Teplota chladici kapaliny
Moderátor: Moderators General
Teplota chladici kapaliny
Jakou teplotu - kolik carek na displeji vam ukazuje vas espace?
- Aleš Drlík
- Starting member
- Příspěvky: 36
- Registrován: pát pro 07, 2007 18:24
- Bydliště: Tišnov
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: stř led 30, 2008 22:20
- Bydliště: Benátky nad Jizerou
- Kontaktovat uživatele:
Ctyri dilky ... v zime, v lete, na horach, v nizinach... porad.
Espace 2.0 16V, 2000
[img]http://images.spritmonitor.de/272059.png[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/272059.png[/img]
-
- Advanced member
- Příspěvky: 269
- Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
- Bydliště: Spišská Belá Slovensko
-
- Starting member
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon črc 16, 2007 13:36
- Bydliště: Choceň
- Tomáš Langer
- Člen RCČR
- Příspěvky: 731
- Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
- Bydliště: Tetčice u Brna
Většinou 4, poslední dobou se občas (i v létě) objeví jen 3. Nad 4 se dostanu jen v zácpě. Dokonce ani s těžkým přívěsem s koňmi jsem se přes 4 nedostal.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))
myslím že je tento ukazatel teploty opravdu velmi orientační. Mě ukazuje 3 vyjímečně 4. Pro běžnou orientaci to myslím plně postačuje, neb člověk vidí že je motor ještě studený a jede opatrně. Maximální teplotu si to zreguluje termostatem a vrtulí a když náhodou vyteče voda či podobná krajnost-kalamita tak se s tím stejně nedá pokračovat a určitě to bude tuto skutečnost signalizovat. Jestli má někdo při běžném provozu již několik roků 3 a jiný 4 čárky, není tedy žádným problémem.
do letní sezóny jsem měl vždycky 3 buřtíky, jen jedinkrát v koloně čtyři, a pak už za jízdy beze změn. Teď během sezóny s klimou nebo jak zastavím na světlech čtyři buřty, ale nic víc.
A protože mi to nedalo, tak jsem minulý týden připravil teploměr a změřil, že na čtyři buřtíky mám v nádržce chladicí kapaliny cca 75 stupňů, na chladiči cca 67, na bloku motoru těsně vedle svíček cca 65, teplota oleje ve vaně cca 58.
Jako teploměr jsem použil kontaktní bodové čidlo k multimetru METEX. Čistě hypoteticky tak mohla být hodnota naměřená v nádržce ovlivněna vodivostí kapaliny.
A protože mi to nedalo, tak jsem minulý týden připravil teploměr a změřil, že na čtyři buřtíky mám v nádržce chladicí kapaliny cca 75 stupňů, na chladiči cca 67, na bloku motoru těsně vedle svíček cca 65, teplota oleje ve vaně cca 58.
Jako teploměr jsem použil kontaktní bodové čidlo k multimetru METEX. Čistě hypoteticky tak mohla být hodnota naměřená v nádržce ovlivněna vodivostí kapaliny.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
já to nevidím jako problém, naopak mám pocit, že se mi typické nemoci E-III zatím vyhybají a jsem za to rád. Jen jsem přidal nabyté informace s tím, že třebas někomu pomůžou.
75 stupňů považuju u 8V benzínu, který nedostává nijakou extra zátěž (jezdím myslím celkem zlehka, zvyk z náklaďáku, navíc většinou sám) vcelku dobrá a stabilní teplota. Motor běží naprosto vyrovnaně, táhne hezky od volnoběhu po plný plyn, bez "díry", celkem tiše, nekucká, teplota se usadí na 3 nebo 4 buřtíky a drží až do konce jízdy a vychladnutí motoru. Zkrátka bych řekl zdravý silný jedinec
75 stupňů považuju u 8V benzínu, který nedostává nijakou extra zátěž (jezdím myslím celkem zlehka, zvyk z náklaďáku, navíc většinou sám) vcelku dobrá a stabilní teplota. Motor běží naprosto vyrovnaně, táhne hezky od volnoběhu po plný plyn, bez "díry", celkem tiše, nekucká, teplota se usadí na 3 nebo 4 buřtíky a drží až do konce jízdy a vychladnutí motoru. Zkrátka bych řekl zdravý silný jedinec
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
- volfik
- Člen RCČR
- Příspěvky: 313
- Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
I já mám asi silného jedince,kterému se zatím vyhýbají všechny nemoci zmiňované na foru.Akorát trochu pozlobily žárovky v palubce,klíčky s dálkou ale nic závažnýho.Teplotu mám taky na 3-4 buřtíku podle sezony a drží celou dobu jízdy.Mimo jiné koukal jsem na chladící kapalinu a mám tam nějakou zářivě zelenožlutou.Zkusil jsem jí měřákem na fridex a je -30°C.Je čistá a lehce mastná.V létě chladí a v zimě topí a neubývá.Auto mám ze Schweizu a tohle jsem neměnil.
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
Svítí stupnice teploty? Pokud ne, tak jí někdo vypnul. Dá se zapnout pomocí "čudlíků" na nastavení hodin. Jen už nevím jak.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
Potom je to čidlo teploty na termostatu, je to to přední. Taky jsem ho měnil.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
To nevím, na tom termostatu je ještě jedno čidlo. Myslím, že to bude pro ŘJ. Včera jsem spočítal spotřebu. Jezdím za 8,44/100km. Myslím, že na dvoulitr je to hodně dobré. Z toho je tak 60 procent studený motor po městě, 20pr. kliďánko jízda meziměsto a zbytek dálnice 130-180km/h. Najeto 230tkm. Minulý týden kontrola ventilových vůlí, není třeba je seřizovat. Paráda. Jen kdyby z toho netekl olej a nezlobil palivoměr. Pak by byla stopro spokojenost.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů