Klíč Hranatý Dálka - Typ Valeo
Moderátor: Moderators General
Klíč Hranatý Dálka - Typ Valeo
Zdravím Vás. Prosím poradíte? Koupil jsem Espace pouze s jedním klíčem. Máte někdo zkušenost, kde sehnat nebo nechat vyrobit náhradní, který by fungoval i s IMMO a dálkovým ovládáním? Lze sehnat starý a přehodit jen planžetu, pokud se vyrábí a přehrát immo čip a nakódovat dálku? Děkuji za nápady. Marek.
Re: Klíč Hranatý Dálka - Typ Valeo
Ahoj,
v první řadě jde o to, zda je dálkové ovládání přes IR nebo rádiové.
O funkčnosti IR nic moc nevím, naposledy jsem s IR ovládáním přišel do styku u R25. U Espaců III byly myslím jen v prvních sériích.
Ty rádiové se daly celkem snadno (prý - sám jsem to nikdy nepotřeboval) spárovat takříkajíc na koleni (někde tu je postup, otáčení původního klíčku ve spínačce, mačkání tlačítek a mantra.. éé spíš MATRA).
Horší to zřejmě bude s čipem pro IMO, který je v rádiovém klíčku samostatně uložen. Zda se při párování rádiového čipu klíče načte i nový IMO čip nebo je nutné jej naprogramovat přes CLIP nevím.
Každopádně, pokud ti jde o to dostat se do auta, stačí planžeta v UNI klíči (pokud ti funguje mechanický zámek - bývá často zkorodovaný).
Nedávno jsem si objednával celý nový plastový klíč z ALI, protože se mi rozpadl původní. Vyměnil jsem rádiovou destičku, planžetu a IMO čip a klíč je jak nový.
Jinak nějaké spínačky, klíče (většinou ve stavu na repasi dílama z ALI) mám z dárců.
Samozřejmě je taky možnost přes nějakou specializovanou firmu na autoklíče. Tenhle typ (rádio) byl dost rozšířený, ve své době všechny Laguny, Espace a tuším Megane měly stejný.
v první řadě jde o to, zda je dálkové ovládání přes IR nebo rádiové.
O funkčnosti IR nic moc nevím, naposledy jsem s IR ovládáním přišel do styku u R25. U Espaců III byly myslím jen v prvních sériích.
Ty rádiové se daly celkem snadno (prý - sám jsem to nikdy nepotřeboval) spárovat takříkajíc na koleni (někde tu je postup, otáčení původního klíčku ve spínačce, mačkání tlačítek a mantra.. éé spíš MATRA).
Horší to zřejmě bude s čipem pro IMO, který je v rádiovém klíčku samostatně uložen. Zda se při párování rádiového čipu klíče načte i nový IMO čip nebo je nutné jej naprogramovat přes CLIP nevím.
Každopádně, pokud ti jde o to dostat se do auta, stačí planžeta v UNI klíči (pokud ti funguje mechanický zámek - bývá často zkorodovaný).
Nedávno jsem si objednával celý nový plastový klíč z ALI, protože se mi rozpadl původní. Vyměnil jsem rádiovou destičku, planžetu a IMO čip a klíč je jak nový.
Jinak nějaké spínačky, klíče (většinou ve stavu na repasi dílama z ALI) mám z dárců.
Samozřejmě je taky možnost přes nějakou specializovanou firmu na autoklíče. Tenhle typ (rádio) byl dost rozšířený, ve své době všechny Laguny, Espace a tuším Megane měly stejný.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Klíč Hranatý Dálka - Typ Valeo
Moc děkuji, dle mě je zde opravdu IR. Klíč se musí namířit přes okno nahoru na strop a pak se odemkne. Mechanicky mi zámek funguje. Jde mi spíše o to, kdybych klíč ztratil, tak jak dále. Nejspíše někde sehnat planžetu, tu nechat vysoustružit a přehodit na nějaký klíček z dárce, jak říkáš. Z ALi jsem objednal také obal, ale bez elektroniky. Samozřejmě můžu to IR nahradit nějakým uni odemykáním z Ali na rádio, které bude mít vlastní přívěšek . Asi to tak dopadne. Spíše by teď kvůli pocitu jistoty stačil jakýkoliv klíč s IMO válečkem, který bych spároval jako náhradní a vyměnil planžetu. Sice by auto na dálku neodemkl, ale nastartoval by. Moc díky. Zkusím začenichat i na vrakovištích.
Re: Klíč Hranatý Dálka - Typ Valeo
Ahoj,
s IR ovládáním to bude složitější. Jednak tu moc aut s tímhle nejezdilo a jednak tím, že je to ta starší verze budou pravděpodobně dostupné díly v náležitém stavu :-/ Abych řekl pravdu, IR ovladač Espace jsem asi nikdy neměl rozebraný, takže nevím na 100% jak je to u něj s tím samostatným čipem. Pokud tam je, mělo by jít připrogramovat jakýkoliv jiný klíč tohoto typu. Pokud ne, je IMO vázané na nějakou datovou sekvenci vysílače a to může být u IR potíž. Ty IR komunikace byly konstrukčně o dost jednodušší a často (teď mluvím dost obecně) se musely programovat přes diagnostiku nebo separátním přehráním kódu v čipu klíče.
s IR ovládáním to bude složitější. Jednak tu moc aut s tímhle nejezdilo a jednak tím, že je to ta starší verze budou pravděpodobně dostupné díly v náležitém stavu :-/ Abych řekl pravdu, IR ovladač Espace jsem asi nikdy neměl rozebraný, takže nevím na 100% jak je to u něj s tím samostatným čipem. Pokud tam je, mělo by jít připrogramovat jakýkoliv jiný klíč tohoto typu. Pokud ne, je IMO vázané na nějakou datovou sekvenci vysílače a to může být u IR potíž. Ty IR komunikace byly konstrukčně o dost jednodušší a často (teď mluvím dost obecně) se musely programovat přes diagnostiku nebo separátním přehráním kódu v čipu klíče.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Klíč Hranatý Dálka - Typ Valeo
Děkuji, zkusím sehnat starší klíč třeba z Megana nebo Twinga. Jinak dle mě je IR jen na odemykání. Klasicky má tento vůz na volantu kroužek a nejspíše bude v klíči Váleček s čipem. Zatím to nechci rozebírat. Ale klíč je takový starý hranatý. Ne ten zaoblený. Moc děkuji za informaci.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů