Stěrače

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Stěrače

Příspěvek od bibo » pon říj 22, 2007 13:12

nejspíš originál stěrače co mám na autě pomalu ale jistě umíraj co mám dát za náhradu vyměnil sem jenom gumičky ale moc se to nezlepšilo a na klasické ramínka se nedá přidělat to ostřikování nejspíš jak to řešíte :?:

Uživatelský avatar
Flery
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » pát lis 16, 2007 21:14

nevim od kud jsi ale firma SWF dela sterace primo na espace v cenach okolo 800-1000 za oba dva daj se sehnat v autodilech typu kelly a podobne

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » pát lis 16, 2007 22:07

Ja mam na twingu Bosch Aerotwin (ten sterac bez kloubu, je cely z takoveho pruzneho profilu) a nemuzu si ho vynachvalit. Z nekolika duvodu:
-pri stirani je naprosto tichy, neposkakuje
-pri prvnim setreni kdy jeste sklo poradne nezmoklo necistotu nerozmaze, ale setre
-perfektne stira celou plochu, nenechava cmouhy
-za mrazu mi o obyc.sterace zamrzaly "klouby" a pak poradne nestiral, tohle se u tohodle stat nemuze

Valeo vyrabi to same, akorat se to jinak jmenuje, ale ja mam konkretni zkusenost pouze s Boschem.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » sob lis 17, 2007 11:40

mno on je problém s tim ostřikováním které je přímo v ramínku stěrače

Kepep
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: sob lis 03, 2007 10:17
Bydliště: Nové Veselí

Příspěvek od Kepep » sob lis 17, 2007 12:13

Zdar...kyž jsme u těch stěračů tak jsem chtěl sundat ty ramínka, ale nějak mi to nejde. oddělal jsem matky v doměmí, že to půjde stahnout dolou z toho šroubu, ale ouve :cry: j ...buďto je to pěkně zalehlý, tak na stahovák, nebo to něco drží, :? tak bych se rád zeptal jak to je než to zmrším... Díky

Uživatelský avatar
Flery
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » sob lis 17, 2007 18:31

bibo píše:mno on je problém s tim ostřikováním které je přímo v ramínku stěrače
povidam je to model swf primo na tyhle auta s odstrikovacema ktery sou soucasti takze se pripoji jen hadicka a je to
[color=blue:1dd7ebcf5a]Tel : 773 622 822[/color]
____________________
Renault Scenic 2002 1,6i 16v LPG [color=red:1dd7ebcf5a][/color]

Kepep
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: sob lis 03, 2007 10:17
Bydliště: Nové Veselí

Příspěvek od Kepep » ned lis 18, 2007 08:54

Flery píše:nevim od kud jsi ale firma SWF dela sterace primo na espace v cenach okolo 800-1000 za oba dva daj se sehnat v autodilech typu kelly a podobne
Zrar ...tohle se mi zdá dostatečná odpověď , nebo je na ní neco nejasného :?: , Počítám že všechny espaci mají to odstřikování v ramínkách. Tak zabrouzdej po netu anejspíš najdeš.

Jinak mám radu pro lidi co ty ramínka chtějí sundávat, třeba i z motůrkem
1. Sundat matku na ramínku
2. To ramínko by mělo jít jednoduše stáhnout, nic už ho tam nedrží, (Já to měl zalehlý, nemohl jsem to nijak servat. Musel jsem si vyrobit speciální stahovák a stáhnout to, Je docela dobré si předtím odmontovat haupnu drží jen na čtyřech šroubech.
3. Pro ty co chtějí pokračovat za jakéhokoliv důvodu, třeba výměny pyl. filtru, nebo se dostat k tlumiči...Musejí sundat obrovskou matku myslím že je to 46 MM. Tím to povolí zvrchu.
4. Odšroubovat čtyři šroubky u motůrku a pozor dva jsou za ním, nejsou na první pohled vidět.
5. Odpojit elektřinu---měl by to být provní krok, ale třeba mě se tam špatně dostávalo, tak jsem to nechal až jsem to měl venku.

Jenom škoda, že je to tady takové mrtvé....spíše bych potřeboval odpověď na otázku do pěti minut a né do pěti dnů.
Nakoneci si na to stejně musím přijít sám.
Zatím zdar.

Espace 2,0 8v 98 LPG 11/100

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Stěrače

Příspěvek od volfik » ned lis 18, 2007 15:45

Já to taky budu už brzo řešit.Skočil jsem do Auto Kelly a originální stěrače si asi nekoupím,ale doporučili mi tak nějaké náhrady cca 500 kč i s ostřikovacíma tryskama. Chce se to jenom trošku zeptat. :D

Uživatelský avatar
Flery
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Flery » ned lis 18, 2007 18:14

osobne delam ve firme kde sterace SWF mame a na espace III je tam mame skladem pobocky jsou Praha, Plzen, K.Vary, Hradec králové, Ostrava nazev A.T.U. www.atu.eu
[color=blue:1dd7ebcf5a]Tel : 773 622 822[/color]
____________________
Renault Scenic 2002 1,6i 16v LPG [color=red:1dd7ebcf5a][/color]

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » úte led 01, 2008 11:34

jsem koupil nové stěrače co se dávají na nová auta „stírací pružná lišta“ dlouhá + krátká a až když jsem je chtěl montovat jsem si uvědomil, že u Espace jsou ostřikovače rozvedeny hadičkou. Řešil někdo tento problém ? a nebo má někdo nápad jak to vyřešit? Nebo existuje náhrada těchto stíracích lišt s rozvodem. Nechci totiž vyměňovat jenom gumičky, tyto lišty jsou o řád lepší. Díky za ev. rady.

lojza
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: čtv kvě 27, 2004 13:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Stěrače

Příspěvek od lojza » stř led 02, 2008 19:44

Možnost by byla možná taková že by se ze starého stěrače vyřezala ta část s tryskama +asi 5 mm navíc a to by se mohlo přišroubovat nebo přynýtovat k nové liště. Co Ty na to ? ?

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » čtv led 03, 2008 19:03

to podle mě nepujde to tak nanejtovat na ramínko a né na lištu ta je celá pružná a ramínko je kalené

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Výměna za jiný typ stěračů

Příspěvek od Tomáš Langer » ned led 06, 2008 16:48

Tak jsem o svátkách vyměnil originál stěrače za Flexi i s přemontováním lišt ostřikovačů.
Není to takový problém, jak to vypadá. Ze starého stěrače je potřeba stáhnout hadičku a pak na obě strany vytáhnout lišty ostřikovače zaroveň z držáčků ve stěrači a ze středního spojovacího členu. U krátkého stěrače je to ještě jednodušší, stačí jen zatáhnout na jendu stranu. Jde to hodně zntuha, ale stačí trocha trpělivosti.
Otázku, jak ty lišty ostřikovače namontovat za nový stěrač jsem vyřešil tak, že jsem do krytu kloubu nového stěrače vyvrtal 2 dírky a přes tyto dírky jsem lišty jednoduše ke krytu stěrače přidrátoval černým drátkem.
Mám i fotky, jak bude chvilka času, napíšu na toto téma článek i s fotkama.

Jako výhodu vidím možnost přehodit lišty na horní stranu stěrače, aby šla voda na lištu hned při prvním kyvu.
Jako nevýhodu vidím to, že člověk při odmetání sněhu musí dávat pozor, aby si ty lišty neurazil... (drív byly upevněný po celé délce a ještě krytý konstrukcí stěrače.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Re: Výměna za jiný typ stěračů

Příspěvek od josef01 » ned led 06, 2008 17:09

Tomáš Langer píše:Tak jsem o svátkách vyměnil originál stěrače za Flexi i s přemontováním lišt ostřikovačů.
Není to takový problém, jak to vypadá. Ze starého stěrače je potřeba stáhnout hadičku a pak na obě strany vytáhnout lišty ostřikovače zaroveň z držáčků ve stěrači a ze středního spojovacího členu. U krátkého stěrače je to ještě jednodušší, stačí jen zatáhnout na jendu stranu. Jde to hodně zntuha, ale stačí trocha trpělivosti.
Otázku, jak ty lišty ostřikovače namontovat za nový stěrač jsem vyřešil tak, že jsem do krytu kloubu nového stěrače vyvrtal 2 dírky a přes tyto dírky jsem lišty jednoduše ke krytu stěrače přidrátoval černým drátkem.
Mám i fotky, jak bude chvilka času, napíšu na toto téma článek i s fotkama.

Jako výhodu vidím možnost přehodit lišty na horní stranu stěrače, aby šla voda na lištu hned při prvním kyvu.
Jako nevýhodu vidím to, že člověk při odmetání sněhu musí dávat pozor, aby si ty lišty neurazil... (drív byly upevněný po celé délce a ještě krytý konstrukcí stěrače.
no vyšeřil jsem to úplně stejně jenom s tím rozdílem že jsem použil měděný drát a mám v plánu ho překrýt - přelepit gumou. Já vidím nevýhodu jenom až při výměně stěrače. Jinak dobrý až na jediný problém. Tyto lišty jsou o něco nižší, tedy ramínka působí na sklo větší silou. U mého delšího stěrače - když se vrací zpět ke spodku okna - dochází k poskakování lišty na skle, a tak jeho horní polovina stírá mizerně. Jestli tento problém nemáš pak je závada na straně lišty, kterou ale nemohu již reklamovat vzhledem k těm dirkám.

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volfik » ned led 06, 2008 20:46

Jak Vás tak sleduju,je výměna stěračů docela zábava.Mě to tedy čeká taky,ale nebylo by lepší vyvrtat do kapoty díry a osadit ostřikovací trysky.Ty jsou za pár pětek v každé mototechně.Jde jenom o to najít to správné místo.Třeba už to někdo udělal a dá nám vědět,
Nevím jak komu ty stěrače stříkají,ale u mě to není žádný zázrak a při rychlejší jízdě bych řekl,že nicmoc.
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Re: Výměna za jiný typ stěračů

Příspěvek od Tomáš Langer » ned led 06, 2008 21:53

josef01 píše:no vyšeřil jsem to úplně stejně jenom s tím rozdílem že jsem použil měděný drát a mám v plánu ho překrýt - přelepit gumou. Já vidím nevýhodu jenom až při výměně stěrače. Jinak dobrý až na jediný problém. Tyto lišty jsou o něco nižší, tedy ramínka působí na sklo větší silou. U mého delšího stěrače - když se vrací zpět ke spodku okna - dochází k poskakování lišty na skle, a tak jeho horní polovina stírá mizerně. Jestli tento problém nemáš pak je závada na straně lišty, kterou ale nemohu již reklamovat vzhledem k těm dirkám.
Jo, dělá mi to to samé, takže pokud jsi nekoupil stejný lišty jako já, je to tím přítlakem. Zkoušel jsem namazat kloub stěrače, zkoušel jsem přiohnout samotnou lištu, ale zatím jsem to neodstranil...
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » ned led 06, 2008 21:58

volfik píše:Jak Vás tak sleduju,je výměna stěračů docela zábava.Mě to tedy čeká taky,ale nebylo by lepší vyvrtat do kapoty díry a osadit ostřikovací trysky.Ty jsou za pár pětek v každé mototechně.Jde jenom o to najít to správné místo.Třeba už to někdo udělal a dá nám vědět,
Nevím jak komu ty stěrače stříkají,ale u mě to není žádný zázrak a při rychlejší jízdě bych řekl,že nicmoc.
No to snad nééé - vždyť kvůli těmhle parádním ostřikovačům jsem si Espace III kupoval ! :lol:
Od té doby, kdy táta po 23 letech pohřbil našeho žigulíka, kde jsme si podobný ostřikovač udělali svépomocí, jsem marně hledal auto, kde by ostřikovač za každé rychlosti stříkal jen tam, kam má. Ještě tak snesitelný to měla Fábie, jejíž trysky nestříkají proudem, ale jakousi mlhou, která se rozprostře po celém skle. Jiný auta stříkají jinam vě městě a jinam na dálnici.

Vyřešit to jde i s těma flexi stěračema - jen trochu chtít :wink: .
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » pon led 07, 2008 15:56

Tak jsem to myslím v rámci čekání v kalamitě vyřešil. Zjistil jsem totiž že ramínko stěrače na stítací lištu netlačí v pravém úhlu vůči sklu. Aby se stírací guma vždy při změně pohybu vyklonila na patřičnou stranu musí být přitlačována ramínkem kolmo. Jednoduše jsem po tomto zjištění ramínko postupně vykroutil patřičným směrem až do kolmé polohy lišty a hotovo. Vyzkoušej to.

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volfik » pon led 07, 2008 16:07

A vrtat stěrače a drátovat je jako za totáče je nějaká paráda :lol:
To opravdu snad raději zainvestovat do pořádnejch :roll:
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

Uživatelský avatar
Tomáš Langer
Člen RCČR
Příspěvky: 731
Registrován: úte kvě 25, 2004 22:17
Bydliště: Tetčice u Brna

Příspěvek od Tomáš Langer » pon led 07, 2008 16:37

Volfíku, až teď jsem si všiml té poznámky, že ti to při rychlé jízdě stříká špatně - to se u mě neprojevuje. Já mám tyhle ostřikovače rád právě proto, že stříkají pořád stejně a do stejnýho místa, nezávisle na proudu vzduchu okolo auta.
Takže hledej chybu někde jinde, v čerpadle, ucpaný hadičky,... Víc mě nenapadá.
Tomáš
[img]http://langerovi.cz/obrazky/Rendici.jpg[/img] <b>R5 1,4 3dv. 1992</b> (1995-2001)
<b>Espace J11 2,2 TXE 1990</b> (2001-2005), zvaný <i>Autobus</i>
<b>Espace JE Grand 2,0 8V 1998</b> (nynější rodinný miláček), říkáme mu <b>TGV</b> :-))

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » pon led 07, 2008 16:37

volfik píše:A vrtat stěrače a drátovat je jako za totáče je nějaká paráda :lol:
To opravdu snad raději zainvestovat do pořádnejch :roll:
Jo "pejsku", to je modelařina kde nemusíš koupit všechno hotový. To pak není žádná zábava.

Uživatelský avatar
Aleš Drlík
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: pát pro 07, 2007 18:24
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Aleš Drlík » pon led 07, 2008 19:41

Po nekonečných pokusech, jaký gumičky na stěrače, jestli silikonové nebo grafitové, jsem na doporučení paní z autudílů v našem maloměstě koupil ,,originál " ramínka od fyrmy SWF a od té doby( cca 14 měcíců) nemám se stíráním žádný problém. Dokonce i zpřes zadní okno je dobře vidět, s čímž jsem bojoval u předchozího ,, Žofreje" po celou dobu jeho provozování. :) Pravda je, že sada těchto ramínek stála tuším 1.100,--
Espace 3.0 V6 r.1993 (2000-2006)
Espace 3.0 V6 24v r 2000 (2006-
Espace 3.5 V6 r.2007 (2015-

Uživatelský avatar
volfik
Člen RCČR
Příspěvky: 313
Registrován: čtv lis 15, 2007 19:44
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od volfik » pon led 21, 2008 21:35

Tak jsem dnes koupil sadu stěračů od firmy Valeo Silencio WM202 za 1300 kč a padly tam jako od výrobce.Mají i orig,ostřikovače.Ještě mají i ten samý na zadek ale tam jsem si nebyl jistý ostřikováním tak jsem ho nebral.Zatím stírají jako o život. :lol: :lol:
Renault Espace III,2,0i /8v r.v.97,7 míst,R19 Chamade 1,7 RXE r.v.92,ex-Clio 1,4i r.v.96

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » pon led 21, 2008 22:28

závidim asi je pořídim taky zadní mm taky ko

PaPa
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: čtv led 24, 2008 20:42
Bydliště: Hořicko

Příspěvek od PaPa » pon led 28, 2008 21:27

Kolego prosím o pomoc s těma pojistkama pro PaPa. :twisted:

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů