Espace převodovka
Moderátor: Moderators General
Espace převodovka
Zdarec všichni,chtěl jsem se zeptat,jestli to už někdo neřešil..
Při zahřátém motoru na mém Espace 2,2i rv 96 typ motoru J63 nejde řadit zpátečka respektivě hodně špatně a to za hlasitého doprovodu snad všech zubů zkoušel jsem to na všechny způsoby a z 99.9% neúspěšné.Při tom když je auto studené či jen vlažné zařadit zpátečka tam jde celkem bez problémů
Nevíte jestli se dá třeba seřídit ten řadicí kroužek co se pozvedá při řazení zpátečky,jinak mne už nic nenapadá.Zatím to řeším tím že pokud to jen jde řadím zpátečku při zhasnutým motoru a pak startuji,ale to je otrava díky za radu
Při zahřátém motoru na mém Espace 2,2i rv 96 typ motoru J63 nejde řadit zpátečka respektivě hodně špatně a to za hlasitého doprovodu snad všech zubů zkoušel jsem to na všechny způsoby a z 99.9% neúspěšné.Při tom když je auto studené či jen vlažné zařadit zpátečka tam jde celkem bez problémů
Nevíte jestli se dá třeba seřídit ten řadicí kroužek co se pozvedá při řazení zpátečky,jinak mne už nic nenapadá.Zatím to řeším tím že pokud to jen jde řadím zpátečku při zhasnutým motoru a pak startuji,ale to je otrava díky za radu
- houmr78
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte srp 14, 2007 11:39
- Bydliště: České Budějovice
To bude spíš spojkou. Za tepla ti úplně nevypíná a proto pak ty zuby.
Před řazením zpátečky zkus pořádně šlápnout spojku co to půjde a pak po několika vteřinách řadit zpátečku. A nebo zkus tu spojku seřídit.
Před řazením zpátečky zkus pořádně šlápnout spojku co to půjde a pak po několika vteřinách řadit zpátečku. A nebo zkus tu spojku seřídit.
Espace 1986 2,1TD (v roce 2009 po nezaviněné nehodě prodán), Espace 1989 2,1TD a Espace 2,1TD 1994
-
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř pro 31, 2003 20:00
- Bydliště: Kolín
Aha, zase jsem o neco chytrejsi.
Do tedka jsem byl drzen pri predstave, ze mrkev je opacny konec prevodovky, ta cast, co je spojena s Hardyho spojkou, jejiz dalsi konec je spojeny s kardanem (proste konstrukce "motor i prevodovka vepredu a podel, nahon na zadek").
Vzhledem k tomu, ze tahle konkretni cast svym konusovym tvarem pripomina mrkev, tak jsem o tom (doposud) nijak nepochyboval .
Do tedka jsem byl drzen pri predstave, ze mrkev je opacny konec prevodovky, ta cast, co je spojena s Hardyho spojkou, jejiz dalsi konec je spojeny s kardanem (proste konstrukce "motor i prevodovka vepredu a podel, nahon na zadek").
Vzhledem k tomu, ze tahle konkretni cast svym konusovym tvarem pripomina mrkev, tak jsem o tom (doposud) nijak nepochyboval .
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Nazdar kolegové. Kdo se vyznáte v převodovce, můžete mi poradit? Na mém Espace J63 (1992) těžce řadím přední rychlosti 1 - 3- 5. Jednička občas při rozjezdu vyskočí, trojka v záběru drží a po uvolnění plynu skoro vždy vyskočí. Pětka to dělá jen občas. Navíc ty přední kvalty jdou řadit jaksi "gumově", zadní docela přesně. Mechanik mi říkal něco o jakési kulise, co je vytlučená. A olej z ní prý teče jak Dunaj právě proto.
Navíc rachotí, ale jen při jízdě rovně. Homokinet. klouby to nejsou, levý mám nový a pravý je dobrý. Poloosy???
Uvítám jakoukoliv konstruktivní radu co s tím. Díky
Navíc rachotí, ale jen při jízdě rovně. Homokinet. klouby to nejsou, levý mám nový a pravý je dobrý. Poloosy???
Uvítám jakoukoliv konstruktivní radu co s tím. Díky
Už zase Renault
aktual: Grand Espace 2.2 dT ('00)
ex. Espace III 2.2 dT ('97),
ex. Espace II 2.2 ('92)
aktual: Grand Espace 2.2 dT ('00)
ex. Espace III 2.2 dT ('97),
ex. Espace II 2.2 ('92)
- vlado
- Junior member
- Příspěvky: 116
- Registrován: stř led 07, 2004 17:07
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Uz som to tu raz pisal, s tou spiatockou je to vyrobna chyba na vsetkych J63 montovala sa tam dodatocne nejaka brzda co pribrzdila tie kola pri zaradovani spiatocky, riesenie je podvihnut poistku na pake, napocitat do 5 a potom opatrne zaradit, u mna to funguje pekne...
zdravim Vlado
Espace II (J637)Quadra 2.2i '92- predane
Espace II (J637)Quadra 2.2i '92- predane
Re: Espace převodovka
Zdarec borci.Potřebuji vyměnit převodovku,ale protože jsem stejnou nesehnal,tak řeším dilema"
mám Espa II .1TD,typ převodovky NG3 a zajímá mě,jestli někdo neví,jakej je rozdíl mezi ní a převodovkou z R21 21D typ NG9.Prostě co se stane,když ji tam šupnu-jak to pojede?Dík za odpovědi
mám Espa II .1TD,typ převodovky NG3 a zajímá mě,jestli někdo neví,jakej je rozdíl mezi ní a převodovkou z R21 21D typ NG9.Prostě co se stane,když ji tam šupnu-jak to pojede?Dík za odpovědi
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Espace převodovka
Jak to pojede oproti tomu jak to jelo dřív lze zjistit až podle celých typů obou převodovek, tedy např. NG3-123 a NG9-456. Jinak ty převodovky zaměnitelný dá se říct jsou, jen bude potřeba trošku na tý NG9 něco poupravit - má jinak ovládanou spojku.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Espace převodovka
Olej do prevodovky se doleva tim otvorem na kontrolu hladiny na boku prevodovky?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Espace převodovka
ano
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Espace převodovka
tak to abych sehnal neco na zpusob velke injekcni strikacky s hadickou.
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Espace převodovka
Zacaly se mi ozyvat chrcive zvuky (asi) z prevodovky. Zejmena na ctverku, po case pribyla trojka a petka. Nejsou to prilis vyrazne zvuky - zadny spolujezdec si toho jeste nevsimnul - ale docela me to znepokojuje. S autem obcas jezdim dal do zahranici, a tak nevim, jestli se mam zacit bat, ze nekdy nedojedu. Co myslite?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Espace převodovka
neřešil bych to, taky mám převodovku hlučnější, jak si někdy udělám čas tak změním olej na PP90H, je hustší a převodovka je pak tišší, nevýhodou je horší řazení ve velmi nízkých teplotách.... měl jsem to tak už za dob Fuega i R25.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Re: Espace převodovka
no radej se aspon teoreticky pripravim na odchod prevodovky do vecnych lovist, nejak se mi ty zvuky nelibi: kdyz se prevodovka sundava, je zapotrebi napred sundat poloosy, nebo je mozne s prevodovkou manevrovat tak, ze poloosy sklouznou z tech pahylku pryc?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Espace převodovka
nesklouznou jsou zajištěny takovejma perkame je třeba je vytlouct vyražečem a pak sejmout poloosu z tisícihranu, myslím, že bude lepší je demontovat i z ložisek kol, nejsem si jist zda preo výměnu převodovky stačí jen vyklopit těhlice a tím povytáhnout poloosy ven, myslím, že se budou plést.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Re: Espace převodovka
Když jsem u R25 vyndával UN1, stačilo těhlice vyklopit, ale sundával jsem horní čepy a čepy řízení. Jen je potřeba pak poloosu z převodovky vytahovat ne za tyč, ale za vnitřní kloub, aby se nerozpadl uvnitř.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Re: Espace převodovka
jo, vytahnout kolicky z poloos- to je jasne. doufal jsem, ze by pri posunuti prevodovky dozadu a dolu mohly jit poloosy stahnout z prevodovky. na pohled mi pripada, ze by to mohlo jit. v manualu pro servisy, ale vyklapi tehlice a poloosy sundavaji. dokonce sundavaji i paroh vyfuku, ale to je snad prehnane. no, prohodit prevodovky mezi dvema autama (jezdicim a zdrojem dilu) nebude na pul dne. snad na to bude cas driv, nez se ta jedna prevodovka rozsype.
P.S. ted jsem si vzpomnel, nepsal tady nekdo, ze mu na kruhaci poloosa vyskocila sama, protoze mel urvane uchyceni prevodovky a ta litala zleva doprava?
P.S. ted jsem si vzpomnel, nepsal tady nekdo, ze mu na kruhaci poloosa vyskocila sama, protoze mel urvane uchyceni prevodovky a ta litala zleva doprava?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
Re: Espace převodovka
hlucnost prevodovky je nejvyraznejsi pri 60-70 kmh na ctverku. Je tam slyset i jakasi periodicka slozka zvuku, ktera se ale pri vyssi rychlosti spoji v jednolity zvuk (neco jako dratek brnkajici o spice na slapacim kole, ale sotva slysitelne. pri vyslapnuti spojky nebo zarazeni neutralu se zvuky moc nemeni. pri otaceni nabojem (sundane kolo) stridave dopredu a dozadu pozoruji docela velkou vuli (rotacni). ze by diferencial? jaka je asi tak pravdepodobnost nahleho znepojizdneni auta?
Espace II 2,2i, r.v. 1994 + r.v. 1996, Avia A21 karavan, Kawasaki ZX9R, Yamaha DT125LC, Suzuki TS80X
- jakub
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1612
- Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Espace převodovka
ta vůle bude normální pokud to tedy není půl otočky,
co se týče vyskočené poloosy tak se mě to stalo 3x, vždy byli špatné silentbloky na převodovce a vždy to vyskočilo z vnitřního kloubu, nasadil jsem to a dojel, samozřejmě na to je třeba vercajk a praxe, komu se to stane prvně neudělá nic pokud na autě nikdy nic nedělal...
Už se mě jednou stalo, že jsem měnil převodovku o které jsem byl na stopro přesvědčen, že je KO respektive bude KO a ve finále to bylo ložisko kola který jsem jako špatné ale prostě nepoznal, nemělo snad ani vůli, po čase kdy byla převodovka vyměněna a zvuky byli stejné jsem se na to vykašlal a čekal co to bude, po pár měsících se objevila na ložisku i vůle a tak jsem ho vyměnil a byl klid.
Můžeš zkusit testovat, zvedni auto za ramena - to je důležité! Tím budou poloosy v poloze jak kdyby auto bylo kolama na zemi, pak nastartuj, dej nějakej vyšší kvalt a jdi si poslechnout nejdřív jedno kolo a pak druhé, jedno budeš muset zaklínovat aby se točilo jen jedno a pokud jsi odvážnej tak vlez i pod auto a poslouchej, ideálně fonendoskopem nebo stačí i hadice jedním koncem strčená do ucha a druhým koncem budeš hledat zdroj hluku...
PS ani takhle jsem ale neobjevil to ložisko viz výše.
co se týče vyskočené poloosy tak se mě to stalo 3x, vždy byli špatné silentbloky na převodovce a vždy to vyskočilo z vnitřního kloubu, nasadil jsem to a dojel, samozřejmě na to je třeba vercajk a praxe, komu se to stane prvně neudělá nic pokud na autě nikdy nic nedělal...
Už se mě jednou stalo, že jsem měnil převodovku o které jsem byl na stopro přesvědčen, že je KO respektive bude KO a ve finále to bylo ložisko kola který jsem jako špatné ale prostě nepoznal, nemělo snad ani vůli, po čase kdy byla převodovka vyměněna a zvuky byli stejné jsem se na to vykašlal a čekal co to bude, po pár měsících se objevila na ložisku i vůle a tak jsem ho vyměnil a byl klid.
Můžeš zkusit testovat, zvedni auto za ramena - to je důležité! Tím budou poloosy v poloze jak kdyby auto bylo kolama na zemi, pak nastartuj, dej nějakej vyšší kvalt a jdi si poslechnout nejdřív jedno kolo a pak druhé, jedno budeš muset zaklínovat aby se točilo jen jedno a pokud jsi odvážnej tak vlez i pod auto a poslouchej, ideálně fonendoskopem nebo stačí i hadice jedním koncem strčená do ucha a druhým koncem budeš hledat zdroj hluku...
PS ani takhle jsem ale neobjevil to ložisko viz výše.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů