úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Fly242
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 16, 2019 21:50

úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Fly242 » stř lis 18, 2020 19:25

prosím o pomoc....vracíme se domů, po 2-3 km zničeho nic v obci zhasne motor, přístrojovka...ticho....jen se rozbliká imobilizér jakoby byl vypnutý klíček...to se opakovalo ještě jednou...zajel jsem na kraj jen se spojkou,jinak bych to volantem bez posilovače neuřídil...poprvé když se to stalo jsem musel chvíli startovat aby motor naskočil,podruhé to šlo lépe...pak cca 50km nic....vše fungovalo.
denní počítadlo km zůstalo,což je divné,nebylo vynulované ale rádio přeladěné...po dojezdu při zamykání auta se chová jako u předtím odpojené baterky-cvakne jakoby otvíralo, takže musím zmáčknout tlačítko na klíči ještě jednou,aby se zamklo.
Dotaz-nač se mám soustředit při hledání možné závady ?
-je někde a kde - nějaké ,,hlavní relé,, ?
kontakty na baterce drží,pojistky v pořádku...vím že moc informací nedávám ale nevím kde začít...
Díky předem za rady a nápady, nechci aby se to opakovalo,...ve tmě na dálnici aj...vozím rodinu.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Dawes » pát lis 20, 2020 09:39

Čau,
tohle je divný. Začal bych asi kontrolou pojistkové skříňky pod nohama spolujezdce. To co popisuješ mi připomíná nějaký studeňáky v pojistkách, haprující relé "po klíčku" nebo odcházející uzemění jednotky BII. Je to dost obecně, stálo by za to napsat víc o tvém autě (rok, výbava, přítomnost BII jednotky...)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Fly242
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 16, 2019 21:50

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Fly242 » pát lis 20, 2020 12:35

Čau...ano,je to divný. Auto je r. 2002, JEOK,Race, 2,2 Dci, G9T, jednotka BII B3.Grand.
Pojistková skříň trochu nesedí-v úplně pravém sloupci odspodu mají být náhradní pojistky-3ks,směrem nahoru pak mezera,pak pojistka zadní mlhovky přívěsu 10A (pozn.-nesvítí mi zadní mlhovka na autě,i když relátko vzadu cvaká ,na přístrojovce svítí indikace rozsvícené zad. mlhovky-ale asi to nesouvisí,věnovat se tomu budu potom),pak následuje F61-5A-což vůbec netuším k čemu je...ale to vše je podle noty 8166A. Já mám 4 náhradní,na místě mlhovky zad. světel mám mezeru a pak je nad ní pojistka 30A...pak mezera a dál 7,5A.Na druhém autě stejného typu je to také tak-že by orientace pojistek byla pro tato auta dle jiné tech. noty ? Jinak pojistky jsem kontroloval,vypadají OK.
Zajímá mne ono ''relé po klíčku'' - kde se nachází ? To zkontroluji.
Ještě to napíchnu na Clip,ale nevím ,za prvé jsem v tom začátečník a za druhé nevím jestli po tom ''black outu''něco zůstalo v paměti.
Díky za reakci.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Dawes » pon lis 23, 2020 21:30

Pojistky bych kontroloval podle potisku na BII jednotce. Ty technické nóty jsou v některých věcech mírně řečeno obecné, poplatné době vydání. Po něm mohlo přijít více sérií s nějakými změnami.
To relé "po klíčku" - mám za to, že jedno je nad pojistkama. Ale teď je to věštění z koule, nemám po ruce dokumentaci.
Clip nemusí fungovat korektně (nebo vůbec), pokud není v pořádku napájení jednotek motoru, BII a výkonných prvků. Taky může vykazovat nesmysly, pokud je třeba někde vadné uzemění.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Fly242
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 16, 2019 21:50

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Fly242 » čtv lis 26, 2020 17:51

O.K.,díky..
relé po klíčku je opravdu jedno z těch nad pojistakmi-fialová barva krytu-jsou tam dvě.
pojistky-jasné
Clip neukázal nic-jen že při běhu motoru je zkrat na kostru u turbulenční klapky (nebo regulátoru ?)-což je asi elektricky ovládaný regulátor podtlakový,napojený na turbo- ten ale mám nový,takže asi Clip neberu vážně.
vyrobil jsem nový mínusový kabel připojený na mínus pol baterky (objímka na konektor baterky držela ,ale až po maximálním dotažení)
mlhovky svítí, po přečtení rad na foru jsem našel problém-malý kolíček v zásuvce oddalující kontakt po zasunutí zástrčky nebyl ve správné poloze..
takže mlhovky byly přepnuté na přívěs.
No a ZATÍM to jede a závada se neprojevila opakovaně...zatím...ať to tak zůstane...ťuk ťuk na všechny dřeva...
Dawes díky za odpovědi..!

P.S.: na tunelu pod velkým kastlíkem je tajemný kolíbkový vypínač s krytkou proti náhodnému přepnutí (nevím jak vložit obrázek)-nač je ten ?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Dawes » pát lis 27, 2020 10:17

Ten vypínač už tu někdo řešil a nejsem si jistý, jestli jsme ho dořešili.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Fly242
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 16, 2019 21:50

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Fly242 » pát led 01, 2021 21:21

tak to udělal zase.....zničeho nic tma,černo....kontrolka imobilizéru nesvítila, nesvítilo vůbec nic....motor zhasl, řízení ztvrdlo..nešlo ani spustit výstražné blinkry....bylo potřeba otočit klíčkem zpět a nastartovat znovu....pak jsem dojel domů.Vynulovalo se počítadlo denních najetých km,paměť rádia,hodiny. Těsně předtím jsem slyšel slabé lupnutí v reprácích puštěného rádia...
Je to fakt napytel, zatím se to stalo v relativně klidném místě,ale-....
Kdyby někoho napadlo co s tím , prosím napište. Jsem z Prostějova....Díky.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Dawes » pát led 01, 2021 21:47

Napadá mě kontakt ve spínací skříňce nebo “relé po klíčku” které blokuje hromadu okruhů v autě. I když to by nevymazalo paměť palubky. Možná nějaká zem co napájí BIi jednotku.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Fly242
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 16, 2019 21:50

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Fly242 » pát led 01, 2021 21:56

fajn, co nejdříve půjdu touto cestou...mrknu na relé, kabely v spínačce a mrknu na BII....
Díky za reakci !!!

yndezit
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: sob bře 09, 2013 19:00
Bydliště: Praha

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od yndezit » sob bře 06, 2021 09:32

První co udělej, dotáhni póly na baterce. Já je odpojuju při delším stání, a když je pak nedotáhnu dobře, tak to dělá podobné věci. Musí to být fest.

Fly242
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: pát srp 16, 2019 21:50

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Fly242 » úte bře 23, 2021 15:42

..tak to by asi sedělo......hledal jsem,kontroloval a jediné na co jsem přišel byla povolená matka +polu přívodu do boxíku s pojistkami a relé u motoru-černý plast.Nebyla dotažená řádně,šlo točit rukou.Dotaženo a ZATÍM ( klepu na všechny dřeva i hlavu).....to neudělalo.Zatím vše OK.
Díky za reakce ,supr.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: úplně zhasíná při jízdě 2,2 dci

Příspěvek od Dawes » stř bře 24, 2021 13:38

To je dobrá zpráva.
Doporučuju sehnat mazací tuk na póly baterií (tuba cca za 30-70kč) a vždycky když při nějaké údržbě půjdeš kolem nějakých kontaktů (relátka, pojistky, fastony, svorky.....) tak je očisti a trochu tam mázni. Dost to omezí různé závady plynoucí z nedokonalých kontaktů (jednak budou zajištěné, protože je vyndáš a nandáš a jednak nebudou korodovat, protože budou namazané).
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů