Teplota chladici kapaliny

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Barbados
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: úte dub 08, 2008 20:31
Bydliště: Jinočany

Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od Barbados » úte čer 10, 2008 19:40

Jakou teplotu - kolik carek na displeji vam ukazuje vas espace?

coolio
Junior member
Příspěvky: 122
Registrován: pát lis 10, 2006 18:00
Bydliště: Praha

4

Příspěvek od coolio » úte čer 10, 2008 20:09

Ohřátý se drží na 4 dílkách.
Když mi před rokem "praskla voda" a utíkala, postupně to za jízdy stoupalo až na 9 a pak už začal červeně blikat a pípat displej vpravo.
Jo, 2.2dT

Uživatelský avatar
Aleš Drlík
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát pro 07, 2007 18:24
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Aleš Drlík » úte čer 10, 2008 20:55

Běžně čtyři dílky, sem tam pět , víc mě to snad nikdy neukázalo.
Espace 3.0 V6 r.1993 (2000-2006)
Espace 3.0 V6 24v r 2000 (2006-
Espace 3.5 V6 r.2007 (2015-

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » úte čer 10, 2008 21:26

víc jak 4 sem nikdy neměl klepu na dřevo :)

Podolak
Starting member
Příspěvky: 24
Registrován: stř led 30, 2008 22:20
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Podolak » úte čer 10, 2008 21:27

Ctyri dilky ... v zime, v lete, na horach, v nizinach... porad.

tomikku
Junior member
Příspěvky: 190
Registrován: pát úno 08, 2008 18:57
Bydliště: Šenov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomikku » stř čer 11, 2008 07:14

čtyři dílky, jen když ho nechám v létě klepat destet minut na místě kvůli klimě tak se zvedne na pět a sepne vetilátor ale za jízdy se mi to ještě nestalo

Espejsák
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: sob pro 22, 2007 14:06
Bydliště: Praha

Příspěvek od Espejsák » stř čer 11, 2008 08:01

Tak já mívám stále 3 buřtíky... Jen když táhnu vlek nebo popojíždím v kolonách tak se objeví 4 buřtíky... Také z toho sám nejsem moc chytrý, ale když máte většinou 4 takže jsem O.K. Tak tedy asi takhle...Mějte se.

Uživatelský avatar
Barbados
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: úte dub 08, 2008 20:31
Bydliště: Jinočany

Příspěvek od Barbados » stř čer 11, 2008 16:17

Ja mam 3 a kdyz popojizdim po meste tak 4 .

jano.cizik
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
Bydliště: Spišská Belá Slovensko

Příspěvek od jano.cizik » stř čer 11, 2008 20:21

v zime 3 v lete 4 raz do kopca 5
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012

Jan Ossendorf
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon črc 16, 2007 13:36
Bydliště: Choceň

Příspěvek od Jan Ossendorf » čtv čer 12, 2008 21:39

V zimě tři, vyjímečně čtyři, v létě čtyři, vyjímečně pět.
1999 - 2003 Renault 19, 1.8 RT 1994
2003 - 2007 Renault Laguna 2.0 RXE 1997
2007 - 2013 Renault Espace 3.0V6 LPG 1997
Od 11 2014 Renault Megane 1.6 81 kW Limited 2014

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » sob čer 14, 2008 12:20

Většinou 4, poslední dobou se občas (i v létě) objeví jen 3. Nad 4 se dostanu jen v zácpě. Dokonce ani s těžkým přívěsem s koňmi jsem se přes 4 nedostal.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » sob čer 14, 2008 13:44

myslím že je tento ukazatel teploty opravdu velmi orientační. Mě ukazuje 3 vyjímečně 4. Pro běžnou orientaci to myslím plně postačuje, neb člověk vidí že je motor ještě studený a jede opatrně. Maximální teplotu si to zreguluje termostatem a vrtulí a když náhodou vyteče voda či podobná krajnost-kalamita tak se s tím stejně nedá pokračovat a určitě to bude tuto skutečnost signalizovat. Jestli má někdo při běžném provozu již několik roků 3 a jiný 4 čárky, není tedy žádným problémem. :wink:

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » stř srp 12, 2009 14:03

svítí mě pořád jen jeden buřtík, uvidíme kde je chyba.
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2456
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » stř srp 12, 2009 17:31

do letní sezóny jsem měl vždycky 3 buřtíky, jen jedinkrát v koloně čtyři, a pak už za jízdy beze změn. Teď během sezóny s klimou nebo jak zastavím na světlech čtyři buřty, ale nic víc.
A protože mi to nedalo, tak jsem minulý týden připravil teploměr a změřil, že na čtyři buřtíky mám v nádržce chladicí kapaliny cca 75 stupňů, na chladiči cca 67, na bloku motoru těsně vedle svíček cca 65, teplota oleje ve vaně cca 58.
Jako teploměr jsem použil kontaktní bodové čidlo k multimetru METEX. Čistě hypoteticky tak mohla být hodnota naměřená v nádržce ovlivněna vodivostí kapaliny.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » stř srp 12, 2009 18:27

to sam co termostat nemáš ho pořád otevřenej ale i tak by se za čas motor ohřál
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » stř srp 12, 2009 23:05

Dawesi máš benzína a i tak si myslí že je motor podchlazený :?: Diesel by měl mít optimální teplotu myslím do 90ti stupňů, benzín o trochu méně. Opravte mě jestli se pletu. Tady jen myslím jeden ze "zakopanejch psů" životnosti motorů - pracovní teplota. Kdo ji nehlídá má s motorem problém.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2456
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » čtv srp 13, 2009 08:51

já to nevidím jako problém, naopak mám pocit, že se mi typické nemoci E-III zatím vyhybají a jsem za to rád. Jen jsem přidal nabyté informace s tím, že třebas někomu pomůžou.
75 stupňů považuju u 8V benzínu, který nedostává nijakou extra zátěž (jezdím myslím celkem zlehka, zvyk z náklaďáku, navíc většinou sám) vcelku dobrá a stabilní teplota. Motor běží naprosto vyrovnaně, táhne hezky od volnoběhu po plný plyn, bez "díry", celkem tiše, nekucká, teplota se usadí na 3 nebo 4 buřtíky a drží až do konce jízdy a vychladnutí motoru. Zkrátka bych řekl zdravý silný jedinec 8)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volfik » čtv srp 13, 2009 20:27

I já mám asi silného jedince,kterému se zatím vyhýbají všechny nemoci zmiňované na foru.Akorát trochu pozlobily žárovky v palubce,klíčky s dálkou ale nic závažnýho.Teplotu mám taky na 3-4 buřtíku podle sezony a drží celou dobu jízdy.Mimo jiné koukal jsem na chladící kapalinu a mám tam nějakou zářivě zelenožlutou.Zkusil jsem jí měřákem na fridex a je -30°C.Je čistá a lehce mastná.V létě chladí a v zimě topí a neubývá.Auto mám ze Schweizu a tohle jsem neměnil. :roll:
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » úte srp 18, 2009 15:31

čidla prý OK, takže je možný že neukazuje jen palubovka
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » úte zář 22, 2009 15:17

nějakej tip jak zjistit proč to na palubce nezobrazuje teplotu? jak to čidlo vypadá, kde je umístěný a jaký se na něm dají naměřit hodmoty?
na elitu sem našel 2 čidla, jedno s dvojpinovým konektorem a druhý s třípinovým :?
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » úte zář 22, 2009 15:50

Svítí stupnice teploty? Pokud ne, tak jí někdo vypnul. Dá se zapnout pomocí "čudlíků" na nastavení hodin. Jen už nevím jak.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » úte zář 22, 2009 16:14

stupnice funguje (hladinu oleje to ukazuje normálně), pak se to přepne na teplotu vody a svítí už pořád jen jedna čárka, i když třeba spínají ventilátory.
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » úte zář 22, 2009 16:38

Potom je to čidlo teploty na termostatu, je to to přední. Taky jsem ho měnil.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Sam Jr.
Junior member
Příspěvky: 144
Registrován: pon srp 10, 2009 08:54
Bydliště: Brno, Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam Jr. » stř pro 09, 2009 08:30

tak čidlo vyměněno a už jezdím na 4 buřtíky :)

FAE za 6 stovek a nějaký drobný + dolití vyteklé chladící kapaliny, byla to docela fontána :D

předpokládám, že to čidlo dává info i pro řídící jednotku? že by se teď mohla i zlepšit spotřeba?
Grand Espace 2.0 8V (r.v. 1998) zvaný Pohřebák :)

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » stř pro 09, 2009 08:44

To nevím, na tom termostatu je ještě jedno čidlo. Myslím, že to bude pro ŘJ. Včera jsem spočítal spotřebu. Jezdím za 8,44/100km. Myslím, že na dvoulitr je to hodně dobré. Z toho je tak 60 procent studený motor po městě, 20pr. kliďánko jízda meziměsto a zbytek dálnice 130-180km/h. Najeto 230tkm. Minulý týden kontrola ventilových vůlí, není třeba je seřizovat. Paráda. Jen kdyby z toho netekl olej a nezlobil palivoměr. Pak by byla stopro spokojenost.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů