Edit:
já taky nemám palubní PC, ale třeba BII jednotku mám. Je to otázka zpracování signálů z čidel a řídících impulzů auta, buď to jde víceméně analogově hromadou drátů, nebo před CAN-BUS sběrnici digitálně. Jestli máš nebo nemáš BII jednotku zjistíš třeba tak, že se podiváš na pojistkovou skříň (pod nohama spolujezdce) a jestli máš jen dvě nebo tři relátka a pod nima pojistky ve třech sloupcích, je zbytek skříňky obsazen černou BII jednotkou. Pokud tam máš relátek a pojistek víc řad, je auto bez BII. Taky se to dá vyčíst z typového štítku v rámu dveří spolujezdce. Takhle je to ale jednodušší a aspoň si při tom zkontroluješ pojistky.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Tak já si to shrnu ptz jsem na auta debil když najdu a vymenim čidlo na rychlost tak auto přestane skubat a bude jezdit normálně nebo musím i ten snímač otáček vyměnit jak psala diagnostika? Jinak pojistky mám dvě rady vlevo a dole tři kostky myslím a pojistky vpravo a dole už asi jen myslím jedna kostka nevím jak bych ti popsal. Na netu obrázek sem nenašel a teď u auta nejsem
Naposledy upravil(a) Martin1986 dne pát bře 08, 2019 05:36, celkem upraveno 2 x.
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Nejde minprilozit fotka té kontrolka abych věděl co to je.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Když najdeš a vyměníš čodlo rychlosti, bude ti ukazovat rychlost.
Cukání a špatný chod motoru bude mít na svědomí NĚCO kolem čidla klikové hřídele (motýlka). Tyhle dvě čidla fungují nezávisle na sobě už proto, že čidlo rychlosti ti snímá otáčky kol (resp. pohonné hřídele kol) ZA převodovkou a čidlo kliky otáčky klikové hřídele - tedy motoru PŘED převodovkou. Výměnou obou nic nezkazíš.
S tím cukáním a špatným chodem motoru bych ještě zkontroloval čidlo polohy škrtící klapky a čidlo teploty nasávaného vzduch, spolu s hadicí do které je nainstalováno. Ta tlustá co jde od vzduchového filtru do motoru.
Pojistkovka auta s BII jednotkou vypadá takhle:
Cukání a špatný chod motoru bude mít na svědomí NĚCO kolem čidla klikové hřídele (motýlka). Tyhle dvě čidla fungují nezávisle na sobě už proto, že čidlo rychlosti ti snímá otáčky kol (resp. pohonné hřídele kol) ZA převodovkou a čidlo kliky otáčky klikové hřídele - tedy motoru PŘED převodovkou. Výměnou obou nic nezkazíš.
S tím cukáním a špatným chodem motoru bych ještě zkontroloval čidlo polohy škrtící klapky a čidlo teploty nasávaného vzduch, spolu s hadicí do které je nainstalováno. Ta tlustá co jde od vzduchového filtru do motoru.
Pojistkovka auta s BII jednotkou vypadá takhle:
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Děkuji. Tyhle pojistky nemám. Mám tam ještě ty mrnave takže mám bez toho B.... jinak sem byl na dia a psalo to špatně čidlo otáček a na přední nápravě snímač kol nebo něco takového -rozpojeno. Takže mrknu zda ty snímače na kole funguji ptz čidlo nemá tedy z čeho brát nebo jestli se tam něco neodpojilo. Vymetl sem díru a od té doby někde tacho a začalo to po ohrati cukat až to přestane jet. Díky moc za info. Jen ještě jak jsou tyhle auta spolehlivé? Každý ať to hned prodam ze se jen sere a ze je to Francouz ale mě zhlediska rodiny dcl vyhovuje.
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Každé auto je spolehlivé tak, jak se o něj jeho majitel stará a je jedno, jestli je to Rencek, boleslavská slepice nebo rejžovej papír z ostravy.
Snímač kol na nápravě je čidlo od ABS, často je to jen poškozený drát nebo zabahněný snímač / zubatý obvod poloosy, ze kterého se otáčky snímají.
Pokud se ti tyhle závady objevily po nějakém otřesu, tak bych šel asi i po kabelech a konektorech. Po letech hnití venku na vlhku mohly dostat ránu a přestat vodit. Dá se to napravit rozpojením, prostříkáním kontaktolem a znovu zapojením.
Celkově, takhle v souvislostech mi to přijde že se někde zatřásl nějakej konektor na svazku s čidlama od motoru.
Špatná jízda a cukání až po ohřátí znamená že má jednotka motoru blbý údaje od otáček kliky / teploty / úhlu škrtící klapky / čidla klepání / lambdy. A protože je čidlo tachometru na převodovce, může vést stejným svazkem.
Snímač kol na nápravě je čidlo od ABS, často je to jen poškozený drát nebo zabahněný snímač / zubatý obvod poloosy, ze kterého se otáčky snímají.
Pokud se ti tyhle závady objevily po nějakém otřesu, tak bych šel asi i po kabelech a konektorech. Po letech hnití venku na vlhku mohly dostat ránu a přestat vodit. Dá se to napravit rozpojením, prostříkáním kontaktolem a znovu zapojením.
Celkově, takhle v souvislostech mi to přijde že se někde zatřásl nějakej konektor na svazku s čidlama od motoru.
Špatná jízda a cukání až po ohřátí znamená že má jednotka motoru blbý údaje od otáček kliky / teploty / úhlu škrtící klapky / čidla klepání / lambdy. A protože je čidlo tachometru na převodovce, může vést stejným svazkem.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
a co je ta kontrolka?
-
- Starting member
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř bře 06, 2019 19:39
Re: Čidlo, náhon, ukazatele rychlosti - TACHOMETR
Z toho netu bych se po..... fotka nejde ze je už moc příloh. Nejdříve velikost velká a když ji zmensim tak zase moc příloh
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti