Houpání otáček volnobehu espace II 2.2

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Houpání otáček volnobehu espace II 2.2

Příspěvek od Wost » pát črc 30, 2010 23:48

Zdravím, mam espace II, 2.2 benzin, r.v. 1991, převážně jezdím na plyn.
Startuje to na benál, ale poslední dobou hodně špatně. Pokud je motor chladný, třeba že sem 2 dny nejel, tak to naskočí krásně, ale pokud startuju třeba po pul hodině, tak se otáčky "škrábou" nahoru, dokud to pořadně neprošlapu plynem. Někdy ani to nepomaha a chytne to fakt až po 10-15 vteřinách. Kabely zapalovací nový mam, vzduchový filtr taky, pročistil sem i volnobezny ventil..hodně to tady lidi dělají, když se jim houpou otáčky, to mi taky dělá, akorát když vyřadím tak se zhoupnou třeba na 600.. At na plyn tak+na+benal..+
Naposledy upravil(a) Wost dne sob zář 04, 2010 11:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakub » sob srp 07, 2010 09:33

na dálku těžko radit, prostě projít vše od tlaku benzinu na liště po elektroniku, může to být cokoliv.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Příspěvek od Wost » sob zář 04, 2010 10:45

tak jsem navstivil servis. Zkontrolovaly ventil volnobehu ktery sem cistil, vycistili skrtici klapku, vymenili jakousi hadicku, kterou vede vzduch a byla v ni mala dirka, zkontrolovaly alternator a celkove podvozek atd, vzaly si 1500, coz je slusny, ale startovani stale stejny, docetl sem se, ze pri chladnym motoru je smes bohatsi a tak to lepe chytne, tak dejme tomu.. Kolisani otacek neustalo, sotva vyjedu, kolisa to a pri prvni odbocce a seslapnuti spojky to zdechlo. pan rikal ze vse prosly diagnostikou a vse bylo ok, krome lambda sondy, ktera jim neustale hazela chybu a nesla smazat. Lambda asi spatna bude, to je mozne, ale ze by delala takovou neplechu? Jestli to spis nebude spatnym tlakem ve valcich, snimacem otacek motoru, ř.j., tesnost saciho traktu delali tak ten bude asi ok, jinak palivove cerpadlo nebo regulator tlaku paliva, znecistene vstriky? Vic me uz nenapada.. K cemu byste se tak priklonily vy? Myslite ze ta lambda pomuze? Pan rikal ze to jiz muze byt jen tou lambdou, ale me se to proste nejak nezda, kazdopadne v pondeli si jedu na vrakac pro funkcni lambdu za 500, ale myslim ze neuspeju.. Kazdopadne dekuju za nazory a jakoukoli radu. Mimichodem, servis to nebyl nejaky spatny, ale tady na foru uznavany. Dekuju

Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Příspěvek od Wost » sob zář 04, 2010 11:44

jeste sem zapomel zminit jeden detail, ale asi dost podstatny. Ty otacky kolisaji, ale pouze v urcitych pripadech, s autem se snazim jezdit tak, abych vyrazoval v co nejnizsich otackach, kdyz totiz vyradim treba z 1100 tak to pomalu klesne k 850-900 a zustane tam, kdyz vyradim tr
eba z 1600 tak se to zhoupne treba na 650-700,potom to vyleti na 1200 a pak se to usadi na tech 850cca kdyz to zpustim treba z 3000 tak se to zhoupne az treba na 500, obcas probliknou kontrolky jako ze to zdechne,ale jen tak napul sekundy, pak se to zas chvili houpe az+to+skonci+nas+na+ 850..+Na+neutral+kdyz+uz+je+usazenej+tak+jednou+za+20+sekund+cca+se+otacky+sami+od+sebe+ spadnou+o+100-150+niz+a+zas+vyskoci..+Jeste+ kdyz+je+to+na+plyn,+tak+sem+to+serizoval+a+zkousel+to,+a+pak+sem+to+proslapl+aj+na+4000+a+ krasne+pomalu+jak+ma+to+kleslo+ k+900+a+zustalo..+To+sem+proslapl +tak+5x+a+pokazdy+ok.+Tak+sem+ vypl+motor,+za+hodku+nastartoval+a+opet+takove+jak+to+bylo..+Mozna +se+to+temahle+priznakama+da+ lepe+urcit,+popr+par+moznosti+vyloucit.. +Pokud+vas+neco+napada,+dejte+prosim+ vedet..+Dekuju+mnohokrat

Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Příspěvek od Wost » stř zář 22, 2010 20:48

zdravím všechny, opět se vracím k tomuto tématu, protože mi to ani v servise nebyly schopni spravit, proto bych potřeboval poradit, popřípadě odkázat na co se v autě podívat.., při vyřazení mi kolísal volnoběh, par se srovnal ale byl neklidný pořád, nakonec sem zjistil že to je hadicí který vede do motoru, byl v ni ucpanej plast, vyčištěno a volnoběh při vyřazení nepadá, ale při normalním čekání na červenou třeba mi to lítá, pořád dorovnává, hrůza.. zkoušel sem klapku, ventil, svičky, kabely,děravost hadicí-vše ok, jen diagnostika piše špatnou lambdu, mam 4, at tam dam keroukoliv, tak je to furt jako chyba.. to ale podle mě vliv nema, nevim..

video volnoběhu zde:
http://www.youtube.com/watch?v=niQ_yBxnsNo


při poklesu nejníže (cca 700 ot) se auto celé klepe, jakoby valili jen 3 válce..

pokud vás cokoli napadne, tak budu vděčný, díky moc zatím

JAROMÍR MACHŮ
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 14, 2009 12:13

Příspěvek od JAROMÍR MACHŮ » pon zář 27, 2010 20:57

Mám taky 2.2 ale rok výroby 1996 a měl jsem problémy s kolísáním otáček do té doby než jsem náhodou nechal odpojený elktromagnetický ventil absorce výparů paliva(název mi tu někdo napsal) a od té doby je odpojený a otáčky jsou šušu,ventil je pod sacím potrubím a vedou k němu dvě hadičky.

Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Příspěvek od Wost » ned říj 03, 2010 10:26

at koukam jak koukam, nikde tam nic takoveho nemohu najit.. Je mozne ze ho tam nemam?byl by nekdo tak ochotny a poslal mi fotku jak ten ventil vypada, nebo kde presne ho najit? Dekuju

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phate » stř říj 20, 2010 18:37

Ahoj, tak pár drobností:
Lambda se pro start nepoužívá, prostě studená nefunguje.

Ta filtrace výparů paliva tam být musí tuším už od emisí EU2 (možná EU1). Otvírá výpary nachytané v aktivním uhlí přímo do sání, tím pádem motor moc netuší kolil paliva se tam dostane takže se to špatně reguluje. No a proto se to při volnoběhu a plné zátěži neotvírá.

Na špatné startování za tepla bych zkusil změřit čidlo teploty vody (u termostatu) a čidlo teploty v sání - určitě jde najít charakteristika na netu, ale jen pro hodně hrubou kontrolu - obě čidla měly za stejné teploty i stejný odpor.

Houpání otáček vypadá na tvrdší oříšek...regulace funguje, ale je pomalá...normálně bych řekl že je to ventil volnoběžného vzduchu (fakt funguje? Jde lehko?).

Jinak bych připojil tlakoměr na vstřikovací lištu, ale to by blblo při zátěži a ne při volnoběhu.. :roll:

Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Příspěvek od Wost » čtv lis 25, 2010 11:49

diky moc za tipy, ale nic nepomaha.
Jednou sem zkoušel opět všechny hadice a vše možné a měl sem odpojenou hadici od sání co vede do víka motoru přes takovou plastovou oranžovou spojku nebo co to jo. Ta hadice, co je nejdal ode mě ve viku motoru. A ejhle, volnoběh klesal jak ma. tak sem zvětšil díru v tom plastovim a je to zatim OK. Neni to sice vyřešený, ale je to lepší než jezdim s tim jak to bylo. Občas teda ještě trošku zakolísají, ale už ne tolik a je to jen jednou začas, hlavně při zpátečce. Ted tam je blbý jen volnoběh- je neklidný, dost si pohopsává. Ale to myslim nevyřeším, protože to mi začalo dělat, jakmile sem nechal repasoval LPG - membrány, filtr..
Volnoběj je takovy že poskkakuje v rozmezi cca 300-400 otaček.. cca 800-1200, par vteřin skače, pak se zas uklidni na chvilku a furt dokola..
Zjistil jsem jen, že pokud odpojim Lambdu, tak když se volnoběh opět rozhoupe, tak se pak neuklidní, ale rozhoupe se až na 1500, 600,1600 a zdechne...

A volnoběžný ventil je ok, v servisu zkoušely nový a bylo to to samí..

Uživatelský avatar
Phate
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pon srp 29, 2005 17:11
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phate » čtv lis 25, 2010 17:51

No tím jsi IMHO zavedl falešný vzduch a tím jsi motoru vzal možnost řídit otáčky volnoběhu... ŘJ si při zavřené klapce nastaví ventilem kolik tam pustí vzduchu... a podle lambdy vstřikuje určité množství benzínu. Ještě si teda podle tlaku a teploty množství vzduchu spočítá, ale hlavní regulace je ventilem volnoběžného vzduchu. No a ten ty obcházíš..

Opravdu máš ten ventil v pořádku? nezasekává se ani na konci chodu?

Wost
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: sob led 16, 2010 18:33

Příspěvek od Wost » pát pro 03, 2010 09:10

to plastovy mam i novy s dirkou velkou, jak tam ma byt, když to tam dam, tak volnoběh poskakuje stale a navic při vyřazení se otáčky zhoupnou na 500 až auto zabrní a bud zdechne nebo naskočí..
Ventil by měl být OK, v servisu zkoušel nový a prej to bylo to samí.. jak poznam jestli se zasekává?
díky

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace II (J63)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů