Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » ned črc 16, 2017 09:55

To je dost divné, protože to jde z jednotky do tlakového spínače a z toho to jde na diodu, která odděluje obvod ventilátoru na chladiči a spojku kompresoru. Takže pokud se ventilátor roztočí, tak musí jít proud přes tlakový spínač až na relé nízké rychlosti ventilátoru. A tím to musí jít i na spojku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 10:01

Je tam 4pinový spínač, pin na ventilátor je jinde než je proud pro spojku kompresoru.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 10:05

Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 10:10

V té jednotce je všechno v pořádku, bylo vyletované i spínací relé proudu pro tu spojku kompresoru, velice dobrý elektrotechnik to měl na stole, všechno proměřil a nenašel nic vadného, té jednotce musí dát ještě něco povel pro sepnutí toho relé v ní, k tomu relé vedou z dalších dvou konektorů té jednotky cesty k tomu relé, podle něj právě do těchto pinů těch konektorů musí přijít povel od něčeho, zřejmě jednotky klimy k tomu, aby to seplo relé a poslalo proud přes spínač až do spojky kompresoru.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 10:16

Už jsem z toho fakt na nerva, ale pak mě napadla jedna věc, která s tím bude mít něco společného a zřejmě jsem si to způsobil sám. Je tam i Webasto pro ohřev vody v systému, našel jsem tam volný konektor u toho bufíku, kde jsem našel 15 a tu použil pro světla denního svícení, která normálně několik dní fungovala, ale pak jsem zapnul klimu a světla o té doby nesvítí a klima nejde, to jsem si uvědomil až po několika dnech tápání, kdy jsem si pak dával věci do souvislostí. U toho bufíku byla totálně roztavená 30A pojistka, která má být pro ventilátor v autě. Jeden automechanik, s kterým to řeším, si myslí, že právě tady došlo k velkýmu zkratu, který musel něco poškodit u té klimy, protože ten bufík je údajně napojený i na ventilátor, až se ohřeje voda, tak spustí. Já ho nikdy neslyšel jít, když byl zaplý jen bufík, ale točí se jen malýma otáčkama, nemusel jsem ho prý slyšet vůbec.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » ned črc 16, 2017 10:22

No, po tomhle bych šel. Ale bude to hodně o měření. To je jedno schéma, ale pak jsem našel ještě další, kde je to řešeno trochu jinak. Oni to každý rok montovali trošku jinak :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 10:30

A máš schema přímo Avantimu 2.2 dci? Benzíny to mají jinak právě. Mám prý úplně odpjit elektricky toho bufíka, zkusit a pak jít nejspíš po té jednotce klimy. Já jí nenašel ani na netu, sice vím,kde jí hledat, ale nevím, jak je řešená, jestli jde rozšroubovat, ideální nebo je zalisovaná, ten technik by to proměřil, to pro něj není vůbec problém, spousty jiných jednotek opravil pro kámoše.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 10:32

Doufám jen,že jsem jí tím neodpálil úplně, to bych byl zřejmě už na dobro bez klimy, to bych nezaplatil.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » ned črc 16, 2017 11:05

Jo, je to trošku jinak. To co je na tom schématu označeno jako jednotka klimatizace je jednotka motoru. Ta si řídí ventilátor teda sama. Pak je jednotka klimatizace, na kterou jsou připojené ovládací moduly (jestli to takhle dobře chápu). Jednotka klimatizace je propojena multiplexem s jednotkou kabiny. Jednotka klimatizace zjistí požadavek z ovládacího modulu na zapnutí spojky klimatizace a předá požadavek do UCH. Ta si ověří u řj motoru, že je možné spustit klimatizaci a přitom ji řj motoru zapne ventilátor. Řj kabiny pak spustí spojku kompresoru.

Složité to není, ale to bude to chtít diagnostiku a dobrého elektronika, který bude vědět kam šáhnout a co měřit. Diagnostikou by ta spojka mohla jít zapnout a tím ověřit obvod samotného spínání. ... A taky posledovat požadavky jednotlivých jednotek.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 11:11

Spojku až od toho multiplexu ručně spustíme, takže tam je cesta přes spínač dobrá. Budu musetasi i sehnat někoho s originální diagnostikou, měl jsem to na 3 a žádná nic nenašla, jen jeden Avantima v diagnostice měl, jinak jsme to brali jako Espace III, ale ten co ho má, tam to ukázalo i hodnoty, všechno. Každopádně by byla originál nejlepší a do servisu se mi nechce, znám tu ochotu, chtějí jen prachy a nic nezjistí.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » ned črc 16, 2017 11:17

Jo myslíš č.866, to máš pravdu, teď jsem koukal do seznamu a pod č.866 je jednotka vstřikování. No kdyby tě něco napadlo, dej prosím vědět, jsem z toho už otrávený a bezradný, každá pomoc bude vítaná.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » pon črc 17, 2017 08:02

Zefek - Myslíš, že je možné, že by ta klima nešla z důvodu toho, že je v chybách?:
DF021:Obvod snímače teploty paliva/CO.1:Přerušený obvod nebo zkrat na +12V/Trvalá závada
DF077:Ventil EGR/Náhodná závada
Ten EGR určitě nevadí, mám ho zaslepený a s touto závadaou v paměti to chodilo normálně.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17529
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Zefek » pon črc 17, 2017 11:11

Tohle by vliv mít nemělo. EGR určitě ne, obvod snímače paliva na některých dci sice je zapojený, ale ukazuje stálou teplotu a tak může být u některých diagnostik jako závada. Ale na klimu to nejspíš vliv mít nebude. Podívej se do řj na stavy, zda je povolená klimatizace, když ji zapneš.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » pon črc 17, 2017 11:45

Jo, to je, zapnu klimu, na diagnostice ukáže, že je, vypnu a je vypnutá, všechno chodí, kromě toho proudu pro tu spojku kompresoru.
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Nenča
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: úte lis 22, 2011 13:02

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Nenča » stř črc 19, 2017 08:24

Ahoj, tak jsem byl teď na originální diagnostice Renault CLIP a nic, vše je v pořádku, to už není normální. Nemá to ani test akčních členů, aby jsme vyzkoušeli tu spojku kompresoru zapnout ručně, což se divím a v nastavení je tam výparník bez čidla výparníku a s čidlem, když je s čidlem, tak to řídí on, ale já mám bez, aspoň to tak bylo nastavený, to se změnit samo nemohlo a řídí to jednotka klimy. To znamená zřejmě, že musím jít asi po tý jednotce, co myslíte, ale jinak chodí všechno, veškeré ovládání těch klapek atd. , i veškeré hodnoty jsou správné a všechno chodí. Petr
Renault Avantime 2.2 dCi, 110 kW, 320 Nm, přeprogramován na ECOtuning 120 kW, 382 Nm, r.v. 2002
Obrázek

Renault Megane II hatchback 1.5 dCi, 78 kW, přeprogramován na 100 kW, 307 Nm, r.v. 2006 - prodáno
Obrázek

Tomas85
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned led 08, 2017 10:48

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Tomas85 » pon srp 07, 2017 17:14

Dobrý deň páni potrebujem radu doteraz som mal renault scénic 2001 1.9dci.pred nedávnom som kúpil ale Espace lll 2.2dci no teraz ked začali horúčavy chcel som použiť klímu bola doplnená aj vyčistené všetko no ale začal mi fúkať teply vzduch mám automatickú klímu zapne aj kompresor aj ventilátor no fúka teply vzduch .prosím o radu čo to môže byť .ďakujem

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 1707
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » úte srp 15, 2017 18:48

Pokud NEzapneš klimu, míchá ti teplý / studený (vnější) vzduch správně?
Jestli ne, bude rozhozená kalibrace klapek. Jestli ano, pravděpodobně ovladač klimy nebo čidlo vnitřní teploty kecá.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Robertz
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 10, 2015 23:30

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Robertz » pon zář 18, 2017 14:47

Zdravím,
ačkoliv jsem to tu prolouskal celé tak jsem to tady stejně nenašel. Přestal mi fungovat ventilátor topení, kalibrace nepomohla, pojistka ventilátoru u spolujezdce není, není ani přepálená žádná jiná. Popis k pojistkám a relátkům v motoru nemám, ale pojistky jsou dobré. Nějak se mi nechce věřit že by to nebylo jištěné a šlo to napřímo. Někdo se tu ještě zmínil o relé, ale to nevím kde hledat...
Ď za tip, než se začnu dobývat k ventilátorům
Dlouhej žlutej
2,2 dt

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 1707
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Topení, klimatizace, ovládání a vše okolo

Příspěvek od Dawes » úte zář 19, 2017 20:03

Tak je možné, že odešel buď regulátor ventilátorů nebo ventilátory samy.
Pravděpodobně by ale odešel jen jeden (jedna strana by běžela, druhá ne) takže je možný ten regulátor. Je zabudován ve ventilační kleci pod palubní deskou. Odpoj přívodní konektor a změř na něm napětí (zapnutý klíček, zapnutá ventilace). Pokud žádné nikde nebude, jde o relátka, pojistky nebo vedení. Pokud napětí je, změř co je na výstupu regulátoru. Pokud nic, viník je jasný.
GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
Obrázek Obrázek http://www.kral-restaurator.cz

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host