Točí motorem a nenastartuje Espace III/2001
Příspěvek od viadrus » pon led 09, 2023 18:44
Zdravím!
Mot. F4R Espace III. r.2001
Mezi svátkami pro návrat, motror ihned nastartoval, ale asi po 4 s klidně zhasnul!
Imobilizer funguje, při zapnutí zapalování do II. polohy zhasne, startér točí OK, je po GO, ale motor od té doby ani neškytne, domů cca 30 km odtahem!
Čerpadlo BZ točí, přívod BZ k motoru pod tlakem, při rozpojení mě BZ hezky postříkal, svíčky vypálené, ale suché, nastříkal jsem do válců BZ, poté stejně ani neškyto! Takže zřejmě ani jiskra nejde na svíčky!
Vypadá že je bloknutý BZ i el na integrované cívky na svíčkách.
Vyměněny všechny dostupné relátka, tedy u baterky i u UCH, zkontrolovány - proměřeny všechny pojistky i ty veliké a tak už několikátý večer prolézám zde návody o závadách! Koupené náhradní zapal.cívky, objednaná ze SL druhá UCH B2 BIII, ale tam nebude fungovat imobilizér, tokže akorát do zásoby! Nádr před dvěma roky čištěná, oprava nalomeného kolínka u čerpadla, s tím jsem dojel po koupi z K.Varů!
Zamykám vnitř. centrál tlačítkem a dveře klíčkem, dálkač nefunkční od koupě. Startér před rokem GO, protože se nevracel ve spínačce klíček ze startovací polohy a po stresu na policej.stanici jsem na stopce šachopval a po novém nastarování pak jel 3 km se zapnutám startérem!
Následovala výměna vložky spínačky, el. část zůstala původní, zlobila fabka a nedařily se vydolovat přívodní dráty, tak jsem to jen prohodil.
A nastal i problém (mělo by to jít do jiné sekce)
při demontáži sedačky spolujezdce se mi protočily u dvou zadních šroubý ty hluboko utopené vkládané matice!
To netuším, jak si s tím poradím!
Už asi rok bloknuté rádio a v Renaultu podle techničáku neumí dodat kod pro odblokování rádia!
Takže 14 dní nejezdím a hrabu se v eletrice!
Jinak Smilovice u Hnojníku poblíž Český Těšín, kdyby měl někdo tip na schopného eletrikáře!
Potěšoio by! marcell
P.S.: Včera večer na základě jednoho příspěvku pokus:
zapnout zapalování, počkat až kontrolka imobilizéru zhasne, pak rychle vypnout zapalování a zase zapnout a startovat!
A blaflo to a kratičko běželo, ale zase zhaslo!
Ale jej jedinkrát a už ne!
Je na motoru někde čidlo, že je dostatečný tlak paliva a to přes eletriku odblokuje zapalování?
A které jo to čidlo horní úvratě? To na setrvačníku?
Nastartoval, zdechlo a už ani ťuk!
Moderátor: Moderators General
Re: Nastartoval, zdechlo a už ani ťuk!
Ahoj,
shodou okolností řeším dost podobný problém s F3R, akorát mě nenaběhne ovládací ZEM pro relé čerpadla (plus funguje, je "za klíčkem") a asi ani ventil na liště. Všechno se tváří že je OK, ale tyhle dvě věci prostě nic. Když čerpadlo nahodím manuálně překlenutím relátka, tak běží, je slyšet jak se benzín vrací do nádrže. Ale motor ani škyt.
Zajímavý je, že se to stalo "samo" prostě jen asi 3 týdenním stáním. Nejdřív nastartoval, a po pár minutách chcípnul. Pak zase, pak už chcípal skoro hned a nakonec vůbec nic.
V pondělí jsem objednaný k vyhlášenýmu elektrikáři, který mě jako jeden z mála s 25 let starym Renaultem neposlal do zadele rovnou po telefonu. Tak uvidíme.
Čidla otáček jsou na motoru dvě, jedno na setrvačníku (tzv. motýlek, stojí cca 300,-) a jedno na vačkovym hřídeli (Hallova sonda, onehdá jsem sehnal jen v Renaultu za skoro 4kKč). Bez toho horního je motor schopný běžet, jen obvykle trvá start déle.
Rádio pod sedačkou by nemělo mít kód, pokud nejde bude problém jinde. Kdyžtak můžu poskytnout moje - já jsem kdysi přestavěl na klasické 1DIN s USB do kaslíku.
shodou okolností řeším dost podobný problém s F3R, akorát mě nenaběhne ovládací ZEM pro relé čerpadla (plus funguje, je "za klíčkem") a asi ani ventil na liště. Všechno se tváří že je OK, ale tyhle dvě věci prostě nic. Když čerpadlo nahodím manuálně překlenutím relátka, tak běží, je slyšet jak se benzín vrací do nádrže. Ale motor ani škyt.
Zajímavý je, že se to stalo "samo" prostě jen asi 3 týdenním stáním. Nejdřív nastartoval, a po pár minutách chcípnul. Pak zase, pak už chcípal skoro hned a nakonec vůbec nic.
V pondělí jsem objednaný k vyhlášenýmu elektrikáři, který mě jako jeden z mála s 25 let starym Renaultem neposlal do zadele rovnou po telefonu. Tak uvidíme.
Čidla otáček jsou na motoru dvě, jedno na setrvačníku (tzv. motýlek, stojí cca 300,-) a jedno na vačkovym hřídeli (Hallova sonda, onehdá jsem sehnal jen v Renaultu za skoro 4kKč). Bez toho horního je motor schopný běžet, jen obvykle trvá start déle.
Rádio pod sedačkou by nemělo mít kód, pokud nejde bude problém jinde. Kdyžtak můžu poskytnout moje - já jsem kdysi přestavěl na klasické 1DIN s USB do kaslíku.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Nastartoval, zdechlo a už ani ťuk!
Motýlek čidlo otáček jsem včera proměřil, orogo má stejmý odpor jako náhradní, ale s jiným konektorem a F4R 16V asi druhé čidlo nemá, jen relé na regulaci oleje do Hydroštelu. Auto stálo venku asi 5 h u dcery, snad zádná krysa nepřehryzala u motoru kabeláž! Čidlo tlaku paliva jsem taky žádné nenašel, z těch tisíce pokusů, to dokonce už 2x na kratičký okamžik i bleflo! Zkraje jsem nastříkal i BZ přímo do válců, to se nijak neprojevilo a čerpadlo bzučí.
Re: Nastartoval, zdechlo a už ani ťuk!
A jinak rádio požaduje kod (KEY). takže je blokovane kodem!
Re: Nastartoval, zdechlo a už ani ťuk!
Ví popřípadě někdo, jestli má jít na čidlo HÚ (motýlek) nějaké napětí? Je v něm magnet a cívka má kolem 200 Ohmu, jestli se nepletu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů