Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
milanPf
Advanced member
Příspěvky: 343
Registrován: úte pro 20, 2005 10:10
Bydliště: Plzen - Sever

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od milanPf » úte črc 01, 2014 22:23

SaryK píše:Ahoj, všem.

Naposledy jsem tu byl cca před 10 kily, ale už pár měsíců se snažím vyléčit neduhy na mém Espace 3 a nějak se mi to nedaří.
Je to starší vklákno, tak prosím za prominutí, že oprašuji kostlivce, ale fakt už nevím, co dál.
Mám podobné problémy, jako jsou popsané v tomto vlákně - viz:

Espace 3, 2.0 8V , 1997 + LPG

- po nastartování cca 5-10 sekund vše OK, pak začne motor pochrchlávat a jede jakoby na 3 válce.
- studený motor po vyřazení chcípne, po zahřátí je to lepší, ale občas stejně taky chcípne
- za studena jsem rád, že vůbec vyjedu kopec, po zahřátí je to lepší, ale stejně to má slabší výkon - musím ho víc honit za plynem
- závada se projevuje v provozu na benzín i lpg, ale studené auto jede nejprve na benzín, přepíná se asi při 30 stupních

Co jsem zkoušel/nechal udělat:

- auto je cca 20 000 po výměně těsnění po hlavou + komplet rozvody
- cca před 10 000 seřízeny ventilové vůle
- diagnostika (Renault) opakovaně bez závad, všechna čidla ukazují normální hodnoty, v paměti žádná závada
- změřil jsem s kamarádem pro jistotu tlaky ve válcích - všechny válce měly shodně přes 8
- čidlo v sání vyčištěno, šrtící klapka vyčištěná.
- vyměněna jedna hadice k snímači tlaku v potrubí
- vyzkoušeny nové svíčky i kabely
- sehnal jsem si 1 novou cívku a zkusil jsem je mezi sebou přehazovat - pořád stejné

Moje podezření padá pořád na volnoběžný ventil na škrtící klapce !?
Včera jsem zkoušel při volnoběhu odpojit konektor z totho ventilu a nic se nestalo, motor běžěl vesele dál. Zkusil jsem přidat a uvolnit plyn s odpojeným konektorem
a auto nechcíplo, ale normálně drželo volnoběh. Předpokládal jsem, že je tedy zaseklý ventil, vyčistím a je to ok. Už jsem jej čistil 3x a je to pořád stejné, akorát
hned po namontování to funguje chvilku tak, jak má (po odpojení chcípne), ale po chvilce je to zase stejné. Zkusil jsem ten ventil také připojit na zdroj napětí a normálně to
krásně vysouvá a zasouvá bez zasekávání.
Moje domněnka je taková, že ten ventil zůstává z nějakého důvodu kousek vysunutý (otevřený), proto mi to po odpojení nechcípne a proto to také má slabší výkon, když to přisává vzduch přes klapku, ačkoliv
snímače natočení klapky si myslí něco jiného.....
Napětí na konektoru jsem měřil a při volnoběhu tam jde normální palubní napětí (cca 13.8) a při přidání plynu napětí klesá.

Klidně bych ten ventil koupil nový, ale třeba je to něco jiného?

Budu velice rád, jestli byste mi mohli pomoci, možná to pomůže i někomu jinému.

Díky moc:)

- vymenil si svicky?
- ten ventil vycisti kraburatorovym cisticem a bude to OK - kazdopadne to neresi, ze ti to jede na 3 Valce.

ja jsem treba prisel na to, ze mi LPG pripojili na civku a nak se pres ten LPG pocitac "zrtacelo 12V"..tak jsem pocitac LPG prendal jinam :)

Nasledovalo promereni kabliku z listy civek do pocitace a tam se narazil..me totalne vyrezli konektory v pocotaci motorovy jednotky...tak sem je opravil :) a zase pohoda.
Renault Espace Initiale 3.0 V6 140kw 2001 plna palba :)
----------------------------------------------------------------
http://www.espacefreunde.de/forum/

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » stř črc 02, 2014 11:40

Svíčky, kabely i cívky jsem už zkoušel - viz předchozí příspěvek.
Ventil jsem čistil karburátorovým čističem i proplachoval technickým benzínem - po připojení na trafo ventil normálně funguje bez zadrhávání.
Většinou jsem před demontáží odpojoval baterii a po montáži opět připojil. Motor pak běží chvilku normálně, ale po chvilce se to vrátí zpět.
Že by to načetlo někde špatnou hodnotu? Na diagnostice jsem byl přímo s technikem z Renaultu, koukal také na live data a vše je údajně OK, tak nevím.

Psal jsem, že to jede jakoby na 3, je to takové kuckání, blbě se to popisuje. Po zahřátí se to zlepší.

Ten konektor k řídící jednotce ještě procvaknu, díky za tip.

Budu rád za každou radu, děkuji:)
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » stř črc 09, 2014 20:37

Koukám, že ten problém mám asi jen já. :)
Tak budu pokračovat ve svém blogu :)

Další informace:
Kompletně vyčištěny všechny konektory, včetně toho k řídící jednotce motoru a překontrolováno ukostření.
Volnoběžný ventil vyměněn za jiný, ale vše je pořád stejné.
Neměl by motor zhasnout, když od volnoběžného ventilu odpojím konektor? Z několika pokusů jsem zjistil, že motor běží dál, i když ten ventil odpojím.
Možná to má fungovat jinak, než si myslím, nevíte?


Ráno mám problémy vyjet jakýkoliv kopec, motor netáhne, hádá se to. Po zahřátí sice dojde ke zlepšení, ale
není to ono. Zkusil jsem za chodu motoru vytahovat kabely - na 3. válci nedojde k žádné změně v chodu motoru, jiskru to hází, cívku jsem zkusil
vyměnit, beze změn. Tlaky ve válcích měřeny - ok . Dělá to i na lpg, takže vstřikovače by to asi být neměly... tedy myslím.

Zkusil bych vyměnit i škrtící klapku, ale co se na ní může pokazit, jedině snímač polohy?

Prosím o radu, už fakt nevím, na co se zaměřit.

:roll:
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Šamša » sob črc 12, 2014 23:13

Svíčky si zkusil prohodit, nebo si je tam naskládal na "své místo"?
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » ned črc 13, 2014 16:05

Jo, svíčky jsou na správném místě. ;)
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Šamša » ned črc 13, 2014 21:15

Tak je prohoď a uvidíš, zda se to vynechávání také prohodí.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » pon črc 14, 2014 18:27

Já už jsem to zkoušel, jak jsem psal v předchozím příspěvku. Svíčky, kabely, cívky, nepomáhá nic.
Dnes jsem nezávisle u jiného mechanika nechal změřit tlaky (teplý motor) :
Všechny válce měly 13, 3. válec byl mírně slabší, ale dle jeho vyjádření taky v normě.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » úte črc 15, 2014 18:42

Tak dnes vyzkoušen jiný snímač otáček klikového hřídele, také potenciometr škrtící klapky, ale je to pořád stejné.

Měl bych dotaz na odborníky:
Jak by měl fungovat snímač vačkového hřídele? Měl jsem za to, že na základě údajů z něj nastavuje
ECU nejlepší okamžik vstřiku paliva a zážeh, je to tak? Já jej zkusil odpojit a motor běžel stejně, tedy na ho...
Zkusil jsem jej vymontovat, ale tady nebylo co čistit, je to celé čisté a v plastu.
Ono se to nedá ani nazývat běh:(

Po odpojení baterie, čili resetu ECU běží motor tak chvilku normálně a pak se to začne zase hádat a třást.....
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11213
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Šamša » úte črc 15, 2014 21:20

Snímače jsou dva, jeden na klice a druhý je na vývěvě(vačce). Snímače se synchronizují při startu, pak se jen doplňují. Zkus ten na vačce.
Laguna II. 2001 1.9dCi Carminat 79kW, čip bmwpower.cz cca 110kW(boost 2bary),
pružiny Eibach (sníženo -5cm), podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 401000km

Obrázek
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 213000km
Obrázek

BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 354000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
Obrázek

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » úte črc 15, 2014 21:49

Jj, zitra si zajedu pro ten na vacce a uvidim - pak uz mi zbyva zkusit asi jen ECU.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » stř črc 16, 2014 22:04

Tak ani snímač na vaččce nepomohl.
Ještě jednoho servisáka napadlo, že by mohl být ucpaný výfuk. To by mě fakt omývali, taková blbina, ale hodil jsem to známému do servisu, ať to raději
proklepne, než budu řádit s ECU.
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » ned črc 20, 2014 18:10

Pokračuji ve svém blogu:

Výfuk čistý, takže mi to nedalo a přestože byly vůle ventilů dělány před pár tisíci km,
tak jsem shodil víko a změřil vůle:

Sací ventily mají shodně 0.3 - měly by mít 0,2 s tolerancí 0,05.
Řekl bych, že to není úplně super, ale dá se s tím žít.
Někde jsem četl na zahraničních fórech, že při provozu na LPG je to lepší držet 0,25/0,45 s tolerancí 0,05!?

Výfukové ventily:

Válec 1: 0,2
Válec 2 :0 - natvrdo, s podložkou nejde otočit, měrka ani na kousek
Válec 3: odhaduji tak 0,05 - mám měrky od 0,1 a ta tam jde na kousek zasunout, s podložkou jde otočit
Válec 4: -""-

Podložky z 2. válce jsem vyndal, nechám ubrousit 0,4mm a zítra to tam dám.
Ty ostatní válce mají vůle taky na houby, ale nejhorší je ten 2. válec.

Snad to vydržely ventily a sedla. To lpg je teda pěknej sajrajt, když to takhle ty ventily zatlouká, nebo to může dělat nějaké nastavení směsi?

Pěkný den

Vašek
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 340
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od SaryK » pon črc 21, 2014 19:19

Tak to vypadá, že je to opět v normálu.
Ventily seřízeny a auto jede pěkně a volnoběh je v klidu.

Děkuji, pokud jste dočetli až sem :)
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

paf
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob říj 04, 2014 21:37

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od paf » úte lis 04, 2014 20:50

Jen poznatek k tématu .. Při zahřátém motoru mi kolísaly otáčky + zůstávaly na cca 1500-2000 ot. Pří příjezdu ke křižovatce dost nepříjemné. Problém vyřešen : Rozebral jsem škrtíci klapku vyčistil, a vyměnil těsnící O kroužky.Auto přede jak hodinky. O kroužky koupeny v obchodě na ložiska cena 45 kč oba , práce cca 2.5 hodiny v klidu .

zub10
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od zub10 » pon úno 29, 2016 22:39

Espace III 2.0i mi houpal na volnoběh až k rachocení převodů a rozsvěcení dobíjení.
Koupil jsem spej na rychlý start a stříkal na spoje sání.
Propouštělo těsnění pod regulací volnoběhu,slaboučký a stejně se při vyndání rozpadlo.
Vyrobeno nové z kartonu krabice na dorty namaštěný olejem a volnoběh jak víno.
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas - bakelit a papundekl se začal dávat do aut až po krizi.Extrémni downsizing doba ještě nedohnala.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 - přerostlý bakeliták s 25kg zinku na podvozku s náklady na km jak menší nafta
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - zatím 327t a jezdí.
Trabant v2 jako nový - těším se na STK, moderní systémy nemají prý potřebný měřící rozsah na euro0 :D

Wáca
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Wáca » úte čer 19, 2018 20:47

Ahoj, nevíte někdo rozměry O-kroužků na škrtící klapce u 2.0 16v ?

Wáca
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: sob led 06, 2018 18:44

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od Wáca » čtv čer 21, 2018 19:04

Tak těsnění vyměněno a je klid. 2x O-kroužek origo renault 450,- Volnoběh nezůstává viset, nezvyšuje se. Jen ta práce vyndat to sání je trochu nepříjemná, jelikož tam nevidíte na šrouby.

rendyke1
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: stř kvě 20, 2015 15:26

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od rendyke1 » ned črc 15, 2018 22:15

Ahoj, zrovna jsme dořešili vysoké otáčky motoru u mého espace.Z praxe vím, že může přisávat přes špatné těsnění sání, nebo u škrtící klapky, tady bylo vše v pořádku, někdy dělá neplechu díra okolo lamda sondy, poté snímač otáček, tam doporučuji pouze dražší originál z důvodu spřáhnutí s diagnostikou. No a u mě to byla banální závada. Při demontáži výfukových svodů byly porušeny dráty , vedoucí od škrtící klapky od snímače volnoběžných otáček, kdosi je spojil zakroucením a zaizolováním. Tady stačilo drátky mezi sebou spájet a otáčky jsou opět v normálu. Prostě renault je náchylný na cokoliv okolo elektriky a drátů

zub10
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: úte črc 05, 2011 21:07

Re: Kolísání chodu studeného motoru - volnoběh

Příspěvek od zub10 » čtv črc 11, 2019 14:49

Espace III 2,0i se choval podivuhodně studený nastartoval a teplý chcípal a pak nešel natočit.
Po vytažení hadičky od regulátoru tlaku paliva k sání bylo jasno - prorezlá membrána a benzín tekl do sání.
řj totálně zmatená.
Našel jsem to sám, v servise jen "to je divný".
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas - bakelit a papundekl se začal dávat do aut až po krizi.Extrémni downsizing doba ještě nedohnala.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 - přerostlý bakeliták s 25kg zinku na podvozku s náklady na km jak menší nafta
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - zatím 327t a jezdí.
Trabant v2 jako nový - těším se na STK, moderní systémy nemají prý potřebný měřící rozsah na euro0 :D

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti