špatně topí slabě
Moderátor: Moderators General
špatně topí slabě
zdarec mam problém když pustím topení tak hřeje ale mos slabě nemá někdo skušenost s tím co je za problém díky všem
Re: špatně topí slabě
dnes jsem se nas.al a jal jsem se vyčistit celou cladící soustavu,protože to zas slabě topí.koupil jsem 1,2kg kyseliny citronové, smíchal jsem napoprvé 400g kyseliny s 1l teplé vody,vydělal termostat,nalil do nádržky a zahřál jsem motor na provozní teplotu,asi 30 minut.poté jsem vypustil vodu s chlad.soustavy,dal jsem zpět termostat,nalil znovu zředěnou kyselinu a dolil destilkou.tentokrát jsem to projel asi 20km.totéž jsem zopakoval ještě jednou a výsledek je,že to začalo topit.z výdechů jde vřelý vzduch.zítra to vypustím naleju fridex a hotovo.vypuštění vody jsem provedl tak,že jsem z nádobky vydělal obě hadice,na jednu nasadil zahradní hadici a pořádně propláchl,a profoukl(samozřejmě bez termostatu).takže je to docela zdlouhavá záležitost,ale výsledek stojí za to.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Re: špatně topí slabě
kyselina citronova
mozna by to chtelo neutralizovat
mozna by to chtelo neutralizovat
Re: špatně topí slabě
plne postaci kdyz koupis v drogerce krystalickou sodu na zmekceni vody a nasypes to do expanzky. priprav se ale pak na desnej sajrajt co budes mit po 30 minutach z jinak krasne chladici kapaliny. vypustis, nalijes destilku, par minutama proplachnes, vypustis a nalijes novou chladici kapalinu a mas vystarano jak na leto tak na zimu. dobre chladi a taky dobre topi. je to starej trik jeste ze skodovek a pomaha u kazde znacky. ALE! ta krystalicka soda rozpousti vodni kamen a tudis kdyz ma nekdo opravdu starej prorezivelej chladic a ten drzi (netece) jenom tim vodnim kamenem a usazeninama tak urcite zacne (vyskouseno v praxi)
Espace II 2,2i
Re: špatně topí slabě
No nevim, mě kluci v servise vždycky před těmahle chemickejma pokusama varovali s tím, že to dřív nebo pozdějc odnesou hliníkový díly,jako radiátory, nebo AL chladič. Takže pravidelně měnit kapalinu, antifreez ředit DESTILKOU a ne vodovodkou a když netopí, zkouknout radiátory. Držím se toho a 10 let spokojenost (3 auta).
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: špatně topí slabě
co by si mohli odnest? zadnej pruser nebude, vodni kamen a sajrajt se usadi vzdy i kdyz se bude menit chladici smes pravidelne, sajrat je reakce materialu a vodni kamen nasledek teploty. renomovane firmy co prodavaji ruznou chemii a v sortimentu maji i primes do chladici soustavy tak nekterej z tehle produktu neni nic jine nez zminovana soda jenom je zabalana v hezcim baleni, kup oboji a srovnej slozeni a nenajdes rozdil, mimo ceny
Espace II 2,2i
Re: špatně topí slabě
pokus se to vyčistit tou sodou nebo kyselinou citronovou a kdyžto nepomůže tak dej nový radiator.stojí asi 1500kč.jeden mám doma byl asi 1 měsíc namontovaný,pak jsem rozflákal auto a radiazor ještě mám.kdybys měl zájem tak písni.
RENAULT ESPACE 2,2i r.v.1994(do 8.12.2011)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Renault Espace 2.0i 8V r.v.1997(od 20.12.2011 do 3.7.2017)
Renault Espace 2.0 16V r.v.2000(od 3.7.2017-30.10.2020)
Renault Espace 2,0 16V r.v.2001 (od 30.9.2020)
Re: špatně topí slabě
Vodní kámen, tedy usazeniny zejména vápenatých přímesí vody, je-li použitá kvalitní nemrznoucí směs a skutečně destilovaná voda, ne pouze filtrovaná, jak to u některých "vod pro technické účely" bývá, prakticky nepřipadá v úvahu. Ten šlem, co se v chladicím okruhu usazuje je jen a pouze zbytková mastnota, rez z kovových částí oběhu, pevné oddrolené části zoxidovaného hliníku, usazeniny degenerovaných složech nemrzky a v neposlední řadě sajrajt vzniklý vzájemnou reakcí těchto přímesí a jednotlivých materiálů, které se v okruhu vyskytují (ocel, hliník, měď, bronz, některé plasty, guma, litina..). Co se odcházení radiátorů nebo chladičů týče, problém není ani tak ve více či méně divoké reakci čistící přísady s povrchem, jako fakt, že koroze (říkejme tomu tak) u hliníku způsobuje mnohem hlubší a agresivnější narušení materiálu, než u oceli. porovnání je platné pro tenký hliník radiátorů a relativně kvalitní a masivní ocel používanou v motorech. Když násilím, nebo chemicky odstraníš krupičky korodovaného hliníku, a na jejich místě vzniknou další, a vzniká značně zeslabené místo, které dříve či později vlivem tlaku v topení a chemických reakcí praskne. Zkus dát do myčky hliníkovou poklici nebo lžíci a uvidš, co se při takovém chemickém čištění chladič děje s radiátorem uvnitř.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů