MOtor za tepla nestartuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
rol
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 04, 2013 11:43

MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od rol » pát led 04, 2013 12:02

Motor za studena startuje po zahřátí nejde natočit a uchlastá se musím čekat dokud uplně nevychladne.Načetl jsem zde ruzné zkušenosti a laboruju snímače otaček nové ale zdá se že to dělá snímač vzduchu na sání když ho vypojím teplej motor naskočí nemužu dohledat co je to za čidlo .Mám espaceII 2.2i rok 92

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Zefek » pát led 04, 2013 12:22

Jo, mohl by to dělat snímač tlaku v sání. Zvlášť, pokud to má horké spotřebu jako tank, svíčky jsou černé, atd ... Nevím, jak vypadá 2.2i, ale mohla by být vadná hadička k tomu snímači, pokud není ten snímač přímo na sání.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od jakub » pát led 04, 2013 14:59

MAP senzor (snímač tlaku v sání) to nebude u něj by teplota neměla vlivl, pokud je to to čidlo v gumovém koleně tak je čidlo teploty vzduchu, pokud se odpojí jednotka bere hodnutu 20°C a dle toho připraví směs, pozor čidla teploty jsou s různýma hodnotama a tak se může stát, že někdo dal jiné než tam má být a pak to funguje takhle naprd, u tatíka na autě to bylo úplně stejně, dalo se správný čidlo a je to ok. V servisním manuále jsou hodnoty odporu čidla dle teploty.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

rol
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 04, 2013 11:43

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od rol » pát led 04, 2013 15:04

jo je na gumovy trubce od filtru ke klapce když jsem ho odpojil tak na studeno to něchtělo jet motor vynechaval než se ohřal na teplej start pohoda a když to zapojím tak nastudeno na první cvrnk a ohřátaj motor nic ani neškrtne

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od jakub » pát led 04, 2013 15:15

tak to je jasný, pokud bude jiná teplota než těch 20°C tak to bude při odpojeným čidle startovat blbě. Dej jiný čidlo a pojede to, ale jak jsem psal dělají se čidla s různým průběhem a hodnotami, ideální když ti někdo z majitelů E II 2.2i opíše číslo co je na čidle a dle toho dohledáš o jaké čidlo jde.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Zefek » pát led 04, 2013 17:21

jakub píše:MAP senzor (snímač tlaku v sání) to nebude u něj by teplota neměla vlivl.
S tím nemůžu souhlasit, protože údaje ze snímače tlaku v sání jsou zásadní pro poměr palivové směsi a měření zatížení motoru. Ve chvíli, kdy tohle čidlo hlásí vyšší tlak v sání, jednotka zvýší dávku paliva - prostě normálka, je otevřená klapka, požadovaný větší výkon, vyšší tlak a nižší otáčky = velké zatížení motoru. Jenže studený motor lépe spaluje obohacenou směs, než motor horký. Horký motor se na bohatou směs začne dusit, bude se škubat, no prostě cokoliv a nepojede. U studeného motoru nebude s bohatší směsí problém. Stalo se nám to na R21, že praskla ta hadička do snímače tlaku sání. Studené jelo ok, horké zhasínalo, nedalo se s tím rozjet, netáhlo, svíčky byly černé a žralo to asi 20 litrů na stovku :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Márty » sob led 12, 2013 18:06

Myslím, že měl namysli, kdy MAP senzor neměří teplotu a je tam od toho jiné čidlo. Tedy tak jsem to já pochopil.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Zefek » sob led 12, 2013 19:46

Ano, MAP sice neměří teplotu, ale je rozdíl, když při blbě ukazujícím tlaku z MAP senzoru dává jednotka nadměrně bohatou směs. Studený motor to snese lépe, než horký, který se udusí. Nemá to se snímačem teploty co dělat, je to normální projev horkého motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Márty » sob led 12, 2013 20:16

S tím jen souhlasím.
ŘJ by ale měla vyhodnotit, špatné hodnoty tlaku, pokud čidlo vykazuje vysoké hodnoty a motor je teprve ve fázi startu, měla by to umět vyhodnotit, nahlásit chybu a startovat v "nouzovém" režimu.

Tato závada zdá se banální ale od klávesnice bez hodnot několika čidel jí stejně vyřešit nelze. 8)

Sám bych se přikláněl k čidlu teploty (když po odpojení to funguje), protože při chybných hodnotách, kdy bude vykazovat studený start a motor bude ohřáty, bude chování řj stejné a bude "tlačit" více paliva.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Zefek » sob led 12, 2013 20:40

Já jsem napsal, že nevím jak to tady je, ale u R21 vedla k tomu snímači hadička. A ta nám praskla. Dělalo to přesně to co píšu. Prostě to furt ukazovalo atmosférický tlak v sání. Stalo se to sice někdy v roce 98, ale v Renaultu to tenkrát hledali celý den a říkali, že to není možné, že to všechno ukazuje správně. Pak přišel na dílnu nějaký technik ze salonu a když se podíval na motor, tak to zjistil. Mladí kluci kolem toho skákali, jeden se díval na diagnostiku, druhý na motor a třetí dělal to, co ti dva říkali :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOtor za tepla nestartuje

Příspěvek od Phate » sob bře 30, 2013 14:09

Jestli u toho horkýho motoru taky smrdí benzín (když to startuješ a nechytá...), tak bych šel po čidlu teploty bloku motoru (pod termostatem) - tam pro 2,2i z roku 92 nesmí být bílé čidlo!

Origo bylo černé, náhrada může mít asi i hnědý konektor. Bílá je NTC (místo správného PTC).

To NTC se chová jako by tam nic nebylo pokud je motor pod provozní teplotou (takže to celkem funguje), ale běda jak se zahřeje - prudce klesá odpor a motorová jednotka obohacuje a obohacuje...

Číslo origo: 99 203 900-2
V Rakousku jsem za cca 12€ koupil: 77 00 730 022.

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů