Emise Espace 2,2i
Moderátor: Moderators General
Emise Espace 2,2i
ahoj přátelé, s Espacem jezdím už asi 8let, za to dobu jsem s ním ujel přes 80 000km a také dvakrát přejel Alpy. Celkem má najeto 200 000. Teď mě na emisní zkoušce naměřili překročené limity. Údajně způsobené nadměrným dávkováním paliva/spotřebou. Co se s tím dá dělat?
Jinak během doby co s ním jezdím, jsem řešil všechny podobné problémy, které jsou tady probírány. Např.: spojkové lanko, radiátor topení u spolujezdce, brzdy zadní nápravy, serva zámků, ventilátor nuceného chlazení motoru atd. Všechno mě to ale vynahradí jeho užitná hodnota a pohodlí při jízdě. Díky za každou radu.
Jinak během doby co s ním jezdím, jsem řešil všechny podobné problémy, které jsou tady probírány. Např.: spojkové lanko, radiátor topení u spolujezdce, brzdy zadní nápravy, serva zámků, ventilátor nuceného chlazení motoru atd. Všechno mě to ale vynahradí jeho užitná hodnota a pohodlí při jízdě. Díky za každou radu.
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Emise Espace 2,2i
A má to nadměrnou spotřebu? Může být špatný katalyzátor. Před měřením emisí je dobrý vyměnit vzduchový filtr a motorový olej.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- Phate
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise Espace 2,2i
Jestli to neni falešnej vzduch, tak bych to hodil na senzoriku. Tenhle motor čidel naštěstí moc nemá.
Jak chytá a jaký má přesně volnoběh?
Jak chytá a jaký má přesně volnoběh?
Re: Emise Espace 2,2i
Ahoj přátelé, díky za příspěvky. Čerpám z nich inspiraci pro údržbu motoru a zlepšení jeho výkonu. Nějaké zásahy jsem už podle nich udělal (výměna vzduchového filtru). Jak se to projevilo na emisích nevím. Jěště jsem na nich nebyl. Ale zdá se mi jako by po tomto zásahu motor ožil. Před týdnem jsem s Rendou absolvoval trasu asi 440 km a průměrná spotřeba mě vyšla na 7,7l/100km. Což si myslím , že u 2,2i z rv. 1996 není moc přes limit.
Při startování motor naskočí na první pokus a volnoběch je podle ukazatele otáček asi 900ot/min.
Pro Phate: co myslíš senzorikou ? Diagnostiku ?
Při startování motor naskočí na první pokus a volnoběch je podle ukazatele otáček asi 900ot/min.
Pro Phate: co myslíš senzorikou ? Diagnostiku ?
- Phate
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise Espace 2,2i
Ahoj,
Další je lambda, BOSCH píše že vydrží MAX 160 tisíc km a potom už je k ničemu. (těžko na něčem ověřit...v práci jezdíme jen 160 tisíc...)
A ještě čidlo podtlaku v sání (MAP), to by docela sedělo že ECU ... nevidí podtlak, ale vidí otáčky a polohu klapky (pedálu), tak prodlouží dobu vstřiku. Jenže v tu dobu už byl v sání podtlak, který způsobil zvýšení tlaku benzínu v liště (2,5 bar za klidu, jinak víc, většinou 3,5bar, max 5bar), takže tam je víc benzínu než si ECU myslí... a na lambdasondě se to ukáže až pozdě (jestli vůbec, viz předchozí bod).
MAP je pod prvním deklem ECU, ale je napojenej hadičkou do sání, takže zkontrolovat těsnost. Třeba hodně opatrně pumpičkou s manometrem - nafouknout malý přetlak a počkat jestli se udrží, ale nejlepší je udělat podtlak a jestli se tam udrží. Pozor! Na přetlak to není stavěné!
Tím jsem myslel čidla a senzory (zapojená do motorové řídicí jednotky). Konkrétně čidlo teploty vody (na výstupu z motoru), ale to bude OK když drží celkem nízký volnoběh.Milslav píše: co myslíš senzorikou ? Diagnostiku ?
Další je lambda, BOSCH píše že vydrží MAX 160 tisíc km a potom už je k ničemu. (těžko na něčem ověřit...v práci jezdíme jen 160 tisíc...)
A ještě čidlo podtlaku v sání (MAP), to by docela sedělo že ECU ... nevidí podtlak, ale vidí otáčky a polohu klapky (pedálu), tak prodlouží dobu vstřiku. Jenže v tu dobu už byl v sání podtlak, který způsobil zvýšení tlaku benzínu v liště (2,5 bar za klidu, jinak víc, většinou 3,5bar, max 5bar), takže tam je víc benzínu než si ECU myslí... a na lambdasondě se to ukáže až pozdě (jestli vůbec, viz předchozí bod).
MAP je pod prvním deklem ECU, ale je napojenej hadičkou do sání, takže zkontrolovat těsnost. Třeba hodně opatrně pumpičkou s manometrem - nafouknout malý přetlak a počkat jestli se udrží, ale nejlepší je udělat podtlak a jestli se tam udrží. Pozor! Na přetlak to není stavěné!
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Emise Espace 2,2i
Spotřeba bych řekl slušná (přecijen je to krabice) a otáčky dobrý. Jestli se negativně nic jinýho neprojevuje, moc bych v tom nevrtal. Vyměnit olej a jet na emise.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise Espace 2,2i
s tím regulátorem tlaku benzinu je to krapet jinak, tlak paliva po natlakování pumpu a neběžícím motoru je zpravidla 3bar po startu motoru klesne vlivem podtlaku který pomáhá nadzvednout membránu ventilu na ca 2,5bar a postupným snižováním podtlaku otevíráním klapky tzn. zvyšováním rpm. motoru se tlak na liště zvýší až na ty 3bar, u nepřeplňovaného motoru rozhodně né více, pokud ano je špatný regulátor, což už jsem zažil taky.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise Espace 2,2i
dost často se taky stává, že u MAP senzoru zmizí kostra nebo je tam prostě přechoďák a tím MAP posílá do ECU krapet jinou informaci a ECU přidá benzin, celkem spolehlivě je to vidět na svíčkách, elektrody jsou černé.
Spíše si myslím, že motor má něco za sebou, tvých 200000 pokud to nemáš od nova bych s klidem vynásobil 2x, nenapsal jsi spotřebu oleje......
Jinak již se taky setkal s ECU která si prostě usmyslela že bude paliva dávat více a pomohla až výměna, ale vždy to bylo znát na "tvrdém" chodu motoru, neochotě se roztáčet proti motoru vpořádku, a ty svíčky byly černý.
Spíše si myslím, že motor má něco za sebou, tvých 200000 pokud to nemáš od nova bych s klidem vynásobil 2x, nenapsal jsi spotřebu oleje......
Jinak již se taky setkal s ECU která si prostě usmyslela že bude paliva dávat více a pomohla až výměna, ale vždy to bylo znát na "tvrdém" chodu motoru, neochotě se roztáčet proti motoru vpořádku, a ty svíčky byly černý.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti