Houpání otáček volnobehu espace II 2.2
Moderátor: Moderators General
Houpání otáček volnobehu espace II 2.2
Zdravím, mam espace II, 2.2 benzin, r.v. 1991, převážně jezdím na plyn.
Startuje to na benál, ale poslední dobou hodně špatně. Pokud je motor chladný, třeba že sem 2 dny nejel, tak to naskočí krásně, ale pokud startuju třeba po pul hodině, tak se otáčky "škrábou" nahoru, dokud to pořadně neprošlapu plynem. Někdy ani to nepomaha a chytne to fakt až po 10-15 vteřinách. Kabely zapalovací nový mam, vzduchový filtr taky, pročistil sem i volnobezny ventil..hodně to tady lidi dělají, když se jim houpou otáčky, to mi taky dělá, akorát když vyřadím tak se zhoupnou třeba na 600.. At na plyn tak+na+benal..+
Startuje to na benál, ale poslední dobou hodně špatně. Pokud je motor chladný, třeba že sem 2 dny nejel, tak to naskočí krásně, ale pokud startuju třeba po pul hodině, tak se otáčky "škrábou" nahoru, dokud to pořadně neprošlapu plynem. Někdy ani to nepomaha a chytne to fakt až po 10-15 vteřinách. Kabely zapalovací nový mam, vzduchový filtr taky, pročistil sem i volnobezny ventil..hodně to tady lidi dělají, když se jim houpou otáčky, to mi taky dělá, akorát když vyřadím tak se zhoupnou třeba na 600.. At na plyn tak+na+benal..+
Naposledy upravil(a) Wost dne sob zář 04, 2010 11:47, celkem upraveno 1 x.
tak jsem navstivil servis. Zkontrolovaly ventil volnobehu ktery sem cistil, vycistili skrtici klapku, vymenili jakousi hadicku, kterou vede vzduch a byla v ni mala dirka, zkontrolovaly alternator a celkove podvozek atd, vzaly si 1500, coz je slusny, ale startovani stale stejny, docetl sem se, ze pri chladnym motoru je smes bohatsi a tak to lepe chytne, tak dejme tomu.. Kolisani otacek neustalo, sotva vyjedu, kolisa to a pri prvni odbocce a seslapnuti spojky to zdechlo. pan rikal ze vse prosly diagnostikou a vse bylo ok, krome lambda sondy, ktera jim neustale hazela chybu a nesla smazat. Lambda asi spatna bude, to je mozne, ale ze by delala takovou neplechu? Jestli to spis nebude spatnym tlakem ve valcich, snimacem otacek motoru, ř.j., tesnost saciho traktu delali tak ten bude asi ok, jinak palivove cerpadlo nebo regulator tlaku paliva, znecistene vstriky? Vic me uz nenapada.. K cemu byste se tak priklonily vy? Myslite ze ta lambda pomuze? Pan rikal ze to jiz muze byt jen tou lambdou, ale me se to proste nejak nezda, kazdopadne v pondeli si jedu na vrakac pro funkcni lambdu za 500, ale myslim ze neuspeju.. Kazdopadne dekuju za nazory a jakoukoli radu. Mimichodem, servis to nebyl nejaky spatny, ale tady na foru uznavany. Dekuju
jeste sem zapomel zminit jeden detail, ale asi dost podstatny. Ty otacky kolisaji, ale pouze v urcitych pripadech, s autem se snazim jezdit tak, abych vyrazoval v co nejnizsich otackach, kdyz totiz vyradim treba z 1100 tak to pomalu klesne k 850-900 a zustane tam, kdyz vyradim tr
eba z 1600 tak se to zhoupne treba na 650-700,potom to vyleti na 1200 a pak se to usadi na tech 850cca kdyz to zpustim treba z 3000 tak se to zhoupne az treba na 500, obcas probliknou kontrolky jako ze to zdechne,ale jen tak napul sekundy, pak se to zas chvili houpe az+to+skonci+nas+na+ 850..+Na+neutral+kdyz+uz+je+usazenej+tak+jednou+za+20+sekund+cca+se+otacky+sami+od+sebe+ spadnou+o+100-150+niz+a+zas+vyskoci..+Jeste+ kdyz+je+to+na+plyn,+tak+sem+to+serizoval+a+zkousel+to,+a+pak+sem+to+proslapl+aj+na+4000+a+ krasne+pomalu+jak+ma+to+kleslo+ k+900+a+zustalo..+To+sem+proslapl +tak+5x+a+pokazdy+ok.+Tak+sem+ vypl+motor,+za+hodku+nastartoval+a+opet+takove+jak+to+bylo..+Mozna +se+to+temahle+priznakama+da+ lepe+urcit,+popr+par+moznosti+vyloucit.. +Pokud+vas+neco+napada,+dejte+prosim+ vedet..+Dekuju+mnohokrat
eba z 1600 tak se to zhoupne treba na 650-700,potom to vyleti na 1200 a pak se to usadi na tech 850cca kdyz to zpustim treba z 3000 tak se to zhoupne az treba na 500, obcas probliknou kontrolky jako ze to zdechne,ale jen tak napul sekundy, pak se to zas chvili houpe az+to+skonci+nas+na+ 850..+Na+neutral+kdyz+uz+je+usazenej+tak+jednou+za+20+sekund+cca+se+otacky+sami+od+sebe+ spadnou+o+100-150+niz+a+zas+vyskoci..+Jeste+ kdyz+je+to+na+plyn,+tak+sem+to+serizoval+a+zkousel+to,+a+pak+sem+to+proslapl+aj+na+4000+a+ krasne+pomalu+jak+ma+to+kleslo+ k+900+a+zustalo..+To+sem+proslapl +tak+5x+a+pokazdy+ok.+Tak+sem+ vypl+motor,+za+hodku+nastartoval+a+opet+takove+jak+to+bylo..+Mozna +se+to+temahle+priznakama+da+ lepe+urcit,+popr+par+moznosti+vyloucit.. +Pokud+vas+neco+napada,+dejte+prosim+ vedet..+Dekuju+mnohokrat
zdravím všechny, opět se vracím k tomuto tématu, protože mi to ani v servise nebyly schopni spravit, proto bych potřeboval poradit, popřípadě odkázat na co se v autě podívat.., při vyřazení mi kolísal volnoběh, par se srovnal ale byl neklidný pořád, nakonec sem zjistil že to je hadicí který vede do motoru, byl v ni ucpanej plast, vyčištěno a volnoběh při vyřazení nepadá, ale při normalním čekání na červenou třeba mi to lítá, pořád dorovnává, hrůza.. zkoušel sem klapku, ventil, svičky, kabely,děravost hadicí-vše ok, jen diagnostika piše špatnou lambdu, mam 4, at tam dam keroukoliv, tak je to furt jako chyba.. to ale podle mě vliv nema, nevim..
video volnoběhu zde:
http://www.youtube.com/watch?v=niQ_yBxnsNo
při poklesu nejníže (cca 700 ot) se auto celé klepe, jakoby valili jen 3 válce..
pokud vás cokoli napadne, tak budu vděčný, díky moc zatím
video volnoběhu zde:
http://www.youtube.com/watch?v=niQ_yBxnsNo
při poklesu nejníže (cca 700 ot) se auto celé klepe, jakoby valili jen 3 válce..
pokud vás cokoli napadne, tak budu vděčný, díky moc zatím
-
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:13
- Phate
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, tak pár drobností:
Lambda se pro start nepoužívá, prostě studená nefunguje.
Ta filtrace výparů paliva tam být musí tuším už od emisí EU2 (možná EU1). Otvírá výpary nachytané v aktivním uhlí přímo do sání, tím pádem motor moc netuší kolil paliva se tam dostane takže se to špatně reguluje. No a proto se to při volnoběhu a plné zátěži neotvírá.
Na špatné startování za tepla bych zkusil změřit čidlo teploty vody (u termostatu) a čidlo teploty v sání - určitě jde najít charakteristika na netu, ale jen pro hodně hrubou kontrolu - obě čidla měly za stejné teploty i stejný odpor.
Houpání otáček vypadá na tvrdší oříšek...regulace funguje, ale je pomalá...normálně bych řekl že je to ventil volnoběžného vzduchu (fakt funguje? Jde lehko?).
Jinak bych připojil tlakoměr na vstřikovací lištu, ale to by blblo při zátěži a ne při volnoběhu..
Lambda se pro start nepoužívá, prostě studená nefunguje.
Ta filtrace výparů paliva tam být musí tuším už od emisí EU2 (možná EU1). Otvírá výpary nachytané v aktivním uhlí přímo do sání, tím pádem motor moc netuší kolil paliva se tam dostane takže se to špatně reguluje. No a proto se to při volnoběhu a plné zátěži neotvírá.
Na špatné startování za tepla bych zkusil změřit čidlo teploty vody (u termostatu) a čidlo teploty v sání - určitě jde najít charakteristika na netu, ale jen pro hodně hrubou kontrolu - obě čidla měly za stejné teploty i stejný odpor.
Houpání otáček vypadá na tvrdší oříšek...regulace funguje, ale je pomalá...normálně bych řekl že je to ventil volnoběžného vzduchu (fakt funguje? Jde lehko?).
Jinak bych připojil tlakoměr na vstřikovací lištu, ale to by blblo při zátěži a ne při volnoběhu..
diky moc za tipy, ale nic nepomaha.
Jednou sem zkoušel opět všechny hadice a vše možné a měl sem odpojenou hadici od sání co vede do víka motoru přes takovou plastovou oranžovou spojku nebo co to jo. Ta hadice, co je nejdal ode mě ve viku motoru. A ejhle, volnoběh klesal jak ma. tak sem zvětšil díru v tom plastovim a je to zatim OK. Neni to sice vyřešený, ale je to lepší než jezdim s tim jak to bylo. Občas teda ještě trošku zakolísají, ale už ne tolik a je to jen jednou začas, hlavně při zpátečce. Ted tam je blbý jen volnoběh- je neklidný, dost si pohopsává. Ale to myslim nevyřeším, protože to mi začalo dělat, jakmile sem nechal repasoval LPG - membrány, filtr..
Volnoběj je takovy že poskkakuje v rozmezi cca 300-400 otaček.. cca 800-1200, par vteřin skače, pak se zas uklidni na chvilku a furt dokola..
Zjistil jsem jen, že pokud odpojim Lambdu, tak když se volnoběh opět rozhoupe, tak se pak neuklidní, ale rozhoupe se až na 1500, 600,1600 a zdechne...
A volnoběžný ventil je ok, v servisu zkoušely nový a bylo to to samí..
Jednou sem zkoušel opět všechny hadice a vše možné a měl sem odpojenou hadici od sání co vede do víka motoru přes takovou plastovou oranžovou spojku nebo co to jo. Ta hadice, co je nejdal ode mě ve viku motoru. A ejhle, volnoběh klesal jak ma. tak sem zvětšil díru v tom plastovim a je to zatim OK. Neni to sice vyřešený, ale je to lepší než jezdim s tim jak to bylo. Občas teda ještě trošku zakolísají, ale už ne tolik a je to jen jednou začas, hlavně při zpátečce. Ted tam je blbý jen volnoběh- je neklidný, dost si pohopsává. Ale to myslim nevyřeším, protože to mi začalo dělat, jakmile sem nechal repasoval LPG - membrány, filtr..
Volnoběj je takovy že poskkakuje v rozmezi cca 300-400 otaček.. cca 800-1200, par vteřin skače, pak se zas uklidni na chvilku a furt dokola..
Zjistil jsem jen, že pokud odpojim Lambdu, tak když se volnoběh opět rozhoupe, tak se pak neuklidní, ale rozhoupe se až na 1500, 600,1600 a zdechne...
A volnoběžný ventil je ok, v servisu zkoušely nový a bylo to to samí..
- Phate
- Junior member
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
No tím jsi IMHO zavedl falešný vzduch a tím jsi motoru vzal možnost řídit otáčky volnoběhu... ŘJ si při zavřené klapce nastaví ventilem kolik tam pustí vzduchu... a podle lambdy vstřikuje určité množství benzínu. Ještě si teda podle tlaku a teploty množství vzduchu spočítá, ale hlavní regulace je ventilem volnoběžného vzduchu. No a ten ty obcházíš..
Opravdu máš ten ventil v pořádku? nezasekává se ani na konci chodu?
Opravdu máš ten ventil v pořádku? nezasekává se ani na konci chodu?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů