Benzín v sání - regulátor tlaku paliva

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
ropro
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř led 05, 2011 10:07

Benzín v sání - regulátor tlaku paliva

Příspěvek od ropro » čtv říj 13, 2011 08:59

Žádám zkušenější majitele Espíků o radu či pomoc. Auto jelo normálně, po vyřazení a dojetí na neutrál najednou chcíplo a nešlo ani nastartovat, ani roztáhnout. Doma jsem zjistil, že v sání je spousta benzínu. Je můj předpoklad správný, že se jedná o závadu regulátoru tlaku paliva? Regulátor jsem vyndal, ale bohužel ho nemůžu nikde sehnat. Projel jsem několik vrakovišt a všude mi řekli, že díly na tyhle staré Renaulty už zlikvidovali. Nemáte prosím někdo tento regulátor na prodej? A další otázka. Lze tento regulátor nahradit jiným typem? Většina benzínových motorů má totiž tenhle regulátor pouze s dvěmi vývody, kdežto ten z Espíka má třetí vývod, který vede do sání. Mám tomu rozumět tak, že tenhle "náš" regulátor mění tlak paliva dle podtlaku v sacím potrubí nebo by šel nahradit regulátorem s konstantním tlakem?

Ještě dodatek: Je kromě závady regulátoru ještě jiná možnost jak se do sání může dostat hodně benzínu?
Renault ESPACE r.v.96, J637, 2,2i

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín v sání - regulátor tlaku paliva

Příspěvek od jakub » čtv říj 13, 2011 12:58

tak pokud by se to tam dostalo regulátorem zjistíš tak, že tu hadičku co jde do sání necháš venku a zapneš klíček, čerpadlo natlačí a tady tou hadičkou by to mohlo téci ven.

všechny benzinový auta maj ten regulátor napojen do sání, funguje to tak, že pokud je v sání podtlak tzn zavřená klapka tak podtlak pomůže nadzvednout v regulátoru membránu (která ti asi praskla) a tím sníží tlak na vstřikovací liště, tím jak podtlak klesá tak tak tlak na liště stoupá a u turbomotorů zase přetlak v sání tlačí při přeplňování na membránu zhora a tlak na liště jde ještě výš.

Pokud bys regulátor chtěl tak ho tu určitě někde budu mít ale můžeš použít z většiny renaultů či jiných aut, např plno taliánů a fordů mají dokonce regulátory štelovatelné kde si tlak můžeš nastavit, jen né vždy jsou regulátory na hadice ale bývá dost často, že jeden vývod je přes O-kroužek přímo na liště, potom je třeba tam udělat redukci.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín v sání - regulátor tlaku paliva

Příspěvek od jakub » čtv říj 13, 2011 12:59

ještě doplním, že tyhle regulátory jsou jen u vícebodového vstřikování tzn. co válec to vstřik, pracovní tlak bez podtlaku 3bar a na volnoběh s podtlakem ca 2,5bar
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín v sání - regulátor tlaku paliva

Příspěvek od Phate » pát říj 28, 2011 21:40

jakub píše:ještě doplním, že tyhle regulátory jsou jen u vícebodového vstřikování tzn. co válec to vstřik, pracovní tlak bez podtlaku 3bar a na volnoběh s podtlakem ca 2,5bar
... ale modernější řízení motoru se obejde bez toho, podtlak v sání si změří, tlak paliva je konstantní a korekce se dělá délkou otevření vstřikovačů. Ušetří se regulátor, trochu hadic a stojí to jen kus kódu v motorvce.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín v sání - regulátor tlaku paliva

Příspěvek od jakub » sob říj 29, 2011 09:10

tak bez ragulátoru tlaku paliva jsem benzinový vstřik ještě neviděl, pozor taky na to, že některá čerpadla, většinou pro jednobod mají regulátor v sobě a dávájí tlak konstatní a zde protože není třeba tolik výkonu na motoru tato regulace stačí, ono totiž u vstřikovačů existuje jeden údaj a to Duty cycle který by neměl překročit hodnotu 80%, takže aby motor šel hezky ve všech režimech je regulátor třeba a nebo více vstřiků na válec.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů