Teplota chladici kapaliny

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

jirka ma
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned pro 20, 2009 22:09

Příspěvek od jirka ma » ned pro 20, 2009 22:29

ukazuje 3 a někdy 4 ted se přehříva v -15 po 8km. tak nevím co tomu je -těšsnění nebo termostat.

jirka ma
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned pro 20, 2009 22:09

Příspěvek od jirka ma » ned pro 20, 2009 22:30

ukazuje 3 a někdy 4 ted se přehříva v -15 po 8km. tak nevím co tomu je -těšsnění nebo termostat. kde se naleza termostat diky

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Příspěvek od Míča_2.2DT » ned pro 20, 2009 22:33

jirka ma píše:ukazuje 3 a někdy 4 ted se přehříva v -15 po 8km. tak nevím co tomu je -těšsnění nebo termostat.
tak demontuj termostat pokud to jde v domacich podminkach a dej ho do hrnce s varici vodou bede to videt jak se otevre pokud ne je spatnej a nebo to zkus bez nej pokud termostat teda neni soucasti vicka

jirka ma
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned pro 20, 2009 22:09

Příspěvek od jirka ma » ned pro 20, 2009 23:14

diky akde ho naleznu mam ho chvíli

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » úte led 26, 2010 19:44

já mám u 2.2 dci buřtíky 3,ale právě jsem zjistil že pořád i po 300km po dálnici běží přídavné topení které se automaticky spouští je sice 15mrazu,tak jsem koukal že chladič je taky studený či ledový ,topí to a mám 3 buřty teploty,je to normální že se víc nezahřeje a termostat aby to pustil do chladiče,ale čtu tady že je asi ok jsem v normě
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

topeni

Příspěvek od Míča_2.2DT » úte led 26, 2010 20:49

renďák oskar píše:já mám u 2.2 dci buřtíky 3,ale právě jsem zjistil že pořád i po 300km po dálnici běží přídavné topení které se automaticky spouští je sice 15mrazu,tak jsem koukal že chladič je taky studený či ledový ,topí to a mám 3 buřty teploty,je to normální že se víc nezahřeje a termostat aby to pustil do chladiče,ale čtu tady že je asi ok jsem v normě
Cau Rendaku to mas nejakej zadrhel to topeni musi prestat hrat hned jak se to ohreje na druhou carku (buřtít) pak bezi zbytecnae a akorat to papa naftu a baterku dej tam nekam prepinac on-off a bude klid 8)

Uživatelský avatar
RichieST2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř bře 09, 2011 13:08
Bydliště: Střední čechy

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od RichieST2 » stř bře 09, 2011 13:29

Ahoj kucí, mám čerstvě Espíka, benzín 3.0 litr, v provozu od 2000, celkem zachovalej, Němec se asi staral ;-) Koupeno v bazaru v Berouně, dle tacho 165 tis. km. Jen jsem ho přivezl domů (100 km dálnice), začala mě zlobit teplota chladící kapaliny.

Projevuje se to tak, že studenej motor se postupně ohřeje na 3-4 buřtíky a pak zničeho nic svítí buřti všichni a k tomu mě straší červená kontrolka teploty a nápis STOP. Samo jsem zastavil, ošahal motor, teplotu kapaliny atd., ale zdá se být OK. Ventilátory chladiče neběžely, chladič studenej, po chvíli se začala ohřívat jen část. Tak jsem (sice trochu nervózní) jel po dálnici cca 120 km/h asi 100km, venku lehce pod nulou, po nějaké době se hláška ztratila, ale občas se zničehonic znova objevila. Podruhé se mi to stalo včera, jel jsem cca 10 km, pak jsem 20 min. stál, pak jel cca 2 km a znova vyskočili všichni buřtíci a červená kontrolka s nápisem STOP. Mám podezření na nějaký teplotní čidlo, ale třeba jste se s tím někdo už setkal a usnadníte mi hledání ;-) Dík!
Jo ještě jsem si vzpoměl, že se to jednou objevilo při testování kickdown a tímpádem chvíli držení motoru ve vyšších otáčkách (ovšem při zkušební jízdě jsme ho taky celkem dost nakrmili a nedělal to).

Jinak při prvním svezení s ním jsem byl jak v jiným světě (měl jsem Focuse I), prostor před sebou (a vlastně všude), pohodlíčko, jízda jako na parníku ;-) Paráda! Fórum už studuju tak 2 týdny (než jsem Espíka koupil), mám tucha, že jsem něco takovýho už četl, ale zaboha to nemůžu znova najít...
ESPACE III 3.0 V6 24V r.v. 2000

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od Márty » stř bře 09, 2011 18:22

Čidlo na teplotu vody pro informaci na palubní desce je na motoru z předního pohledu vpravo s modrým konektorem.

Dle tvého popisu, muže být také zavzdušněný ale spíš ucpaný chladič.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od Márty » stř bře 09, 2011 18:27

Už jsem totiž řešil asi tři auta, co na okresce a ve městě nepochopitelně bezproblémů chladily ale při jízdě po dálnici a nebo na nějakou dobu svižnou jízdou (přišlápnutí do kopce...apod) vylítla teplota. Vždycky byl přicpaný chladič, který nebyl schpen ve vysokém výkonu uchladit motor...

Nejhorší varianta je těsnění pod jednou z hlav, ale to už by byl extrém.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
RichieST2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř bře 09, 2011 13:08
Bydliště: Střední čechy

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od RichieST2 » stř bře 09, 2011 19:37

Díky! Mrknu na to, za týden stejně půjde do servisu na preventivní výměnu rozvodů, tak když na to nepříjdu sám, přenechám odborníkům. Dám pak vědět co to bylo...
ESPACE III 3.0 V6 24V r.v. 2000

Uživatelský avatar
RichieST2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř bře 09, 2011 13:08
Bydliště: Střední čechy

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od RichieST2 » čtv bře 24, 2011 19:38

Takže podle servisáka je to nějaká chyba v přístrojovce. Přes ŘJ vstřiků (snad si to pamatuju dobře ;-) je prej teplota na diagnostice OK (prej to měl na kufru, tak to je snad hantýrka že na diagnostice ;-), i když ve stejnou chvíli mi přístrojovka ukazuje přehřátí a STOP... Prý se toho nemám bát, oprava jen výměnou přístrojovky a z vrakáče prej jí moc nedoporučuje... Auto Pošík, Uhl. Janovice

P.S. Jak teda teď vlastně zjistim, že se motor (nedejbože) opravdu přehřívá? ;-) Když půjde pára od motoru, tak to je jasný :-(
ESPACE III 3.0 V6 24V r.v. 2000

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od misve » pát bře 25, 2011 08:02

Nedalo mi to a kouknul jsem do schémat:
ŘJ motoru má na pinu 13 a 73 senzor teploty chladící kapaliny (cca 3,5V při 10° a 0,5V při 90°) a na pinu č 9. je výstupní signál pro ŘJ BII (na pin č. 26 modrej konektor uprostřed - za normálního stavu 11-14V), pokud se má rozsvítit kontrolka na přístrojovce, tak 0V.
Tudíž pokud diagnostika ukazuje, že je teplota vody OK (diagnostika je připojena k ŘJ motoru) a přesto se rozsvítí kontrolka teploty vody (měla by to signalizovat diagnostika ŘJ BII), tak bych viděl chybu nejspíš někde v "kostření" drátu mezi ŘJ motoru a BII jednotkou. Předpokládám, že informace o teplotě vody (počet buřtíků) je z ŘJ motoru do ŘJ BII (resp. displeje) předáván datovou sběrnicí. Toť teorie ze schémat.
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Uživatelský avatar
RichieST2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř bře 09, 2011 13:08
Bydliště: Střední čechy

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od RichieST2 » pát bře 25, 2011 08:48

Ahoj, díky za info! Jestli tomu teda dobře rozumím, tak bych měl jít po kabelu od ŘJ motoru (víš prosím kde je?) k ŘJ BII a hledat, kde se dotýká kostry = zkratuje? Tímpádem by dával 0V a BII hlásí přehřátí, jak jsi psal...
ESPACE III 3.0 V6 24V r.v. 2000

misve
Junior member
Příspěvky: 170
Registrován: sob srp 08, 2009 07:44
Bydliště: Domažlicko

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od misve » pát bře 25, 2011 09:35

nevím, jak to má třílitr, 2.0i má ŘJ motoru před baterkou - možná poradí kolega Beníšek (že, Josef???). Zkus "propísknout" ten drát. Po vytažení konektoru z ŘJ (cca 15 cm dlouhej a 3 cm širokej by ten pin 9 neměl kostřit. Mělo by to jít proměřit i od strany BII (pod nohama spolujezdce - pin 26 modrej konektor uprostřed).
Jinak jsem ještě dohledal, že počet buřtíků by se měl načítat do BII (ten samý modrý konektor - pin č.1) ze stejného čidla (ve schématech udávané jako dvoufunkční čidlo), ze kterého jde informace o teplotě do ŘJ motoru. Takže z jednoho čidla jde po jednom drátu informace do ŘJ motoru a po druhém drátu do BII. ŘJ motoru pak po překročení teploty zřejmě pošle signál do BII k rozsvícení kontrolky - ovšem ve schématech se to liší podle motorizace. Zřejmě bude tedy nutné, proměřit drát mezi čidlem a BII (pin 1), případně může blbnout čidlo, které bude posílat špatnou informaci do BII.
Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Espace III 16V 2.0i F4R E2 BIIB3 r.v.2000

Uživatelský avatar
benisek josef
Senior member
Příspěvky: 1084
Registrován: úte bře 23, 2010 20:31
Bydliště: Hostouň u Horšovského Týna

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od benisek josef » pát bře 25, 2011 18:01

Cauky.v6 ma rj na druhy strane nez je baterka.primo je pod nadobou na servo olej a pokud ji budes chtit vyndat obrn se pac je tam ze predu jeden sroub c10 kterej fakt nejde ven...ale pokud budes chtit jen vindat stekr jde to bez vyndani rj...jen podotykam mej alespon par minut odpojenou baterku jak pri vyndani tak nandani...jinak si myslim ze je kaput cidlo teploty vody k displeji.dost casto byva uz starim vyskratovany a tusim ze ma bilej stekr ale procti kolisani chodu motoru kde je debata se mnou a martym kde sme ho nasli....
Grand Espace III (konecne poradnej rodinej kocar se sportovnim duchem)3l V6 24v automat a LPG solaris obd V3(sesti papinak s 24ventylkama o obsahu sesti velkych pivaku :-D )rok01 vybava E3 kuze alakandr a krom proskleny strechy, sedaku v elektrice a v plne kuzi a napisu initalia asi komplet vybava...

Drive:citroen xm 2.5td musketier(pro me nejvic nej nej auto panove) a jine francouzke supliky :-D

Uživatelský avatar
RichieST2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř bře 09, 2011 13:08
Bydliště: Střední čechy

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od RichieST2 » čtv čer 02, 2011 14:11

Tak jsem tu zas. Pořád mě to zlobí, čidlo teploty k přístrojovce je vyměněný, chtěl jsem měnit i termostat, ale servisák mi to rozmluvil, že tím to určitě nebude.

Pořád to pozoruju a vypadá to, že se přehřívá v situacích, kdy se opravdu může zvýšit teplota motoru (tzn. nejčastějc se to stává při popojíždění v zácpě, když je venku přes 20°C), jakmile se rozjedu tak po pár minutách je vše OK, takže si nemyslím, že je to špatným kablíkem (přiznám se, že jsem se ještě nedostal k tomu, abych to zkontroloval, jak mi poradil misve :-()
Jednou jsem přijel po cca 70 km domů a nechal jsem espíka nastartovanýho před domem (venku bylo teplo), po nějaký době na volnoběh začala svítit hláška STOP kvůli přehřátí (9 buřtíků z ničehonic), zaply se sahary, po pár minutách se vyply a chvilku na to zhasla hláška stop a zničehonic zpět na 4 buřtíky.

Spíš se přikláním k tomu zanešenýmu chladiči, jak psal Márty už na začátku. Existuje nějakej jednoduchej způsob, jak zjistit jestli je chladič ucpanej? Osahat ho když je zahřátej? Moc se mi tam ruku strkat nechce, ale když to jinak nepůjde ;-)

Jediný co mi k tý teorii o zaneseným chladiči nesedí je to, že ze 4 buřtíků teplota během vteřiny skočí na plnejch 9 a po ochlazení zase zpátky. Čekal bych, že to půjde postupně buřtík po buřtíku (i když třeba rychle).
Jinak jsem našel novej za cca 3.000,- Kč tady http://www.nissensbrno.cz/vysledek.php? ... %8D%20vody

Ještě poslední věc... všimnul jsem si před pár dny,. že mi z tlumiče výfuku teče/kape trošku voda (měl jsem auto na heveru a tekla tuším někde u výstupu z toho tlumiče - jak ukazuje šipička). Je to normální? Kdyby bylo v háji těsnění pod hlavou (nejhorší varianta podle Mártyho), šel by z výfuku bílej kouř myslím, že? To mi nedělá...

Díky za rady a názory!
Přílohy
Vyfuk.jpg
ESPACE III 3.0 V6 24V r.v. 2000

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od martinsem » čtv čer 02, 2011 14:34

Ta voda z výfuku je normální, ve výfuku kondenzují vodní páry. Mě to teče taky ve spoji. Pokud by ale šla z výfuku vodní pára ve větším množství a hlavně pořád, tak je to těsnění pod hlavou. Ale tady to vypadá na vadné čidlo teploty pro přístrojovku, na dvoulitru 8V je to to přední zelené, zadní bílé je pro ŘJ motoru. Já už čidlo měnil, neukazovalo teplotu vůbec. Popř. by to mohl být taky vadný konektor toho čidla. Teď tohle řeší známý u Fabie 1,4MPi a taky nemůže na nic přijít, chová se to stejně a diag nic neukazuje.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
RichieST2
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř bře 09, 2011 13:08
Bydliště: Střední čechy

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od RichieST2 » čtv čer 02, 2011 14:37

no to čidlo teploty přístrojovce mám už vyměněný a pořád to zlobí... jinak dík za tu vodu, jsem hned klidnější ;-)
ESPACE III 3.0 V6 24V r.v. 2000

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od martinsem » čtv čer 02, 2011 15:15

Pak jedině sehnat multimetr s měřením teploty, čidlo dát na hadici, omotat izolačkou a sledovat, jak se ohřívá voda. Třeba je to fakt ucpaným chladičem. Existuje chemie, ktará se dá do vody a vyčistí chladiče a radiátory, ale bál bych se to tam dát, aby to pak někde neteklo. Tak jedině odpojit chladič, připojit vodu z vodovodu a opatrně ho propláchnout. Na Lagunách se takhle proplachovaly radiátory topení.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od Márty » čtv čer 02, 2011 19:46

Radiátor (topení) u Laguny jsem tu proplachoval někomu zrovna dnes :wink: ,
ale proplach neni řešení navždy, protože když je chladič jednou zanesenej, 100% se už nikdy nepodaří propláchnout a je to řešení na "omezenou" dobu.

Zkus "nějak" :) když bude motor zahřátý až natolik, že ti bude hlásit přehřátí, hmatem (po částech) teplotu chladiče. Myslím si že nebude horký celý a to je ten problém :( chladič je z jedné strany na druhou průchozí jednotlivými "kanálky" (většina) a když jich je ucpaná třetina, na uchlazení to může stačit při běžné jízdě, ale v extrému "zácpa" "velký výkon") to nestačí.

Nemusí to tím být, ale píšu to asi podruhé, je to pravděpodobná příčina a v praxi již několik aut, jsem takto opravil kdy si mechoši nevěděli rady.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

jordi
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon dub 07, 2008 12:22
Bydliště: blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od jordi » ned srp 07, 2011 22:06

Zdravím a pročítám jak tady řešíte problém z chladící kapalinou.Taky se pokouším příjit na závadu na motoru 2,2td12V.Hned po nastartování mě svítí jedna tyčinka (dříve žádná) a přijizdě do delšího kopce 5 někdy na moment 6tyčinek (dříve jenom 4tyčky)Prosím o radu nebo jestli to někdo taky řešil?Stačilo by vyměnit teplot.čidlo nebo závada je někde jinde?Motor netlakuje a voda není v oleji a ani obráceně.Mám před dovolenou a tak bych to rad opravil.Děkuji Jordi

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od martinsem » pon srp 08, 2011 00:31

To bude čidlem, změnil se odpor.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

jordi
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon dub 07, 2008 12:22
Bydliště: blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od jordi » pon srp 08, 2011 20:08

Děkuji za radu,dnes jsem objednal a už přišlo tak doufám že to najdu a výměnu zvládnu.Děkuji Jordi

jordi
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon dub 07, 2008 12:22
Bydliště: blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od jordi » úte srp 09, 2011 16:40

Zdravím tak dnes čidlo(bilý konektor) vyměněno a po nastartování opět hned jeden dílek?A tak nevím co dál vyzkoušel jsem
sahary tak ty jedou jenom když zapnu klimu a motor 5 dílku a nic.Když vydělám konektor a spojím oba kontakty tak se nic neděje!Sahara jede jenom když zapnu klimu.Děkuji za radu.Jordi

teddybear761
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv úno 16, 2012 14:00

Re: Teplota chladici kapaliny

Příspěvek od teddybear761 » ned pro 02, 2012 13:18

Zdravím všechny, mám jeden jeden problém. Jestli jste ho tady už řešili, tak se omlouvám. Mám Lagunu 1.8i, 66 kW, rok 1997. Z ničeho nic mi začala poblikávat kontrolka teploty vody motoru. Ale úplně se nerozsvítí. Jen to tak lehce žhne. Když jedu, tak začne pohasínat. Někdy zhasne úplně, někdy lehce svítí dále. Myslel jsem, že je to čidlem na chladiči. Vyměnil jsem ho a dělá to pořád. Také je vyměněné čidlo na termostatu.
Dneska jsem to zkoušel nastartovat, když byl motor úplně studený. Nastartoval jsem ho a kontrolka se zas lehce rozsvítila. Nevíte někdo, co to může být?
Vody má dost.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů